Autor Wątek: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?  (Przeczytany 7224 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
« dnia: Sierpień 06, 2012, 10:29:53 am »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Tak jak w temacie. Próbował ktoś spiąć skrzynię biegów MT75 z silnikiem Rovera (K16) Oczywiście za pomocą flanszy- po prostu czy jest to technicznie wykonalne (rozrusznik, sprzęgło, wałek, wymiary skrzyni i tunel polonezowy itp) ? Chętnie bym u siebie zmienił skrzynię na coś mocniejszego, tylko zastanawiam się czy jest sens bawić się w flansze i różne dziwne połączenia czy nie zmienić całego zespołu napędowego...
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 06, 2012, 10:37:33 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Napewno Bocian zmieścił skrzynię N9, nawet gdzieś to opisywał na forum.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 06, 2012, 10:44:38 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Watpie aby komus sie to udało z prostej przyczyny - MT 75 ma niezdejmowalny dzwon, zwiazku z czym odsadzasz skrzynie od silnika o grubosc flanszy czyli 10-15mm, a wałek jest dodatkowo cofniety jezeli dobrze pamietam o okolo 1cm wzgledem mocowan na skrzyni wiec zabraknie na dlugosc wałka sprzegłowego aby oparło sie to na lozysku/tulejce w wale korbowym. Normalnie wykonuje sie to zazwyczaj dystansujac kolo zamachowe od silnika o potrzebna grubosc tak aby wałek sprzegłowy siegnał i dzialało sprzegło. W przypadku K16 ta opcja odpada poniewaz w bloku silnika masz czujnik CPWK ktory czyta impulsy z kola zamachowego(a nie jak w wiekszosci z kola pasowego) wiec po odsadzeniu kola silnik nie zapali.
Mozna to rozwiazac w inny sposób - zastosowac skrzynie np N9 bo jest tania/mocna/latwo dostepna -tak jak zrobił to Bocian i skracajac orginalny dzwon(z poldrovera) przysunac skrzynie do silnika ale to znowu powoduje ze sprzeglo jest max 200mm bo wieksze nie wejdzie a fordowskiego dzwonu sie nie skróci poniewaz jest zeliwny a nie ze stopów aluminium. (Mowa o N9, Mt75 ma aluminiowy)
Dlatego najlepsza chyba opcja to zastosowac skrzynie od fiata 132 -ma zdejmowalny dzwon, pasuje w tunel i na wał. Tutaj najlepiej chyba bedzie obciac mocowania silnika dohc fiata, zwymiarowac dokladnie wszystko, na okolo wspawac blache 10mm gruba i po wspawaniu dopiero wyosiowac i  wywiercic otwory mocujace do silnika (spaw zawsze sciaga) Na koniec dojda jeszcze zabawy z rozrusznikiem -skrzynia przystosowana do zamontowania od strony silnika, silnik od strony skrzyni ale to wykonuje sie wycinajac obudowe i wspawuje kawalek orginalnej obudowy z mocowanie. W kazdym razie zabawy jest sporo


