Autor Wątek: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...  (Przeczytany 34438 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michal

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 44
    • polonez atu plus 1,6
Witam.

Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawieszenia lub coś innego?

Jak w temacie. Szykuję się do wymiany powyższych elementów i nie wiem czy później należy coś regulować? Czy może wystarczy wykręcić sworzeń, wkręcić nowy, wycisnąć tuleje i wcisnąć nową i po sprawie? Czy jest to może jednak coś bardziej skomplikowanego? Mam na coś zwrócić szczególną uwagę? Za wszelkie rady z góry dziękuje, pozdro.

Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 14, 2012, 08:36:30 am »

Offline Łukasz_ERW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 371
  • Płeć: Mężczyzna
Ja nigdy nie ustawiałem nic po wymianie sworzni w polonezie czy golfie, ale różnie może być, np. w seicento po wymianie wahaczy ścięło opony.

Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 14, 2012, 10:26:31 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3472
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Witam.

Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawieszenia lub coś innego?

Jak w temacie. Szykuję się do wymiany powyższych elementów i nie wiem czy później należy coś regulować? Czy może wystarczy wykręcić sworzeń, wkręcić nowy, wycisnąć tuleje i wcisnąć nową i po sprawie? Czy jest to może jednak coś bardziej skomplikowanego? Mam na coś zwrócić szczególną uwagę? Za wszelkie rady z góry dziękuje, pozdro.

trzeba jechać i ustawić zbieżność , aby nie ciapał opon i się dobrze prowadził, można nie ustawić po wymianie końcówek , pod warunkiem że wkręcisz w stare miejsca. Ja z reguły zawsze jeżdżę na sprawdzenie po każdej wymianie końcówki czy sworznia wahacza , czy nawet drążka środkowego tak dla samego siebie.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 14, 2012, 10:38:39 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ustawienie zbieżności możecie sobie w buty wsadzić,
po zmianie swrzni i tuleji w wachaczach trzeba koniecznie ustawić konty pochylenia kół o bardzo często kąty wyprzedzenia zwrotnic - co mało kto umie lub chce ustawiać.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 14, 2012, 10:52:08 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3472
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Ustawienie zbieżności możecie sobie w buty wsadzić,
po zmianie swrzni i tuleji w wachaczach trzeba koniecznie ustawić konty pochylenia kół o bardzo często kąty wyprzedzenia zwrotnic - co mało kto umie lub chce ustawiać.

fakt zgodzę się z tym , bo tylko jak wjedzie się byle jakaś stację to nie mają laserówki tylko płytę ,a poloneza trzeba niestety ustawić tradycyjnie na światłach. Młodzi mechanicy odrazu karzą uciekać bo po prostu nie potrafią lub nie chcą ustawiać kątów wyprzedzenia zwrotnicy  czy pochylenia koła, a zbieżność swoja droga...

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 14, 2012, 10:54:16 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Mi tak kąty pochylenia kół ustawili że pociachało opony po pół roku, kąty wyprzedzenia zwrotnic też musiałem sobie sam ustawiać.
Zbieżność też zawsze ustawiam sam.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 14, 2012, 11:02:05 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3472
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Mi tak kąty pochylenia kół ustawili że pociachało opony po pół roku, kąty wyprzedzenia zwrotnic też musiałem sobie sam ustawiać.
Zbieżność też zawsze ustawiam sam.

ja akurat mam gościa koło 50 który robił na serwisie FSO I FSM  i mi zawsze bawi się w zawieszeniu , ustawia na światłach (laserze) a z tyłu zakłada podziałkę kątowa. Niektórzy tylko karzą wjechać na płytę i pokazuje im wartości i wejdą pod spód pokręci drążkiem i ot całą zbieżność, owszem można w vw ale nie w samochodzie FSO, gdzie to wymaga pracy i umiejętności.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 18, 2012, 12:41:00 pm »

Offline michau

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1651
  • rover team
Ustawienie zbieżności możecie sobie w buty wsadzić,
po zmianie swrzni i tuleji w wachaczach trzeba koniecznie ustawić konty pochylenia kół o bardzo często kąty wyprzedzenia zwrotnic - co mało kto umie lub chce ustawiać.
tu sie zgodze ;) ja u siebie ustawialem wszystko, na szczescie mam w okolicy zaklad, ktory za 80zł ustawił mi wszystko, nie tnie opon a auto prowadzi sie jak po sznurku wiec mysle ze dobrze to zrobili :)
in garage : 1.4 16v, 1.5 8v  1.6 16v, 1.8 16v VVC, 2.0 OHC, 2.0DOHC
czy da się więcej? ;)

Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 18, 2012, 16:24:10 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1748
  • Płeć: Mężczyzna
michau, można wiedzieć gdzie ? :)

Na pw najlepiej napisz :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo; Peugeot 208
Jest: Nissan Qashqai ; Fiat 126p 1977r ; Komar "sztywniak" ; Skoda Favorit

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 18, 2012, 23:05:45 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3003
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Na pw najlepiej napisz :)

Można tu bo i przy okazji może inni skorzystają... :P

Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 18, 2012, 23:36:10 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
A jeśli wymieniało się kompletny dolny wahacz ze sworzniem i tulejką, to też trzeba ustawiać kąty? Zaskoczyło mnie to, bo byłem z tym u mechanika, którego wiedzę o FSO bardzo wysoko cenię, i nie ustawiał nic po wymianie.

Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 19, 2012, 00:22:22 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jak kompletny wachacz to roznica moze byc wieksza niz przy wymianie samych sworzni 
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 19, 2012, 11:41:38 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Dokładnie. Zwłaszcza że różnica ... około 0.5mm.. na jednym końcu wahacza może dać jakieś 5mm na drugim :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Wymiana sworzni wahacza oraz tulei - czy trzeba ustawiać zbieżność, kąt zawie...
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 19, 2012, 13:25:55 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
A jeśli wymieniało się kompletny dolny wahacz ze sworzniem i tulejką, to też trzeba ustawiać kąty? Zaskoczyło mnie to, bo byłem z tym u mechanika, którego wiedzę o FSO bardzo wysoko cenię, i nie ustawiał nic po wymianie.

Czyli wiedzę jego możesz sobie w buty wsadzić. Każda ingerencja w zawias to konieczność ustawienia/skorygowania kąta pochylenia koła - co by potem opony nie zjadało.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja