Autor Wątek: Rover - uszczelka pod głowicą  (Przeczytany 54075 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 26, 2009, 22:36:57 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2891
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "AndrewS#100"
hmm z tego co tam bylo napisane to w dupe dostaja panewki,
ehh a potem sie pisze jaki to rover sie psuje
 ale akurat w tamtym poszly pierscienie wiec mozna powiedziec ze silnik zostal przeznaczony na stoł labolatoryjny ze tak powiem. w 1.6 po tym co sie dowiedzialem nie mam zamiaru krecic walem. oo niee

[ Dodano: 26 Lut 2009 22:55 ]
a to pytanie akurat zadalem tylko z ciekawosci czy to wynika z konstrukcji silnika czy cos sknocilem podczas demontazu glowicy  :wink:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 09, 2009, 21:57:55 pm »

akrupowicz

  • Gość
Po ostatnich przejściach dopisuje się do tematu niemal z obowiązku. Po krótce przedstawię swoją historię. Poldek jest u mnie w rodzinie od początku swoich narodzin :) Po wielu przygodach i wielu zasługach po ostatnich wypadach do Anglii dostałem go do Ojca w prezencie jako samochód, na którym mam się nauczyć jeździć, a potem na złom :(  

Niemniej z czasem przywiązałem się do niego, a jak po przejrzeniu morawskiego zrozumiałem, że to silnik wysokoobrotowy i przetestowałem jak się wkręca powyżej 4tysięcy stwierdziłem, że szybko się z nim nie rozstanę. Podjąłem decyzję, że trzeba podnieść standard jazdy no i poprawić wygląd :)














Przechodząc do właściwej części tematu ;) Jak to w życiu bywa, po pomalowaniu samochodu nie zrobiłem nawet 300 kilometrów i poszła uszczelka. Auto miało zrobione 130kkm. Dodam, że było użytkowane dosyć delikatnie. Praktycznie nie przekraczane były 4000 obrotów do 110kkm. Z silnikiem nigdy praktycznie nie było problemów. Sporadycznie pojawiał się problem z ubytkiem płynu chłodniczego.
Jego minusem jest instalacja gazowa, na której ma zrobione 75kkm.

Po zdjęciu czapki piękna kawka z mleczkiem :)








Pomimo częstych opinii, ze po gazie często są wypalone gniazda zaworowe przy planowaniu i i teście głowicy nie było żadnych problemów. Głowica była robiona na Parowcowej w Warszawie.

Patrząc na angielskie forum i na najczęstsze opinie 140kkm to norma dla uszczelki. Sporo czytałem na ten temat i wniosek mam jeden, że do tej naprawy trzeba się przyłożyć. Lepiej zrobić to raz a dobrze, bo potem mogą być tylko same koszty i problem. Tym bardziej, że zapas na planowanie głowicy jest praktycznie żaden.
Z tego względu wolałem zainwestować i kupić dobre materiały i oddałem samochód doświadczonym mechanikom w prywatnym zakładzie.

Kupiłem najnowszą dwuczęściową uszczelkę wypuszczoną dla Land Rovera.

 

Uszczelka jest firmy Victor Reinz. Wraz ze śrubami Fai i kompletem innych uszczelek (pod kolektor ssący, wydechowy, itp. )  zapłaciłem 420 złotych.
Nie zmieniałem magistrali olejowej, jak zaleca producent uszczelki. Myślę, że to wyciąganie kasy.

Reasumując jak do tej pory zrobiłem koło 2kkm i nie ma żadnych problemów. Najbardziej cieszy mnie to, ze silnik ma krzepę tak jak wcześniej, chodzi tak jak fabryka chciała :) Oczywiście puki co oszczędzam go aż się dotrze.

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 09, 2009, 22:08:50 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3786
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Mój za dwa/trzy tygodnie będzie wyglądał tak samo jak Twój na dwóch pierwszych zdjęciach.  :mrgreen:  :mrgreen:

Piękny Poldek !  :wink:
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 09, 2009, 22:09:11 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2891
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
jakies male te tloki :D u mnie wieksze. Ladny pold no i dobrze ze ma K-Series pod maska. dbaj o niego. i
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 09, 2009, 22:20:46 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Kolorek wyczesany w cud.
:)
No i kolejna "szesnacha" na forum :)
Coraz wiecej nas jest :D
A i kumpel posiadacz 2.0 sie poważnie zastanawia nad kupnem jakiejś wiertarki :D
Mówi że mu obrotomierza brakuje żeby mnie wyprzedzić :D

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 09, 2009, 22:30:29 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
taka wymiane uszczelki to ja rozumiem, jak kolega dokrecal glowice ?? tak ja podaje serwisowka ??
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 12, 2009, 10:20:04 am »

akrupowicz

  • Gość
dokręcana była zgodnie z serwisówką i tym co w morawskim tak wstępnie ustaliłem z kolegami. Ja nie czułem się na siłach, żeby podjąć się tak trudnego tematu. Stwierdziłem, że jeśli oni pracują od kilku lat w serwisie Audi to pewnie zrobią to lepiej ;)

