Autor Wątek: Zbyt często psujący się moduł zapłonowy  (Przeczytany 6507 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zbyt często psujący się moduł zapłonowy
« dnia: Marzec 15, 2012, 17:56:51 pm »

Koyuki

  • Gość
Witam, mam Poloneza Caro 1.5 GLE z '94. Jest prawie jak nowy, na liczniku 43tys. od początku w rodzinie. Jednak od jakichś dwóch lat moduł zapłonowy pada jak mucha. W ciągu ostatniego roku wymieniłem go chyba czterokrotnie, a chciałbym zauważyć, że przebieg w tym czasie zwiększył się nie więcej jak tysiąc kilometrów. Nie wiem, czy coś się stało z elektryką, że tak szybko sadzi ten moduł, czy taki ma kaprys, ale zawsze zawodzi w najgorszym momencie...


Odp: Zbyt często psujący się moduł zapłonowy
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 15, 2012, 18:06:36 pm »

Koyuki

  • Gość
Przewodów żadnych nie wymieniałem, a te kostki do modułu da się podłączyć tylko w jeden sposób.

Odp: Zbyt często psujący się moduł zapłonowy
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 15, 2012, 18:14:49 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1915
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel Signum 2.2 DTI / Skoda Fabia 1.2 TSI
    • http://www.intermediaservice.pl
W GLE nie ma modułu zapłonowego, jest aparat i cewka zapłonowa. Moduł występował w GLI. Drobny szczegół ale istotny. Jesteś pewny, tego co Ci się psuje? Może foto spod maski wrzuć.

Odp: Zbyt często psujący się moduł zapłonowy
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 15, 2012, 18:22:47 pm »

Koyuki

  • Gość
Hm, zawsze spotykałem się z określeniem moduł zapłonowy właśnie, np. taki:

Nawet ma napisane "moduł".

Tak, jest to pośrednią lub bezpośrednią przyczyną, ponieważ zawsze po wymianie samochód odpala i jeździ jakiś czas. Niezależnie od tego czy wsadzę APE, Hybrida czy innego Telpoda.

Odp: Zbyt często psujący się moduł zapłonowy
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 15, 2012, 19:23:37 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2227
jeśli masz aparat zapłonowy i moduł to możesz mieć zwarcie w cewce zapłonowej i zbyt mały opór uzwojenia pierwotnego, wtedy zabije każdy moduł.

Odp: Zbyt często psujący się moduł zapłonowy
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 15, 2012, 19:30:56 pm »

Koyuki

  • Gość
Czyli walnięta cewka?

Odp: Zbyt często psujący się moduł zapłonowy
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 16, 2012, 20:28:41 pm »

Koyuki

  • Gość
Okazało się, że przyczyną był zielony kabelek. Po wymianie silnik odpalił od pierwszego. Tylko zastanawia mnie, dlaczego ssamochód działał po wymianie modułu tylko przez pewien czas, a potem przestawał? Jak będę miał chwilę to sprawdzę stare moduły. Nie zdziwiłbym się, gdyby wyszło, że są sprawne. :-)

Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Marzec 16, 2012, 20:36:15 pm wysłana przez Koyuki »

Odp: Zbyt często psujący się moduł zapłonowy
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 17, 2012, 01:29:24 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2227
cewke da się zmierzyć omomierzem to się wszystkiego dowiesz.

Odp: Zbyt często psujący się moduł zapłonowy
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 17, 2012, 10:08:16 am »

Koyuki

  • Gość
Omomierza nie mam, a po zmierzeniu tanim multimetrem wyszło mi ~0.2 Ohm na uzwojeniu pierwotnym i ~6 kOhm na wtórnym. W internecie znalazłem kilka podobnych tematów, lecz prawie wszędzie te wartości były różne. Nie wykluczam też niedokładności urządzenia. Cewka 4226.

Odp: Zbyt często psujący się moduł zapłonowy
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 17, 2012, 19:00:54 pm »

nethero

  • Gość
Na pierwotnym powinieneś mieć 0.7 - 0.8 ohm.  Przy 0.2 ohm przez moduł idzie 3-4 razy większy prąd niż wg charakterystyki jego pracy.
O ile ten pomiar jest prawidłowy.

Odp: Zbyt często psujący się moduł zapłonowy
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 18, 2012, 11:43:41 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2227
zewrzyj dwa przewody multimetru i zobacz odczyt. będzie ok 0,2ohm. to jest twój błąd pomiaru wynikający z oporu wewnętrznego przewodów.
następnie dokonaj pomiaru.
i od pomiaru odejmij błąd .
Wtedy znasz prawdziwą wartość .
Ale generalnie 0,2 ohm to znacznie za mało. Jak miernik pokarze koło 1 to jest ok licząc ok 0,2ohm błędu (w taniochach za 10 zł to norma).
z prawa oma i=u/r wiesz że sprawna cewka powinna mieć prąd zwarciowy ok 15A w twoim przypadku wynosi on 60A. Wiadomo że taki prąd w instalacji nie popłynie bo będą straty na tranzystorze i złączach, a sam moduł ma ograniczenie prądowe ale przy za małym oporze uzwojenia tak czy tak moduł się wykończy.
« Ostatnia zmiana: Marzec 18, 2012, 11:46:55 am wysłana przez diodalodz »

Odp: Zbyt często psujący się moduł zapłonowy
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 19, 2012, 21:49:51 pm »

Koyuki

  • Gość
Dzięki za pomoc. Jeszcze jedno pytanie: czy podejdzie tu cewka BE 200B i 4232? Obecna to 4226.
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2012, 21:52:21 pm wysłana przez Koyuki »

Odp: Zbyt często psujący się moduł zapłonowy
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 19, 2012, 22:08:36 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2227
słabo się nadaje. Tzn tak, modułu nie uszkodzi ale nie uzyskasz pełnej mocy iskry. Ponadto może wymagać delikatnej korekty kąta zapłonu.
Możesz założyć by pojeździć miesiąc ale przed "mokrymi" miesiącami należało by ją wymienić na właściwą.

Odp: Zbyt często psujący się moduł zapłonowy
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 19, 2012, 22:19:57 pm »

Koyuki

  • Gość
Na razie obecna nie umarła całkiem, więc żadnych przejściowych rozwiązań nie muszę stosować. Najwłaściwsza będzie 4226, tak?

Odp: Zbyt często psujący się moduł zapłonowy
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 20, 2012, 10:44:57 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2227
Tak zelmot 4226