Autor Wątek: Rover - uszczelka pod głowicą  (Przeczytany 54073 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 21, 2009, 22:04:56 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 22, 2009, 10:19:00 am »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
Ja kupilem caly komplet uszczelek firmy FAI
328i

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 22, 2009, 20:38:06 pm »

akrupowicz

  • Gość
Swego czasu przed zmianą uszczelki u siebie trochę czytałem. Najwięcej informacji na angielskich stronach, bo seria K uwielbia temat uszczelki, a tam trochę tych silników zeszło. Przy uszczelce są dwa możliwe warianty. Pierwszy to kawa z mlekiem po wyciągnięciu bagnetu, a drugi to oczka oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Pierwszy jest częściej spotykany.

Dla mnie jeśli zbiera się tam syf, to musi się tam jakoś dostawać i wygląda to na uszczelkę. U mnie podobnie wyglądał zbiorniczek jak płukałem układ chłodzenia po naprawie.

Co do szpilek to warto je po prostu zmierzyć. Ja się pośpieszyłem i od razu kupiłem nowe przy pierwszym HGF-ie. Po wykręceniu starych (przebieg 130kkm) były dokładnie takiej samej długości więc spokojnie się nadawały.

Uszczelkę można kupić od 40 do 240 zeta. Ja zakupiłem uszczelkę metalową dwuczęściową dedykowaną do freelandera. Po remoncie auto spisuje się świetnie - po prostu jak nowe, ale za wcześnie mówić o jej jakości, ponieważ jak na razie zrobiłem na niej 7 kkm. Czas pokaże czy było warto.

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 22, 2009, 23:53:26 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
wątpie żeby to była uszczelka.

Mi się wydaje że poprzedni właściciel używał jakiegoś shitu do uszczelniania chłodnic/nagrzewnicy.

Wiem jak wygląda układ chłodzenia po tym. Podgrzewanie przepustnicy musiałem wyciorem szorować bo się nie dało zapałki wcisnąć w tą gumę. Musztarda gumopodobna tak wygląda. Podobnie w nagrzewnicy, wężach do reduktora i reduktorze.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 24, 2009, 16:55:58 pm »

akrupowicz

  • Gość
Faktycznie uszczelniacz odkłada się jak masełko. Olej wygląda bardziej jak rosołek z oczkami tłuszczyku :)

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 28, 2009, 00:56:34 am »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Uszczelka pod głowica jak i inne uszczelki zmienione. Autko pracuje bardzo poprawnie, jest bardzo stabilne, nie rzuca sie na boki, nie daje odczuć, że drzemie w nim moc  :)

Jestem bardzo zadowolony z przeprowadzonej naprawy.

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 28, 2009, 11:04:57 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
No to pogratulować :)
Z ciekawości spytam: jakiej firmy dałeś uszczelkę :?:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 28, 2009, 11:09:58 am »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
BARTEK#1925, kupiony został zestaw uszczelek firmy FAI.

Co do pytań o przyrost mocy. Nie stwierdzono :) Bo nie stwierdzono straty mocy  :P

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 30, 2009, 17:50:08 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
Piotrek#1923, też kupiłem FAI jutro wymiana ;] pozostało mi jeszcze uszczelnic układ wydechowy bo troche pierdzi ;p
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 29, 2009, 21:44:44 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
co polecicie z uszczelek pod głowice??? Jak rozpoznac silnik czy wczesniej byla juz sciagana glowa. W zbiorniczku zbiera mi sie maz, plynu nie ubywa. olej w granicach 3/4 kratki na bagnecie na 1 tys. km. Przy glowicy na stole wypadalo by jeszcze wymienic uszczelniacze na zaworach, mozecie cos polecic.