Tutaj przyklad -skrzynia bmw od R4 serii M40/M43(chyba getrag 240) dostosowana do silnika V8 bmw typ M60/M62
« Ostatnia zmiana: Sierpień 06, 2012, 10:59:50 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 06, 2012, 13:46:34 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Ooooo widzisz, o takie info mi chodziło, dzięki :) O n9 czytałem, ale właśnie nie wiedziałem jak sprawa wygląda z MT75.... Wychodzi na to że ta skrzynia odpada :/ Pozostaje jeszcze ewentualnie bmw i opel, lecz najskuteczniej chyba będzie zainstalować kompletny napęd (silnik-sprzęgło-skrzynia) od jednego producenta.
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 06, 2012, 20:42:12 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
BMW i Opel tez maja niezdejmowalne kołnierze, od rovera znowu zadnej skrzyni pod RWD nie spasujesz zeby byłą manualna i z wyjsciem tylko na tył .Mozna spróbowac uzyc kosza od skrzyni(nawet odcietego jezeli sie nie odkreca) Land Rovera i zrobic tak jak Bocian -wtedy wejdzie sprzegło 215mm a N9 to dobra skrzynia .Co i jak  to sie blizej nie wypowiem bo nie wiem czy taki mix jest mozliwy -nie widzialem skrzyni od LR
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 06, 2012, 20:49:25 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nie każda skrzynia z LR będzie pasować do K-serii. Poza tym nie są tanie.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 06, 2012, 22:01:02 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Czyli nie taka łatwa sprawa jak w 126p :) Najlepiej będzie jednak przeszczepić cały zespół napędowy...
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 06, 2012, 23:34:26 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
a tak szczerze to po co Ci przy k16 mt75 ?
« Ostatnia zmiana: Sierpień 06, 2012, 23:37:53 pm wysłana przez Leonek1321 »
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 07, 2012, 07:52:45 am »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Żeby co jakiś czas jej nie wymieniać :P Dobrze mieć mocny zestaw napędowy....
p.s. A poza tym to mi się nudzi :)
« Ostatnia zmiana: Sierpień 07, 2012, 07:56:28 am wysłana przez Tybek »
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 07, 2012, 09:32:24 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Fakt ja w KJSach nie startuję ale moja skrzynia N9 niewidomego pochodzenia (kupiona na skupie w cenie 1zł/kg) daje radę już trzeci rok. O dziwo nawet tarcza 190mm przenosi momenty rzędu 190Nm. Tyle że docisk jest od tarczy 200mm a sama tacza z forda sierra ma 9mm grubości względem 7mm rovera. Dzięki temu zyskałem efekt wzmocnienia docisku... Do tego w zestawie jest wał ze sierry więc kolejny "słaby" element napędu FSO został wyeliminowany...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 07, 2012, 22:29:49 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Żeby co jakiś czas jej nie wymieniać  Dobrze mieć mocny zestaw napędowy....
jak chcesz do kjs to mt-75 jest marnym pomysłem, n9 lepsze o ile nie zajechane ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 08, 2012, 10:09:15 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Swoja drogą faktycznie N9 ma ciekawe zestopniowanie. Zdecydowanie lepsze niż FSOwska skrzynia. Dłuższa I, krótsza II, III i V (choć ta ostatnia mogła by być taka sama lub dłuższa jak dla mojego auta). Jak się ma do tego MT75 nie wiem...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 09, 2012, 06:44:42 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
to powinno rzucic troche swiatla na sprawe odnosnie przełozen, jest tez porównanie N9 z MT75 ;)

http://www.super7thheaven.co.uk/MT75_Gearbox

Z tym ze ja raczej ze wzgledu na powiazania raczej  skierował sie w kierunku skrzyni od 132- ma krótka piatke co jest przydatne przy 16V  i pasuje do reszty auta bardziej niz cokolwiek innego, co wiecej nie wiem czy przypadkiem nie spasuje do niej wałek sprzegłowy od skrzyni K16, poniewaz łozysko wałka jest takie samo w obu skrzyniach ,a ta zebatke chyba da rade przełozyc jezeli jest inna, nie wiem jak w roverze w srodku skrzyni ale ohv ma ta sama srednice co dohc. Jezeli tak by było to jestesmy w domu- walek od poldrovera jest dłuzszy niz w ohv/dohc i wtedy zakladamy normalna skrzynie od dohc z przełozonym wałkiem i zostaje tylko dorobienie flanszy od odpowiedniej grubosci pomiedzy kosz dohc a silnik rovera, sprzegło wchodzi wtedy spokojnie 215mm i trzeba jakos zmodzic rozrusznik na koniec, jako ze jest flansza to moze dałoby rade cos wpasowac od przodu pod kolektorem wydechowym
« Ostatnia zmiana: Sierpień 09, 2012, 07:03:35 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 09, 2012, 13:41:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zakladamy normalna skrzynie od dohc z przełozonym wałkiem
kolo zebate walka atakujacego determinuje praktycznie wszystkie bebechy skrzyni biegow ,a jest bardzo malo prawdopodobne ,ze kola beda ze soba wspolpracowaly,
przelozenie kola zebatego moze byc nielada sztuka
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 09, 2012, 16:15:34 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Sprawdzic mozna :) moze akurat tutaj fabryka sie nie wykazala checia do zmian
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 09, 2012, 16:21:06 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
akurat tutaj fabryka zmieniala tryby w skrzyni ,a skrzynia od 131/132 juz wtedy nie byla produkowana od paru lat
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 10, 2012, 23:12:01 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Nawet w skrzyni FSO nie wsadzisz wałka z rovear do starego modelu. Poza tym nie przypominam sobie żeby tryb był demontowalny...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 26, 2012, 12:54:39 pm »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
Ostatnio oglądałem Fanów 4 kółek i na warsztacie był samochód Morgan - jakiś starszy model (Plus 4 lub 4/4). Miał napęd na tył i jak dobrze dojrzałem to silnik z serii K lub T. Skrzyni niestety nie było widać. Może warto by zgłębić temat?
No chyba że była to sławna flansza pod N9 i ta właśnie skrzynia...
« Ostatnia zmiana: Sierpień 26, 2012, 13:08:11 pm wysłana przez Golden »

Odp: Skrzynia MT75+ silnik K16- próbował ktoś to spiąć ?
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 26, 2012, 13:13:18 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
zapewne n9, angole mają hopla na jej punkcie ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)