Autor Wątek: Problem z nawiewem po... dodaniu gazu  (Przeczytany 3304 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problem z nawiewem po... dodaniu gazu
« dnia: Luty 22, 2012, 14:11:41 pm »

Offline strowger#1983

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 144
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Heavy User
    • Polonez, Fiat, Chevrolet, Toyota
Panowie, pacjent to klimatyzowane GSI, mające problem z kierunkami nawiewu. Problem występuje wyłącznie podczas jazdy... na postoju wszystko OK.
Przy ustawieniu ogrzewania/chłodzenia na nogi/twarz, generalnie cokolwiek oprócz szyby - nawiew na tą ostatnią uruchamia się w momencie depnięcia na gaz. Mija kilka sekund i wszystko wraca do normy - i wieje mi tam, gdzie sobie ustawiłem. Słynne cięgna i prowadnice działają w porządku... czy problem może być w kuli pod maską? Ktoś podobny problem przerabiał?

Dziękuję za wszelkie wskazówki gdzie zaglądnąć i co sprawdzić.
Było:Polonez C+ 1.6GSI '99 - 437kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/69918
Jest:Polonez C+ 1.6GSI '01/02 - 216kkm: klimatyzacja
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, 2007, 216kkm: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Chevrolet/Lacetti/147971
Toyota Auris 1.6, 2015, 93kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79

Odp: Problem z nawiewem po... dodaniu gazu
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 22, 2012, 14:23:56 pm »

piciek

  • Gość
Kula, albo przewod od podcisnienia miedzy kula a kolektorem dziurawy.

Odp: Problem z nawiewem po... dodaniu gazu
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 22, 2012, 17:09:58 pm »

Offline strowger#1983

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 144
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Heavy User
    • Polonez, Fiat, Chevrolet, Toyota
Kula, albo przewod od podcisnienia miedzy kula a kolektorem dziurawy.

Przewody całe, pozostaje chyba kula...
Było:Polonez C+ 1.6GSI '99 - 437kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/69918
Jest:Polonez C+ 1.6GSI '01/02 - 216kkm: klimatyzacja
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, 2007, 216kkm: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Chevrolet/Lacetti/147971
Toyota Auris 1.6, 2015, 93kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79

Odp: Problem z nawiewem po... dodaniu gazu
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 22, 2012, 19:15:22 pm »

piciek

  • Gość
żeby zobaczyć czy napewno kula mozesz zrobić taki myk:
1.ustawić na włączonym silniku nawiew na twarz
2.wyłączyć silnik, ale zostawić przekręcony kluczyk, żeby działał nawiew
3. zacisnąć przewód który wychodzi od kuli i wchodzi do środka kabiny, jak się nawiew po kilku minutach przestawi to dziurawy wąż kula - kabina

a później powtórz kroki 1 i 2 i zobacz czy się przestawi nawiew, jak tak to już jest winowajca :)

Odp: Problem z nawiewem po... dodaniu gazu
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 23, 2012, 22:31:42 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
W kuli jest zaworek, który ma podtrzymywać podciśnienie, po prostu nie trzyma
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Problem z nawiewem po... dodaniu gazu
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 23, 2012, 22:43:58 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Hmm a ważne jest do którego króćca (dolny czy górny) w kuli podepniemy ten przewód co idzie do kabiny?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Problem z nawiewem po... dodaniu gazu
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 24, 2012, 08:21:45 am »

Offline strowger#1983

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 144
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Heavy User
    • Polonez, Fiat, Chevrolet, Toyota
żeby zobaczyć czy napewno kula mozesz zrobić taki myk:

Dzięki za sposób na sprawdzenie - zobaczymy co wyjdzie :).

W drugim Polonezie nawet po wyłączeniu silnika jeszcze kilka razy można zmienić kierunek nawiewu, ładnie przełącza i syczy, aż się powietrze skończy. W "nowym" nic się nie da zrobić już po wyłączeniu silnika...
Było:Polonez C+ 1.6GSI '99 - 437kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/69918
Jest:Polonez C+ 1.6GSI '01/02 - 216kkm: klimatyzacja
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, 2007, 216kkm: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Chevrolet/Lacetti/147971
Toyota Auris 1.6, 2015, 93kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79

Odp: Problem z nawiewem po... dodaniu gazu
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 25, 2012, 21:05:09 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
ja poruszałem ten temat już kiedyś... ciśnienie w kuli jest a przy rozpędzaniu się nawiew tak jak by się zamykał, odpuszczę dmucha tam gdzie powinno depnę znowu to samo.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Problem z nawiewem po... dodaniu gazu
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 25, 2012, 21:14:39 pm »

Offline strowger#1983

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 144
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonez Heavy User
    • Polonez, Fiat, Chevrolet, Toyota
ja poruszałem ten temat już kiedyś... ciśnienie w kuli jest a przy rozpędzaniu się nawiew tak jak by się zamykał, odpuszczę dmucha tam gdzie powinno depnę znowu to samo.

I do tej pory nie udało Ci się tego naprawić?
Było:Polonez C+ 1.6GSI '99 - 437kkm - bez remontu: http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez-Caro/69918
Jest:Polonez C+ 1.6GSI '01/02 - 216kkm: klimatyzacja
Chevrolet Nubira 1.8 CDX, 2007, 216kkm: http://www.polskajazda.pl/Samochody/Chevrolet/Lacetti/147971
Toyota Auris 1.6, 2015, 93kkm
http://www.youtube.com/user/strowger79

Odp: Problem z nawiewem po... dodaniu gazu
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 25, 2012, 21:56:42 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
niee, troche mnie do denerwuje bo lubię dynamicznie jeździć i teraz zimną nie dmuch mi do samochodu ciepła ale jak się utrzymuje stałą prędkość to ładnie grzeje.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Problem z nawiewem po... dodaniu gazu
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 25, 2012, 22:33:40 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Trzeba zamontować zaworek z wentyla rowerowego, wkręcić w króciec kuli na "wejściu" z kolektora ssącego, wkręcić tak, żeby kulka z zaworkiem była skierowana w stronę silnika, a strona gwintowana do kuli. W ten sposób zaworek będzie utrzymywał podciśnienie w kuli, gdy przyjdzie ochota "depnąć" - co jest równoznaczne z otwarciem przepustnicy i zmniejszeniem podciśnienia w kolektorze. Właśnie to podciśnienie uruchamia nawiewy za pośrednictwem siłowników podciśnieniowych
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!