Autor Wątek: Nagrzewnica CALSONIC - przycisk obiegu wewnętrznego.  (Przeczytany 6098 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Nagrzewnica CALSONIC - przycisk obiegu wewnętrznego.
« dnia: Wrzesień 12, 2012, 19:48:22 pm »

Offline bomis23

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 77
  • Płeć: Mężczyzna
    • Akwarium `88
Witam.
Mam pytanie odnośnie sterowania nagrzewnicą do Poloneza w wersji Calsonic?
Jak działa przycisk sterujący obiegiem wewnętrznym, czy działa impulsowo, czy po włączeniu zostaje wciśnięty?
Z góry dziękuję za odpowiedź i przepraszam jeśli wpisałem gdzieś nie tak na forum.
Jest to mój pierwszy wpis.

/przeniosłem do odpowiedniego działu i poprawiłem tytuł - Bocian
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2012, 09:56:37 am wysłana przez Bocian_s#313 »
bomis23

Odp: Nagrzewnica CALSONIC
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 12, 2012, 20:33:26 pm »

Offline Dominik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Zostaje wciśnięty.

Odp: Nagrzewnica CALSONIC
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 12, 2012, 21:14:34 pm »

Offline bomis23

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 77
  • Płeć: Mężczyzna
    • Akwarium `88
Wielkie dzięki Kolego. Robię małą przeróbkę i nie wiedziałem jaki włącznik zastosować.
Dziekuję i pozdrawiam.
bomis23

Odp: Nagrzewnica CALSONIC - przycisk obiegu wewnętrznego.
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 13, 2012, 10:01:11 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Od siebie dodam, że jeśli mnie pamięć nie myli nie jest to prosty włącznik włącz-wyłącz. Niestety jak stałem się posiadaczem Clasonica nie było włącznika obiegu wewnętrznego. Próbowałem na krótko wojować z silniczkiem i ustaliłem że jest tam układ przełączający obwody na silniku elektrycznym. W związku z tym może ktoś ma schemat wewnętrzny tego przełącznika bo i mi się przyda. Planuję wsadzić clasonica do borka i zostawić sterowanie ze starej nagrzewnicy. Nie jestem pewien ale chyba nawet sam producent przewidział taką opcję dając podwójne otworki w ramionach sterujących klapek.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Nagrzewnica CALSONIC - przycisk obiegu wewnętrznego.
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 13, 2012, 10:34:05 am »

Offline bomis23

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 77
  • Płeć: Mężczyzna
    • Akwarium `88
No właśnie jest tam sterowanie silnikiem elektryczny, mam plan zrobić dokładnie to samo, wpiąć to w moje akwarium, tylko właśnie kwestja uruchamiania tego ustrojstwa. Można podpiąć oryginalny włącznik obiegu, ale ja planuję włącznik umieścić w panelu kalsonica bo jest miejsce.
bomis23

Odp: Nagrzewnica CALSONIC - przycisk obiegu wewnętrznego.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 15, 2012, 10:46:39 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Silniczek od zmiany nawiewu - obieg wewnętrzny/zewnętrzny ma 3 kabelki - plus oraz otwieranie i zamykanie , wg tego co sprawdzałem wczoraj to posiada również 2 krańcówki w środku więc przełącznik ma za zadanie podanie masy na pierwszy bądż drugi kabel , tak że wystrarczy zastosować zwyły przełełącznik a nie wyłącznik.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Nagrzewnica CALSONIC - przycisk obiegu wewnętrznego.
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 23, 2012, 21:58:29 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Co do sterowania to potwierdzam, u siebie mam calsonica ze sterowanie pozostawionym ze starej nagrzewnicy, tyle ze dzwignia od zamykania wlotu powietrza steruje teraz nadmuchem szyby/nogi - wszytko idealnie pasuje - skok jakby dobrany pod te sterowanie.
Jeśli chodzi o sterowanie wentylatorem to zostawiłem oryginalny regulator z caro - tyle że tranzystor buz11 zastąpiłem irfz48 którego na dodatek wyjąłem po za obudowę na dodatkowym radiatorze ale zupełnie niepotrzebnie - praktycznie w ogóle się nie grzeje. Ogólnie bardzo polecam taki swap- w końcu jest konkretne grzanie i nadmuch :) aha- u mnie też ciekł oryginalny grzejnik wiec zastosowałem taki z cienkcienko - ciut mniejszy ale gąbką idzie dopasować. Grzeje rewelacyjnie.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 23, 2012, 23:21:13 pm wysłana przez paweł1989 »

Odp: Nagrzewnica CALSONIC - przycisk obiegu wewnętrznego.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 03, 2013, 20:10:16 pm »

Offline chudy8604#1971

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
    • BoroKombi 1.8 16V TURBO
SCHEMAT PRZYCISKU OBIEGU WEWNĘTRZNEGO

Patrząc od tyłu na przycisk LEWA STRONA
1 nóżka "Brak"
2 nóżka wyjście do silniczka "zamknij"
3 nóżka wejście kabel minus " - "
4 nóżka wyjście do silniczka "otwórz"
( nóżki "zamknij" "otwórz" mogą być pomylone bo sprawdzałem bez podłączenia)

Patrząc od tyłu na przycisk PRAWA STRONA
1 nóżka podświetlanie kabel MINUS " - "
2 nóżka lampka obiegu kabel PLUS " + "
3 nóżka wyjście do lampki
4 nóżka podświetlanie kabel PLUS " + "
« Ostatnia zmiana: Marzec 06, 2013, 21:04:50 pm wysłana przez chudy8604 »

