Autor Wątek: Romet 4E - czyli nowe auto z Polski  (Przeczytany 7274 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Romet 4E - czyli nowe auto z Polski
« dnia: Październik 19, 2012, 08:14:12 am »

Offline poldon82

  • Dawid
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
    • to co w sygnaturce :)
    • mój "Borewicz" z 1982r







W zależności od mocy baterii trzeba za Rometa zapłacić od 32 do 36 tys. zł.
Producent szacuje, że koszt przejechania 100 km wyniesie ok. 6 zł.


http://moto.pl/Ekologia/1,117005,12693042,Elektryczny_Romet_4E___test___Pierwsza_jazda.html

Co wy o tym myślicie ? :) Mogli by kupić licencję na mały silnik benzynowy :)

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."

Odp: Romet 4E - czyli nowe auto z Polski
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 19, 2012, 08:57:28 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3466
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
hmm kolejny pseudo chiński wynalazek.
Za tę cenę można mieć normalny samochód,a nie hybrydę, która zapewne sprawdzi się tylko w miastach.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Romet 4E - czyli nowe auto z Polski
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 19, 2012, 09:00:41 am »

piciek

  • Gość
wnętrze łądniejsze niż wcześniej

oraz re-volt z jeszcze bliższym nam wnętrzem :d

Odp: Romet 4E - czyli nowe auto z Polski
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 19, 2012, 10:15:48 am »

Offline Rysiob

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 194
Jak pozwoli czas, to dzisiaj się przejadę na jazdę testową tym cudem :D

Odp: Romet 4E - czyli nowe auto z Polski
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 19, 2012, 10:35:26 am »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3146
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
@Mruk1313
To nie hybryda, tylko w pełni elektryczny samochód :)
To wygląda jak C1! Nawet te nawiewy przypominają te z Citroenów.

Wg mnie ciekawa propozycja, ale ciągle za droga ;p
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Romet 4E - czyli nowe auto z Polski
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 19, 2012, 10:38:22 am »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3466
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
@Mruk1313
To nie hybryda, tylko w pełni elektryczny samochód :)
To wygląda jak C1! Nawet te nawiewy przypominają te z Citroenów.

Wg mnie ciekawa propozycja, ale ciągle za droga ;p

 no na pewno propozycja jest dość ciekawa ale cena cały czas odstrasza.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Romet 4E - czyli nowe auto z Polski
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 19, 2012, 10:54:11 am »

Offline Lupo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1187
  • Płeć: Mężczyzna
    • Był: FSO Polonez Caro 1.6GLI
Cena spora do tego ma stary typ akumulatorow i co chyba 400 ladowan trzeba je wymieniac. Koszt wymiany to 8000zl. Wiec zupelnie chory pomysl..
<font color="#FFFFFF">- O! Widzę, że kupiłeś sobie Golfa.
- Nie, wygrałem. Była to druga nagroda w loterii.
- A to co w takim razie było pierwszą?
- Worek kartofli.</font>

Odp: Romet 4E - czyli nowe auto z Polski
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 19, 2012, 12:22:37 pm »

Offline e_gregor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2.0 GLE 1991 Poldoford
    • www.poldoford.ovh.org
Przy takiej mocy, osiągach i zasięgu miałoby sens gdyby kosztowało 10-15 tysięcy PLN-ów. Przy cenie 35 koła to jest tylko ciekawostką. Nie orientujęsię dokładnie ale chyba za tą kasę idzie kupić jakąś pandę czy yariskę. Od biedy taką pandą to i 1000km na wakacje można pojechać z rodziną. We Wrocku gdzie załatwienie kilku spraw na mieście jak się mieszka na uboczu może zająć spokojnie 50km. I co zimą, strach że gdzieś akumulatory zdechną? A jak ktoś mieszka w centrum i nigdzie dalej nie jeździ to mu bilet miesięczny mpk wystarczy.
Pozdrawiam
e_gregor

Odp: Romet 4E - czyli nowe auto z Polski
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 19, 2012, 14:15:08 pm »

Offline poldon82

  • Dawid
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 678
  • Płeć: Mężczyzna
    • to co w sygnaturce :)
    • mój "Borewicz" z 1982r
Ja tam się cieszę że w ogóle coś robią, wiadomo że to nie będzie hit. Nie wiadomo jaka będzie przyszłość motoryzacji, a więc dlaczego nie mają próbować ? Dlaczego znowu mielibyśmy zostać w tyle... Mamy praktycznego Melexa, gadżeciarskiego Re-volta na licencji,  teraz pojawiło się coś bardziej "samochodopodobnego" i niech jest, większość i tak pójdzie na eksport bo Polska nie jest gotowa na takie auta. Niech go robią, a nóż coś z tego będzie.

