Autor Wątek: KONSERWACJA-STARY BITEX  (Przeczytany 9759 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

KONSERWACJA-STARY BITEX
« dnia: Styczeń 02, 2013, 18:18:09 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Uszanowanko. Szybkie pytanie- Czym zmyć stary bitex z progów i nadkoli , tak aby nie uszkodzić lakieru??
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: KONSERWACJA-STARY BITEX
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 02, 2013, 18:19:18 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 602
    • Coupé Plus
benzyną ekstrakcyjną próbowałeś?

Odp: KONSERWACJA-STARY BITEX
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 02, 2013, 18:25:14 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
benzyną ekstrakcyjną próbowałeś?

a nie ale delikatnie nitro w niewidocznym miejscu ( schodzi i robi się miękkie) ale boję się dalej aby nie uszkodzić lakieru.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: KONSERWACJA-STARY BITEX
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 02, 2013, 18:28:22 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 602
    • Coupé Plus
ekstrakcyjna powinna to zmyć a nie uszkodzi lakieru, ktoś na forum pisał ze nitrem też można ale ja tam bym się bał że za mocne jest

Odp: KONSERWACJA-STARY BITEX
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 02, 2013, 18:33:13 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
ekstrakcyjna powinna to zmyć a nie uszkodzi lakieru, ktoś na forum pisał ze nitrem też można ale ja tam bym się bał że za mocne jest

kupie ekstrakcyjną i lakową, ewentualnie ON i będę próbował bo mam tego do wyczyszczenia, a mianowicie-dwa pasy ( przód i tył) i każde nadkole po zewnętrznym rancie objechane tym fajansem:)

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: KONSERWACJA-STARY BITEX
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 02, 2013, 18:50:03 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Resztki naklejki Caro ze słupka zeszły ekstrakcyjną bez uszkodzenia lakieru to bitex pewnie też :)

Odp: KONSERWACJA-STARY BITEX
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 02, 2013, 19:52:29 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
wszelkie smoły, asfalty i inne ropopochodne dobrze zmywa się olejem napędowym a najlepiej opałowym. nitro za szybko odparowuje. po za tym śmierdzi okrutnie i jest trujące.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: KONSERWACJA-STARY BITEX
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 02, 2013, 19:54:06 pm »

Offline mily24

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1344
  • Płeć: Mężczyzna
  • HEBEL TEAM - Ekipa z Krakowa
ja zmywałem nitro i nie ma żadnych uszkodzeń :) później trzeba będzie te miejsca lekko wypolerować (o ile widoczne są)
Daewoo Polonez '99 nowy 1.6GSI
Sweter mk2 1.8 KAMEI X1

Odp: KONSERWACJA-STARY BITEX
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 02, 2013, 19:57:19 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
ja zmywałem nitro i nie ma żadnych uszkodzeń :) później trzeba będzie te miejsca lekko wypolerować (o ile widoczne są)
ale jednak wypolerować musiałeś i była ingerencja nitro w lakier. Jutro wezmę spuszczę On z samochodu i powalczę, mam nadzieje że się da zmyć bez problemu.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: KONSERWACJA-STARY BITEX
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 02, 2013, 20:09:57 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
wszelkie smoły, asfalty i inne ropopochodne dobrze zmywa się olejem napędowym a najlepiej opałowym. nitro za szybko odparowuje. po za tym śmierdzi okrutnie i jest trujące.

Dokładnie tak jak napisał Wrb, olejem napędowym.
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: KONSERWACJA-STARY BITEX
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 02, 2013, 20:27:19 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
spękał bitex? że chcesz go zmyć ? czy walka z kozerią.?
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: KONSERWACJA-STARY BITEX
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 02, 2013, 22:35:45 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Na lakierze to jak poprzednicy pisali, na podłodze/progach nie ma co się bawić w rozpuszczalniki-kupa roboty, smrodu i koszty.
Bierzesz palnik na propan-butan, podgrzewasz (wystarczy trochę) i szpachelką schodzi idealnie. Potem szczotka na diaxa i jest jak nowe.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: KONSERWACJA-STARY BITEX
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 02, 2013, 22:50:03 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Nigdy nitro!! a czym się myje w lakierni pistolety itp nitrem właśnie.
Benzyna ekstrakcyjna, ewentualnie leć do dobrego sklepu lakierniczego i poproś o "gumę" do klejów, to jest taka guma na wiertarkę i po niej schodzą wszystkie resztki klejów po logach aut itp więc bitex też zejdzie.
Jeszcze zostaje typowa polerka ale to już są koszta i umiejętności

Odp: KONSERWACJA-STARY BITEX
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 02, 2013, 23:04:28 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3460
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
spękał bitex? że chcesz go zmyć ? czy walka z kozerią.?


we Fiacie poprzedni właściciel wymazał tym ranty nadkoli i pasy(przedniy i tylny) i chce to zmyć dla celów czysto estetycznych bo psuje mi wygląd karoserii, gdzie jest jeszcze 1 lakier.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: KONSERWACJA-STARY BITEX
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 02, 2013, 23:07:01 pm »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Najlepiej schodzi od WD40 sprawdziłem jak czyściłem w plusie te plastiki w kolorze na progach od zacieków konserwy z drzwi.
Naprawdę spróbuj pierwszorzędnie tym specyfikiem.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: KONSERWACJA-STARY BITEX
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 03, 2013, 14:13:23 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
teraz rozumie  no to ropa tylko i wyłącznie jak ma z pod tego wyjść lakier.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem