Autor Wątek: Rover - uszczelka pod głowicą  (Przeczytany 54064 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #100 dnia: Maj 14, 2010, 21:40:48 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
No uszczeleczke założyłem z reinza i wywaliłem ten mały zaworek w kolektorze ssącym i zauwarzyłem, że silnik szybciej mi się zagrzewa, lepiej temperature trzyma i wentylator krucej chodzi.Tez dokręcałem rosyjskim kluczem dynamometrycznym ale według ksiązki i po całej operacji klucz wskazał mi 65 Nm. Teraz tylko jeździć i sie zobaczy.
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #101 dnia: Maj 18, 2010, 11:23:55 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Hehe, aż mnie cytują.. Co to się porobiło..

Właśnie na dniach będę bebeszył głowicę z mojego Poldorovera, bo już nim nie jeżdżę, ale nie mam zamiaru go sprzedawać, bo mi się to po prostu nie opłaca, a także i względy emocjonalne wchodzą w grę, wszak to mój pierwszy własny samochód, który mam od prawie sześciu lat.
Nie dla tego, żeby coś ciekło, było nie tak, itd.. ale chcę zmienić w nim uszczelniacze na zaworach, a je same dotrzeć, bo cylindry 1, 2 i 4 mają piękne ciśnienie sprężania, równe 1.4 MPa (14 barów), które narasta tak, że mało wskazówki manometru nie wyrwie, ale na trzecim garze jest to nie takie żwawe, jak na innych i rośnie tylko do 1.1 MPa. Jakoże silnik nigdy oleju nie konsumował - świece są suche jak pieprz i zero węgla na elektrodach (a mają prawie pięć lat i jakieś 90 kkm przebiegu), olej nie znikał nawet, gdy przejechałem nim prawie 40 kkm od lipca 2007 do maja 2009 bez wymieniania oleju, oczywiście LPG i nie konsumuje, sprawa ewidentnie wskazuje na zaworki.
Mam już pastę do docierania zaworków nr 2 i 1, brakuje mi tylko zerówki.

No i popychacze zaworowe wymagają rozebrania, wyczyszczenia, przepolerowania, itd.. bo na ciepłym silniku na wolnych obrotach postukują ze dwa, a widać też na nich już lekkie dołki od krzywek, ewidentnie są "zamurowane".
 
Spróbuję też zmienić w nim wreszcie pasek rozrządu, bo ten, który jest, ma co najmniej osiem lat, jakieś 140 kkm przebiegu i wyciągnięcie na jakieś półtora zęba. Oczywiście, jeśli uda mi się ruszyć tą magiczną śrubę koła pasowego, bo jak na razie, nie udało mi się tego dokonać.
Silniczek ma pewny przebieg 166 kkm i szkoda go, by już zgnił. Poldek też trzyma się nieźle, jak na prawie sześć lat pod chmurką.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #102 dnia: Maj 23, 2010, 15:12:22 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Dobrym sposobem na śrube koła pasowego jest założyc oczkowy klucz ten przeginany  i ruszyć rozrusznikiem zeby powstało uderzenie, działa to jak klucz pneumatyczny, sam testowałem
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #103 dnia: Maj 23, 2010, 18:46:38 pm »

Offline krecik71

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 105
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 16V 94r.
Ostatnio u siebie zauważyłem wyciek płynu chłodzącego spod głowicy. Patrząc od przodu auta to po lewej stronie zaraz za rozrządem. Wyciek następuje tylko zaraz po odpaleniu auta. Olej czysty, płyn czysty ( praktycznie w ogóle go nie ubywa ). Moje pytania brzmią: czy póki co można z tym jeździć i czy nie zwiastuje to rychłego padu kompletnego uszczelki? Czy dokręcenie głowicy rozwiązało by problem i czy w ogóle można tak ? Auto ma od jakiegoś czasu ma delikatne problemy ale generalnie ciągnie poprawnie, równo, szybko do samego końca na każdym biegu; nagrzewa się i trzyma temperaturę idealnie.

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #104 dnia: Maj 30, 2010, 12:10:29 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
a czasem to nie jest wyciek z pod pompy wodnej bo ja miałem taki przypadek u siebie oring uszczelniający wypchło go ciśnienie wody wyciek nie był duży dlatego na ciepłym silniku nie było go widać bo płyn odparowywał, ale jeśli to nie pompa to może na uszczelce  silikonowe uszczelnienie sie zniszczyło i przepuszcza kup REINZOSIL i zasmaruj możę się uspokoi
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #105 dnia: Wrzesień 12, 2010, 14:31:08 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #106 dnia: Wrzesień 13, 2010, 12:23:12 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6625
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "mateo#1939"
co owieta o tym zestawie

http://allegro.pl/show_item.php?item=1209306608&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.


Ja na tym robiłem silnik, jest ok, ma wszystko co potrzeba albo nawet za dużo. Zostały mi niepotrzebne papierowe uszczelki i uszczelniacze zaworowe bo ich nie zmieniałem, a tak to nic więcej poza Loctitem do silnika nie potrzeba.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #107 dnia: Wrzesień 14, 2010, 11:37:40 am »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
BXMaster, a jest w tym zestawie uszczelka pod kolektor ssacy, bo nie moge jej zlokalizowac na zdjeciu.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #108 dnia: Wrzesień 14, 2010, 12:01:32 pm »

Barnii

  • Gość
Pierwsza niebieska od góry to przecież jest pod kolektor ssący...

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #109 dnia: Wrzesień 14, 2010, 14:56:39 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6625
  • Płeć: Mężczyzna
Są wszystkie potrzebne.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #110 dnia: Wrzesień 19, 2010, 19:40:33 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
no fakt aż zadużo tych elementó  ale lepiej za dużo niż za mało :mrgreen:
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #111 dnia: Styczeń 12, 2011, 17:24:11 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Mam takie małe pytanie odnośnie śrub w roverze. Żeby zmierzyć to sie je wkręca do końca tak? Bo wkręciłem palcami aż dalej nie szło... zmierzyłem i wynik był w przyblizeniu 78mm a gdzie niegdzie mniej. Niby mieści sie w tych granicach 97mm ale czy dobrze mierze jak wkrecam je do końca?

Te tulejki co dają w komplecie tzreba zmieniać? Metalowe mam w głowicy i metalowe mi dali z uszczelką. Jak są metalowe a nie plastikowe to znaczy ze ktos już zmieniał?

Jak zmierzyć wysokość głowicy czy nie była juz planowana a jak była to ile?

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #112 dnia: Styczeń 14, 2011, 22:12:44 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1566
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
wysokosc glowicy nowej to 118.95-119.05.




i jeszcze cos na temat wypowiedzi Stingerka, ze nie da sie odkrecic/przykrecic srub glowicy nasadka torx 14 (sruby rozmiar 12). na 100% sie da (juz wczensiej wiedzialem o tym, ale dla pewnosci sprawdzilem...), bo dzis w warsztacie kolega robil czapke w roverze i odkrecal i przykrecal BEZ PROBLEMU torxem  14 (sprawdzalem srube, na lepek wchodzila nasadka torx 12, wiec powinno sie gerenalnie odrecac 12, ale 14 da sie tez bezproblemowo), wiec nie bardzo rozmiem dlaczego Stingerek mial z tym problem...
to ja, byly Marcin#839

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #113 dnia: Styczeń 14, 2011, 23:37:23 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "-Marcin-"
bo dzis w warsztacie kolega robil czapke w roverze i odkrecal i przykrecal BEZ PROBLEMU torxem 14 (sprawdzalem srube, na lepek wchodzila nasadka torx 12, wiec powinno sie gerenalnie odrecac 12, ale 14 da sie tez bezproblemowo), wiec nie bardzo rozmiem dlaczego Stingerek mial z tym problem...
Jednemu brzytwa nie tnie, drugiemu kozik goli :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #114 dnia: Styczeń 14, 2011, 23:49:18 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Bo dobra 118.95-119.05 a tam gdzie śruby wchodzą odległość do płaszczyzny? Mi wychodzi coś miedzy 98 a 99

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #115 dnia: Styczeń 14, 2011, 23:59:58 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

wiec powinno sie gerenalnie odrecac 12, ale 14 da sie tez bezproblemowo), wiec nie bardzo rozmiem dlaczego Stingerek mial z tym problem...

To koła odkręcaj kluczem 21....

Jest E12 trzeba odkrecać E12.... "H*ja trzeba szanować" jak powiedział mój kierownik.
Objechany łeb śruby to pierwszy bonus który mnie spotkał.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #116 dnia: Styczeń 15, 2011, 16:54:35 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1566
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "Stingerek"
Cytuj (zaznaczone)

wiec powinno sie gerenalnie odrecac 12, ale 14 da sie tez bezproblemowo), wiec nie bardzo rozmiem dlaczego Stingerek mial z tym problem...

To koła odkręcaj kluczem 21....

Jest E12 trzeba odkrecać E12.... "H*ja trzeba szanować" jak powiedział mój kierownik.
Objechany łeb śruby to pierwszy bonus który mnie spotkał.


zawsze odkrecam torxy 12 nasadka 14 (np w oplu tez w glowicy sa sruby 12). i jeszcze NIGDY mi nie obkrecilo glowki ( a odkrecilem ich ZDECYDOWANIE wiecej niz ty).  co wiecej, nawet nie ma sladu na glowce sruby. wiadomo, ze lepiej odkrecac nasadka taka jaka powinna byc, ale w torxach 12 DA SIE ODKRECIC NASADKA O ROZMAIR WIEKSZA.
ale tak jak napisal Bocian, Ty wiesz lepiej. Wiesz lepiej, od kolesia ktory takie sruby odkreca praktycznie na codzien, zawodowo... (np. ja)  :roll: :roll:
torxy to nie zwykle sruby 6 katne, gdzie juz nasadka o rozmiar wieksza nie pasuje...  :roll:   :roll:  
mialem nagrac nawet filmik jak odkreca i przykreca sruby glowicy nasadka 14, ale pomyslalem sobie "a .uj,szkoda czasu, i tak on (Stingerek) bedzie wiedzial lepiej..."

EOT.
wygasnie.
to ja, byly Marcin#839

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #117 dnia: Styczeń 15, 2011, 19:01:22 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Napisze ponownie pytania:

Cytuj (zaznaczone)
Te tulejki co dają w komplecie tzreba zmieniać? Metalowe mam w głowicy i metalowe mi dali z uszczelką. Jak są metalowe a nie plastikowe to znaczy ze ktos już zmieniał?

Jak zmierzyć wysokość głowicy czy nie była juz planowana a jak była to ile?


Chodzi mi o wymiar wysokości głowicy mierzony od płaszczyzny gdzie styka sie z łbem śruby do płaszczyzny gdzie styka sie z blokiem.


Śrub nowych nie kupie bo te są dobre skoro wkrecają sie głebiej niż 97mm

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #118 dnia: Styczeń 15, 2011, 21:04:24 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "CSR_GTI"
Mi wychodzi coś miedzy 98 a 99
Skoro książka podaje 97 jako max wysokość śruby to i tak masz minimum 1mm zapasu. Nie wiem czym się przejmujesz skoro głowa jest tam wyższa niż wysokość wkręcenia twoich śrub...

Ja odkręcałem i składałem tą samą głowicę na tych samych śrubach 2 razy a rzekomo wg mechanika głowica była ściągana jeszcze jeden raz więcej... Auto miało 200kkm jak je złomowałem a silnik może jeszcze pokręci się w now(sz)ej budzie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #119 dnia: Styczeń 17, 2011, 19:13:12 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
OK wiec już poskładane, odpalone.. i jak na razie jest dobrze.  Naczytałem sie jak oprawca_1978 u siebie robił i bardzo mi to pomogło (ale nie szlifowałem całej głowicy).  Dzieki za pomoc. oprawca_1978 bez Twoich porad pewnie by sie nie udało.