Autor Wątek: Sprzęgło ciężko chodzi  (Przeczytany 8333 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sprzęgło ciężko chodzi
« dnia: Marzec 04, 2012, 12:01:36 pm »

plakwicz.maciej

  • Gość
Witam i w tym wątku Panów,

Gdy wciskam sprzęgło to nie powiem ze piszczy ? wlasciciel od ktorego wczoraj kupilem auto mowi ze w polonezach w sprzegle jest sprezyna dlatego ciezko chodzi i moze wydawac pisk przy wciskaniu... pytanie czy to prawda czy jest cos nie tak i trzeba wymienic cos ? jestem zielony wiec sie pytam, prosze o pomoc.
« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2012, 12:16:00 pm wysłana przez plakwicz.maciej »

Odp: Sprzęgło ciężko chodzi
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 04, 2012, 12:36:02 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Wymień linke.
Powered by Lpg.

Odp: Sprzęgło ciężko chodzi
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 04, 2012, 12:37:46 pm »

Offline Thomson#1976

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 581
Spryskaj wd-40 koniec linki od strony skrzyni pod maską, u mnie pomogło <spoko>

Odp: Sprzęgło ciężko chodzi
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 04, 2012, 12:41:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
sa rozne prawdy i w zaleznosci ,na ktora czesc pytania ci odpowiedziec ,mozna zastosowac tu rozne prawdy :
1. w sprzegle Poloneza jak w kazdym samochodzie ze sprzeglem ciernym jest sprezyna ,czyli jest to swieta prawda
2. sa rozne powody "chodzenia ciezko" i sa rozne punkty odniesienia ,ale nie da sie zaprzeczyc,ze jezeli sprzeglo chodzi ciezko dla kogos,to dla niego zdecydowanie ciezko chodzi,
i oczywiscie gdyby sprezyne ze sprzegla wywalic to bedzie chodizlo lzej ;]  - jest to cala prawda sprzedawcy (choc dla kosc innego moze nie byc cala)
3. moze wydawac pisk ; skoro piszczy to znaczy ,ze jednak moze ,ale czy wolno mu wydawac pisk - no niestety nie wolno ,wiec to jest goowno prawda

tak wiec piszczy prawdopodonbnie lozysko wyciskowe (w sumie nie okresliles co to za pisk) ,a pedal chodzi ciezko,bo sie mogla juz linka zuzyc i trze o pancerz,
ewentualnie jakies opory na lapie,
jezeli chcesz ie pozbyc tych dolegliwosci to musisz sie szykowac na zmiane sprzegla i linki
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Sprzęgło ciężko chodzi
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 04, 2012, 17:28:10 pm »

plakwicz.maciej

  • Gość
a droga taka przyjemnosc bo w przyszlym tygodniu bede jechal na przegląd ??

Odp: Sprzęgło ciężko chodzi
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 04, 2012, 17:37:44 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Najpierw zalej linkę olejem od góry, wyjmij i nalej do niej oleju. Jak nie pomoże, to znaczy że docisk się kończy.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Sprzęgło ciężko chodzi
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 04, 2012, 17:40:35 pm »

plakwicz.maciej

  • Gość
a gdzie ona jest dokladnie i jak to zrobic ? bo jestem w tym zielony

Odp: Sprzęgło ciężko chodzi
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 04, 2012, 18:48:35 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Po nitce do klębka. Podpowiem ze trzeba zdjąć licznik.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Sprzęgło ciężko chodzi
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 04, 2012, 19:56:14 pm »

Offline pigini

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 471
  • Płeć: Mężczyzna
  • Caro+/- ? 1,4 16v 1994
a gdzie ona jest dokladnie i jak to zrobic ? bo jestem w tym zielony

Poldas jest dosyć specyficznym samochodem gdzie wszystko jest mogłoby się wydawać wbrew logice ;p
Dlatego żeby dobrać się do linki trzeba zdjąć licznik, początek linki jest stamtąd najlepiej dostępny. więc tak:

#1 na początku zdejmujemy kratki nawiewów  zdejmujesz je kierując  nawiew w dół i nadal ciągnąc , idzie dosyć ciężko ale nie bój się nie da się tego tak łatwo zepsuć ;)
#2 Pod kratkami nawiewu które wyjąłeś  są śruby trzymające ten czarny plastik  wokoło zegarów  odkręć je
#3 Dodatkowe 2 śruby masz za zaślepkami  po lewej i prawie stronie kolumny kierownicy  i jeszcze dwie trzymają  ten plastik bezpośrednio nad licznikiem "ten daszek"
 jeśli wszystko wykręciłeś  to gładko wyjdzie  o ile ustawisz kierownicę do najniższego położenia ;)
#4 odkręcasz licznik, jest na 3 śrubach delikatnie go odchylasz i wymacujesz linkę prędkościomierza (po prawej stronie licznika) jest na niej taki ruchomy kołnierz który odciągasz w stronę  od licznika potem jak zwolnisz kołnierz linka  powinna dosyć łatwo wyjść.
#5 odpinasz  kostki do licznika , nie musisz się bać że pomylisz, nie da się ich wpiąć inaczej  niż powinny ( chyba że ktoś się bardzo stara  ]:-> )
Jeśli nie potrafisz naprawić czegoś młotkiem, masz problem natury elektrycznej.

Odp: Sprzęgło ciężko chodzi
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 24, 2013, 19:35:46 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Witam, odgrzeje kotleta. W aucie coraz ciężej pracuje mi pedał sprzęgła, mniej więcej od kompletnej wymiany jakieś 4 lata temu. Nic nie huczy, sprzęgło się nie ślizga, biegi wchodzą ładnie. Problem jest taki że naciskając na pedał trzeba użyć dużej siły, szczególnie w "środku". Linka o wymiany czy wstępnie ją nasmarować?
Pozdrawiam.

linka do smarowania, albo kup w osłonie teflonowej i ją nasmaruj ( polecam olej maszynowy koszt=3,50zł), zacierająca się tulejka pedału sprzęgła, lub  łapa sprzęgła.

« Ostatnia zmiana: Luty 24, 2013, 20:14:00 pm wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Sprzęgło ciężko chodzi
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 25, 2013, 07:48:24 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
tylko nie linex  - tak tylko ku przestrodze
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: Sprzęgło ciężko chodzi
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 27, 2013, 18:05:00 pm »

Offline Ciastek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1294
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 1.8 16v, AR 147 1.9jtd, Ducati Monster 900
tylko nie linex  - tak tylko ku przestrodze
dlaczego?

Odp: Sprzęgło ciężko chodzi
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 27, 2013, 18:12:41 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
tylko nie linex  - tak tylko ku przestrodze
dlaczego?


bo ich jakość i wykonanie i ogólna trwałość pozostawia wiele do życzenia.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Sprzęgło ciężko chodzi
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 27, 2013, 19:32:01 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
A jakis inny producent robi w ogóle linki do Poloneza ? Ja na Linexa nie narzekam, ale trzeba patrzeć żeby był z teflonowa osłoną

Odp: Sprzęgło ciężko chodzi
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 27, 2013, 19:35:21 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3436
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
A jakis inny producent robi w ogóle linki do Poloneza ? Ja na Linexa nie narzekam, ale trzeba patrzeć żeby był z teflonowa osłoną
można dostać jeszcze bez problemu wyroby państwowe. Ja np. posiadam cały komplet w teflonie i sygnowane FSO.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Sprzęgło ciężko chodzi
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 27, 2013, 19:57:35 pm »

red_p

  • Gość
W aucie coraz ciężej pracuje mi pedał sprzęgła, mniej więcej od kompletnej wymiany jakieś 4 lata temu. Nic nie huczy, sprzęgło się nie ślizga, biegi wchodzą ładnie. Problem jest taki że naciskając na pedał trzeba użyć dużej siły, szczególnie w "środku". Linka o wymiany czy wstępnie ją nasmarować?

U mnie linka nic nie dała. Nowe sprzęgło załatwiło sprawę.

Odp: Sprzęgło ciężko chodzi
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 28, 2013, 13:23:38 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Nie wiem co Wy chcecie od tego linexa ;p w malcu miałem linexa, w kantach mam linexy (sprzęgło i ręczny) i jakoś nic się jeszcze nie urwało/nie zapiekło ;p
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Sprzęgło ciężko chodzi
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 28, 2013, 14:30:03 pm »

piciek

  • Gość
A ja w roverze mialem linexa, jak sie linka nagrzala dod kolektora to sprzeglo dzialalo 0-1. Nie polecam tej badziewnej firmy.

Odp: Sprzęgło ciężko chodzi
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 28, 2013, 15:45:28 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Na linke sprzęgła Linexu po za trzeszczeniem to specjalnie nie mogłem narzekać. Natomiast linka gazu do Rovera to szajs nieprzeciętny. Nie dość, że za krótka (ociera o poldkową pokrywkę) to jeszcze jest wykonana z drutu do ogrodzenia...  po 7tyś km odechciało jej się wracać do końca i podwieszała mi obroty (np. na Błędowie... :) ).
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...