Autor Wątek: wymiana tłumika końcowego  (Przeczytany 2353 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wymiana tłumika końcowego
« dnia: Listopad 24, 2004, 13:26:20 pm »

fan poldka

  • Gość
ile przybędzie koni po zmianie tłumika końcowego i założeniu strumienicy łuskowej???

Jakiej firmy będ? pasować bez większych przeróbek i ile bed? kosztować.

wymiana tłumika końcowego
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 24, 2004, 14:01:38 pm »

Bolo

  • Gość
Koni moze 2-3 !! (jak na moj gust) !!

Ale znacznie polepszy sie moment obrotowy, w zakresie nizszych obrotow...oraz latwiej bedzie sie "wkrecal"...

Dzwiek tez bedzie lepsiejszy  :mrgreen:

Jakie...Hmmm moga byc "Michela" lub "Tekla" (sa wtedy dopasowane do Poloneza, mowisz ze chcesz do Poldka, kupujesz...i jedyna rzecza jaka musisz zrobic to poodkrecac stare srubki, wywalic stary tlumok i wkrecic nowy, koszt...ja za swoja Tekle dalem cos okolo 90zl (ale to bylo juz daaawno i nie pamietam dokladnie), strumienica luskowa...tez mam ale nie pamietam ile za nia dalem...

P.S. Jak masz katalizator to go wywal  :evil:

wymiana tłumika końcowego
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 24, 2004, 14:56:44 pm »

Janek#1612

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Ale znacznie polepszy sie moment obrotowy, w zakresie nizszych obrotow...oraz latwiej bedzie sie "wkrecal"...


Oj polemizowałbym - moment na niskich obrotach może nawet spa?ć - przeważnie te ostanie tłumoki s? przelotowe czyli objęto?ć układu spadnie.

Ale moc powinna się zwiększyć minimalnie

wymiana tłumika końcowego
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 24, 2004, 15:07:27 pm »

Bolo

  • Gość
Cytat: "Janek#1612"
Cytuj (zaznaczone)
Ale znacznie polepszy sie moment obrotowy, w zakresie nizszych obrotow...oraz latwiej bedzie sie "wkrecal"...


Oj polemizowałbym - moment na niskich obrotach może nawet spa?ć - przeważnie te ostanie tłumoki s? przelotowe czyli objęto?ć układu spadnie.

Ale moc powinna się zwiększyć minimalnie


Ja mowilem...tak jak ja to widze...zreszta
Cytuj (zaznaczone)
...przeważnie te ostanie tłumoki s? przelotowe...
No...chyba raczej nie... (znaczy w starszych to na 100%) tyle ze ja mam "Plusa" i moim zdaniem to nie sa przelotowe tlumoki...

Moze tez zle sie wyrazilem...bo powinno byc tak "maxymalny moment obrotowy zejdzie w nizszy zakres obrotoey" moze tak lepeij   :smile:

wymiana tłumika końcowego
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 24, 2004, 15:38:08 pm »

Maciek#938

  • Gość
W przypadku Plusów i ogólnie Poldasów wyposażonych w katalizatory to można wstawić strumienicę w miejsce kata i do tego ostatni tłumik zastosować przelotowy. Jak kto? lubi się pobawić to może zastosować przelotówkę końcow? np. od Przej?ciówki, ale trzeba się pomęczyć trochę z mocowaniem. Jak komu? się nie chce bawić to może zastosować jeden z tłumików wymienionych przez Bola.

Pozdrawiam

wymiana tłumika końcowego
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 25, 2004, 00:34:08 am »

Przemek#1844

  • Gość
czaku - za elastycznosc odpowiada głownie najblizsza silnikowi czesc tlumika - i tu strumienica (raczej naddzwiekowa czyli ze zwezka Venturiego) daje polepszenie charakterystyki momentu obrotowego
z kolei za moc maksymalna odpowiada głównie opór hydrauliczny ukladu i tu powiekszenie przekroju i wrzucenie przelotowek jest ok - tyle ze moze sie to wsio przesunac wyzej (znaczy w wyzsze obroty)

łuska i s. wirowa moze byc niebezpieczna dla silnika przy przelotowym ukladzie jesli nie jest dobrze zamontowana