Autor Wątek: Polonez Caro MR93 1.4  (Przeczytany 15324 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Caro MR93 1.4
« dnia: Grudzień 16, 2012, 11:53:44 am »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Witam wszystkich. Postanowiłem w końcu zaprezentować swojego poloneza  :] Na początek może krótka historia: z fabryki wyjechał w 1996 roku jako pospolity 1.6 abimex, w kolorze zielony metalic, zupełny golas. Przez 14 lat był mało użytkowany przez starszą panią, która przez pewien czas nie posiadała nawet prawka wiec stał sobie pod chmurką pod blokiem i cichutko rdzewiał. Następnym właścicelem został mój znajomy, który również nie posiadał prawka z racji wieku jeszcze, on pomalował go w takie "wojenne" barwy oraz dokonał swapa na silnik roverka 1,4 z caro + 97 roku.


Trochę zdjęć:
https://picasaweb.google.com/106541762275403495045/Polonez?authuser=0&authkey=Gv1sRgCMPjo5nKlfGeXg&feat=directlink

Ogólnie: buda - przebieg 95 tys, silnik i skrzynia 160tys. Silnik badany na hamowni uzyskał 97Km, niestety przy starym paliwie 95 i starych oponach go badałem :/
Kiedy go kupiłem w zeszłym roku w czerwcu, od razu zabrałem się za naprawy. Od początku zostało zrobione:
- spawanie sierpów i tylnych fragmentów progów - standard  <lol>
- wycięcie przegnitych wsporników lewarka
-konserwacja podłogi i profili zamknietych
- wymiana końcówek drążków, sworzni, drążków z tyłu etc. 
- łatanie spodów drzwi, rynienek, ogólnie walka z małymi ogniskami rdzy
- sprzęgło, rozrząd, wymiana wszytkich płynów, klocków, szczęk
- wymiana łożysk głownych w skrzyni biegów - w końcu jak puszcze sprzęgło jest cisza  <lol>

Następnie przyszedł czas na bajerowanie wyposażenia:
- wspomaganie kierownicy
- nagrzewnica Calsonic - rewelacja, szczególnie zimą
- 4 elektryczne szyby
- centralny zamek i alarm
- podgrzewane lusterka
- podgrzewane przednie Grocliny z regulacja 4 stopniową grzania
- podgrzewana tylna kanapa - a co niech pasażerowie z tyłu też się cieszą :)
- czujnik poziomu plynu w spryskiwaczach
- dodatkowy amperomierz i woltomierz
- 2 wiatrak na chłodnicy zaadaptowany z jakiegos ducato do obudowy z poldka, ma nieziemską wydajność- wentylatora z roverka to 2 razy przegania :p
- car audio - wzmacniacz, przetwornica napięcia i tuba własnego pomysłu i konstrukcji
- więcej oświetlenia wnętrza
- dalekośniężne reflektorki spięte z długimi
- czarne reflektory
- elektryczna regulacja przednich świateł
- zagospodarowane praktycznie wszystkie kontrolki z deski rozdzielczej - a co będa wisieć puste ?:p
- podswietlenie zegarów i przycisków na niebiesko,
- dodatkowe wygłuszenie wnętrza - tania sprawa ale różnica jest nie samowita - do 80 km/h to słychac cykanie zegarka i rozmawiać idze szeptem, szczególnie z tyłu, przednich drzwi jeszcze nie zdąrzyłem ogarnąć. Problemem dalej pozostają uszczelki przy większej prędkości, może ktoś jakieś rady?
- spore zmiany w instalacji elektrycznej - coby ominąć denerwujące spadki napięcia, i naprawić niektóre głupoty fabryki;/
- zapalanie się oświetlenia wnętrza po otwarciu centralnego na 15 sekund - taki bajerek z nowych aut

Najbliższe plany:
- kończę właśnie składać moduł komfortu do szyb - nie chce sie człowiekowi palucha trzymac ;p
w pakiecie z opcją zamykania i otwierania szyb pilotem od centralnego oraz opcja coming leaving home tak dla bejeru:)

Co wypadałoby jeszcze zrobić:
- zmiana mostu na 4,3 - na tym to tylko na 1 biegu są osiągi...
- skompletować i założyć stab do tyłu żeby się tak nie bujał...

