Autor Wątek: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy  (Przeczytany 14628 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 19, 2012, 13:30:53 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Dowiadywałem się dziś jak to wygląda od strony kosztów...

20zł/szt za rozwiercenie gniazda zaworowego.
30zł/szt za wymianę gniazda.

Jak dobrze pójdzie to uda się powiększyć gniazda zaworowe za 320zł.
Za kolejne 320zł kupi się komplet zaworów. 60zł za gumki.
Jakieś 80zł dodatkowo za planowanie i porządne wymycie.
Do tego może zastosuję nowe hydropopychacze... A może nie...
Następne 500zł za wałki z VVC.
I pewnie jeszcze kilkadziesiąt za materiały do obróbki kanałów ssących i wydechowych co zrobię sobie sam w domu.

Kwota wychodzi spora, ale mam nadzieję po zrobieniu porządnego wydechu i dolotu celować w jakieś 130-140KM. Może się uda.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 19, 2012, 19:19:40 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
A czemu nikt nie posadzi normalnie głowicy z vvc i ustawi mechanicznie czasy otwrcia zaworów ? Myślę że to by było prostsze rozwiązanie mając całą górę od VVC - tam wariator steruje zębatką - więc kwestia ustawienia czasów otwarcia zaworów na sztywno i powinno działać , przynajmniej tak mi się wydaje.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 19, 2012, 19:23:04 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
tak z ciekawości, vvc działa tak jak vanos w bmw ? bo tam nigdy nie było problemu z wykastrowaniem tego ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 19, 2012, 20:54:06 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
no wlasnie nie , kiedys jak lazarowi szukalem cos o elektryce znalazlem o tym caly temat, tam jest jedyne swego rodzaju rozwiązanie polegajace na obracaiu się wałków rozrządu ze zmienną prędkością. Wszystko przez to że są napędzane przez mimośród i generalnie robia obrót w 360 stopniach ale z różna prędkością kątową(chwilową) przez co zawory w zależności od ustawienia mimośrodu mogą się szybko otwierać i zamykać lub odwrotnie.Patent ciekawy bo zmienia się nie faza otwarcia ale czas wałka :D
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 19, 2012, 22:10:41 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak w ramach OT. swego czasy czytałem że VVC to jedne z najefektywniejszych zmiennych faz...

A budowa VVC była ładnie pokazana w innym temacie który wrzucałem na forum.

A czemu nikt nie posadzi normalnie głowicy z vvc i ustawi mechanicznie czasy otwrcia zaworów ?
Też o tym ostatnio myślałem żeby normalnie najprymityniej jak się da zespawać całe to ustrojstwo na sztywno...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 20, 2012, 19:26:15 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Zawory które sobie znalazłem z Audi mają niestety 3 rowki w miejscu gdzie trzeba by je obciąć...

Poszperałem jeszcze trochę w katalogu i wygrzebałem sobie zawory z jakiegoś Mercedesa również 29.6 / 6 i 26 / 6 i o wiele tańsze. W poniedziałek będę je miał.

Jutro może zdejmę głowicę i obadam czy wogóle jest sens dalej w to brnąć, bo jeśli fabryczne gniazda zaworowe nie dadzą się powiększyć do powyższych rozmiarów, to cała zabawa przestaje być opłacalna bo koszty samej obróbki z 300-400zł wzrastają do 800-900zł... Ktoś coś wie na ten temat ? Bo angoli niestety nie rozumiem w 100% :P
« Ostatnia zmiana: Październik 20, 2012, 19:29:26 pm wysłana przez Rafał#1951 »
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 20, 2012, 19:41:38 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Poszukaj sobie lepiej całego orginalnego silnika,albo głowicy,a nie cuduj.Z tego może i coś wyjdzie,ale koszty cię zjedzą,w porównaniu do włożenia orginału.

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 20, 2012, 19:53:07 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Poszukaj sobie lepiej całego orginalnego silnika,albo głowicy,a nie cuduj.
Co masz na myśli ?

