Autor Wątek: MEMS3 VVC 160 uruchomiony  (Przeczytany 5032 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MEMS3 VVC 160 uruchomiony
« dnia: Sierpień 19, 2012, 09:49:22 am »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Witam po długiej przerwie.
wiem, że jest podobny temat, ale tamten jest sporo zaśmiecony i w dodatku w fazie domniemywań, a ja krótko i konkretnie napiszę jak wygląda uruchomienie i odpalenie tego silnika w pojeździe typu polonez.
potrzeba:
-silnik lub sama głowica vvc 160
- wiązka od mg zr 160 lub od zwykłego i sztukowanie brakujących obwodów oraz zamiana pewnych kabli zgodnie z rozpiską rave.
- komputer mems 3 z ściągniętym immo.  odrazu napiszę, bo na tym forum krążą plotki, że to jest niewykonalne, albo drogie itp.
Nie prawda, ściągniecie immo z mems 3 kosztuje 100 zł, i znam człowieka co nawet sprzedaje komputery bez immo w cenie 130 - 150 zł.
 oprócz wiążki silnika pasuje się też zaopatrzyć w wtyczkę ( tę małą) od ECU.
jeśli chodzi o samą instalacje silnika to ja napotkałem kilka drobnych szkopułów. króciec z wyjściem wody z silnika od poloneza nie pasuje, od mg zr 160 znowu do samochodu RWD nie pasuje, wiec musiałem zrobić nowy króciec. próbowałem z aluminium ale kiepski efekt finalny i ostatecznie zrobiłem go z nierdzewienie.
kolejnym szkopułem jest to, że przy zastosowaniu polonez-owskiej skrzyni silnik jest pochylony pod innym kontem niż w mg zr i co efektem tego w moim przypadku był delikatnie zahaczający o maskę zawór VVC. na poduszkach przekręciłem silnik o kilka stopni i pomogło.
kolektor ssący musi być od mg zr 160. nie wiem jak w polonezie ale u mnie ( replika lotusa S7 na bazie poloneza) idealnie się zmieścił ( jest większy od kolektora plastikowego czy polonez-owskiego. no już nie wspomnę o kieruneku wlotu.
kolektro wydechowy został od poloneza i spisuje sie dobrze. może to zasługa dalszej częsci wydechu. jest wpełni przelotowy o średnicy 55 mm i długości 1,2 m.
Nie wiem jak wydech w standardowym polonezie wpłynie na mg zr 160.
jeśli chodzi o podłączenie elektroniki silnika do instalacji samochodu to nie jest to 5 kabli jak ktoś tam na tym forum teoretyzował!.
najlepiej się zaopatrzyć w skrzynkę bezpieczników i przekaźników silnika z mg zr. może być zwykły, nie musi być mg zr 160.
i tu uwaga ważna, zeby nie kupować kilku skrzynek. pomimo że te skrzynki wyglądają tak samo w mg zr czy rover 75, 45, 25 to SĄ INNE!!!
musi być od mg zr.
chłodzenie silnika. pomiar temperatury i sterowanie wentylatorem jest innne niz w polonezie. są dwa czyjniki temperatury cieczy. jeden do wskaźnika w kabinie a drugi do sterowania komputerem i włączania wentylatora chłodnicy. czyli trzeba przerobić w polonezie instalacje wentylatora chłodnicy. ECU ma nim sterować a nie włącznik bimetaliczny z chłodnicy. drugi czujnik temperatury można podłączyć jak w polonezie ( z pominięciem ECU).
dwie sondy lambda. choć druga to sonda katalizatora i nie jest do poprawnej pracy silnika potrzebna. Bedzie widniał błąd w kompie ale silnik będzie normalnie pracował. tak samo będą błędy braku  komunikacji z skrzyni, ABS AC , skrzyitp, w zależności od wyposażenia dawcy komputera.
inny alternator, więc troszke gimnastyki związanej z podłaczeniem go oraz sygnalizacją ładowania. ja u użyłem kabla z wiazki MG ZR 160 od sprężarki klimy.
jeśli chodzi o czyjnik ciśnienia oleju to ja poprostu sie wlutowałem w wiązkę silnika MG z kabelkiem od wskażnika ciśnienia oleju z kabiny.
pompa paliwa i inne przekaźniki silnika to trfzeba podłączyć zgodnie z schematem dla mg zr 160. dlatego wypada się zaopatrzyć w manual rave.
skrzynia i sprzęgło 200 mm wystarcza. koło ponoć może zostać z poloneza. ponoć bo nie sprawdziłem tego. wsadziłem koło od rovera 25 1,4.
piszę "ponoć" bo jak się immo dezaktywuje to komputerowi ponoć wystarczają dwa wyciecia na kole wieńcowym.  z braku czasu nie sprawdziłem.