Dzięki za miłe słowa, szkoda, że jak na razie tylko z zewnątrz tak wygląda. Wnętrze będzie dopiero robione :) Nawiasem mówiąc wczoraj na otomoto był świetny egzemplarz do kupienia. Auto w dobrym stanie technicznym i w szczególności wizualnym. Pełna opcja - kolor czarny, przyciemnine szyby, 15' alusy, elektryczne fotele w skórze i tylnia kanapa też. Mankamentem był silnik z 1.5 po 200kkm. chciałem go nawet dla wyposażenia kupić, a dzisiaj już ogłoszenia  nie było :(((

P.S. po malowaniu chciałem się na spota wybrać i uszczelka mnie zatrzymała. nie wiem teraz gdzie w Warszawie jest.

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 12, 2009, 10:56:39 am »

200sx

  • Gość
ale komore silnika to mogłeś pomalować...

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 16, 2009, 23:09:41 pm »

akrupowicz

  • Gość
komorę odpuściłem. z zewnątrz i tak nie widać, a pokazuję część historii autka :)

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 19, 2009, 22:49:29 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Niestety ale musze sie was o coś spytać w tym temacie  :|

Kilka dni temu zauważyłem, że pod korkiem zbiorniczka wyrownawczego skrapla mi sie para. Myślałem, że jest to spowodowane zbyt krótkimi trasami do 10 km, w których to silnik osiąga 90 stopni po ok. 4-5 km.

Dziś rano po pokonaniu trasy 8km pod korkiem znalazłem troszke czegoś co przypominało musztarde. Zborniczek był strasznie zasyfiony. Płynu nie ubywało.

Przed chwilą w miare możliwości oczyściłem układ chłodzenia wymieniajac płyn na wode. Wyczyściłem tez zbiorniczek. Silnika nigdy nie przegrzewałem nie miałem problemów z temperaturą i tym podobnym.




Silnik ma przebieg 160 kkm. Uszczelka byla robiona raz. W 2001roku przy przebiegu ok. 50 kkm. Zastała wtedy wymieniona na miedzianą.
Czy możliwe, że znowu kwalifikuje sie do wymiany ?

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 19, 2009, 22:52:15 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2891
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a jaki jest stan oleju?? Przybywa go? Ubywa?? W jakim jest stanie??
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 19, 2009, 23:26:03 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Nic mu nie jest.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 20, 2009, 21:26:20 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Co do oleju w silniku jest na poziomie min i od wczoraj stan sie nie zmienił. Jest taki olejowaty jak byc powinien ale to moje odczucie. Moge sie mylić.

Dziś zrobiłem ok. 100km i niestety zbiorniczek znowu sie zasyfił. Moze nie tak intensywnie jak bylo ale widać jak sie wyciagnie ten szlam, że jest jak musztarda :/

Ile można jeszcze jeździć na takim czymś ? Czy pomoże tylko wymiana uszczelki pod głowica i szpilek? Szpilki podobno przy drugim razie musza być tez wymienione... Czy można planować taka głowice ? Przy pierwszym robieniu uszczelki poprzedni właściciel tylko delikatnie ja splanował...

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 20, 2009, 21:41:42 pm »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
Na początku miałem podobne obawy... po pewnym czasie strzelila mi calkowicie
328i

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 21, 2009, 10:13:35 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Dla mnie jest to dziwne, jeśli płynów nie ubywa i musztardy nie ma pod korkiem oleju to chyba nic mu nie jest.

Piotrek#1923,  Po pierwsze do nie jezdzij na wodzie, dolej do niej chociaż trochę glikolu, i uzupełnij poziom oleju na max.
Tak wogóle to jak auto sie zachowuje?-czy temperature trzyma taqk jak zawsze?, czy nie zaczoł kopcić?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 21, 2009, 11:14:19 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2891
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "marcij"
Chlopaki skladaja po kilka razy te silniki na tych samych , i nie narzekaja
oczywiscie. Moje 1.6 zlozone jest na szpilkach pochodzenia nie znanego (tzn czy po przegrzaniu i jaki przebieg) i motor Pawel. tez jest zlozone na starych szpilkach i smiga.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 21, 2009, 12:12:26 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Zoltanno#1930, dziś wieczorem uzupełnie glikolem a jutro doleje oleju na max.

Auto nie kopci, nie ma strat mocy, trzyma wzorowo temperature 90stopni. W trasie czaswami spadnie do 88stopni a w korkach może dojsc do ok. 93stopni wiec jest według mnie ok.

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 21, 2009, 12:25:40 pm »

Offline Pawel.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 279
Poobserwuj jeszcze trochę co się dzieje z płynem chłodniczym

mlodyolek#1934 masz jeszcze zdjęcie bagnetu z mojego silnika?  :lol:
328i

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 21, 2009, 15:27:01 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2891
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Pawel., chyba nie
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - uszczelka pod głowicą
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 21, 2009, 21:51:50 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Czy uszczelki sa sprzedawane w kompletach czy jak sie trafi ? Jakie firmy są obecnie uważane za bardzo dobre ?