Głowica z VVC ma jeszcze większe zawory niż chcę obecnie wstawić, ale jest problem z zastąpieniem zmiennych faz.

Jeśli to co chcę zrobić, da się zrobić bez wymiany gniazd zaworowych to jest to jak najbardziej opłacalne porównując do poszukiwań głowicy VVC, jej zakupu i późniejszych kombinacji z wstawieniem sztywnego wałka :P a to chcę zrobić raczej nie występuje jako oryginał :d

Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 20, 2012, 20:16:57 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Mam na myśli to,że kup sobie orginalny vvc albo samą głowicę.Teraz o takie ciężko,ale jak się powoli zrobi "moda" na to,jak kiedyś na 1.6 czy 1.8 to się zaraz znajdą "zaradni" którzy tego nazwożą ze świata.Tych silników raczej wyszło chyba więcej,niż 100 sztuk,więc pewnie gdzieś tam sobie kilka takich jeździ,nie?A jak koniecznie chcesz mieć "moc" i "osiągi" to zapakuj orginał turbo.jak kolega mateo,chociaż z tego co czytałem,to ma teraz problem z silnikiem,który okazał się "mało idealny"

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 20, 2012, 22:15:22 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Rafał#1951 powodzenia w projekcie, mam nadziej ze staniemy na kresce jak poskładamy wszystko do kupy, ale ja niewczesnej niż za rok możne trochę więcej... sadze ze wiosna 2014.

Bużka, wtopa na całego, kasa która miała pójść na turbo muszę przeznaczy na zrobienie silnika co przesuwa cały projekt o kolejne kilka miesięcy... A do tego życie pisze swoje scenariusze, Podolin zostaje na razie wodzidłem dla rodziców.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 28, 2012, 11:16:20 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
jeśli nie powiększysz gniazd zaworowych to po kiego grzyba pakować większe zawory ? zamiast zrobić lepiej pogorszysz tylko przepływ - nie dość że szczelina zaworowa będzie taka sama jak na starych a chodzi o powiększenie jej przekroju, to jeszcze zawory za bardzo będą stawiały większy opór przez większe grzybki.
Dlatego mam wrażenie że robisz to od dupy strony - najpierw powinieneś wiedzieć o ile się da gniazda i kanały powiększyć w ich okolicach a póżniej dopiero dobierać i zamawiać zawory - takie jest moje zdanie :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 28, 2012, 11:30:30 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Będę próbował coś więcej ustalić na dniach. Akurat zamawianie i wyszukiwanie zaworów nic mnie nie kosztuje, więc nawet jak się okaże, że te które mam już ściągnięte na półkę nie pasują, to sobie pojadą na zwroty :)

jeśli nie powiększysz gniazd zaworowych to po kiego grzyba pakować większe zawory ?
Chcę powiększyć gniazda zaworowe, ale bez konieczności ich wymiany. Wtedy jest to operacja opłacalna budżetowo.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 28, 2012, 22:42:41 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak pamietam to w głowicy od 1.8 miejsca na powiekszanie czy wstawianie wiekszych zaworów było mało. Z powiekszaniem tez nie ma co przesadzac -pamietaj ze gniazdo jest montowanie na wcisk w głowice, jak zostawisz cienki obwazanek po powiekszeniu to najzwyczajniej w swiecie podczas pracy silnika jak sie wszystko rozgrzeje moga wypasc z gniazd -czym to sie skonczy nie musze chyba pisac.
Dodatkowo(moim zdaniem) sens jest powiekszac o conajmniej 1 mm i troche podtoczyc grzybki zaworowe na zaworach- wtedy da to jakies efekty, inaczej to chyba szkoda zabawy na to zeby wstawiac cos co jest minimalnie wieksze, mimo wałków o dłuzszych czasach
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 29, 2012, 09:36:11 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Jak pamietam to w głowicy od 1.8 miejsca na powiekszanie czy wstawianie wiekszych zaworów było mało.
W 1.8 mamy zawory 27.7 i 27.4.
W 1.4 są 27.4 i 24. Chcę włożyć 29.6 i 26.

