Prawda, sruby przykreca sie w odpowiedniej kolejnosci.. ale nic sie nie martw spokojnie mozesz sie za to zabrac.. my pomozemy:) Musisz sie tylko dobrze przygotowac do tej roboty:
potrzebne beda: klucz dymanometryczny :mrgreen: z nasadka 19 i 13, klicz 13 plaski lub oczkowy, klucz 10 oczkowy i nasadkowy na przedluzce, kabinerki, mlotek, srubokret plaski dosc duzy, oczywiscie komplet uszczelek bedzie bardzo wskazany
uszczelka pod glowice, uszczelki pod kolektory, uszczelka miedzy kolektor a wtrysk, uszczelka okragla we wtrysku (jak rozbierzesz to zobaczysz o co chodzi), uszczelka miedzy wtrysk a obudowe filtra, uszczelka pod pokrywe zaworow, silikon czerowny do samochodu, przyda sie rowniez nowy filtr powietrza
najpierw odkrecasz pokrywe filtru powietrza kluczem 10, wyciagasz filtr, odkrecasz obudowe filtru od wtrysku kluczem 13 nasadkowym, zdejmusze cala obudowe filtru powietrza. Nastepnie odkrecasz kolektor wydechowy kluczem 13. Odlaczasz wszystie przewody od kolekora ssacego i wtrysku. Pozniej zdejmuszejsz pokrywe zaworow, przymocowana jest na 4 sruby 10, odkrecasz kluczem nasadkowym na przedluzce. Po zdjeciu widac klawiature i zawory. Odginasz metalowe uszczelki ktore sa pozaginane na nakretki mocujace klawiature, najlepiej mlotek i duzy srubokret. Pozniej odkrecasz kluczem 13 te nakretki. lapiesz za klawiature dwoma rekoma po koncach.. sciskasz ja lekko i wyciagasz.. musisz uwazac bo tam sa sprezyny i moze sie to wszystko rozleciec i pozniej bedzie problem zeby poskladac. po wyjeci nalepiej wsadzis w dziury po szpilkach jakies sruby zeby sie to nie rozlazilo. Teraz przechodzisz do odkrecenia glowicy. Zaczynasz od srodka i na przemian luzujesz sruby. Pozniej Ci to narysuje. odkrecanie nie ma az takiego znaczenia, inaczej jest z przykrecaniem ale to pozniej. Jak juz odkrecisz glowice to wyciagasz z samochodu. Naleci pewnie troche plynu do cylindrow wiec dobrze jest od razu powycierac do sucha i przykryc jakas szmata zeby syfu nie naszlo. bierzesz glowice z kolektorem ssacym i wtryskiem do domu. Odkrecasz kolektor od glowicy, czyscisz glowice i wieziesz do planowania. W miedzyczasie czyscisz kolektor ssacy i wszystko tam przy wtrysku. odbierasz glowce juz splanowana. przykrecasz do niej kolektor ssacy. oczywiscie nowe uszczelki wszedzie i smarowane silikonem. idziesz do samochodu. kladziesz uszczelke pod glowica, na to glowice, wkrecasz sruby mocujace glowice. dokrecasz lekko reka wszystkie. bierzesz klucz dymanometryczny
i zaczynajac od srodka ( narysuje pozniej co i jak) dokrecasz momentem 30 nm, druga tura dokrecania to 98 nm. zakladasz pozniej klawiature, musisz dobrze ulozyc popychacze zeby wszystko pasowalo. kladziesz podkladki ktore tam byly, i przykrecasz nakretki momentem 25 nm mozesz nawet 30. pozniej zaginasz podkladki srubokretem i mlotkiem. teraz czas na regulacje zaworow:
bierzesz klucz oczkowy 13, szczelinomierz i kabinerki. wrzucasz V bieg i pchasz samochod az do momentu gdy zobaczysz ze na czwartym cylindrze zawor ssacy sie otwiera i wydechowy zamyka, pomoga ci oznaczenia na kole paswym, jest taka kreska. a na bloku sa powyzej 3 kreski ustawiasz tak zeby ta kresaka na kole pasowym byla przedluzeniem tej srodkowej. bierzesz sie za regulacje luzow zaworowych na pierwszym cylindrze. kluczem 13 odkrecasz nakretke kontrujaca, miedzy zawor a ten popychacz wsadzasz szczelinomierz i ustawiasz luz. 0.20 mm dla ssacego i 0.25 dla wydechowego. gdy ustawisz juz luz przytrzymujesz kabinerkami srubke regulacyjna i dokrecasz nakretke konrujaca. sprawdzasz pononie szczelinowmierzem czy sie nic nie przestawilo. Szczelinomierz powinien wchodzic i wychodzic z oporem. gdy juz ustawisz luzy na pierwszym cylindrze pchasz auto do przodu az kolo pasowe przekreci sie o 180 stopni czyli pol obrotu. regulujsze luzy dla trzeciego cylindra, pozniej krecisz dalej o 180 stopni i regulujesz luzy dla 4 cylindra, nastepne 180 stopni i cylinder 2 ( jak cos pokrecilem z kolejnoscia to niech ktos mnie poprawi). masz wyregulowane zaworki. zakladasz pokrywe zaworow, nowa uszczelka i dobrez dokrecasz. nastepnie zaloz sprezyne odciagajaca linke gazu bo pozniej bedzie problem. bierzesz obudowe filtra powietrza bierzesz nowa uszczelke smarujesz oczywiscie silikonem i skrecasz. wkladasz nowy filtr powietrza i przykrecasz dekiel, dokrecasz kolektor wydechowy (nowa uszczelka) i wsztstkie przedowdy do wtrysku. no i wio:) odpalasz silnik i patrzysz czy wszystko gra. Powodzenia:)