Witam Wszystkich
Autko to Polonez Atu 1.6 GSI z końca 2001 roku. Kolor 42U (Zielono-Niebieski Metalizowany)
Obecnie posiada:
- klimatyzację
- el. wszystkie cztery szyby
- domykanie wszystkich szyb z pilota
- el. podgrzewane lusterka
- letnie felgi 15 cali (dystanse przód 10mm tył 15mm)
- sekwencyjna instalacja LPG STAG4
- butla w kole
- oryginalny spoiler na klapie
- maska z badlookiem
- lustra w kolorze lakieru
- stabilizator z kombi
- wspomaganie kierownicy
- kierownica kombi
- przednie hamulce z traka 257
- założoną osłonę silnika
- zmienione naklejki na tylnej klapie oraz listwy na wszystkich drzwiach w kolorze grafitowym.
- alternator 140A
- odcięcie Pb na Lpg
- siłownik podnoszenia maski
- białe kierunki na błotnikach
- bagażnik otwierany z pilota
- skórzana kierownica/ mieszek / gałka
- przednie kierunki bez pomarańczu
- podświetlenie zegarów i konsoli środkowej FLUXami
Tak się prezentował od razu po zakupie:
Tutaj po założeniu kierownicy z kombi
Po montażu spoilera
Tutaj już na 15kach
Założona maska z badlookiem i lustra w kolorze lakieru
Tarcze na przód już zakupione 284mm (nawiercane, nacinane i wentylowane)
Tutaj po założeniu alternatora
Po założeniu białych kierunków
Zdjęcia wczorajszego zakupu:
Silnik MG ZR 1.8 VVC 160KM 16V przebieg 59 000 km.
Boczki drzwiowe w krzaki:
Kiera w skórze:
Podświetlenie zegarów i konsoli środkowej (Uaktywnione wszystkie możliwe kontrolki i podświetlenie diodowe):
Głowica po obróbce/polerowaniu i docieraniu zaworów:
Rozpoczynamy SWAPA:
Postępy:
Silnik już wyjęty:
Komora już pusta, przedni zawias zdjęty, wiązki wyplecione
Autko pojechało do lakierni
Tutaj komora umyta przed spawaniem już u lakiernika
Dodatkowo będą spawane wzmocnienia podłużnic oraz pasa przedniego
Ostatnie pożegnanie z Gsi:
Podłużnice już wzmocnione, podstawka przeniesiona pod Roverka
Ostatnie wykończenia przed malowaniem:
Komora już w kolorze
Autko już w garażu (właśnie przywiezione)
Bierzemy się za składanie
Jednak zmiana koncepcji i podłużnice będą obspawane od razu od zewnątrz, a nie tylko od wewnątrz. Dodatkowo trzeba było poprawić po "fachowcach" z Krętej z WWL
Dwa dni walki z obspawaniem podłużnic, pozostało tylko jutro ładnie uszczelnić spawy, pomalować i zabezpieczyć:
Silnik cały złożony i już na aucie. Wymienione praktycznie wszystko
Silnik 1.8 16V VVC 160KM 2004r
Przebieg około 35 000km wymienione:
- magistrala olejowa nowego typu
- uszczelka pod głowicę nowego typu ELRING
- śruby głowicy ELRING
- głowica splanowana, wymienione uszczelniacze zaworowe, dotarte zawory, spolerowana i sprawdzona szczelność
- panewki główne, korbowe oraz półpanewki GLICO
- tuleje GOETZE
- uszczelniacze wałków rozrządu oraz wału korbowego CORTECO
- uszczelki pod pokrywę zaworów, pompę oleju, kolektory, kroćce, miskę olejową itd.
- pierścienie GOETZE
- paski rozrządu GATES
- napinacz SKF
- pompa wody SKF
- filtr oleju
Zalewam Mobil Super S 2000 10W40 i będziemy docierać
Tutaj fotki ze składania silnika:
Tutaj już transport:
Po założeniu łap silnika:
I dosłownie dwie minuty później:
Hamulce założone:
Wreszcie mam przerobiony kolektor:
Na montaż czeka:
- Akupresura zielona w czarne krzaki
- hamulce z fiata/alfy.
- Swap na Rover 1.8 VVC 16V 160KM (oczywiście klima i wspoma zostaje)
- Komputer pokładowy
- Zabudowa bagażnika (całe car audio)
- Sprężyny z traka diesla
- Amortyzatory z VW T4
- el. sterowanie lamp
- światła do jazdy dziennej
- most z Volvo