No to na razie tyle, czekam na wasze opinie i komentarze, co jeszcze warto było by poprawić i zmienić?
Pozdrowionka
 
« Ostatnia zmiana: Grudzień 16, 2012, 12:41:09 pm wysłana przez paweł1989 »

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 16, 2012, 12:00:34 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

- zmiana mostu na 4,3 - na tym to tylko na 1 biegu są osiągi...


A może zmiana pojemności.   :d :d 1.6 na 3,9 bez problemu radzi sobie z 1.4 na 4,3. :P
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 16, 2012, 12:02:04 pm »

Offline JohnyWalker

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, PF 125p, 126p
Pięknie dopasiony w wyposażeniu. Pogratulować weny :)
Fiat 125p 1987- w budowie (trwale); Fiat 125p 1500 1978; Caro VVC 1996; Atu+ 1.8 - w przebudowie (też wiecznie); Caro 1.5 1994; Fiat 126 BIS- ; Caro 1.4 16V 1994, Truck 1.9 2003

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 16, 2012, 12:02:36 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+

- zmiana mostu na 4,3 - na tym to tylko na 1 biegu są osiągi...


A może zmiana pojemności.   :d :d 1.6 na 3,9 bez problemu radzi sobie z 1.4 na 4,3. :P

A jeszcze lepiej to i to :) 1.6 na 4.3 to dopiero będzie ogień piekielny :d

Sporo się w aucie narobiłeś Paweł, ale niektore rzeczy niechlujnie. Jak się przyłożysz i poprawisz co nieco to będzie się naprawdę dobrze prezentować ;)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 16, 2012, 12:02:50 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
to tez plan, ale troszke bardziej drogi:)  Tak naprawdę wolałbym jednak 1,8 tylko ze na kompie od 2.0T. Problem ze nigdzie nie moge namierzyć info co to za komp, i jego pinologi oraz co z dodatkowych czujników trzeba dołączyć, a wiem ze ktoś juz na forum to praktykował....

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 16, 2012, 12:03:58 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
co masz na mysli Rafał? jeśli chodzi konsole środkowa to fakt - do wymiany ale to dłuższa  historia...

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 16, 2012, 12:10:48 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
to tez plan, ale troszke bardziej drogi:)  Tak naprawdę wolałbym jednak 1,8 tylko ze na kompie od 2.0T. Problem ze nigdzie nie moge namierzyć info co to za komp, i jego pinologi oraz co z dodatkowych czujników trzeba dołączyć, a wiem ze ktoś juz na forum to praktykował....
Możliwe, że Bocian_S Ci pomoże ;)

jeśli chodzi konsole środkowa to fakt - do wymiany ale to dłuższa  historia...
Otóż to... No i z przodu, czarne wkłady lamp nijak się mają do fabrycznych kierunków... Klawisz podgrzewanych foteli nijak nie robi roboty. Na masce masz czerwone pasy, otoczone białymi, które dalej przechodzą na błotniki, ale nagle znikają im te białe... I groki masz troche dziwnie obszyte, jeden ma czarne boczki, a drugi jakieś fioletowe :d
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 16, 2012, 12:11:09 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

A jeszcze lepiej to i to :) 1.6 na 4.3 to dopiero będzie ogień piekielny :d

Eee tam. Ogień to powyżej 140-150koni dopiero. :P

A 1.8 możesz postawić na elektronice z 1.8 po niewielkiej przeróbce wiązki. Do tego koło zamachowe z Roverków po 95roku (36-4), krokowiec, komp ze zdjętym immo i wtryski 0 280 150 749. :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 16, 2012, 12:31:55 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
hmmm, to racja, wiele rzeczy sie zgadza, ale tak - kierunki juz leża do zamontowania inne, do co malowania - to poprzedni włascicel bazgrał - chciałem go w całości na czarno przemalowac ale nie starczyło funduszy ani czasu. co do groków - na zdjęciu to może i wyszło fioletowe ale na prawde są czarne - ale fakt obszywane bo boczki były troszke już zmęczone, co do wyłączników - ten bardziej widoczny cóz - wyszedł słabo ale to idzie bez problemu poprawić, 2 jest już lepszy - człowiek się uczy - ale narazie nie mam czasu na takie drobiazgi, sa ważniejsze sprawy a i dwa - autkiem codziennie jeżdze wiec średnio mam czas na dłubanie - zwykle przez wakacje pracuje nad wszytskim :) ale postaram się poprawić :D

Multec: co do kompa oryginalnego to cóz - bede miał seryjne osiągi, a dwa co z krokowcem - one mają chyba już nie jak my uchylaną przepustnice a zawór obejściowy? mylę się? a dwa, Bocian uzyskał na tym kompie od 2.0 naprawdę nieziemskie osiągi - moc mnie nie kręci ale moment już tak :)
a i co do zdejmowania immo - moąna  tylko ile taki komp pożyje? mam praktyki własnie teraz w takim zakładzie gdzie bawią sie takimi rzeczami, problem w tym że gwarancji ile to pochodzi nikt nie daje....

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 16, 2012, 12:43:07 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V

Multec: co do kompa oryginalnego to cóz - bede miał seryjne osiągi, a dwa co z krokowcem - one mają chyba już nie jak my uchylaną przepustnice a zawór obejściowy? mylę się? a dwa, Bocian uzyskał na tym kompie od 2.0 naprawdę nieziemskie osiągi - moc mnie nie kręci ale moment już tak :)
a i co do zdejmowania immo - moąna  tylko ile taki komp pożyje? mam praktyki własnie teraz w takim zakładzie gdzie bawią sie takimi rzeczami, problem w tym że gwarancji ile to pochodzi nikt nie daje....

Tak zgadza się. Kanał obejściowy. Ale wtyczka pozostała ta sama. :)
Czy są takie nieziemskie to najpierw trzeba by zweryfikować na porządnej hamowni obciążeniowej, bo hamownia ze zlotu nie jest zbyt miarodajna (Np. 1.6 które miało ponad 200Nm, co jest raczej mało możliwe...). Przem na ostrych wałkach w 1.8 ma 130 koni i 177Nm w co jestem w stanie uwierzyć, bo pomiar odbywał się na porządnej hamowni...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 16, 2012, 12:45:15 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
to akurat nie poblem, mam dostęp do hamowni inercyjno-obciązeniowej 4x4 także wszytkie testy będą zrobione porządnie. Jedynie naprawde jesli ktos ma info i jest chętny się podzielić to szukam jak złożyć ten komp od 2.0 :)  No a co do osiągów - Bocian podpisuje sie prawie 200Nm, tez prawdziwe ?:D

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 16, 2012, 13:14:09 pm »

piciek

  • Gość

padłem z wrażenia ze względu na estetykę <do bani>

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 16, 2012, 13:18:52 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
to akurat nie poblem, mam dostęp do hamowni inercyjno-obciązeniowej 4x4 także wszytkie testy będą zrobione porządnie. Jedynie naprawde jesli ktos ma info i jest chętny się podzielić to szukam jak złożyć ten komp od 2.0 :)  No a co do osiągów - Bocian podpisuje sie prawie 200Nm, tez prawdziwe ?:D

Wątpie. 180 prędzej.
Ja się zastanawiam po co się upierać na kompa z 2.0 skoro to i tak nadal nie będzie pracować tak jak na kompie z 1.8, który do tego silnika jest dostosowany.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 16, 2012, 19:09:24 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
No i przewodami co CA tez nie grzeszysz
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 16, 2012, 19:44:29 pm »

Jacus614

  • Gość
Bardzo to mi się kolorystyka podoba :P

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 16, 2012, 19:52:44 pm »

Offline Piteross_Rover

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 147
  • Płeć: Mężczyzna
    • Opel vectra A 3.0 V6
kolorystyka ładna, jednak w srodku jak dla mnie na tunelu srodkowym zrobiona bardacha  :P

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 16, 2012, 22:49:48 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
cóż, tak sie składa że tam żadnych przewodów do CA nie dojrzysz:) to co widać to poprostu masa do silnika. Co do konsoli - wiem nie ma sie akurat tu co chwalić, ale to wygladało w chwili zamotowania zupełniej inaczej, dopiero potem zachciało mi się na szybko cos poprawić i wyszła masakra - a od tamtej pory nie mam czasu się tym zająć. Zmiany w panelu są podyktowane montażem Calsonica, tyle że nie chciałem ładowac tych okrągłych pokręteł a zostać przy starych. W zamian za woltomierz przygotowany już leży wskażnik temp oleju :)

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 30, 2013, 02:09:11 am »

Offline Arti28

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1011
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1996r. 1.6 16V GLI
Namierzyłem prawdopodobnie ciebie i twoje Caro --> Plac Powstańców Warszawy godzina 23:20  leciałeś do góry na wiadukt w stronę mostu pokoju   :] Polonez pełen ludzi , roverek pięknie szumiał  ;) Ogólnie polonez z silnikiem Rovera to dość rzadko spotykany widok jak na Wrocław .

