Autor Wątek: Modyfikacja mocowania przedniego stabilizatora  (Przeczytany 15255 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Modyfikacja mocowania przedniego stabilizatora
« dnia: Październik 29, 2012, 21:57:57 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Jakiś czas temu natknąłem się na zdjęcie przedniego zawieszenia z fiata 125, po chwili analizy zainteresowało mnie mocowanie stabilizatora do wahaczy.

Ewidentny brak łączników stabilizatora, które to w swojej naturze mają tendencję do zbędnych ruchów na wszystkie strony. Położenie stabilizatora bezpośrednio na wahaczu powinno dać efekt sztywniejszego zawieszenia, a zarazem pewniejszego prowadzenia auta w zakręcie. Dokładnych pomiarów ani prób w tym kierunku jeszcze nie poczyniłem,  patrząc pobieżnie na zawieszenie Mojego Poloneza myślę, że oryginalny stabilizator powinien wydać jeśli chodzi o długość. Co prawda mam obniżone auto i całe zawieszenie jest mniej rozciągnięte, nie mniej jednak myślę, że pomysł jest do ugryzienia. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat i czy ktoś już może nad tym myślał, a być może wykonał ową modernizację?
« Ostatnia zmiana: Październik 29, 2012, 22:10:14 pm wysłana przez Łukasz!842! »

Odp: Modyfikacja mocowania przedniego stabilizatora
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 30, 2012, 17:18:48 pm »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
Tak montowany drążek stabilizatora miały Fiaty 131 (132 ? ) i własnie z takiego fiata pochodzi zawieszenie na Twoim zdjęciu.

Odp: Modyfikacja mocowania przedniego stabilizatora
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 31, 2012, 00:26:56 am »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
131 miało tylko podobnie montowany stab, który przy okazji pełnił rolę drążka reakcyjnego i całkiem inne zawieszenie, bo tam był macpherson.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Modyfikacja mocowania przedniego stabilizatora
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 31, 2012, 01:43:49 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2609
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
 w Fiacie 132 przednie zawieszenie jest identyczne jak w Fiacie 125 i Polonezie. stabilizator mocowany jest bezpośrednio do dolnego wahacza za pomocą gumowych przelotek, różni się nieznacznie wymiarami.
« Ostatnia zmiana: Październik 31, 2012, 01:46:44 am wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Modyfikacja mocowania przedniego stabilizatora
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 31, 2012, 09:11:45 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
wg jakiegoś gościa co się ścigał fiatami polonezami - takie zamontowanie stabilizatora drastycznie poprawia prowadzenie samochodu
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Modyfikacja mocowania przedniego stabilizatora
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 31, 2012, 15:42:36 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Skoro Fiat poszedł na taką modyfikacje w seryjnie produkowanych autach, dlaczego by nie zrobić tego w Naszych FSO. Stabilizator w oryginalnym 125 chyba został lekko opuszczony do dołu przy podłużnicach, widać to po różnicy wysokości pomiędzy poduszkami stabilizatora a obejmami, w Polonezie płaszczyzna poduszki i obejmy jest na równi. Opuszczenie ma sens w przypadku seryjnej wysokości auta, przy obniżonym zawieszeniu uważam to za zbędny zabieg. Zastanawia mnie tylko czy owa poduszka stabilizatora położona na wahaczu jest przykręcona samym jarzmem, czy jeszcze ma wykonaną obejmę z blachy ?

Odp: Modyfikacja mocowania przedniego stabilizatora
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 31, 2012, 16:33:48 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl

Odp: Modyfikacja mocowania przedniego stabilizatora
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 31, 2012, 18:38:39 pm »

Offline Pastor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 97
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLi
131 miało tylko podobnie montowany stab, który przy okazji pełnił rolę drążka reakcyjnego i całkiem inne zawieszenie, bo tam był macpherson.

 w Fiacie 132 przednie zawieszenie jest identyczne jak w Fiacie 125 i Polonezie. stabilizator mocowany jest bezpośrednio do dolnego wahacza za pomocą gumowych przelotek, różni się nieznacznie wymiarami.

Czyli jednak miałem błędne informacje, a to co na zdjęciu to jakaś hybryda :). Co do typów zawieszeń nigdy nie pamiętam, który miał McPhersona, a który podwójne wahacze.