[ Dodano: 29 Lis 2009 21:52 ]
co powiecie o takim zestawie???
http://www.allegro.pl/item811256620_uszczelniacze_zaworowe_komplet_rover_polonez_16v.html
http://www.allegro.pl/item818649096_uszczelka_sruby_glowicy_polonez_rover_1_4_16v.html#gallery
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 30, 2009, 01:03:05 am »

akrupowicz

  • Gość
zestawik na pewno słuszny. Moim zdaniem przy takiej operacji, jeśli chodzi o czas i pieniądze warto zainwestować trochę więcej kasy i kupić porządną uszczelkę dwuczęściową do Land Rovera.
Miałem bardzo podobny zestaw do tego, który zapodałeś. Płaciłem koło 380 zeta. Śruby były FAI, uszczelka Victor Reinz i uszczelniacze.
U mnie HGF wystąpił przy  130 kkm. Dodam, że śruby nie uległy wydłużeniu porównując do nowych. Także ewentualnie można było założyć stare.

Obecnie zrobiłem 145 kkm i nie ukrywam, że jestem bardzo zadowolony. autko sprawuje się świetnie, poziom oleju praktycznie przez ten czas nie drgnął. Co do płynu chłodzącego, to się  nie wypowiem, bo miałem złośliwy wyciek (bardzo nieznaczny, tylko przy pracującym silniku i spływało na gorący motor, także pod spodem śladu nie było ;) ).


Wcześniej przy remoncie pisałem trochę obszerniej na ten temat.

[ Dodano: 30 Lis 2009 01:05 ]
przypomniałem sobie jeszcze, że w zaleceniach FAI pisali o wymianie magistrali olejowej, w którą są wkręcane śruby, ale ja to olałem

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #51 dnia: Grudzień 13, 2009, 08:35:08 am »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
co oprócz uszczelek kolektorów muszę jeszcze kupić przy wymianie uszczelki pod głowica???
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #52 dnia: Grudzień 13, 2009, 12:37:11 pm »

akrupowicz

  • Gość
oprócz elementów wcześniej wymienionych myślę, że warto pomyśleć nad kopułka aparatu zapłonowego i palcem. normalnie nie ma tam najlepszego dostępu, więc przy zdjętej czapce warto wykorzystać taką okazję.
ogólnie warto przejrzeć to co dzieje się z tyłu silnika zwracając dużą uwagę na węże układu chłodzenia.

ja przy okazji zmieniłem poduchy silnika. jedną miałem pękniętą, a druga była już słaba.

poduchy można kupić w firmie TEDGUM są wtedy po 35 zeta, a nie ja oryginały po 100.
palec 15, a kopułka 25 złotych.

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #53 dnia: Grudzień 13, 2009, 12:52:23 pm »

Barnii

  • Gość
Cytat: "mateo#1939"
co oprócz uszczelek kolektorów muszę jeszcze kupić przy wymianie uszczelki pod głowica???


Uszczelkę pod głowicę  :P  I simeringi na wałki jeśli chcesz je wymienić przy okazji :)

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #54 dnia: Grudzień 13, 2009, 16:41:59 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Cytat: "Barnii"
jeśli chcesz je wymienić przy okazji
a musze???
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #55 dnia: Grudzień 13, 2009, 17:33:24 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3786
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "mateo#1939"
Cytat: "Barnii"
jeśli chcesz je wymienić przy okazji
a musze???


Nie musisz, ale warto.  :)
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #56 dnia: Grudzień 13, 2009, 22:31:36 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #57 dnia: Grudzień 13, 2009, 22:37:38 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2891
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
mateo#1939,  u siebie montowalem taki sam zestaw, Piotrek#1923 ma to samo, Pawel. ma to samo i nie wiem kto jeszcze. mozna polecic.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #58 dnia: Grudzień 13, 2009, 22:38:52 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
mlodyolek#1934,  okki dzieki serdeczne to juz wiem co kupic teraz musze poszwedac sie po hurtowniach.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #59 dnia: Grudzień 14, 2009, 12:52:39 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
Cytat: "mlodyolek#1934"
mateo#1939,  u siebie montowalem taki sam zestaw, Piotrek#1923 ma to samo, Pawel. ma to samo i nie wiem kto jeszcze. mozna polecic.


i ja mam to samo :)
nie masz hebla w gazie?! To narazie!