Odp: Nagrzewnica CALSONIC - przycisk obiegu wewnętrznego.
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 20, 2013, 21:14:02 pm »

Offline chudy8604#1971

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 287
  • Płeć: Mężczyzna
    • BoroKombi 1.8 16V TURBO
Co do sterowania to potwierdzam, u siebie mam calsonica ze sterowanie pozostawionym ze starej nagrzewnicy, tyle ze dzwignia od zamykania wlotu powietrza steruje teraz nadmuchem szyby/nogi - wszytko idealnie pasuje - skok jakby dobrany pod te sterowanie.
Jeśli chodzi o sterowanie wentylatorem to zostawiłem oryginalny regulator z caro - tyle że tranzystor buz11 zastąpiłem irfz48 którego na dodatek wyjąłem po za obudowę na dodatkowym radiatorze ale zupełnie niepotrzebnie - praktycznie w ogóle się nie grzeje. Ogólnie bardzo polecam taki swap- w końcu jest konkretne grzanie i nadmuch :) aha- u mnie też ciekł oryginalny grzejnik wiec zastosowałem taki z cienkcienko - ciut mniejszy ale gąbką idzie dopasować. Grzeje rewelacyjnie.

słuchaj a jak podłączyłeś sterowanie wentylatorem. wywaliłeś ten rezystor z przełącznika i dodałeś ten z calsonika??? i najważniejsze na przełaczniku są 4 nóżki a na rezystorze jest 5, niby biegów jest tyle samo ale sterowanie jest różne

Odp: Nagrzewnica CALSONIC - przycisk obiegu wewnętrznego.
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 26, 2013, 16:51:26 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Nie, zróbiłem tak jak napisałem pare postów wyżej, wentylator zasilam ze zwykłego regulatora z caro-, tyle że dałem mocniejszy tranzystor sterujący bo oryginalny sie smażył, reszta zupełnie bez zmian. I co dla mnie jest wygodne mam wyłacznik z płynną regulacją, a nie 4 stopniową:)

Odp: Nagrzewnica CALSONIC - przycisk obiegu wewnętrznego.
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 26, 2013, 16:22:15 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A może mi ktoś pokazać jak ten przełącznik wygląda? Taki fabryczny?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Nagrzewnica CALSONIC - przycisk obiegu wewnętrznego.
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 26, 2013, 16:50:59 pm »

Offline Dominik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 360
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus 1.6 GSI
Jest to taki sam przycisk jak np. od ogrzewania tylnej szyby (w Plusie) oczywiście ma odpowiedni ideogram.
Tutaj nawet dobrze go widać: http://img299.imageshack.us/img299/4664/8mt8.jpg
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2013, 16:55:54 pm wysłana przez Dominik »

Odp: Nagrzewnica CALSONIC - przycisk obiegu wewnętrznego.
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 20, 2014, 21:48:24 pm »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
Odgrzałem kotleta i nic, więc dzieki koledze dominikowi, metodami prób i błędów, oraz baaardzo staremu artykułowi o montażu calsonica w car czas sprostować jak wygląda podłączenie przełącznika od obiegu zamkniętego. Począwszy od silniczka. Są tam 4 piny. Pierwszy pomarańczowy to stała masa, drugi żółto czarny to plus z wyłącznika na zamknięcie, trzeci żółty to plus z wyłącznika na otwarcie obiegu, czwarty pin nie używany. Teraz trochę o włączniku. Kolega Dominik jako jedyny pofatygował sie i posprawdzał włącznik, lecz nie do końca dobrze. Chodzi o to, że od strony trzech pinów we włączniku nie występuje masa na środku (jak opisał Dominik) tylko zasilanie po stacyjce i włącznik od obiegu tylko przekazuje plus na pierwszy lub trzeci pin w zależności czy wciśniemy czy wyciśniemy włącznik. Tak więc w Oryginale występuje licząc od góry pierwszy pin żółty jako wyjście do silniczka by otworzył obieg, drugi jako plus po stacyjce, przewód czarno biały. Ja użyłem innego, bo nie miałem tu oryginalnej wiązki, trzeci żółto czarny jako wyjście do silniczka by zamykał obieg. Na dowód czy silniczek działa to można go usłyszeć. W moim przypadku przy złożonej desce, liczniku itd słychać go tylko po przekręceniu zapłonu. Po uruchomieniu silnika cieżko go usłyszeć bo jest dość cichy. Mam nadzieje, że jasno to opisałem by nikt więcej z podobnymi problemami jak ja nie musiał walczyć i czekać latami na odpowiedz. Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: Październik 28, 2014, 21:54:03 pm wysłana przez kapsel »
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

Odp: Nagrzewnica CALSONIC - przycisk obiegu wewnętrznego.
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 19, 2015, 00:00:42 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Właśnie wczoraj podłączałem u siebie i muszę poprawić kolegę kapsla:

Pierwszy pomarańczowy to stała masa, drugi żółto czarny to plus z wyłącznika na zamknięcie, trzeci żółty to plus z wyłącznika na otwarcie obiegu, czwarty pin nie używany

Tutaj mylisz plus i minus, plus jest stały a masą realizowane jest otwieranie i zamykanie, tak jak wyżej napisali to już koledzy ;)

Podłączyłem tak, że mam w bonusie działanie wentylatora zawsze a nie po stacyjce, muszę poprawić bo na Ib ledwo go słychać..Chyba dałem niepotrzebnie zasil anie pokrętła na stałe 12V :P
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .