Autor Wątek: Polonez 1.6GLI - totalny brak mocy!!!  (Przeczytany 10578 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez 1.6GLI - totalny brak mocy!!!
« dnia: Styczeń 06, 2005, 23:28:56 pm »

tymon86

  • Gość
Witam wszystkich  :mrgreen:  Jestem calkowicie nowym uzytkownikiem tego forum. W listopadzie zdalem na prawko i odziedziczylem cudownego poloneza po moich starszych. Jest to Caro 1.6 GLI rocznik 95. Mam jednak maly problem z moja fura. Pomijajac wszystkie mniejsze lub wieksze usterki najwiekszy problem mam z osiagami. Sprawa wyglada nastepujaco: Auto przy spokojnej jezdzie zachowuje sie dosc normlanie, jednak niewazne w jakim momencie docisne gazu w deche lub troche mniej auto praktycznie nie reaguje. Podczas jazdy wogole nie wkreca sie na wyzsze obroty, tzn. nie przekraczaja 3500. Szacuje ze jest to 3500 obr/min. bo nie dziala mi obrotomierz  :P Zzera mi plyn do chlodnicy (caly zbiorniczek na 200km  :?) Wiem ze kiedys podzeralo olej ale teraz jakby troche mniej. A najwieksza ciekawostka jest to ze Vmax to 120km/h po plaskim i 130 km/h z gorki  :mad: a kiedys te auto bez problemu zapieprzalo 150 km/h. Slyszalem z to moze byc uszczelka pod glowice ale pewny nie jestem. Jesli to ta uszczelka to czy warto za to brac sie samemu jezeli moje wczesniejsze przygody z mechanika dotyczyly WSK 125 :p

Polonez 1.6GLI - totalny brak mocy!!!
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 06, 2005, 23:34:55 pm »

domin1

  • Gość
jesli myslisz że to uszczelka to moze masz racje bo jak piszesz że teraz bierze mniej oleju ale płynu idzie duzo i ma muła to może to wła?nie być uszczelka.

[ Dodano: 2005-01-06, 23:35 ]
a poldka masz na  wtrysku tak?

Re: Polonez 1.6GLI - totalny brak mocy!!!
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 06, 2005, 23:35:56 pm »

mati_lecha#332

  • Gość
Cytat: "tymon86"
W listopadzie zdalem na prawko...........Vmax to 120km/h po plaskim i 130 km/h z gorki  


Za szybko je?dzisz  :iroc-cop: ;-)

Polonez 1.6GLI - totalny brak mocy!!!
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 06, 2005, 23:40:14 pm »

domin1

  • Gość
nie wiem czy ten chłopak szybko je?dzi z taka predko?ci? gdyby jechał jak pisze to maluchem go można wyprzedzić ,więc trzeba chłopakowi pomóc niech z móła zrobi młodego ogiera

Polonez 1.6GLI - totalny brak mocy!!!
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 07, 2005, 00:20:36 am »

tymon86

  • Gość
Bylbym bardzo wdzieczny za wszelkie sugestje na temat mojej bryki :] Na wiosne mam plan robic blache ale najpierw wole zeby te auto jezdzilo jakos normalnie. A mial ktos przypadek nie dzialajacego obrotomierza??
A co do tego braku mocy to nie napisalem ze na postoju albo jak jade i wrzuce bieg jalowy "luz" to kreci na normalne obroty  :?
Czy ja wiem czy te 130 to jest szybko, innymi samochodami zdazalo sie jezdzic duzo szybciej  :D No i faktycznie dobry maluch by mnie stracil.

Polonez 1.6GLI - totalny brak mocy!!!
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 07, 2005, 10:58:02 am »

Lodówa#1826

  • Gość
Na pierwszy rzut oka uszczelka pod głowic?, jakby przedmuchy na cylindrach, a czy ni zauważyłę? że chodzi troszecxzke jak traktor?? Jeżeli ubywa ci płyn to może szlag trafił uszczelke przy kanale wodnym, sprawdz czuy b?belki powietrza ci nie uciekaj? przez wyrównawczy.