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 01, 2013, 01:39:28 am »

Offline Młody#

  • To jest bardzo ładny polonez
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 905
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p
mimo niektórych pierdoł - podoba mi sie - ale - wieksze koło !! ;P
Poloneza, za milion czterysta?

Odp: Polonez Caro MR93 1.4
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 14, 2013, 14:22:10 pm »

Offline paweł1989

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 258
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6 16V Orciari & Atu 1.8 16V
Witam:)
po długiej przerwie małe odświeżenie. Przy autku systematycznie ciągle jest coś dłubane, ale z braku czasu nie umieszczam tego niestety na bieżąca;)
Pojawiły się pewne zmiany:

- nowe reflektorki helli, w miejsce oryginalnych przeciwmgielnych, żarówki standardowe 55w, ale za to światłość reflektorów na poziomie 25, robi to niezłą robotę  nocą,
- z godnie z krytyką zjawiły się pomarańczowe kierunki z przodu :p
- poprawiłem zrobioną kiedyś na szybko i na odpierdziel konsole środkową, w końcu jako tako wyglada, miejsce ruskiego woltomierza zajął ładny wskażnik temperatury oleju (zrobiony z zwykłego temp wody)
- elektryczne lusterka - kolega wyrzuca całe lusterka od jakiegoś vw, wiec za darmoche wkleiłem mechanizmy do siebie :)
- moduł komfortu - troche go rzeźbiłem ale już jest: 1) zapala przeciwmgielne jako coming leaving home, z czujnikiem zmierzchu także w dzień się nie zapalają,
 2 ) po trzykrotnym otwarciu auta - przednie szyby sie otwieraja
3) przy 2krotnym zamknięciu auta domyka szyby z przodu
4) moduł komfortu szyb elektrycznych przednich i tylnych: króciutkie klikniecie otwiera lub zamyka szybe do końca, dłuższe pozwala na zwykłą prace jak bez tego bajeru
- cyfrowy licznik predkosci z pomiarem przyspieszenia do 100:) predkość jest super dokłądna, wprowadzamy aktualny obwód koła i jest super, sprawdzane z róznymi gpsami itd. nie rózni sie nawet o 1km/h, przyspieszenie od zera do 100 pokazuje tylko gdy zrobimy sprincik ponizej 20sekund, inaczej uznaje ze nie pałujemy auta i nie warto :)
- zaworek od lublina do nagrzewnicy plus siłownik od centralnego zamka - jednak Calsocnic tez ma przedmuchy i latem ciut grzeje....
- zmiana mostu na włąsicwy 4,3, z pluszaka - cisza i spokój, jedynie spalanie skoczyło o 0,5l do góry...
- gwizdki w trójkącikach od lusterek - nie miałem zaślepek a tak uzyskałem lepsze wrażenie dzwięku niż na gwizdkach w miejscu korbek od szyb:)
- letnie felgi 15, BBS po szlifowaniu otworu centrujacego, nie ma na fotkach ale duzo lepiej sie prezentuje niż na 13
- zmiana maski na nową, mówieczka ze sklepu bo w starej ruda wyszła juz na wylot, niestety tylko narazie na czarno pryśnięta, bo czasu zabrakło - wyjazdy wakacyjne były ważniejsze:)
- oświetlenie na nogi pasażerów z tyłu po otwarciu drzwi - ukryte w na dole bębenka od pasów bezpieczeństwa, w nocy przydatny patent
- elementy klimy w wiekszości już skompletowane, jeśli starczy kasy to na wiosne bedą przymiarki do montażu, jak wyjdzie to sie zobaczy :)
Pare fot na szybko zrobionych, ale coś widać:






W ramach pracy MGR robiłem na nim sporo pomiarów na hamowni, i wyszła przy tym ciekawa sprawa:
na kompie 103 czyli jaki miał oryginalnie, uzyskiwał silnik ( moc na silniku po korekcji) 98KM i 121NM, na kompie 101: 105KM i 124NM.
Jakby ktoś był zainteresowany dokładniejszymi danymi z pomiarów to dajcie znać, wkleję coś.
Zapraszam do konstruktywnej krytyki i podsuwania nowych pomysłów;)
Pozdrawiam
Paweł
« Ostatnia zmiana: Grudzień 14, 2013, 14:27:22 pm wysłana przez paweł1989 »