Autor Wątek: czy 1.35 % to dobrze?  (Przeczytany 6639 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

czy 1.35 % to dobrze?
« dnia: Grudzień 06, 2004, 13:43:36 pm »

barthezo

  • Gość
panowie mam pytanie. bylem na analizatorze spalin i koles ustawil mi gaz. i tam gdzies na tym monitorku bylo 1.5 % CO2 bodajze i powiedzial mi ze ustawil to z naciskiem na oszczednosc. chcialbym znac wasze zdanie cyz to dobrze cyz zle?

czy 1.35 % to dobrze?
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 06, 2004, 14:52:37 pm »

thomas#1840

  • Gość
żle  8)

czy 1.35 % to dobrze?
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 06, 2004, 15:31:01 pm »

Eater_V220CDI

  • Gość
Na benzynce maksymalna zawartosc CO w spalinach ma wynosic <0.3 %...

czy 1.35 % to dobrze?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 06, 2004, 16:12:06 pm »

Chudson

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Na benzynce maksymalna zawartosc CO w spalinach ma wynosic <0.3 %...

To wkońcu piszecie o CO i CO2 ??

czy 1.35 % to dobrze?
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 06, 2004, 16:38:08 pm »

Cyneq

  • Gość
CO dla silników z ga?nikiem maxymalnie 1.5. Jak mi koles ustawił ostatnio LPG to dał 0.5 aczkolwiek ustawił do doopy bo pali dalej 15cie, a wolne miałem koło 500.

czy 1.35 % to dobrze?
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 06, 2004, 17:32:37 pm »

Eater_V220CDI

  • Gość
Wybacz Cyneq, ale mylisz sie... dla gaznikowcow maksymalna zawartosc CO to 0.3% Sprawdz w Morawskim.

No chyba ze ja sie myle, ale walczylem z gaznikami dosc dlugi czas i dobrze mi ta liczba zapadla w pamiec.

Pozdrawiam... 8)

czy 1.35 % to dobrze?
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 06, 2004, 17:38:47 pm »

Cyneq

  • Gość
Sprawdze. Możliwe też że podaj?c 0,5 pomyliłem się o jedno zero ;)

czy 1.35 % to dobrze?
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 06, 2004, 17:40:41 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
U mnie w Morawskim z 1985r. podana jest wartosc 3% CO! :lol:
Co kraj to obyczaj... to znaczy co ksiazka to inne dane :)
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

czy 1.35 % to dobrze?
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 06, 2004, 17:43:18 pm »

Eater_V220CDI

  • Gość
Ot! I Maciej rozwial moje watpliwosci... masz racje.. to bylo 3%.. juz sobie przypomnialem.
Ale na pewno zawartosci CO a nie CO2 w spalinach. 8)

czy 1.35 % to dobrze?
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 06, 2004, 19:06:03 pm »

Piotrek_

  • Gość
Bez urazy, ale wszyscy pieprzycie. Podjed?cie sobie ga?nikowcem na stacje. Stężenie CO w spalinach ma NIE PRZEKRACZAĆ 3,5%. Nie wiem jak w przypadku katów, ale ga?niki maj? na bank <=3,5%. W końcu kilka razy ustawiałem Padlinę dopiero na przegl?dzie :P

czy 1.35 % to dobrze?
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 06, 2004, 19:09:43 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Cytuj (zaznaczone)
Bez urazy, ale wszyscy pieprzycie. Podjed?cie sobie ga?nikowcem na stacje. Stężenie CO w spalinach ma NIE PRZEKRACZAĆ 3,5%. Nie wiem jak w przypadku katów, ale ga?niki maj? na bank <=3,5%. W końcu kilka razy ustawiałem Padlinę dopiero na przegl?dzie

Ja mowie ile jest napisane, a jak jest w rzeczywistosci to inna bajka!
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

czy 1.35 % to dobrze?
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 06, 2004, 19:16:36 pm »

Piotrek_

  • Gość
Trzeciak podszedł do sprawy bardziej optymistycznie, bo max to 1,2 ;)

[ Dodano: 2004-12-06, 20:09 ]
Tak własnie kopię sobie w paragrafach i znalazłem rozporzadzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 01.02.1993 w sprawie warunków technicznych i badań pojazdów. Oto, co znalazłem:

§ 65. 1. Rozporz?dzenie wchodzi w życie z dniem 1 maja 1993 r., z tym zastrzeżeniem że:

7) § 9 ust. 1 pkt 2 stosuje się do pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1985 r.; nie dotyczy to pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy:

a) przed dniem 1 pa?dziernika 1986 r., w stosunku do których dopuszcza się zawarto?ć tlenku węgla w wysoko?ci 4,5%, a dla motocykli - 5,5%, mierzon? na biegu jałowym silnika,

b) do dnia 30 czerwca 1995 r., a dla pojazdów wyposażonych w silnik o pojemno?ci skokowej poniżej 700 cm3 do dnia 31 grudnia 1996 r., w stosunku do których dopuszcza się zawarto?ć tlenku węgla w wysoko?ci 3,5%, a dla motocykli 4,5% objęto?ci spalin, mierzon? na biegu jałowym silnika,


