Autor Wątek: Polonez Caro MR93 1.4  (Przeczytany 14259 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 14, 2013, 15:14:47 pm »

najmlodszyFSO3

  • Gość
Z tymi czerwonymi paskami fajnie wygladal  ;p

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 14, 2013, 18:25:03 pm »

Offline bartek66977

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSi-> GTi
Eh znów założyłeś konto drugie i znów wielki spam robisz, ogarnij się koleś bo nawet sie nie chce w kółko tego samego czytać.

Co poldka jest w miare git ale ja bym jeszcze popracował nad estetyką i wyglądem konsoli środkowej
Polonez jest bogiem, atu plus nałogiem, GTi podstawą, RWD zabawą :-)

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 14, 2013, 22:49:53 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
jakie 2 konto? przepraszam ale moje konto wisi na ptku już parę lat, a że rzadko używam to trudno, nie jestem tutaj znany:)

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 15, 2013, 00:11:48 am »

Offline bartek66977

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSi-> GTi
Sory to nie bylo do cb tylko tego wyżej
Polonez jest bogiem, atu plus nałogiem, GTi podstawą, RWD zabawą :-)

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 15, 2013, 14:34:02 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Ok, nie zrozumiałem, :)
Z kolejnych nowości o których zapomniałem to ekonomizer/wakuometr, widoczny na zdjeciu pod obrotomierzem. Trochę kłopotów było by to wszytko tam upchać, tym bardziej że był ciut za duży, ale udało sie. Skala zaadaptowana od zegarka.

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 27, 2014, 19:28:11 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Po ponad rocznej przerwie wypadało by zrobić mały update postępów prac przy moim wynalazku.
Z najważniejszych zmian - została zamontowana klimatyzacja. Wiecej szczegółów zamieściłem w osobnym temacie. Tutaj tylko pare dodatkowych fotek:


Z powodu problemów z alternatorem od Forda który był dotychczas zamontowany, postanowiłem wykorzystać oryginalny altek z Freelandera 105A (YLE102060) wraz z oryginalnym mocowaniem. Poprzedni alternator ważył 8,5kg i z racji dość mocnego odsunięcia od głowicy generował potworne drgania w zakresie 3-4krpm. 3 razy pękły spawy, za 4 razem pękła już lita stal - typowo zmęczeniowy przekrój był w miejscu pęknięcia. Nowy altek wszedł na styk - sprężarka jest o 2cm wyżej niż w oryginale, ale po delikatnym zeszlifowaniu dolnego ucha wszytko pasuje.


We wnętrzu trzeba było pchać całą nagrzewnicę od plusa pod minusową deskę i belkę. Nie obyło się bez podcięcia delikatnego belki ( ale bez naruszenia przekroju poprzecznego) oraz mocnego odchudzenia obudowy nagrzewnicy. Tutaj pierwsze przymiarki i prowizoryczne odpalenie elektryki:


Przy okazji powstał nowy panel środkowy. Cała nagrzewnica jest sterowana linkami, obieg zamknięty  - silniczek elektryczny.

Przycisk klimy i ogrzewania przedniej szyby oraz obiegu zamkniętego:


Minusem klimy w minusie jest brak schowka :) Jednak mimo wszystko uda sie chociaż schować tam klucze i mape:


Dla pasażerów z tyłu powstała taka konsolka z wyłącznikami podgrzewania kanapy - osobno dla lewej i prawej strony, 2 stopnie grzania:


Dodane zostały wskaźniki temperatury i ciśnienia oleju:



W naturalnym procesie ewolucji elektrycznych lusterek, miejsca cięgien zastąpiły głośniki wysokotonowe.


Wraz z żonką postanowiliśmy do ślubu jechać polonezem, mimo nietęgich min naszych rodziców. W związku z tym auto dostało polerkę, tu za pomoc chciałbym podziękować Kubie (Kleofas) oraz porządnie zostało nawoskowane, odkurzone, nabłyszczone etc.  Całość dopełniły dekoracje kwiaciarki:




Tuż przed weselem:


W trakcie reanimacji jest obecnie orciari. Jest plan by załozyć je na wiosnę. Przygotowany do zamontowania jest tylny stabilizator oraz podgrzewane dysze spryskiwaczy na przód. W planie jest też nadmuch na nogi dla pasażerów na tyle oraz jak uda się zdobyć - webasto.

Pozdrawiam
Paweł

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 27, 2014, 20:00:59 pm »

Offline ADAM84

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 213
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ ATU 1.6 ROVER ORI LIMITED :D
Fajny egzemplarz dbaj o niego !
Moja fioletowa niunia i jeszcze dwa skarbeczki :D

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 27, 2014, 21:51:39 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Bardzo przyjemny ten Twój Polonez  <spoko> optycznie przyczepiłbym się jedynie lakieru na przednim nosku. Widzę, że masz kontrolkę zapięcia pasów, zaadoptowałeś pasy z ostatnich plusów z miejscem na czujnik czy modyfikowałeś jakoś normalne minusowe ?
W ogóle gratuluję samozaparcia i pomysłowości przy modyfikacjach w tym aucie. Efekty są jaknajbardziej na plus, wątek o klimie przeczytałem z zainteresowaniem  <cwaniak2> Fajny pomysł z podgrzewaniem tylnej kanapy. Pomysłowe i fajne umiejscowienie włączników.

Pojechanie Polonezem do Ślubu piękna sprawa, gratuluję :)
« Ostatnia zmiana: Grudzień 27, 2014, 21:58:39 pm wysłana przez Dawid91 »

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 27, 2014, 22:49:38 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Kontrolka pasów .... nie jest od pasów u mnie :) z racji że bardzo często zdarzało mi sie jechać z niezamkniętą klapą, podpiełem tą kontrolkę jako jedyną wolną aby sygnalizowała nie zatrzaśnięcie klapy.
Co do lakieru - auto ma wiele korozji, wiec zaprawka na zaprawce robiona na szybko. Nie mam dostępu do sprężarki i areografu by to pomalować porządnie. Poza tym ruda wychodzi tak szybko że nie nadążam łatać.... Pas przedni jest w ogóle do wymiany.

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 27, 2014, 22:57:30 pm »

Offline Dariusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 450
  • Płeć: Mężczyzna
Kontrolka pasów .... nie jest od pasów u mnie :) z racji że bardzo często zdarzało mi sie jechać z niezamkniętą klapą, podpiełem tą kontrolkę jako jedyną wolną aby sygnalizowała nie zatrzaśnięcie klapy.
Po delikatnym skróceniu krańcówek w słupkach drzwi może Ci również służyć do zamkniętych drzwi na pierwszy stopień :) u mnie już wiele razy się sprawdziło :) zarąbisty bolid :)

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 28, 2014, 00:21:35 am »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Hmmm, racja :) dzięki Darek za kolejny patent. Na to jeszcze nie wpadłem :) tyle że skutkiem ubocznym będzie świecenie się oświetlenia wnętrza i oświetlenia na nogi przy niedomkniętych drzwiach.

Z cyklu podświetlenie - świeca sie lampki przy otwarciu drzwi na nogi pasażerów z tylu i pasażera z przodu. Wszystko podięte pod czasówkę modułu komfortu. od otwarcia/ zamknięcia oświetlenie jest aktywne przez 60 sekud - wiec nie ma problemu z rozładowaniem aku przy dłuższym postoju z otwartymi drzwiami. Dodatkowy bajer: podświetlenie stacyjki. Również podpięte pod ten system. Na foto słabo widać, w rzeczywistości w nocy o wiele lepiej świeci:


Kiedyś też wpadł fajny zbiorniczek płynu do spryskiwaczy - idealnie pasuje w miejsce miedzy błotnikiem a zbiorniczkiem wyrównawczym. Oczywiście dorobione elektrody to kontroli poziomu płynu:



Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 29, 2014, 13:41:28 pm »

Offline Heban

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 13
    • Polonez Caro 1.4
Fajne patenty masz w swoim Poldku. Pierwszy raz widzę grzaną tylną kanapę :)

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 29, 2014, 14:58:38 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Gratuluję postawienia klimy!
Napinacz paska na przednim wsporniku tak jak u mnie?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 29, 2014, 15:01:10 pm wysłana przez Maxiu »
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 29, 2014, 20:30:52 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Zgadza sie :) inaczej w żaden sposób nie miesciło mi się, a tak mam wygodny dostęp i dość sporo luzu. Tyle że ja do blachy przyspawałem po prostu blachę napinacza z altka rovera, nie trzeba było wycinać tego otworu. 

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 19, 2015, 08:43:22 am »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Witam,

dorzuciłem podgrzewane spryskiwacze:



oraz nadmuch na nogi pasażerów z tyłu: za kratkami nawiewów po bokach deski rozdzielczej są trójniki, rurki karnowane aluminiowe ida wzdłóz słupka A do podlogi, potem 2 równolegle ułożone korytka elektryczne 20x40mm, na końcu standardowa kratka nawiewu zamontowana na poprzecce pod fotelem i dodatkowo w każdej kratce wentlatorek fi60 od komputera. Dzięki izolacji termicznej kanałów, z tyłu całkiem przyjemnie wieje ciepłym powietrzem.

Doszły modyfikacje klimy: altek z freelandera 105A oraz naprawiona spreżarka SD7V16 z roverka:





Obecnie na zamontowanie czeka oriciari, roletka na tylną szybę i stab na tył.

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 19, 2015, 17:10:19 pm »

Offline Tomekk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1303
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polskie Fiaty i inne graty
Świetne i wymagające modyfikacje "z zakresu komfortu i wygody użytkownika" <spoko>.
Gratuluję pomysłów i samozaparcia przy realizacji.  <ok>
Fiat 125p,'71,76, Fiat 132: '78, Fiat Fiat 131:'78, Polonez '80,1500 '86,1500 '89,Polonez 1,6 GLI '96, Fiat 126 Town '99, Audi S8 '16

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 11, 2016, 18:16:12 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Witam, minął kolejny rok - czas na mały update.

Z ważniejszych modyfikacji szerszeń dorobił się w zeszłe wakacje Orciari oraz stabilizatora na tył w gustownym czerwonym kolorze:




Ori zostało posklejane z puzzli, niektóre fragmenty odtwarzałem od zera, co powoduje że niestety nie wygląda zbyt dobrze.
Z kolejnych zbędnych dodatków pojawiły się spryskiwacze reflektorów oraz siłowniki maski:



Z najważniejszych spraw to został zamontowany gaz:
- parownik Zavoli N
- Agis M210
- wtryski Hana
- butla w koło.
Zestaw spisuje się bardzo dobrze, po pomiarach na hamowni na pb wyszło 101,5KM, na gazie 98,KM - generalnie brak wyczuwalnej różnicy w jeździe. Pomiar robiony na silniku już z lekkim HGFem.

Niestety dzięki temu zestawowi pod maską zrobiło się już naprawdę dość ciasno. Niektórzy pewnie skrytykują ze można było lepiej poprowadzić węże ale niestety nie miałem czasu już na zabawę - auto musi ciągle jeździć:


Dzięki temu udogodnieniu w tym roku bilans zamknął się wynikiem 20kkm, gaz spłacił się po niecałych 15kkm. Między innymi w tym roku caro zwiozło nas na wakacje do Bośni robiąc przy tym bezawaryjnie ponad 3tys kilometrów. Reakcje Polaków na drogach - bezcenne :)

Jedyny problem jaki miałem to przy prędkościach powyżej 100km/h to zamarzający parownik klimy i pogorszenie jej wydajności. Efekt mojej modyfikacji zaworu  w sprężarce i letniego grila z siatki zapewniającego bardzo skuteczne chłodzenie - auto po wyłączeniu klimy na postoju wylewało z siebie ze 2 litry wody...

Ostatnio szerszeń dorobił się młodszego brata:

Przebieg 65kkm, rok 1997. Na razie autko stoi w garażu i czeka na swoją kolej. Plan jest taki aby skopiować wyposażenie z czarnego ale nie katować codzienną jazdą do pracy czy zimą po soli. Może wtedy wytrzyma kolejne 20 lat...

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 11, 2016, 18:53:14 pm »

Offline Żbiku

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 488
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez 1.6GLI 95r
Z kolejnych zbędnych dodatków pojawiły się spryskiwacze reflektorów oraz siłowniki maski:
co daje spryskiwacz bez wycieraczki ?

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 11, 2016, 18:57:54 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Z kolejnych zbędnych dodatków pojawiły się spryskiwacze reflektorów oraz siłowniki maski:
co daje spryskiwacz bez wycieraczki ?

Generalnie to co w dzisiejszych samochodach z ksenonami - one też nie mają wycieraczek. Fakt nie mam aż tak mocnej pompki jak współczesne fury ale i tak całkiem sympatycznie zmywa brud ze środka reflektora.

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 11, 2016, 19:16:14 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
nie katować codzienną jazdą do pracy czy zimą po soli. Może wtedy wytrzyma kolejne 20 lat...
Ładny egzemplarz :) Solidna konserwacja powinna utrzymać go w obecnej kondycji przez długi czas :)