Zobacz tutaj: http://www.s262612653.websitehome.co.uk/kengine/index.htm#cylinderhead i tutaj http://www.s262612653.websitehome.co.uk/kengine/kheads.htm

Cytuj (zaznaczone)
   1     
Bigger valves retaining the standard inserts (29.5mm inlet, 26mm exh)
Ten zapis mówi że da się coś takiego ogarnąć w standartowych gniazdach - dobrze sobie to tłumaczę ?

Nie ogarniam zbytnio angielskiego, więc jeśli ktoś tam wyczyta coś sensownego na ten temat to dajcie znać :P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 29, 2012, 13:58:01 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
W 1.8 mamy zawory 27.7 i 27.4.
W 1.4 są 27.4 i 24. Chcę włożyć 29.6 i 26.

w 1.4, 1,6 i 1.8 są te same zawory... bo to są te same głowice. VVC ma tylko wieksze zawory. Temat już poruszony po raz drugi.

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 29, 2012, 14:08:53 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
W 1.8 mamy zawory 27.7 i 27.4.
W 1.4 są 27.4 i 24. Chcę włożyć 29.6 i 26.

w 1.4, 1,6 i 1.8 są te same zawory... bo to są te same głowice. VVC ma tylko wieksze zawory. Temat już poruszony po raz drugi.

Wrócę do domu to poszukam po ebayu. Widziałem ostatnio głowice mające większe ssące i mniejsze wydechy, oraz takie, które mają ssące i wydechy takie same, czyli przypadek przeze mnie opisany.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 29, 2012, 14:45:22 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
"std. valve sizes (27.5mm inlet 24mm exhaust)" i wszystko jasne. Było już powtarzane x razy, że głowice mogą różnić się tylko rodzajem zastosowanego napinacza. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 29, 2012, 14:47:37 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
"std. valve sizes (27.5mm inlet 24mm exhaust)"
I tego się trzymamy w tym temacie. Z takich wielkości będzie prowadzone powiększanie.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 14, 2012, 00:53:55 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
chcesz powiekszyc zawory o 1mm na promieniu,
zewnetrzna srednica gniazd zaworowych to 29.5mm i 25.9mm,
wizycznie da sie to zrobic ,ale obawiam sie ,ze trafisz  z przylgnia na kant zewnetrzny przylgni ,albo tuz przed niego ,
moze ci sie przez to dosc szybko wykruszyc przylgnia i bedzie doopa blada,
nie radze ci tego robic,
jezeli chcesz obrobic glowice ,to masz do dyspozycji jakies 0.5mm na promieniu ,a do takiej obrobki gniazd (i likwidacja garba wczesniej ) nie potrzeba wymiany zaworow ,a mozna je obrobic na tokarce w celu odchudzenia tam ,gdzie zabieraja przeswit,

oczywiscie ,dane wzialem z Morawskiego i nowsze glowice moze maja wiecej materialu na  przylgniach ,ale to juz musisz sam zmierzyc,
JA bym poprostu szukal lepszej glowicy ,np. tej z WC ,bo koszt moze byc podobny,
a walki sam spróbuje obadac ,bo chyba bede mial WC pod reka ;> ,
tutaj 7lat walczono z immo ,wiec cos mi sie widzi ,ze zanim opanujecie odpiecia regulatora w WC ,to ostatni rover sie utleni (bo amelinum nie pomalujesz)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: [K16] Adaptacja zaworów z innego silnika - teoretyzujemy
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 06, 2013, 18:33:15 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Tak więc dobre pół roku później mogę napisać, że...

Do standartowej głowicy od 1.4 da się wstawić większe zawory - 29.6mm oraz 26mm. Koszt przeróbki to minimum 1000zł i mogę to dla chętnego załatwić.

Ja osobiście taką głowicę posadziłem na blok 1.6 K16, do tego włożyłem w głowicę wałki wydechowe od VVC - te o wzniosie 9.2mm. Samochód całkiem fajnie jeździ, nawet na moście 3.9 i na fabrycznym wydechu...

Jeśli ktoś ma jakieś pytania to walcie śmiało.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+