Czyli w odniesieniu do samochodów osobowych rejestrowanych po raz pierwsy przed 30.06.1995 - do końca produkcji Poldków GLE. Mam nadzieję, że to rozwi?zuje Wasze w?tpliwo?ci. :)

czy 1.35 % to dobrze?
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 06, 2004, 20:50:46 pm »

macho

  • Gość
Według Morawskiego 95 zawarto?ć COw spalinach:
- przy 2000...3000 obr/min do 0,3%,
- na biegu jałowym:
            gażnikowe 0.5...2.5%,
             z wtryskiem i katalizatorem 0.2...0.5%,
             z wtryskiem bez katalizatora 0.5...1.5% :lol:

czy 1.35 % to dobrze?
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 06, 2004, 21:09:04 pm »

barthezo

  • Gość
to w koncu to dobrze czy zle  bo thomas pisze ze zle a nie wiem w koncu;]

czy 1.35 % to dobrze?
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 06, 2004, 23:50:54 pm »

Piotrek_

  • Gość
Najlepsza miesznaka to taka, na której da się w miarę normalnie je?dzić, a nawet lekko wzbogacona coby zaworów nie przypalało. Olej wskazania miernika. A tak btw Trzeciak podaje dla GLE 0.8-1.2% a dla GLI bez kata 0.95-1.5% :)

czy 1.35 % to dobrze?
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 30, 2005, 00:49:22 am »

Bronx

  • Gość
Mi gosc na przegladzie ustawil 1,5%  od tego czasu obortow jalowych niema , zapalac w mroz sie nieda , i auto jezdzi jak stara babcia ..... i ch... trza jechac i to przestawic... szlak mnie trafia , na dodatek skasowal 170zl (caly przeglad... )

czy 1.35 % to dobrze?
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 31, 2005, 20:11:13 pm »

sztywny13

  • Gość
Norma na ga?nikowca wynosi d0 2,5% CO.

czy 1.35 % to dobrze?
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 31, 2005, 23:48:21 pm »

Bronx

  • Gość
Wiecie qwr... sie na to co dzieje sie z moim autem
Dorwe w tym tyg analizator i chcialbym to sobie ustawic  ,
Tylko tak mam tumik lekko dziurawy , wiec bedzie zasysac powietrze , lub spaliny beda uciekac , wiec to chyba wprowadzi blad co ??
JAkie sa podsatwy przeprowadzenia takiej analizy |(ustawienia)
I jaki parametr sobie najlepeij ustawic
mam na mysli oszczedna jazde , niekoniecznie buta, latwosc rozruchu

czy 1.35 % to dobrze?
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 02, 2005, 20:19:09 pm »

sztywny13

  • Gość
Cytat: "Bronx"
Wiecie qwr... sie na to co dzieje sie z moim autem
Dorwe w tym tyg analizator i chcialbym to sobie ustawic  ,
Tylko tak mam tumik lekko dziurawy , wiec bedzie zasysac powietrze , lub spaliny beda uciekac , wiec to chyba wprowadzi blad co ??
JAkie sa podsatwy przeprowadzenia takiej analizy |(ustawienia)
I jaki parametr sobie najlepeij ustawic
mam na mysli oszczedna jazde , niekoniecznie buta, latwosc rozruchu

Je?li masz nieszczelny układ wydechowy to analiza będzie błędna. Normy spalin znajdziesz u mnie na www.

czy 1.35 % to dobrze?
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 03, 2005, 19:46:31 pm »

powgreg#1843

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Najlepsza miesznaka to taka, na której da się w miarę normalnie je?dzić, a nawet lekko wzbogacona coby zaworów nie przypalało.

Swięta prawda  :mrgreen:
A Panowie czy przypadkiem nie porównujcie norm ochrony ?rodowiska (dotyczace ogólnie  samochodów) z zalecanymi nastaw poloneza z ksi?żek które z czasem sie zmieniaj? tak jak np ustawienia zaworów 0,25 i 0,2 stara ksi?żka  na 0,15-0,2 nowa ksi?żka, autko w końcu było co? tam modernizowane :mrgreen: .
Normy okreslaj? max dopu?zczlne steżenie za? nastawy regulacyjne dotyczace danego auta okreslaj? zakres w jakim dany silnik ma się zmie?cić i czy bedzie to 0.1% czy 3% nie ma znaczenia byle mie?ciło się wyznaczonym przez producenta zakresie.
Jeden silnik bedzie chodził dobrze na 0.5% a drugi na 2% co nie oznacza że nie da sie go wyregulować na 0.5% ale wtedy nie bedzie miał przej?cia itp.
|miać mi się chce jak pan "diagnosta"  na przegl?dzie zawzięcie reguluje gaz na min CO a póżniej auto nie ma mocy by wyjechać z rolek (od badania hamulców) i jest wielce zdziwony co jest nie tak
Niestety większo?ć urzadzeń gazowych nie ma odzielnej niezależnej regulacji wolnych obrotów i regulacja tych parowników to sztuka kompromisu między wolnymi obrotami a spalaniem (w litrach :mrgreen:) czyli składem mieszanki na wyższych obrotach.