Witam Wszystkich
Autko to Polonez Atu 1.6 GSI z końca 2001 roku. Kolor 42U (Zielono-Niebieski Metalizowany)
Obecnie posiada:
- klimatyzację
- el. wszystkie cztery szyby
- domykanie wszystkich szyb z pilota
- el. podgrzewane lusterka
- letnie felgi 15 cali (dystanse przód 10mm tył 15mm)
- sekwencyjna instalacja LPG STAG4
- butla w kole
- oryginalny spoiler na klapie
- maska z badlookiem
- lustra w kolorze lakieru
- stabilizator z kombi
- wspomaganie kierownicy
- kierownica kombi
- przednie hamulce z traka 257
- założoną osłonę silnika
- zmienione naklejki na tylnej klapie oraz listwy na wszystkich drzwiach w kolorze grafitowym.
- alternator 140A
- odcięcie Pb na Lpg
- siłownik podnoszenia maski
- białe kierunki na błotnikach
- bagażnik otwierany z pilota
- skórzana kierownica/ mieszek / gałka
- przednie kierunki bez pomarańczu
- podświetlenie zegarów i konsoli środkowej FLUXami
Tak się prezentował od razu po zakupie:






Tutaj po założeniu kierownicy z kombi

Po montażu spoilera


Tutaj już na 15kach

Założona maska z badlookiem i lustra w kolorze lakieru


Tarcze na przód już zakupione 284mm (nawiercane, nacinane i wentylowane)



Tutaj po założeniu alternatora


Po założeniu białych kierunków

Zdjęcia wczorajszego zakupu:
Silnik MG ZR 1.8 VVC 160KM 16V przebieg 59 000 km.

Boczki drzwiowe w krzaki:

Kiera w skórze:


Podświetlenie zegarów i konsoli środkowej (Uaktywnione wszystkie możliwe kontrolki i podświetlenie diodowe):



Głowica po obróbce/polerowaniu i docieraniu zaworów:

Rozpoczynamy SWAPA:

Postępy:


Silnik już wyjęty:


Komora już pusta, przedni zawias zdjęty, wiązki wyplecione



Autko pojechało do lakierni



Tutaj komora umyta przed spawaniem już u lakiernika

Dodatkowo będą spawane wzmocnienia podłużnic oraz pasa przedniego


Ostatnie pożegnanie z Gsi:


Podłużnice już wzmocnione, podstawka przeniesiona pod Roverka

Ostatnie wykończenia przed malowaniem:




Komora już w kolorze

Autko już w garażu (właśnie przywiezione)

Bierzemy się za składanie


Jednak zmiana koncepcji i podłużnice będą obspawane od razu od zewnątrz, a nie tylko od wewnątrz. Dodatkowo trzeba było poprawić po "fachowcach" z Krętej z WWL
Dwa dni walki z obspawaniem podłużnic, pozostało tylko jutro ładnie uszczelnić spawy, pomalować i zabezpieczyć:



Silnik cały złożony i już na aucie. Wymienione praktycznie wszystko

Silnik 1.8 16V VVC 160KM 2004r
Przebieg około 35 000km wymienione:
- magistrala olejowa nowego typu
- uszczelka pod głowicę nowego typu ELRING
- śruby głowicy ELRING
- głowica splanowana, wymienione uszczelniacze zaworowe, dotarte zawory, spolerowana i sprawdzona szczelność
- panewki główne, korbowe oraz półpanewki GLICO
- tuleje GOETZE
- uszczelniacze wałków rozrządu oraz wału korbowego CORTECO
- uszczelki pod pokrywę zaworów, pompę oleju, kolektory, kroćce, miskę olejową itd.
- pierścienie GOETZE
- paski rozrządu GATES
- napinacz SKF
- pompa wody SKF
- filtr oleju
Zalewam Mobil Super S 2000 10W40 i będziemy docierać

Tutaj fotki ze składania silnika:








Tutaj już transport:

Po założeniu łap silnika:

I dosłownie dwie minuty później:


Hamulce założone:

Wreszcie mam przerobiony kolektor:



Na montaż czeka:
- Akupresura zielona w czarne krzaki
- hamulce z fiata/alfy.
- Swap na Rover 1.8 VVC 16V 160KM (oczywiście klima i wspoma zostaje)
- Komputer pokładowy
- Zabudowa bagażnika (całe car audio)
- Sprężyny z traka diesla
- Amortyzatory z VW T4
- el. sterowanie lamp
- światła do jazdy dziennej
- most z Volvo