Autor Wątek: air ride w polonezie  (Przeczytany 9673 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

air ride w polonezie
« dnia: Marzec 22, 2013, 23:21:37 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
co jest potrzebne do montażu, jak się z tym jeździ? z jakich samochodów szukać części. kompresor elektryczny czy mechaniczny? mile widziane zdjęcia zawieszenia z zamontowanym air ride.
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Odp: air ride w polonezie
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 23, 2013, 08:34:02 am »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
Jak się na tym jeżdzi? jak masz wszystko poskładane solidnie na dobrych podzespołach to jeżdzi się swietnie, zawias jest sztywniejszy niż na sprężynach od trucka diesla oraz nie zagląda się do tego bo nic się nie psuje ale wiadomo każdy chciałby jak najtaniej bo wydać na podzespoły 3,5-4tys + robota to już niefajnie
Takie są ceny, nic nie poradzisz. oczywiscie sa ludzie (znam osobiscie kilka takich ludziów) którzy zrobili zawias za kwotę nie wyzszą niż 2 tyś a poźniej co jakiś czas każdy się do mnie odzywa bo coś mu tam niedomaga czy nie chodzi jak powinno.

Cóż, bede chamski bo ja u siebie robiłem sam okucia, nikt mi przy tym nie pomagał. Doszedłem do takiego stanu że mam zawias perfekt. Auto jest sztywne, pewnie się prowadzi, nic się nie psuje choć ciagle kontroluje podzespoły (tulejki, złaczki)

Chcesz? mogę Ci zrobić kompletny zawias. przyprowadzasz do mnie auto, zostawiasz gotówkę i za kilka dni odbierasz gotowe
Moc V-ki

Odp: air ride w polonezie
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 23, 2013, 21:23:16 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
a jak wygląda sprawa resorów z tyłu? wywalasz je czy, tylko dokładasz poduszki?
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Odp: air ride w polonezie
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 24, 2013, 07:36:06 am »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
Zostawiam główne pióro i kłade poduszki.
Moc V-ki

Odp: air ride w polonezie
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 24, 2013, 15:31:03 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
każdy chciałby jak najtaniej bo wydać na podzespoły 3,5-4tys + robota to już niefajnie
Powiem Ci tak, my z kumplem teraz do vento zakładamy aira i w samych gratach zamyka się ziomek w cenie 2200zł i nie kupuje zaworów byle jakich, przewodów, kompresora, odwadniaczy, naoliwiaczy itp...
W polonezie jak na moje oko temat jest jeszcze bardziej prosty, z przodem fakt może i trzeba trochę się pokręcić, ale z tyłem to już banał.

Wszystko jest kwestia dorwania dobrego i taniego tokarza by wykonał okucia, a resztę też da się kupić nie które części taniej itp.

Odp: air ride w polonezie
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 24, 2013, 17:53:15 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
Trzeba jeszcze wiedzieć jak mają wygladać toczone elementy
Moc V-ki

Odp: air ride w polonezie
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 24, 2013, 18:00:07 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Trzeba jeszcze wiedzieć jak mają wygladać toczone elementy
Z tym raczej też nie ma problemu, każdy lepszy tokarz jeżeli dostanie elementy zawieszenia i mu się powie co i jak to sam zrobi sobie rysunek techniczny, a wzorować się można na tych z vw a tych jest multum w sieci, wiem ze amor vw jest zupełnie inny ale samo gniazdo pod poduszkę będzie takie samo.

Więc nadal nie rozumiem skąd ta cena 6tys no chyba że chce się aira robić na dwie lub trzy butle i tyle samo kompresorów w tedy taka cena wyjdzie.

ja jak liczyłem nad airem do poloneza na przewodach 10mm, do tego dwa zawory (wiem na 4 lepiej) plus kompresor, i reszta dupereli to wychodziło mnie 1500zł

Odp: air ride w polonezie
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 24, 2013, 18:03:21 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Więc nadal nie rozumiem skąd ta cena 6tys
Wiedza też kosztuje. Pamiętaj o tym ;) poza tym czas, który kolega ujban miałby poświęcić na montaż zestawu... Nie wszyscy chcą się dzielić informacjami z wszystkimi za bezcen...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: air ride w polonezie
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 24, 2013, 18:13:27 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Nie o to mi chodziło.
Bo my tu piszemy o samej cenie zestawu która ma się niby mieścić między 3-4tys. To jest wygórowane.
Co do samego montażu to ok wiadomo że kolega ujban ma więcej doświadczenia i że wiedza kosztuje, ale z tej całej wiedzy to tylko zostaje dokładne rysunki okuć dla poloneza, reszta układu jest taka sama dla każdego auta a o tym jest dużo na internecie i jeżeli ma ktoś smykałkę do mechaniki to sobie poradzi z tym.

Ja uważam że nie powinno się z tego air rida robić taką wielką tajemnice i sztukę bo w sumie czemu tak nie było np na temat swapa w polonezie.

