Autor Wątek: 2.0 DOHC by FIAT - znaki do ustawienia  (Przeczytany 7979 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 DOHC by FIAT - znaki do ustawienia
« dnia: Kwiecień 01, 2013, 13:11:57 pm »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
Interesuje mnie znak na wale korbowym. Na rysunku załączonym poniżej jest on na godzinę 12 - czy w tym momencie tłoki 1 i 4 cylindra są na maksymalnym wzniosie czy jak.? Nie mam jak odkręcić kółka pasowego by to sprawdzić a walczę ze swoim DOHC - złożyłem wszystko do kupy po robocie głowicy a ten nie chce ożyć.

Proszę o pomoc.

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 01, 2013, 13:17:57 pm wysłana przez Roofi »

Odp: 2.0 DOHC by FIAT - znaki do ustawienia
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 01, 2013, 16:06:32 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
wykręć świecę i włóż śrubokręt do cylindra.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: 2.0 DOHC by FIAT - znaki do ustawienia
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 01, 2013, 19:03:58 pm »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
Że tak się głupio zapytam: co mi da śrubokręt w cylindrze ?  ;-| To że 1 i 4 cylinder mam w górze to wiem, interesuje mnie w jakim miejscu wówczas znajduje się znak wału korbowego.

Odp: 2.0 DOHC by FIAT - znaki do ustawienia
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 01, 2013, 19:34:06 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
jak dobrze złożyłeś rozrząd znaki na wałkach pokazują Ci GMP
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: 2.0 DOHC by FIAT - znaki do ustawienia
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 01, 2013, 19:42:03 pm »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
Cała sprawa rozchodzi się o to, ze przed zerwaniem czapki nie ustawiałem na znaki i teraz muszę kombinować. Do kółka pasowego niestety nie mam szans się dostać by je odkręcić i sprawdzić położenie znaku. Niby złożone jest, ale nie mam pewności co do poprawnego ustawienia rozrządu.

Odp: 2.0 DOHC by FIAT - znaki do ustawienia
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 01, 2013, 20:45:04 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Jeśli jest dobrze złożony, to jak koledzy wyżej pisali, GMP 1 tłoka będzie się zgadzał ze znakami na kółkach.
Jeśli nie, ustawić GMP i złożyć rozrząd. Przestawienie jednego ząbka to spora róznica, ciężko się pomylić.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: 2.0 DOHC by FIAT - znaki do ustawienia
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 02, 2013, 18:59:06 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
nie znam dokładnie tego silnika, skąd bierze napęd aparat zapłonowy? może tam tkwi problem.
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Odp: 2.0 DOHC by FIAT - znaki do ustawienia
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 03, 2013, 23:01:36 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Ja zawsze robię tak, że 4 ustawiam na GMP, koła rozrządu wiadomo jak, potem pośredni znakiem na kole na śrubę trzymającą sprężyne od napinacza. "Kilka razy"już tak robiłem i zawsze było git.
Co do tego znaku, o który Ci chodzi to kiedyś to sprawdzałem. Nie jestem pewny jak to było, ale znak na tym malutkim kole na wale w GMP wskazuje również "tak jakby" na śrubę od sprężyny napinacza.
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: 2.0 DOHC by FIAT - znaki do ustawienia
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 20, 2013, 08:14:50 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
kolego niebardo zalapalem oco dokladnie ci chodzi ze niechce odpalic... ale ... jak zlozyles juz roząd i pryjmijmy  jest zlozony dobrze. to, ustaw tlok 1w gmp i cofnij go miimalnie aby byl 2-3 milimetry przed gmp. wes swice podepnij do kopolki na 1 gar i zmasuj ją do silnika. oraz krec aparatem rczni az pojawi sie iskra na tej swiecy. ustaw aparat w tym polozeniu w ktorym jest iskra pozapiaj reszte swiec ( wkrec je wszystki do silnika)i kabli, zalej paliwo( mozesz ociupinke dla pewnosci do ganika) i krec, musi zagadac jak bedzie paliwo i iskra.
UWAGA tlok podczas cyklu pracy jest dwa razy na gorze! ale tylko w jednym polozeniu jak ustawisz iskre to bdzie chodzic! jak sie okaze z to nie to polozenie mozna kombinowac z przkladaniem kabli z 1na4 i a odwrut itp. albo jeszcze raz ustawic w 2 polozeniu wszystko...
to taka chaupnicza metoda ale zawsze sie sprawdza jak sie chce  zrobic 1 odpalenie po sciąganiu czapki czy wyjmowaniu aparatu. pozniej juz dobrze ladnie doregulowac
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: 2.0 DOHC by FIAT - znaki do ustawienia
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 07, 2013, 22:13:20 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Zuczek, tak dla sprostowania.. W takim czymś jak Fiat z tego rocznika iskra wychodzi zawsze gdy palec wskaże to w kopułce. Moduł tego nie wykminia czy jest akurat wydech czy ssanie - po prosty daje iskrę za każdym razem. Badałem, sprawdzałem..
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: 2.0 DOHC by FIAT - znaki do ustawienia
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 08, 2013, 01:12:15 am »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
Chłopy ... auto generalnie jeździ już :) Jeszcze jest dopieszczane. Co do silnika i sposobu zasilania paliwem - jest to L-Jetronic. Aparat siedzi na wałku wydechowym wraz z czujnikiem hala. Mnie najbardziej interesuje ten wałek pośredni. Przy montażu silnika i pierwszym ustawianiu rozrządu były jaja ... później dziwne turkotania ... a teraz po ustawieniu tego pośredniego jest całkiem całkiem.

http://www.youtube.com/watch?v=4aBrHlNFsK0

Odp: 2.0 DOHC by FIAT - znaki do ustawienia
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 08, 2013, 10:25:32 am »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
To Ty masz naprawdę dużo szczęścia. Pewnie Ci się krzywka już obrobiła i dlatego niema "turkotania".
A swoją drogą - czasem w L-Jetronicu to nie jest ta krzywka zbędna? Tam czasem nie jest aparat na głowicy?
Jeśli tak to lepiej stoczyć.
W innym wypadku dwie zasady, w tym druga święta:
- ustawiamy pośredni tak, aby znak na kole pokazywał śrubę od napinacza ( tak jak na rysunku, odmierzyć 34 stopni będzie raczej ciężko),
- ZAWSZE robimy najpierw 2 rundy kluczem na sucho, słuchamy uważnie i sprawdzamy czy nic nie trze, nie blokuje itp.

Odp: 2.0 DOHC by FIAT - znaki do ustawienia
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 09, 2013, 06:44:38 am »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
Cyneq - było tak jak piszesz ... po złożeniu dołu przy 1 podejściu do rozrządu na sucho kręcąc właśnie zblokowało silnik, później jakoś tam ustawiliśmy ten pośredni, że nie blokował silnika. Od momentu osadzenia silnika w budzie do uruchomienia kompletnego minęło trochę czasu. Miałem cyrki z kołami rozrządu (zmiana z pełnych na te dziurawe) i myślałem, że te tyrkotanie to z tego tytułu. Okazało się, że to przez pośredni. Nikt nic nie wiedział na temat 34st na pośrednim. Na moje oko jeśli dobrze pamiętam wyszło to niecałe 4 ząbki. Po ustawieniu na te "34st" jest ok. Tylko jeszcze zabawa z płytkami zaworowymi.

Odp: 2.0 DOHC by FIAT - znaki do ustawienia
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 09, 2013, 08:26:06 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
To na prawdę masz farta, że wałek pośredni nie wyleciał przez blok, tylko się ocierał
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: 2.0 DOHC by FIAT - znaki do ustawienia
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 09, 2013, 22:44:50 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Kurtka, aż nie wierzę w to co czytam.. <lol2> Ja nie miałbym odwagi zaraz po złożeniu rozrządu w DOHC kręcić rozrusznikiem bez uprzedniego przekręcenia conajmniej jednego obrotu kluczem ]:->
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż

Odp: 2.0 DOHC by FIAT - znaki do ustawienia
« Odpowiedź #15 dnia: Lipiec 09, 2013, 23:03:37 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Ustawiasz wałek posredni na 2 srube napinacza od góry  i dla pewnosci krecisz kluczem. A najlepiej to wyjac walek i zeszlifowac krzywke - wtedy jest swiety spokój i mozna ustawic obojetnie jak. Widze ze kolega odwazny skoro odrazu łapie sie za rozrusznik :D


Nikt nic nie wiedział na temat 34st na pośrednim.

