Autor Wątek: Montaż przekładni kierowniczej  (Przeczytany 2651 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Montaż przekładni kierowniczej
« dnia: Maj 03, 2013, 12:59:24 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Hej, mam szybkie pytanko czy przy montażu przekładni trzeba zwrócić uwagę na jakieś znaki i czy w ogóle są między przekładnią a wałem od kierownicy ? Czy po prostu przykręcić jak leci i nie ma to znaczenia ? Są znaki na ramieniu i korpusie przekładni ale to chyba potem są istotne w regulacji a nie przy montażu ?

Odp: Montaż przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 03, 2013, 14:12:50 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Są znaki. Musisz wg nich złożyć bo będziesz miał inna ilość obrotów w lewo i w prawo :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Montaż przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 03, 2013, 14:41:43 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
znaki są do ustawiania zbieżności. ramienia przekładni nie da się źle założyć, bo jeden ząb na wieloklinie jest podwójnej szerokości.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Montaż przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 03, 2013, 15:11:35 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Są znaki. Musisz wg nich złożyć bo będziesz miał inna ilość obrotów w lewo i w prawo :)
Chodzi o te 3 kreski na ramieniu i 1 na korpusie (albo na odwrót nie pamiętam) ?
znaki są do ustawiania zbieżności. ramienia przekładni nie da się źle założyć, bo jeden ząb na wieloklinie jest podwójnej szerokości.
Na tym wieloklinie co wchodzi do środka przez gumową przelotke ?

Odp: Montaż przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 03, 2013, 23:42:13 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Są znaki. Musisz wg nich złożyć bo będziesz miał inna ilość obrotów w lewo i w prawo :)
Chodzi o te 3 kreski na ramieniu i 1 na korpusie (albo na odwrót nie pamiętam) ?
znaki są do ustawiania zbieżności. ramienia przekładni nie da się źle założyć, bo jeden ząb na wieloklinie jest podwójnej szerokości.
Na tym wieloklinie co wchodzi do środka przez gumową przelotke ?
a tutaj zakładasz ramię przekładni?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Montaż przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 03, 2013, 23:45:38 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Ale ramię jest normalnie przykręcone "fabrycznie", nie ruszałem tam nic, chodzi mi tylko o to połączenie za tą gumą.

Odp: Montaż przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 04, 2013, 22:09:59 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
ramie na znak środkowy. Kierwonicę do jazdy na wprost i reszta powinna pasować. Jak nie to może być konieczna nieznaczna korekta na samym kole kierownicy bo są różne ilości zębbów na wieloklinach szczególnie jak się ma drobny wieloklin w kierze.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Montaż przekładni kierowniczej
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 04, 2013, 22:18:55 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Ok to już wszystko jasne :)