Autor Wątek: Polerowanie kolektora dolotowego  (Przeczytany 5199 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Polerowanie kolektora dolotowego
« dnia: Luty 12, 2012, 23:39:30 pm »

Offline wieclaw57

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6
Interesuje mnie zdanie na temat takiej operacji. Czytałem trochę jedni zachwalają inni odradzają. Czy po niej są widoczne jakieś efekty, czy to strata czasu, czy może to zaszkodzić silnikowi? Motor to seryjny Rover 1.4 z przeznaczeniem na drift.

Odp: Polerowanie kolektora dolotowego
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 12, 2012, 23:40:33 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3786
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Wyrównać powierzchnie można. Najważniejsze to spasowanie kanałów między połówkami i między dolną połówką, a głowicą.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polerowanie kolektora dolotowego
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 12, 2012, 23:43:13 pm »

Offline wieclaw57

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6
A polerka na lustro odpada ?

Odp: Polerowanie kolektora dolotowego
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 13, 2012, 00:33:30 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
możesz polerować, polerka dolotu szkodzi przy gaźniku i jednopunktowym wtrysku.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Polerowanie kolektora dolotowego
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 13, 2012, 08:23:47 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
czy może to zaszkodzić silnikowi?
NIE.

Reszta została już powiedziana...

Na koniec dodam że jeśli masz dużo cierpliwości i możliwości to warto rozwiercić cały kolektor dolotowy na średnicy. Większa pojemność kolektora powinna poprawić reakcję silnika na pedał gazu. Tyle że to niewielka zmiana i poza świadomością rozwierconego kolektora nie poczujesz różnicy ;).
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Polerowanie kolektora dolotowego
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 22, 2012, 16:01:55 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6622
  • Płeć: Mężczyzna
Ten kolektor i tak jest duży, rozwałka bez ruszenia głowicy raczej nic nie da, za to się przestroi "silnik ssący" z niewiadomym skutkiem. Można spasować kolektory, do rozmiaru uszczelki, troszkę przeszlifować żeby poniżej średnicy najbliższej uszczelki nie schodziły i wypolerować.

A zaszkodzić może jak nie usuniesz przed montażem pyłu aluminiowego... Na dzieńdobry to trzeba je solidnie przemyć rozpuszczalnikiem ,a po rozpuszczeniu olejów i brudów można traktować wodą z detergentem
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polerowanie kolektora dolotowego
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 02, 2012, 15:01:13 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
polerować czy nie? oto jest pytanie. co forum to ludzie się nad tym męczą.
sprawa jest dość trywialna. w wypolerowanej rurze mamy do czynienia z ruchem laminarnym, w niewypolerowanej z ruchem turbulentnym (burzliwym) dodam więcej:
 drobne nierówności powodują ruch burzliwy tylko w cienkiej warstwie przy ściance tworząc tak zwaną warstwę wyrównująca po której się "ślizga" główna struga laminarna.  czyli prosto mówiąc rura niewypolerowana zachowuje się tak samo jak rura wypolerowana o mniejszej średnicy.
czyli jednak polerować?
 wszędzie tam gdzie podróżuje samo powietrze!
Natomiast w twoim aucie w pewnym momencie to powietrze dostaje pasażera w postaci wtrysku paliwa i od tego miejsca jest mile wskazany ruch turbulentny, który wspomoże w odparowaniu paliwa i poprawnemu rozmieszaniu z powietrzem tworząc odpowiednią mieszankę paliwowo-powietrzną.  w sumie silnik tylko potrzebuje tlenu i paliwa, ale niestety żyjemy na takiej planecie, że jest go około 20 % w powietrzu.
czyli dolot po wtryskiwaczach zostaw jaki jest!
ogólnie przychylam się do zdania kolegów wyżej,że żadnego efektu nie zauważysz.

aha jeszcze na marginesie dodam że na wielu forach ludzie doradzają obróbkę kanałów w głowicy ( zniwelowanie progów i jakichkolwiek niedociągnięć produkcyjnych).
uważaj na te rady, bo niektóre silniki są tak projektowane, że te progi i inne dziwactwa w kanale dolotowym to nie są niedoskonałości odlewnicze tylko celowo zaprojektowane kształty kanałów dolotowych mające na celu przygotowanie niejednorodnej mieszanki tak, aby w cylindrze utworzyła ona odpowiedni gradient paliwowo-powietrzny. wszystko po to, aby fala zapalająca mieszankę poruszała się ruchem nie jednostajnym!
i w takim silniku tak zwane "poprawianiem fabryki" tylko możesz pogorszyć pracę silnika.
nie mniej jednak konstruktorów tego silnika nie posądził bym o taką finezję.

Odp: Polerowanie kolektora dolotowego
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 02, 2012, 16:43:57 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6622
  • Płeć: Mężczyzna
Te silniki są dosyć swawolnie wykonane... Jak zdjąłem koletory u siebie to stwierdziłem że nawet po obróbce nie ma co ruszać głowicy bo otwory doskonale pokrywają się z uszczelką. W innym silniku tego typu trzeba było z kolei na głowicy zebrać aż 3mm.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E