Największą ceną w airze oprócz kompresora i zaworów to są okucia których cena już zależy od tokarza i znajomości z nimi;)

Odp: air ride w polonezie
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 24, 2013, 20:31:16 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
No cóż, wydatki na różne modyfikacje w autach to pojecie wzgledne.
Kompletuje zestaw dla golfa III mojej dziewczyny. Same złaczki i przewody wyszły dokładnie 520pln, do tego zawory 620pln, poduszki, 350pln, kompresory 1800pln, manometry 510pln (plus złączki 50pln), plus śruby, lakier i inne duperele
tylko że zawias ma zapierdalać jak na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=ComA2Su0nN4 (tylko że auto będzie w pełni wyposażone nie tak jak ten golf- pusty w środku)
Moc V-ki

Odp: air ride w polonezie
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 24, 2013, 20:57:20 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
No wiadomo że jak chce się tak wydajnego aira to trzeba wydać galancie kasy.
Kumpel u siebie składa wszystko na przewodach 12mm, 4 zaworach 3/8 (nie jestem do końca pewny), kompresor 480c, butla 24l
Chyba taki zestaw nie będzie mega wolno chodził.


Odp: air ride w polonezie
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 24, 2013, 21:00:15 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
tylko że zawias ma zapierdalać jak na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=ComA2Su0nN4
Jedno pytanie... A może dwa... Co na to buda ?

I jak sprawa z przeglądem ? Co robi diagnosta jak widzi taki zestaw zawieszenia ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: air ride w polonezie
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 24, 2013, 21:07:23 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
No cóż, jeden diagnosta powiedział ze "to jest ingerencja w seryjne układy pojazdu i bez specjalnych analiz i testów nie podbije dowodu" wiec pojechałem w inne miejsce, drugi diagnosta popatrzył i stwierdził że "nie widzi żadnych przeciw wskazań aby nie dopuścić auta do ruchu" dodatkowo w moim aucie był jeszcze swap silnika na 2.4 v6 i przerobione wszystko co jest zwiazene z silnikiem, nawet zbiornik paliwa
Moc V-ki

Odp: air ride w polonezie
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 25, 2013, 01:35:40 am »

Offline Młody#

  • To jest bardzo ładny polonez
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p
to jest ingerencja w seryjne układy pojazdu i bez specjalnych analiz i testów nie podbije dowodu

bo tak to jest zgodnie z przepisem. Jezeli chciałbyś to zrobić full legal, to byś musiał uzyskać pozytywną opinie instytutu badań (tego z bielska o ile dobrze pamietam) lub opinie rzeczoznawcy, jezeli ten uzna ze takie badania są nie potrzebne.
Poloneza, za milion czterysta?

Odp: air ride w polonezie
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 31, 2013, 16:41:51 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
A ja zadam takie pytanie, czy nie można zastosować po prostu zwykłego siłownika pneumatycznego czy olejowego zamiast amortyzatora? Prócz regulowanej twardości (ustalanie ciśnień nad i pod tłokiem) można by mieć dosyć szybki air ride. Nie zainwestował bym 6tys w pneumatykę która podnosi wolniej niż ja lewarkiem śrubowym.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: air ride w polonezie
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 31, 2013, 16:44:11 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
Mi się podoba idea zawieszenia w np. Citroenie BXie, możnaby zaadoptować jego zawias do polda... :)

Odp: air ride w polonezie
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 31, 2013, 16:50:39 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
fsomr88 widocznie nie widziałeś jak instalacja za 6tys potrafi szybko chodzi

Odp: air ride w polonezie
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 31, 2013, 17:27:11 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
FSOmr88, to co widać prawie wszędzie to są wydumki budżetowe, mało mozna spotkać projektów w pełni profesionalnie wykonanych i dobrze dobranych komponentów.
To tak samo jak z innym modami w autach, są budżetowe projekty których jest masa a profi robota to tylko kropla w morzu spośród tuningowanych aut
Moc V-ki

Odp: air ride w polonezie
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 21, 2013, 22:35:21 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja mialem robic  wedlug wskazan i zesci kolegi ujban88 wpewnym fiacie.. niestety wlasciciel sie rozmyslil z tylko jemu znanych powodow.. u siebie w polonezie napewno bede robil.. ale zupelnie inaczej gdyz mi nie zalezy wogle na szybkosci.. ja chce miec porostu mozliwosc  podniesienia zawiasu w razie potrzeby... wiec z tylu wiadmo idą poduszki miedzy bude a most z tym ze zostaje 3 piorowy resor i poduszka normalnie bedzie dzialala jak odbojnik bedzie pusta... z przodu tez zostaja sprezyny i amory a poducha idzie miedzy wachacz..   samochod bedzie stal na odpowiedniej wysokosci a w razie potrzeby bedzie mozna sobe go dopompowac wyzej.. zastanawiam sie czy wogle niezrobic wszystkiego na jednym obwodzie... ewentualnie przod tyl osobno..
odzie napęd 4x4 wiec chce miec mozliwosc chociaz troche zjechania z asfaltu to takie cos mi styknie.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk