Autor Wątek: Polonez 1500 z aspiracją na 2000  (Przeczytany 2241 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez 1500 z aspiracją na 2000
« dnia: Lipiec 08, 2012, 22:52:29 pm »

Kubańczyk

  • Gość
Przede wszystkim witam wszystkich !! :)
Piszę ponieważ mam małą zagadkę na którą się natknąłem podczas odrestaurowywania swojego BOREWICZA, mianowicie zmieniam silnik serie 1.5 na 2.0. I tu pytanie ...czy ktoś przerobił już instalację elektryczną pasującą pod silnik z fiata 131 na gaźniku ???? Ewentualnie proszę o wskazówkę jak mocną muszę ingerować w fabryczną instalację elektryczną.???

Odp: Polonez 1500 z aspiracją na 2000
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 08, 2012, 23:06:17 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
z tego co pamiętam to z miany w instalacji jeżeli były to kosmetyczne, ale to było dawno temu, plusowy kabel miedzy aku a rozrusznikiem musi byc sporo dłuższy wiec trzeba go robić na nowo i jeżeli masz aparat w głowicy to potrzebujesz długiego kabla miedzy cewką a aparatme zapłonowym, reszta pnp
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Polonez 1500 z aspiracją na 2000
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 09, 2012, 00:21:38 am »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
przy regulatorze altka trzbea tam jeden kabel cz ycos odpiac przemodzic, kabel idacy do altka fabrycznego w 1.5 jest ciut za krotki do DOHC [tzn daje rade ale jest krotki] poza tym reszta to po prostu odpiąc i podłączyć. Ja osobiście więcej motania mialem z linką gazu [rzeźbione mocowanie, i sama linka bo gaźnik inny] linką ssania, reszta powiem szczerze ok :) pasuje i nie ma jakiś ogromnych zmian :)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Polonez 1500 z aspiracją na 2000
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 09, 2012, 01:34:20 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
.czy ktoś przerobił już instalację elektryczną pasującą pod silnik z fiata 131 na gaźniku
Jezeli masz gaznik,  i wkladasz tez DOHC na  gazniku to kosmetyka -potrzebujesz kabel plusowy od malucha(ten gruby z klema) ze wzgledu na rozrusznik z 2 strony silnika(chyba ze fartem masz skrzynie z rozrusznikiem jak w polonezie to nic nie ruszasz), kable do alternatora moga byc za króŧkie(w caro wystarczaja) trzeba przedluzyc kablel zapinajacy rozrusznik(ewentualnie wypruc z wiazki az do sciany grodziowej to powinien siegnac) oraz czujników od oleju(zalezy od rocznika auta) poniewaz podstawka filtra jest z drugiej strony silnika, temp wody powinna siegnac, obrotomierz bedzie dzialal bez problemu, kable do cewki tez pasuja chyba ze aparat zaplonowy bedzisz miał w glowicy a nie w bloku, ale to inna bajka .nalezy tez przedluzyc i DOBRZE zaizolowac kabelki od wyłacznika wstecznego biegu jezeli dajesz orginalna skrzynie od silnika fiatowskiego - ma wyłacznik z 2 strony niz seryjna. Przewody jezeli ma to byc zrobione dobrze to najlepiej zdjac deske rozdzielcza i przerzucic to co trzeba na druga strone
« Ostatnia zmiana: Lipiec 09, 2012, 01:43:35 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Polonez 1500 z aspiracją na 2000
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 10, 2012, 00:02:20 am »

Kubańczyk

  • Gość
Dzięki za wyczerpująca odpowiedź :). Poldek (a raczej szkielet) pojechał do lakiernika i mogę zrobić wszystkie niezbędne przeróbki bez większego wysiłku. Dwuliterówkę mam na gaźniku wiec to upraszcza temat. Pytanie mam odnośnie wału napędowego. Z pierwszych przymiarek widać, że oryginał jest za długi i trzeba robić mix polonez +131 na tyle ...czy to jedyne rozwiązanie ???

Odp: Polonez 1500 z aspiracją na 2000
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 26, 2012, 19:13:15 pm »

Chicane#1966

  • Gość
najlepiej skrócic wał polonezowski o 80 mm