"...Telewizor, meble, mały fiat
Oto marzeń szczyt..."

Odp: Romet 4E - czyli nowe auto z Polski
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 19, 2012, 14:28:46 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6712
  • Płeć: Mężczyzna
Zważywszy na cenę innych aut elektrycznych, ten samochodzik jest bardzo tani. Auto wprawdzie tylko do miasta ale do miasta właśnie coś takiego jest potrzebne, a nie kopcąca kolubryna w postaci małego samochodu który zdąży się rozgrzać tylko jak utknie w korku. Zabawne jest jednak to że samochody elektryczne przy całkowicie fatalnej aerodynamice miały podobne osiągi zarówno jeżeli chodzi o zasięg jak i prędkość, już 100 lat temu, różnica polegała głównie na tym że ważyły po dwie tony, mniej więcej tyle co prototyp pickupa 125p z nepędem elektrycznym. 100 lat i praktycznie zero postępu. Jeszcze ciekawsze jest jednak to że współczesne samochody elektryczne mają osiągi podobne albo praktycznie gorsze niż GM EV1 z lat 90tych który po udanych testach został odebrany użytkownikom wbrew ich dalszych chęci wynajmowania auta i posłany na złom. Wóz był w dodatku bezawaryjny i praktycznie bezopsługowy, w przeciwieństwie do hybrydowego Volta który wprawdzie ma możliwość ładowania z gniazdka ale wymaga corocznych przeglądów i ma jeszcze bardziej skomplikowany czyli awaryjny układ napędowy niż zwykły benzyniak
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Romet 4E - czyli nowe auto z Polski
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 19, 2012, 15:53:40 pm »

Offline e_gregor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2.0 GLE 1991 Poldoford
    • www.poldoford.ovh.org
O tak, EV1 to był świetny projekt zamknięty w bardzo podejrzanych okolicznościach
Pozdrawiam
e_gregor

Odp: Romet 4E - czyli nowe auto z Polski
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 19, 2012, 15:59:56 pm »

Offline ZMD

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 384
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez
Chiński pojazd ze znaczkiem polskiego importera motorków z chin,wszędzie o tym piszą byle wzbudzić sensacje.

Odp: Romet 4E - czyli nowe auto z Polski
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 19, 2012, 16:45:04 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
praktycznie gorsze niż GM EV1 z lat 90tych który po udanych testach został odebrany użytkownikom wbrew ich dalszych chęci wynajmowania auta i posłany na złom.
tu akurat nie ma sie co dziwić, każdy ev kosztował gm 250 000 dolarów a " sprzedawane były" za ułamek tej kwoty, plus nie zarabiali prawie nic na ich serwisie, po prostu było to nie opłacalne dla nich ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Romet 4E - czyli nowe auto z Polski
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 19, 2012, 17:22:16 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Do centrum miasta takie autko jest średnio potrzebne, ale jak ktoś mieszka na peryferiach, albo przedmieściach to było by bardzo funkcjonalne. U mnie jest np do sklepu komputerowego czy technicznego kilometr, na pocztę 3, do apteki i przychodni 4, do najbliższego sklepu FSO koło 15. W sam raz trasy na elektryczny pojazd.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odp: Romet 4E - czyli nowe auto z Polski
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 23, 2012, 00:43:00 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6712
  • Płeć: Mężczyzna
Oczywiście EV był nieopłacalny w porównaniu z konwencjonalnymi samochodami ale koszt wyprodukowania na bank nie wynosiłby 250 tys. dolarów gdyby ten samochód był produkowany masowo, a nie w prototypowni... Zapewne można by sprzedać taki samochód po w miarę sensownych pieniądzach, tylko że zysk byłby minimalny. Zwróćmy uwagę że wyprodukowanie auta hybrydowego jest prawdopodobnie droższe bo to znacznie bardziej skomplikowany mechanizm, ale hybrydy się produkuje i sprzedaje po cenie która jest do przełknięcia, tylko że koszty serwisu nijak się mają do EV1..., nie mówiąc już o tym że na hybrydzie producenci olejów i paliw zarabiają normalnie, a na EV1 to wiadomo. 70 lat temu w USA był niezły szwindel polegający na tym że General Motors wraz z jakimś koncernem naftowym i bodaj Firestonem założyli korporację która przejęła wszystkie linie trolejbusowe i je... zlikwidowała. Wkrótce w amerykańskich miastach zaroiło się od smrodzących autobusów General Motors napędzanych paliwem z koncernu który wszedł do spółki i na oponach Firestone....

Grzech, ja uważam że tam gdzie jest ograniczenie do 50km/h, Melex powinien mieć normalnie prawo jeździć.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E