Odp: Modyfikacja mocowania przedniego stabilizatora
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 31, 2012, 18:56:41 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
hybrydę miał 132/argenta - bliźniacze rozwiązanie z polonezem z niewielkimi zmianami jak tutaj , 131 miał mcphersony z stabilizatorem w miejsce reakcyjnych.
Co do modyfikacji stabilizatora , to ja pójdę w inną stronę - zamierzam zastosować łączniki z jakiegoś nowego auta na przegubach - tak żeby nie było luzu między wahaczem a stabilizatorem, przez co reakcja stabilizatora będzie natychmiastowa a nie przez 2 przeguby metalowo-gumowe.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Modyfikacja mocowania przedniego stabilizatora
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 01, 2012, 09:37:18 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
a czy takie ( jakna obrazku) zamocowanie stabilizatora nie zwieksza drastycznie naprezen na podluznice?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Modyfikacja mocowania przedniego stabilizatora
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 01, 2012, 11:20:00 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
A dlaczego by miało zwiększać - przecież tutaj chodzi żeby stabilizator lepiej trzymał wahacze, Łada też ma podobnie zamontowany stabilizator:


"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Modyfikacja mocowania przedniego stabilizatora
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 01, 2012, 20:54:00 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
No to teraz wiem z czego można założyć obejmy obniżające położenie stabilizatora  :)



Zamocowanie stabilizatora jak na powyższym obrazku zwiększa drastycznie naprężenia działające na podłużnice  ]:->

Odp: Modyfikacja mocowania przedniego stabilizatora
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 12, 2012, 15:58:00 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jak już zmienisz punkt mocowania to wklej foto coby było dla potomności :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Modyfikacja mocowania przedniego stabilizatora
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 14, 2012, 09:51:44 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Ja tylko pragnę zauważyć, że w Ładzie dolny wahacz jest w całości wahaczem i nie potrzebuje drążka reakcyjnego, a u nas drążek reakcyjny razem z dolnym wahaczem tworzą trójkąt... Jeśli teraz stabilizator będzie musiał jednocześnie pracować jak wahacz, to z mojego punktu widzenia to słabo wygląda.

Odp: Modyfikacja mocowania przedniego stabilizatora
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 14, 2012, 10:20:02 am »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Maniek, Włoski Fiat 125 i późniejszy następca 132 (Argenta) mają tak rozwiązane mocowanie, są to bliźniacze zawieszenia Poloneza w tym zestawieniu reakcyjne dalej pozostają, a stabilizator nie zmienia swojej funkcji. Zawieszenie z łady nie jest tu wzorem, a co najwyżej może być dawcą obejm i to tylko dlatego, że dostępność odpowiednich z Fiata na Naszym rynku jest problemem.

Odp: Modyfikacja mocowania przedniego stabilizatora
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 14, 2012, 11:40:05 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
A nie myślał nikt nad tym, że można by wykorzystać stabilizator z łady (przedni od 2107) i dać go zamiast oryginalnego.
Mocowanie do podłużnic (tak jak w ładzie) i do drążków reakcyjnych przednich na obejmy.
Może taka opcja byłaby dobra.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Modyfikacja mocowania przedniego stabilizatora
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 14, 2012, 13:13:50 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Raczej ciężko było by go upchać w Polonezie. Nie bez przyczyny oryginalny jest tak powykręcany, dochodzą przecież drążki reakcyjne i same mocowanie do podłużnic względem silnika wymusza taki kształt. Zauważ, że przy silniku diesla i roverze musiał być jeszcze bardziej dogięty. Przy montażu Fiatowskiego silnika DOHC z płaską miską musiałem również pokusić się o taki.

http://imageshack.us/photo/my-images/69/obraz006gi.jpg/

Mój nowy nabytek  :d
« Ostatnia zmiana: Listopad 14, 2012, 13:17:35 pm wysłana przez Łukasz!842! »

Odp: Modyfikacja mocowania przedniego stabilizatora
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 14, 2012, 13:35:08 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Zawieszenie na pierwszym zdjeciu pochodzi od 132/argenta i pasuje do poloneza/df -trzeba wymienic sam stabilizator i dolne wachacze oraz troche przerobic mocowanie stabilizatora do podluznicy (chyba przewiercic jeden otwor bo stary nie pasuje). Najlepiej włozyc caly przedni zawias od argi razem z hamulcami i pompa -drastycznie polepsza to prowadzenie auta i hamowanie na plus. Problem jest tylko ze stabilizatorem bo majac ten od benzyny wejdzie tylko silnik ohv i dohc, od klepoka jest podobny do roverowego i wejdzie wszystko ALE TYLKO DO POLONEZA -w df ten stabilizator wystaje i konczy sie na rowno mniej wiecej 5cm za blacha przednia gdzie przykreca sie zderzak przedni
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Modyfikacja mocowania przedniego stabilizatora
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 28, 2013, 16:32:23 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Odkopię temat, myślał ktoś nad zastosowaniem takich łączników jak na tej aukcji:
http://allegro.pl/lacznik-stabilizatora-bmw-e30-e36-z3-wzmacniany-i3376151361.html

mam na myśli przedni stabilizator.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Modyfikacja mocowania przedniego stabilizatora
« Odpowiedź #19 dnia: Lipiec 28, 2013, 17:26:30 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
ale jak go zaczepisz?? jedno mocowanie mogło by podejść, ale jest jeszcze drugie
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D