Easyriderowi jeżdzi sie lepiej wła?nie dlatego że te opony s? zaw?zkie i na feli z większym J (szeroko?ci) opona układa sie inaczej (zreszt? każdy jest chyba w stanie to sobie wyobrazić) "krawędzie" s? napięte ,auto ma większ? stabilno?ć i dużo mniejsz? tendencje do Pływania na boki/// z drugiej str. dużozależy od konstrukcji samej opony ,kiedy w caro wymienili?my ze starym gumy z vivo na passio to k.... sie dwa tygodnie niemogłem przyzwyczaić tak sie auto dziwnie prowadziło.
To co dopiero by było po wymianie na jakie? konkretne Michelinki, Continentale, lub Pirelli
Co się tyczy rozmiarów to z moich do?wiadczeń wygl?da to tak.
185/70 R13 - auto jest bardzo stabilne, je?dzi się bardzo przyjemnie i nawet wysokie krawężniki nie stanowi? ogromnego problemu
175/70 R13 - auto jest mniej stabilne niż na 185/70, ale również prowadzi się całkiem dobrze, na zimę optymalny rozmiar do felgi 13 calowej
175/65 R13 - opona zdecydowanie za mała do Poldasa. Auto traci wła?ciwo?ci trakcyjne, ponadto łatwo przywalić w co? misk? olejow?. Nie wskazane.
165/80 R13 - w swoim czasie standardowy rozmiar opon stosowanych w Polonezie. W stosunku do 175/70 auto zachowuje się bardzo "nerwowo" na trasie. Jest niestabilne, czasami może rzucać, przy "nagłych" manewrach nie gwarantuj? marginesu bezpieczeństwa. Do miasta jeszcze mog? być. Ponoć spisuj? się dobrze w kopnym ?niegu jednakże ja tego nie mogę potwierdzić
165/70 R13 - bardzo małe opony
! Nie nadaj? się do Poloneza. Co prawda na trasie autem tak nie rzuca jak na 165/80, ale na zakrętach mamy znikom? rezerwę bezpieczeństwa. Przy każdej okazji ponadto przywalimy misk? olejow? w glebę i to jest bardzo wkurzaj?ce. Zdecydowanie nie polecam.
Pozdrawiam