Masz jak byk na rysunku który sam wstawiles zeby było smieszniej, dodatkowo jest to zaznaczone na pudełku z paskiem na 99 %
« Ostatnia zmiana: Lipiec 09, 2013, 23:07:37 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: 2.0 DOHC by FIAT - znaki do ustawienia
« Odpowiedź #16 dnia: Lipiec 13, 2013, 02:25:04 am »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
kurcze ja ustawilem tylko kola rożądu  a posredni olalem.. niewiedziwlem e jego cza tez ustawiac  wiadowmo ze najpierw pprzepchalem auto na hiegi kawal drogi zeby zobaczyc czy nic sie nie blokuje.. ale o posrednim nic nie myslem nawet..  zrobione juz ze 30km... i niema neipoządanych objawow... nastepna pdroz to na :"czerniewice" wiec miejmy nadzije ze dojedzie...hehe aparat mam w bloku ale pompy paliwa nieet.. wiec krzywke moze  by mozna sie je jpozbyc?
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: 2.0 DOHC by FIAT - znaki do ustawienia
« Odpowiedź #17 dnia: Lipiec 13, 2013, 09:20:32 am »

Offline Roofi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 491
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj ...
    • Był C+ 2000r 2.0 i.E.
Elwood - na samym początku jak składałem dół to na sucho była zabawa - wtedy zauważyłem, ze raz mi zblokowało. Później pośredni został przestawiony i już nie blokował.

Odp: 2.0 DOHC by FIAT - znaki do ustawienia
« Odpowiedź #18 dnia: Lipiec 13, 2013, 20:27:18 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
Znaki znakami ,to dajmy na to połowa sukcesu w tych silnikach . Dokładność i czystość montażu moim zdaniem popłaca ,słyszałem już o 2.0 dohc fiat'a składane przez np.przez pana Zdzicha co go korba nie tyka i nie jeden rozrząd we Nissanach &Mercedesach składał.W silnikach co przejechały dwa okrążenia w około osiedla i stanęłły bodajże nie z braku beny , czy awarii podawacza iskry .I nie wiadomo co się  usrało i wszystko było "OK jak najbardziej poskładane,A WINNEGO NIE BYŁO ,tak  że trza patrzeć na szczegóły np.wał korbowy "troszkę(+-) tak na zapas na panewkach dokręcony ,pasek rozrządu za luźny albo za  bardzo naszpanowany itd.Takie małe błędy często SPORO kosztują (połamana szczęka mechanika ,sam się o tym przekonałem i on też) .Później tylko wkór...ie i koszty za odwalony przez kogoś bubel.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 13, 2013, 20:35:31 pm wysłana przez piotrek72 »

Odp: 2.0 DOHC by FIAT - znaki do ustawienia
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 17, 2013, 22:19:22 pm »

Offline nicek27

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 289
  • Płeć: Mężczyzna
Znaki znakami ,to dajmy na to połowa sukcesu w tych silnikach . Dokładność i czystość montażu moim zdaniem popłaca ,słyszałem już o 2.0 dohc fiat'a składane przez np.przez pana Zdzicha co go korba nie tyka i nie jeden rozrząd we Nissanach &Mercedesach składał.W silnikach co przejechały dwa okrążenia w około osiedla i stanęłły bodajże nie z braku beny , czy awarii podawacza iskry .I nie wiadomo co się  usrało i wszystko było "OK jak najbardziej poskładane,A WINNEGO NIE BYŁO ,tak  że trza patrzeć na szczegóły np.wał korbowy "troszkę(+-) tak na zapas na panewkach dokręcony ,pasek rozrządu za luźny albo za  bardzo naszpanowany itd.Takie małe błędy często SPORO kosztują (połamana szczęka mechanika ,sam się o tym przekonałem i on też) .Później tylko wkór...ie i koszty za odwalony przez kogoś bubel.


Widzisz dlatego warto się coś dokształcać, zaopatrzyć w DOBRY klucz dynamo i innych kilka gratów i samemu składać. Taka starsza technologia jest przyjemna w składaniu bo nie ma miliona elementów i śrub jak to w nowszych. Dodatkowo wydaje mi się, że nikt ci tak z sercem, czyściutko nie złoży jak to byś robił sam. Ja składałem prawie tydzień robiąc to po ok. 2godziny dziennie po pracy, ale podczas tego można było jeść czy z warsztatu czy z bloku.. :-D
125p długi pick-up 1.6 GSI
E34 M5
125p 1.6 GSI na sprzedaż