Polonez 1.6GLI - totalny brak mocy!!!
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 07, 2005, 14:41:00 pm »

tymon86

  • Gość
Okej to z checia bym sie zabral za wymiane uszczelki pod glowica, tylko doradzcie mi czy jest to proste?? Czy poczatkujacy posiadacz poloneza ma szanse zrobic to samemu?? Wiem ze nie bede musial ustawiac zaplonu bo mam wtrysk ale pozostaje kwestia zaworow. Czy to prawda ze sruby z glowicy trzeba przykrecac w odpowiedniej kolejnosci ??
A i raczej nie chodzi jak traktor odglos wydechu i reszty jest dosc normalny

Polonez 1.6GLI - totalny brak mocy!!!
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 07, 2005, 14:45:47 pm »

domin1

  • Gość
jak wszystko zakołkujesz i nic ci sie nie przestawi to dasz rade.
Jesli kidys zwalałe? głowicę przy maluchu to robi sie tak samo jak w poldku

[ Dodano: 2005-01-07, 14:46 ]
sruby dokręca sie w odpowiednij kolejno?ci zaczynajac od srodka głowicy

Polonez 1.6GLI - totalny brak mocy!!!
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 07, 2005, 14:47:47 pm »

tymon86

  • Gość
No wlasnie w tym problem ze ten poldonez to moje pierwsze auto. Moje doswiadczenia z silnikami spalinowymi opieraja sie na WSK 125 a to jest 2 - sów  :?

Polonez 1.6GLI - totalny brak mocy!!!
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 07, 2005, 14:49:50 pm »

domin1

  • Gość
8  4   1   5  9
                                 7  3   2   6  10
Napewno sobie poradzisz tylko układaj sobie wszystkie czę?ci tak jak wyły w silniku

[ Dodano: 2005-01-07, 14:51 ]
w wuesce dokręcałes głowice na krzyz a tu w koło tak jak ci napisałem przed chwil?

[ Dodano: 2005-01-07, 14:52 ]
wpierw z mał? sił? a totem coraz większ? sił? tak? operacjke dokręcania powtarzasz około m3-4 razy za każdym razem z większa siła tylko szpilek nie urwij.

Polonez 1.6GLI - totalny brak mocy!!!
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 07, 2005, 15:15:14 pm »

XDX#1825

  • Gość
Prawda, sruby przykreca sie w odpowiedniej kolejnosci.. ale nic sie nie martw spokojnie mozesz sie za to zabrac.. my pomozemy:) Musisz sie tylko dobrze przygotowac do tej roboty:
potrzebne beda:  klucz dymanometryczny  :mrgreen: z nasadka 19 i 13, klicz 13 plaski lub oczkowy, klucz 10 oczkowy i nasadkowy na przedluzce, kabinerki, mlotek, srubokret plaski dosc duzy, oczywiscie komplet uszczelek bedzie bardzo wskazany :) uszczelka pod glowice, uszczelki pod kolektory, uszczelka miedzy kolektor a wtrysk, uszczelka okragla we wtrysku (jak rozbierzesz to zobaczysz o co chodzi), uszczelka miedzy wtrysk a obudowe filtra, uszczelka pod pokrywe zaworow, silikon czerowny do samochodu, przyda sie rowniez nowy filtr powietrza

najpierw odkrecasz pokrywe filtru powietrza kluczem 10, wyciagasz filtr, odkrecasz obudowe filtru od wtrysku kluczem 13 nasadkowym, zdejmusze cala obudowe filtru powietrza. Nastepnie odkrecasz kolektor wydechowy kluczem 13. Odlaczasz wszystie przewody od kolekora ssacego i wtrysku. Pozniej zdejmuszejsz pokrywe zaworow, przymocowana jest na 4 sruby 10, odkrecasz kluczem nasadkowym na przedluzce. Po zdjeciu widac klawiature i zawory. Odginasz metalowe uszczelki ktore sa pozaginane na nakretki mocujace klawiature, najlepiej mlotek i duzy srubokret. Pozniej odkrecasz kluczem 13 te nakretki. lapiesz za klawiature dwoma rekoma po koncach.. sciskasz ja lekko i wyciagasz.. musisz uwazac bo tam sa sprezyny i moze sie to wszystko rozleciec i pozniej bedzie problem zeby poskladac. po wyjeci nalepiej wsadzis w dziury po szpilkach jakies sruby zeby sie to nie rozlazilo. Teraz przechodzisz do odkrecenia glowicy. Zaczynasz od srodka i na przemian luzujesz sruby. Pozniej Ci to narysuje. odkrecanie nie ma az takiego znaczenia, inaczej jest z przykrecaniem ale to pozniej. Jak juz odkrecisz glowice to wyciagasz z samochodu. Naleci pewnie troche plynu do cylindrow wiec dobrze jest od razu powycierac do sucha i przykryc jakas szmata zeby syfu nie naszlo. bierzesz glowice z kolektorem ssacym i wtryskiem do domu. Odkrecasz kolektor od glowicy, czyscisz glowice i wieziesz do planowania. W miedzyczasie czyscisz kolektor ssacy i wszystko tam przy wtrysku. odbierasz glowce juz splanowana. przykrecasz do niej kolektor ssacy. oczywiscie nowe uszczelki wszedzie i smarowane silikonem. idziesz do samochodu. kladziesz uszczelke pod glowica, na to glowice, wkrecasz sruby mocujace glowice. dokrecasz lekko reka wszystkie.  bierzesz klucz dymanometryczny :) i zaczynajac od srodka ( narysuje pozniej co i jak) dokrecasz momentem 30 nm, druga tura dokrecania to 98 nm. zakladasz pozniej klawiature, musisz dobrze ulozyc popychacze zeby wszystko pasowalo. kladziesz podkladki ktore tam byly, i przykrecasz nakretki momentem 25 nm mozesz nawet 30. pozniej zaginasz podkladki srubokretem i mlotkiem. teraz czas na regulacje zaworow:
bierzesz klucz oczkowy 13, szczelinomierz i kabinerki. wrzucasz V bieg i pchasz samochod az do momentu gdy zobaczysz ze na czwartym cylindrze zawor ssacy sie otwiera i wydechowy zamyka, pomoga ci oznaczenia na kole paswym, jest taka kreska. a na bloku sa powyzej 3 kreski ustawiasz tak zeby ta kresaka na kole pasowym byla przedluzeniem tej srodkowej. bierzesz sie za regulacje luzow zaworowych na pierwszym cylindrze. kluczem 13 odkrecasz nakretke kontrujaca, miedzy zawor a ten popychacz wsadzasz szczelinomierz i ustawiasz luz. 0.20 mm dla ssacego i 0.25 dla wydechowego. gdy ustawisz juz luz przytrzymujesz kabinerkami srubke regulacyjna i dokrecasz nakretke konrujaca. sprawdzasz pononie szczelinowmierzem czy sie nic nie przestawilo. Szczelinomierz powinien   wchodzic i wychodzic z oporem. gdy juz ustawisz luzy na pierwszym cylindrze pchasz auto do przodu az kolo pasowe przekreci sie o 180 stopni czyli pol obrotu. regulujsze luzy dla trzeciego cylindra, pozniej krecisz dalej o 180 stopni i regulujesz luzy dla 4 cylindra, nastepne 180 stopni i cylinder 2 ( jak cos pokrecilem z kolejnoscia to niech ktos mnie poprawi). masz wyregulowane zaworki. zakladasz pokrywe zaworow, nowa uszczelka i dobrez dokrecasz. nastepnie zaloz sprezyne odciagajaca linke gazu bo pozniej bedzie problem. bierzesz obudowe filtra powietrza bierzesz nowa uszczelke smarujesz oczywiscie silikonem i skrecasz. wkladasz nowy filtr powietrza i przykrecasz dekiel, dokrecasz kolektor wydechowy (nowa uszczelka) i wsztstkie przedowdy do wtrysku. no i wio:) odpalasz silnik i patrzysz czy wszystko gra. Powodzenia:)

Polonez 1.6GLI - totalny brak mocy!!!
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 07, 2005, 16:32:41 pm »

tymon86

  • Gość
Dzieki XDX#1825 za bardzo obszerny i dokladny opis. Jest taki problem ze nie mam w moim "warsztacie" klucza dynamometryczengo. Czy planowanie glowicy jest konieczne i ile takie cos moze kosztowac??

Polonez 1.6GLI - totalny brak mocy!!!
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 07, 2005, 16:46:05 pm »

XDX#1825

  • Gość
planowanie bylo by bardzo wskazane.. koszt nie wielki 30 - 50 zl.. a klucz to pewnie da sie pozyczyc od kogos z klubu.. pogadaj z kims kto mieszka blisko ciebie.

Polonez 1.6GLI - totalny brak mocy!!!
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 07, 2005, 18:14:49 pm »

boczek#1851

  • Gość
Ludzie tyle podopoiedzi daliscie Koledze a nikt nie wspomnial i to bedzie naprawdopodobniejsz przyczyna jego usterki ze ma zapchany katalizator.  Ja mialem to samo jak sie jedzie wolni to jest ok ale jak sie depnie to niechcial isc. Jak by mial walnieta uczelke pod glowica to by  sie poldek grzal i woda by szla do oleju.  Najpierw trzeba sprawdzic katalizator bo prawdopodomnie czesc wegla tego co w nim jest zapchala rure wydechowa i dlatego jest slaby.  Dopiero pózniej zabrac sie za wymiane uszczelki.

Polonez 1.6GLI - totalny brak mocy!!!
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 07, 2005, 20:25:16 pm »

tymon86

  • Gość
Ale moj katalizator jeszcze swieci ocynkiem  8) ale oczywiscie tej opcji tez nie mozna wykluczyc. Radzisz przeczyscic ten katalizator, albo zmienic??

Polonez 1.6GLI - totalny brak mocy!!!
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 07, 2005, 20:42:28 pm »

boczek#1851

  • Gość
Wiesz z wieszku on wyglada ladnie gorzej w srodku. U mnie tez byl ladny z wieszku a w srodku juz byl prawie pusty jedna czesc wlasnie ze srodka zapchala rure i dlatego byl slaby makymalna predkosc z jaka moglrm jechac to bylo 120 km ale z górki hehe. Z tego co piszesz to na 90 procent masz to samo co ja. Radze poprostu odkrecic go i zobaczysz co w nim siedzi. Ja w swoim wszysko srubokretem wydlubalem i teraz mam ok. Tobie radze to samo.

Polonez 1.6GLI - totalny brak mocy!!!
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 07, 2005, 21:13:19 pm »

tymon86

  • Gość
Gzres ale moj poldek wkreca sie na obroty na luzie tylko podczas jazdy nie chce osiagnac wyzszych (podczas jazdy, tzn. na biegu)

Polonez 1.6GLI - totalny brak mocy!!!
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 07, 2005, 21:22:17 pm »

KARPIU#1848

  • Gość
oczywi?cie zaworów nie masz z regulacj? hydrauliczn?? :roll:  :roll:  :roll:

Polonez 1.6GLI - totalny brak mocy!!!
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 07, 2005, 21:25:19 pm »

tymon86

  • Gość
Nie mam hydraulicznej regulacji zaworow bo to jeszcze nie plus

[ Dodano: 2005-01-07, 22:32 ]
A tak wogole to jakie powinno byc cisnienie oleju, bo jak odpalam to mam na 0,4 czyli w polowie wskaznika a potem spada na 0 :? czyli maxymalnie na lewa strone

Polonez 1.6GLI - totalny brak mocy!!!
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 07, 2005, 23:46:37 pm »

XDX#1825

  • Gość
na zero to nie spada, jak dasz gazu i przytrzymasz to powinno tak do 0,4 dojsc.. moze troche ponizej