Autor Wątek: uszkodzony tłok.  (Przeczytany 3009 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

uszkodzony tłok.
« dnia: Listopad 22, 2012, 17:46:31 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
uszkodzenie wygląda tak: sworzeń tłokowy uderzał w pierścień zabezpieczający przed wysunięciem. uderzenia spowodowały wywijanie materiału tłoka przez pierścień zabezpieczający. jeszcze kilka tyś km i pierścień wysunął by się całkiem. przy przyśpieszaniu 2100- 2500 obr. słychać było stuki w silniku. korby i tłoki były winklowane, założone nowe tulejki. to zjawisko wystąpiło na tłoku 2 i 4. sworznie w silniku Fiat są sworzniami pływającymi tzn ruszają się i w piastach tłoka i w główce korbowodu. czy ktoś spotkał się z takim zjawiskiem, co jest źle, dlaczego tak się dzieje?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: uszkodzony tłok.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 22, 2012, 21:12:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
uderzal tylko w jeden pierscien,czy tak samo w oba ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: uszkodzony tłok.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 22, 2012, 23:47:17 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
tylko w jeden. od strony sprzęgła.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: uszkodzony tłok.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 22, 2012, 23:57:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to moze byc krzywy korbowod,albo cos nie bardzo z tymi tulejkami w glowkach,
a jak sworzeń wchodzil w tlok ? jak robilem R5 to sworzen wchodzil z wyraznym oporem,ale takim,ze wciskalem go kciukiem ,
jednoczesnie zegery przylegaly do sworznia,wiec mozliwosci plywania byl pozbawiony
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: uszkodzony tłok.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 23, 2012, 01:02:01 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
korbowody sprawdzone, nie wymagały prostowania, tulejki wciśnięte i rozwiercone maszyną. brak śladów pracy (otarć) na tłokach. fachman zajmujący się od setek lat naprawą kadłubów, korbowodów i tłoków. posiadający wiadomości i umiejętności, specjalistyczne maszyny i oprzyrządowanie. zrobiłem kilka zdjęć tłoka. tak to wygląda:







« Ostatnia zmiana: Listopad 23, 2012, 01:20:54 am wysłana przez wrb »
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: uszkodzony tłok.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 23, 2012, 02:51:18 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
kiepsko to wyglada ,musiala byc spora sila przesuwajaca sworzen,
normalnie nie ma tam skladowej ,wiec cos krzywe raczej musialo byc ,bo nawet podczas wypadku nie powinno nic szegolnego sie dziac tam,
sprawdz pasowanie tlok-sworzen,bo moze poprostu siedzial zbyt luzno,

a i daj jeszcze zdjecia sworzni ,ciekawe jakie maja slady wspolpracy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: uszkodzony tłok.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 25, 2012, 10:08:50 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
,ciekawe jakie maja slady wspolpracy
Dokładnie. Jak wygląda panewka na korbowodzie? może sworzeń się przycierał w korbie i zaczynał pracowac w tłoku tylko, do tego wzdłużny luz na wale korbowym i taki może być efekt.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: uszkodzony tłok.
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 25, 2012, 11:23:07 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
tylko że przy pływaniu wału, bok tłoka też powinien być zmłucony - myśmy tak mieli jak rozleciał się pierścień oporowy, wtedy korba dociskała przy wciskaniu sprzęgła tłoki do ścianki cylindra, ale takich jaj jak tu nie było. Choć teoria Zoltana jest prawdopodbna - tyle że moim zdaniem bardziej to efekt pływania wału na boki i zatartego sworznia. Myślę że bok tłoka bądź pierścionki też powinny być od tej strony przytarte
 
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: uszkodzony tłok.
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 26, 2012, 08:44:42 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2610
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
luz po- osiowy wału wypośrodkowałem i ustawiłem na 0,20 mm, książka mówi - od 0,05 do 0,30. podejrzewam że fachman spierdolił robotę- nie wyprostował korb. korby mogą być krzywe- skrzywienie zniwelował otworem w tulejce. korbowód pod wpływem sił krzywi się i w wpada w drgania, przesuwając sworzeń. widziałem się z nim w piątek, wywijał się jak piskorz. wstawiał gadkę że nie pamięta, nie robił a to znów że to tak dawno było- to fakt. ale 360 złotych wtedy przytulił, a jesteśmy po imieniu. trzeba będzie dać korby do sprawdzenia i wymiany tulejek i znów za to zabulić.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: uszkodzony tłok.
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 26, 2012, 09:36:18 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jeśli korby krzywe to efekt jest prawdopodobny.
Szkoda, że trzeba się za to brać drugi raz.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r