Autor Wątek: Rover - uszczelka pod głowicą  (Przeczytany 54072 razy)

0 użytkowników i 5 Gości przegląda ten wątek.

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #80 dnia: Styczeń 31, 2010, 17:05:05 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
no bo je spalasz z paliwem albo wycieka Ci na gorący wydech i paruje...
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #81 dnia: Luty 01, 2010, 00:08:25 am »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
A dlaczego może być spalane z paliwem ?

Jak by na wydech leciało to wyciek byłby spod uszczelki ?
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #82 dnia: Luty 01, 2010, 00:33:56 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Bo to wygląda tak [ZEWNONCZ] X [KANAŁ_WODNY]  Y [CYLINDER]

Uszczelka może kojfnąć w punkcie X lub Y..(jest jeszcze punkt Z kanał olejowy Zewnoncz/wewnoncz ale pomijamy go w tym przypadku)  jeśli w punkcie X będzie się lało po bloku (wycieki pod autem) jeśli w punkcie Y będzie śmierdolić spalonym borygiem.

tak wygląda uszczelka :


Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #83 dnia: Luty 01, 2010, 16:55:20 pm »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
A gdzie jest punkt Y ?

Moja historia wygląda tak że kupiłem mojego Poldorovera we wrześniu 2009 i jak nim  jeździłem to nie kiedy śmierdziało spalonym borygiem w kabinie, pod koniec października siadła mi uszczelka po rozebraniu głowicy okazało się że jest na uszczelce rdza w okolicach cylindra a uszczelka była dosyć świeża, przynajmniej tak wygladała i mechanik tak mi powiedział. Po założeniu uszczelki cały czas walczę z uciekjącym płynem który gdzieś ucieka...
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #84 dnia: Luty 01, 2010, 20:50:32 pm »

atu_rover

  • Gość
Planowałes głowice przy zmianie uszczelki na nową ? Sprawdzali głowice czy nie ma pęknięć ?

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #85 dnia: Luty 02, 2010, 00:54:45 am »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
Głowica była planowana ale sprawdzana nie była bo chcieli 150 zł za sprawdzenie, teraz jakiś tani zakład znalazłem co niby za 50 zł mi sprawdzą mam zamiar się tam udać w najbliższym czasie
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #86 dnia: Luty 02, 2010, 12:33:51 pm »

Offline Wojt@s

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 749
mi po zrobieniu uszczelki też ubywał płyn... już myślałem ze nowa uszczelka poszła się je...ać ( założyłem dwuwarstwową FAI, do tego plan głowicy, nowe szpilki, simeringi itp itd...) a co się okazało zapomnieliśmy otworzyć nagrzewnicę przy odpowietrzaniu i w efekcie gdy jeździłem na ogrzewaniu auto się samo odpowietrzało z czasem i powoli "wciągało" płyn, teraz jest ok, żadnych negatywnych objawów od kiedy porządnie odpowietrzyłem układ...
1.4 K16
1.6 K16
1.6 OHV
1.6 T  in progress...

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #87 dnia: Luty 02, 2010, 12:46:03 pm »

Offline TranceEternity

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 451
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1.6 Orciari 1995r.
ja walczyłem z termostatami tak że układ mam odpowietrzony.

Jeszcze coś takiego ostatnio zauważyłem że nie kiedy jak otworzę maskę to śmierdzi borygiem ale przez korek nie ucieka tylko to musi być jakieś rozgrzane borygo:/
Polonez 1.6 Rover Orciari
Mercedes w116 300SD
Mercedes W124 250TD

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #88 dnia: Luty 02, 2010, 13:44:41 pm »

atu_rover

  • Gość
Spróbuj wpiąć sie z kompresorem z końcówką do ropowania i przedmuchiwania w cieniutką rurkę gumową wchodzacą w zbiorniczek płynu chłodzącego (u jego góry). Zatkaj małą dziurkę w zbiorniczku z ktorej wyjąłeś węża i minimalnie podpompuj az korek pusci nadmiar cisnienia. Przewaznie wtedy mozesz sprawdzic czy masz gdzies niedokrecone opaski na wężach wodnych bo wyjdą tamtędy bombelki z wodą.  Ja tak sprawdzałem i zawsze wiem czy mam szczelny układ czy nie, czasem po gaziarzach trzeba na reduktorze dokręcić. Wykryłem tak u kolegi padniętą uszczelke bo woda zaczeła parować pomiędzy blokiem i głowicą tam gdzie jest uszczelka i okazało sie ze jest wywalona. Brał płyn cały czas silnik i przepalał, a on myślał ze ma węża walniętego :) Nie rób tego na gorącym silniku bo sie mozna dobrze poparzyć ! pozdr

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #89 dnia: Luty 02, 2010, 14:48:48 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "TranceEternity"
Jeszcze coś takiego ostatnio zauważyłem że nie kiedy jak otworzę maskę to śmierdzi borygiem ale przez korek nie ucieka tylko to musi być jakieś rozgrzane borygo:/
U mnie "popuszcza" chłodnica... Choć ostatnio wlałem jakiś zatykacz i jakby się uspokoiło.

