Autor Wątek: Rover - uszczelka pod głowicą  (Przeczytany 54065 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #140 dnia: Marzec 15, 2011, 10:35:02 am »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
No to nie wiem co ja miałem.  :> Na moich starych pisze "FALP  IND53190"  i jeszcze jakieś "CFW" Co to za oznaczenia?  :-[

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #141 dnia: Marzec 15, 2011, 10:39:34 am »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Dzięki. Rozumiem że są dwa przednie i dwa tylne ? :) No ja się nie dziwię że tak robią w sklepach, sam bym tak robił- a nie że przyjdzie ktoś, powie że coś tam chce, a na drugi dzień marudzi że: "panieeee nie pasuje mi to, coś pan mi sprzedał" :D
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #142 dnia: Marzec 15, 2011, 18:01:42 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6625
  • Płeć: Mężczyzna
Pamiętam że jak kupowałem w zestawie do HGF to simeringi wałków były czarne i brązowe.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #143 dnia: Marzec 16, 2011, 10:17:33 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Uszczelniacze czarne - są "prawe" - czyli przednie, a brązowe/pomarańczowe - "lewe", tj. tylne.
Są to uszczelniacze kierunkowe, zamiana ich miejscami spowoduje, że olej będzie przezeń "pompowany" zamiast do środka silnika, to na zewnątrz.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #144 dnia: Marzec 16, 2011, 23:37:01 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
a ich rozmiar to 30x40x7 ja taki rozmiar podawałem i bez problemu było, a ostatnio trafiłem na firme corteco i nie były kierunkowe tzn że można było je założyć z przodu i z tyłu
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #145 dnia: Marzec 21, 2011, 21:01:40 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5203
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Mam tą uszczelkę, takie coś.Reinz 98pln  :>

śruby głowicy Corteco 120pln  :(

do tego komplet uszczelniaczy na wal i na wałki również Corteco (duży na wał cholernie drogi) Uszczelniacze wałków są brązowe i czarne  8) Przy okazji dowiedziałem się,że w orginalnych Roverach uszczelniacze wału są trochę inne.

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #146 dnia: Grudzień 21, 2011, 11:57:48 am »

fsowiec

  • Gość
Podczepi się - mam dylemat myślę o naprawie uszczelki i ma dylemat- naczytałem się i zgłupiałem . Chodzi o to czy rover dając 0.2 mm planowanie nie dal ciala gdyż czoło głowicy jest utwardzane( i tutaj praktycznie nie dopuszcza sie planowania, a jeżeli juz to trzeba zastosować nowy typ uszczelki, a może 0,2 to granica jaka jest dopuszczana bez utraty twardości . Czy można planować i dać uszczelkę wzmocniona starego typu i nie biedzie kłopotu, czy dać jakąś droższa uszczelkę niwelująca nie równości. druga spraw ze szpilkami czy one ze starości sie nie wyciągają i po 14 latach siedzenia na głowicy dostały luzu.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 21, 2011, 12:03:16 pm wysłana przez fsowiec »

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #147 dnia: Grudzień 21, 2011, 12:15:06 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6625
  • Płeć: Mężczyzna
1. Skoro producent założył normę 0.2 to chyba najlepsze co możemy zrobić w tej sytuacji to mu zaufać i założyć że nie jest złodziejem ani idiotą.

2. Planuje się za zwyczaj o bardzo małe wartości 0.02, 0.04, 0.08. Ja mam łączne splanowanie 0.14 po dwóch awariach ,a są tacy którzy 0.2 już przekroczyli i to jeździ.

3. Istnieją nakładki na głowicę po splanowaniu ale nie jest niezbędnie konieczne ich dawanie.

4. Uszczelka typu MLS jest grubsza od seryjnej i bardziej odporna na awarię

5. Szpilki się wyciągają ale są dobre jeżeli po zdjęciu głowicy i wykręceniu nie wystają więcej niż bodajże 97mm (jest to gdzieś w temacie jaka to dokładnie wartość, nie pamiętam)

Istotne przy naprawie to odkręcać i skręcać wszystko we właściwej kolejności o właściwe wartości momentu przy każdym etapie, inaczej możesz skrzywić głowicę.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #148 dnia: Grudzień 25, 2011, 22:23:05 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
to fakt u mnie jest grubo przekroczona norma planowania i śmigam , a ostatnio to głowice szlifowałem i dałem uszczelkę FAI i już jakieś 1.5 roku nic się nie dzieje . Ta z reinza raz mnie zawiodła ale to może przez to że głowicę planowałem a to niestety nie daje takiej powierzchni jak szlifowanie.
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #149 dnia: Maj 16, 2012, 17:42:14 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Dzisiaj przyszły części i sie zdziwiłem. Co to jest taka blaszana przekładka? Jest nowy typ uszczelki (wielowarstwowa) i dodatkowo taka blaszana jakby przekładka.

Po co ta blaszka? Trzeba montować czy sama uszczelkę?



to na samej górze:
http://desmond.imageshack.us/Himg803/scaled.php?server=803&filename=16052012002.jpg&res=landing
« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2012, 17:46:40 pm wysłana przez CSR_GTI#1963 »

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #150 dnia: Maj 16, 2012, 17:47:31 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3786
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Tą blaszaną przekładkę montuje się między uszczelkę a głowicę. Chroni przed odgniataniem się pierścieni ogniowych na czole głowicy.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #151 dnia: Maj 16, 2012, 17:53:26 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Kurde to jak to wszytsko założe to grubo to wyjdzie... grubiej niż ta z silikonem wyjdzie :(


...i jeszcze się zastanawiam co tu ma uszczelniacz jak tu sama blacha jest... pierwszy raz montuje na ten nowy typ, zawsze te ze scieżką silikonową jakos do mnie przemawiały.
« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2012, 17:59:38 pm wysłana przez CSR_GTI#1963 »

Odp: Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #152 dnia: Lipiec 06, 2012, 01:45:09 am »

Offline Nyku

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 120
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro
Czytam i czytam i widze że HGF to nie taki rzadki problem  <lol>
Mnie też czeka robota ale mimo to że znam się troche na mechanice to za cholere się nie podejmę roboty K-series :P
U mnie sprawa wygląda tak , robi się masełko na korku i w zbiorniczku wyrównawczym natomiast korek od wlewu oleju jak i sam olej są jak najbardziej ok. Niedawno, jakieś niecałe 1k temu zmieniałem olej z syntetyka na półsyntetyka , narazie nie zauważyłem żeby ubywało.