Ogólnie wrażenia z pierwszego startu nieporównywalnie milsze niż praca silnika 1,8 z sterownikiem poloneza. silnik pracuje o niebo lepiej na sterowniku mems3,
wiec nawet dla posiadaczy zwykłego 1,8 polecam przejście na mems 3. całkiem inna kultura pracy silnika, nie wspomnę juz o mniejszym zużyciu paliwa.

podsumowując to dużo pracy z tym nie ma. silnik pasuje jak ulał do tego auta, żadnej rzeźby nie ma, jak tu gdzieś na tym forum widziałem. wszystko do zrobienia metodą garażową.



Odp: MEMS3 VVC 160 uruchomiony
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 19, 2012, 12:09:38 pm »

Offline piotrekcrash

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 10
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25
Gratuleje!

Jakie wrażenia z jazdy 160-konnym tylno-napędowcem?

Co do IMMO to polecam się na przyszłość;)

Odp: MEMS3 VVC 160 uruchomiony
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 19, 2012, 12:37:17 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Pięknie ! Gratuluję. No cóż, mogłem się mylić z kilkoma rzeczami, ale najważniejsze, że działa. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: MEMS3 VVC 160 uruchomiony
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 21, 2012, 08:04:09 am »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
witam ponownie. wczoraj odbyłem dłuższą jazdę i stwierdziłem, że ten silnik jak dla mnie jest nadal za słaby. jest już to najmocniejsza wersja z seri K, wiec będę przechodził na jakąś inną jednostkę. napewno musi być to coś uturbionego.
Jeśli ktoś jest zainteresowany to pisać na PW bo w najbliższym czasie będę miał na zbyciu komplet do swapa od mg zr 160.

Odp: MEMS3 VVC 160 uruchomiony
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 21, 2012, 11:18:11 am »

Offline piotrekcrash

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 10
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25
Zakuta 2-litrówka T-Seria w wersji Turbo po dobrych modach to już okolice 300KM:D

Ewentualnie K-Seria Turbo z R75 z modyfikacjami.

Ze stajni Rovera to chyba by było na tyle z ciekawych pozycji.

Odp: MEMS3 VVC 160 uruchomiony
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 21, 2012, 11:19:30 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Podjedź na rolki, może nie idzie pełnym ogniem.
Do takich aut najlepiej pasują silniki n/a.
Ewentualnie jeszcze ostrzejsze wałki + rurowy kolektor wydechowy.  :]
« Ostatnia zmiana: Sierpień 21, 2012, 11:21:23 am wysłana przez Multec »
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: MEMS3 VVC 160 uruchomiony
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 21, 2012, 19:14:50 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Ewentualnie jeszcze ostrzejsze wałki + rurowy kolektor wydechowy. 
plus itb i można pod 200km grać, turbo to w locoście troche overkill....
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: MEMS3 VVC 160 uruchomiony
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 21, 2012, 19:23:53 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3762
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Kwestia na jakich obrotach będzie ta moc osiągana. Jak za wysoko to mogą tłoki się poddać...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: MEMS3 VVC 160 uruchomiony
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 04, 2013, 12:56:58 pm »

Offline marek_gabrys

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 62
  • Płeć: Mężczyzna
    • Toyota Celica
    • moja strona
Witam.
silnik mi się już znudził. podjąłem decyzję o wymianie na jednostkę volvo.
Mam na zbyciu ten silniczek. obecnie jest wsadzony do samochodu wiec można pomierzyć posłuchać itp.
Panowie silnik w perfekcyjnym stanie z pełnym osprzętem kolektorami mg zr 160, wiązką przewodów oraz komputerem bez immo., sprzęgło wzmocnione, skrzynia i poszerzony tylny most