Cytat: "wojt@s#1932"
się samo odpowietrzało z czasem i powoli "wciągało" płyn
Ten typ tak ma. Dobrze otpowietrza się po kilku-nastu km.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #90 dnia: Kwiecień 18, 2010, 14:19:45 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Witam u mnie tez pojawiła się tłusta maź w zbiorniczku wyrównawczym i tez pomyślałem o uszczelce pod głowicą, a jakbym spróbował dokręcić jeszcze po pół obrotu szpilki na głowicy jak myślicie pomoże czy od razu brać się za wymianę? A co do czyszczenia układu chłodniczego to kiedyś bratu w ciągniku (bo też przez uszczelkę miał olej w układzie chłodzenia) wlałem czystą wodę i z 10ml płynu do naczyń Ludwik i jeździł tak z tą mieszanką z 1 dzień.  3 razy tak zrobiliśmy i układ się wyczyścił.
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #91 dnia: Kwiecień 19, 2010, 23:02:20 pm »

kumien

  • Gość
Ja już drugi raz wymieniłem uszczelkę, bo olej był w zbiorniczku. Chyba dokręcenie nic nie pomoże, bo u zgodnie z instrukcją dokręcasz na pewną wartość Nm, a później "dokręcanie" następuje samoczynnie.
Jako radę, aby tego uniknąć polecam wymianę korka do zbiorniczka. Roverki nie lubią dużego ciśnienia w układzie chłodzenia :/

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #92 dnia: Kwiecień 20, 2010, 19:09:56 pm »

Offline Wojt@s

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 749
kumien,  dokładnie kolega ma rację. Często po zgaszeniu auta słyszę jak korek na zbiorniczku wyrównawczym "syczy" upuszczając ciśnienie....
1.4 K16
1.6 K16
1.6 OHV
1.6 T  in progress...

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #93 dnia: Kwiecień 25, 2010, 13:27:10 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
no uszczelka padła już całkiem, ciśnienie z komór spalania idzie w układ i wyrzuca wode a jak zakręce korek to węże puchną i woda na zegarze śmiga do 110 stopni. A co do uszczelki znalazłem na allegro  za 100zł podobno brytyjskiej firmy FAI słyszeliście o takiej firmie, jeśli tak to proszę o opinie.
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #94 dnia: Kwiecień 25, 2010, 13:48:00 pm »

Offline Push18

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 199
  • Płeć: Mężczyzna
Polecam tą uszczelke FAI jest bardzo dobra, a co do ceny to kosztuje ona ok. 200zł, w takich wypadkach(jak uszczelka) nie patrzyłbym na allegro, tylko pójść do dobrego sklepu motoryzacyjnego i mieć 100% pewność co się kupuje, z resztą jest mnóstwo tematów na forum związanych z wymiana jak i zakupem uszczelki do roverka, wystarczy siąść i poczytać :wink:
http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/23655
Był-Polonez Atu 1.4
Jest-Audi Coupe 2.8 xD

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #95 dnia: Kwiecień 25, 2010, 13:52:34 pm »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
około 200zł to kosztuje zestaw uszczelek FAI
328i

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #96 dnia: Kwiecień 29, 2010, 12:22:51 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Ta uszczelka z zestawem nowych śrub kosztuje ponad 300zł na allegro, ostatnio nie wymieniałem śrub a tak wogule to jest konieczna ich wymiana. Jeszcze zapytam uszczelka firmy WIKTOR REINZ w sklepie w okolicy znalazłem za 110zł co o tym myślicie?
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #97 dnia: Kwiecień 29, 2010, 20:21:05 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Uszczelki tej firmy są używane przy pierwszym montażu w fabrykach różnych marek. Sam ostatnio takiej firmy uszczelkę założyłem, tylko do fordowskiego 2.0.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #98 dnia: Maj 02, 2010, 16:27:05 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Dzieki za informacje koledzy też założe REINZA bo z FAI troche za drogi koszt a z kasą troche mam krucho.
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #99 dnia: Maj 07, 2010, 12:57:04 pm »

sobrus

  • Gość
Witam!

Nie wiem czy już było na tym forum, ale na wszelki wypadek przeczytajcie sobie i przy następnej naprawie zastosujcie:

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=52134&highlight=%B6mia%B3a

Spróbujcie też wyszukać opis porządnej wymiany uszczelki napisany przez usera oprawca79.
Po naprawie przejechał swoim polonezem kilkadziesiąt tysięcy bez HGF.