Po ponad rocznej przerwie wypadało by zrobić mały update postępów prac przy moim wynalazku.
Z najważniejszych zmian - została zamontowana klimatyzacja. Wiecej szczegółów zamieściłem w osobnym temacie. Tutaj tylko pare dodatkowych fotek:
Z powodu problemów z alternatorem od Forda który był dotychczas zamontowany, postanowiłem wykorzystać oryginalny altek z Freelandera 105A (YLE102060) wraz z oryginalnym mocowaniem. Poprzedni alternator ważył 8,5kg i z racji dość mocnego odsunięcia od głowicy generował potworne drgania w zakresie 3-4krpm. 3 razy pękły spawy, za 4 razem pękła już lita stal - typowo zmęczeniowy przekrój był w miejscu pęknięcia. Nowy altek wszedł na styk - sprężarka jest o 2cm wyżej niż w oryginale, ale po delikatnym zeszlifowaniu dolnego ucha wszytko pasuje.
We wnętrzu trzeba było pchać całą nagrzewnicę od plusa pod minusową deskę i belkę. Nie obyło się bez podcięcia delikatnego belki ( ale bez naruszenia przekroju poprzecznego) oraz mocnego odchudzenia obudowy nagrzewnicy. Tutaj pierwsze przymiarki i prowizoryczne odpalenie elektryki:
Przy okazji powstał nowy panel środkowy. Cała nagrzewnica jest sterowana linkami, obieg zamknięty - silniczek elektryczny.
Przycisk klimy i ogrzewania przedniej szyby oraz obiegu zamkniętego:
Minusem klimy w minusie jest brak schowka
Jednak mimo wszystko uda sie chociaż schować tam klucze i mape:
Dla pasażerów z tyłu powstała taka konsolka z wyłącznikami podgrzewania kanapy - osobno dla lewej i prawej strony, 2 stopnie grzania:
Dodane zostały wskaźniki temperatury i ciśnienia oleju:
W naturalnym procesie ewolucji elektrycznych lusterek, miejsca cięgien zastąpiły głośniki wysokotonowe.
Wraz z żonką postanowiliśmy do ślubu jechać polonezem, mimo nietęgich min naszych rodziców. W związku z tym auto dostało polerkę, tu za pomoc chciałbym podziękować Kubie (Kleofas) oraz porządnie zostało nawoskowane, odkurzone, nabłyszczone etc. Całość dopełniły dekoracje kwiaciarki:
Tuż przed weselem:
W trakcie reanimacji jest obecnie orciari. Jest plan by załozyć je na wiosnę. Przygotowany do zamontowania jest tylny stabilizator oraz podgrzewane dysze spryskiwaczy na przód. W planie jest też nadmuch na nogi dla pasażerów na tyle oraz jak uda się zdobyć - webasto.
Pozdrawiam
Paweł