Autor Wątek: [1.4] Prawidłowe działanie obiegu cieczy  (Przeczytany 2831 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

[1.4] Prawidłowe działanie obiegu cieczy
« dnia: Czerwiec 05, 2013, 23:08:31 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Wiem - zostanę za chwile zlinczowany za ostatnie wybryki i laiczność pytania, ale nie daje mi to spokoju.
Samochód po wymianie pierścieni, więc cały dół i góra rozpinana i na nowo składana, na każdym cylindrze po 12bar i 12,5bar ciśnienia.
Po zalaniu cieczą wszystko wydaje się być w porządku - ale, dziś spędził trochę czasu na niskich obrotach i po kilku minutach uzyskał 50 stopni (na wskaźniku), dalej doszedł do połowy między 50 a 90 czyli 1/4 skali i tak się zatrzymał, silnik się nagrzewał i taka oto relacja:
1. Dolny wąż chłodnicy zimny
2. Obudowa plastikowa termostatu rurka 16mm wychodząca z niego zimna
3. Przewody do parownika gazowego (silnik pracował i tak na benzynie) oraz nagrzewnicy letnie
4. Blok silnika - dało się dotknąć i chwile przytrzymać
5. Górny wąż chłodnicy zimny

Po jakimś czasie pracy na niskich obrotach:
1. Dolny wąż chłodnicy zimny
2. Obudowa plastikowa termostatu  oraz rurka 16mm wychodząca z niego zimna
3. Przewody do parownika oraz nagrzewnicy dość ciepłe
4. Blok silnika - da się dotknąć
5. Górny wąż chłodnicy delikatnie letni
Na wskaźniku 1/4

Po długim czasie pracy na niskich obrotach
1. Dolny wąż chłodnicy nadal zimny
2. Obudowa plastikowa termostatu oraz rurka 16mm wychodząca z niego b. ciepła
3. Przewody do parownika oraz nagrzewnicy gorące
4. Blok silnika nie do dotknięcia
5 Górny wąż chłodnicy i górna część chłodnicy b. gorąca (dolna część zimna).
Na wskaźniku nie wiele więcej niż 3/8 skali.

Rezystancja czujnika cieczy od czujnika to 316-250 Ohm
Czy wszystko w porządku, czy tak powinno zachowywać się chłodzenie w roverze? Postaram się jakoś zmierzyć temperaturę bloku oraz przewodów ale póki co, nie mam odpowiedniej aparatury pomiarowej. Po zalaniu silnika borygo -niebieskim, po pierwszym nagrzaniu silnika zmienił kolor na rdzawo zielony.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2013, 23:11:06 pm wysłana przez FSOmr88 »
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: [1.4] Prawidłowe działanie obiegu cieczy
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 05, 2013, 23:13:46 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Po prostu wolno się nagrzewa...
Jeśli przy tym temperatura nie skacze to nie ma nic niepokojącego.
Gdybyś miał 90/92*C na wskaźniku i połowę chłodnicy zimną to by było źle, chłodnica przytkana.
W Twoim przypadku nie ma nic niepokojącego.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: [1.4] Prawidłowe działanie obiegu cieczy
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 05, 2013, 23:20:34 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Chłodnica na pewno nie jest przytkana, dokładnie płukana i pracowała cały czas prawidłowo przy OHVce. Martwię się o wskaźnik - stara deska nie wiem czy współpracuje z czujnikiem w roverze. Dziwi mnie dlaczego termostat nie puszcza mimo że blok jest nagrzany tak, że nie można go dotknąć. Wylana ciecz na górę chłodnicy parowała więc wydaje mi się że silnik miał nieco więcej niż pokazywał wskaźnik. Zwykły termometr rtęciowy wsadzony w wspornik (ten aluminiowy w rozrządzie) pokazał ponad 60 stopni.

Może coś z wpięciem układu?
Byłbym bardzo dźwięczny, gdyby właściciel rovera, zmierzył rezystancje czujnika temp. po jeździe (gdy silnik ma 90stopni) - kilka chwil a bardzo rozwiązało by to temat.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: [1.4] Prawidłowe działanie obiegu cieczy
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 05, 2013, 23:24:31 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3415
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
No i niestety.....

... wykrakałeś

Wiem - zostanę za chwile zlinczowany za ostatnie wybryki i laiczność pytania, ale nie daje mi to spokoju.

Jest już o tym na forum: http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=23461.0

<zdrówko>
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: [1.4] Prawidłowe działanie obiegu cieczy
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 05, 2013, 23:27:12 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Czasem tabelki nie dotyczą czujnika ECU a same czujniki od wskaźnika są inne dla roverów a polonezów?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 05, 2013, 23:28:51 pm wysłana przez FSOmr88 »
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: [1.4] Prawidłowe działanie obiegu cieczy
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 05, 2013, 23:35:40 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
a zakładałeś nowy termostat ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: [1.4] Prawidłowe działanie obiegu cieczy
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 05, 2013, 23:38:09 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Nie, właśnie nie, i myślę czy czasem tego nie zrobić, w końcu skoro pierścienie skorodowały to i termostat może być zapieczony.
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: [1.4] Prawidłowe działanie obiegu cieczy
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 06, 2013, 05:22:23 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Nie, właśnie nie, i myślę czy czasem tego nie zrobić, w końcu skoro pierścienie skorodowały to i termostat może być zapieczony.
Tyle robić przy silniku, mieć taki bajeczny dostęp przy zrzuconej głowicy i tam nie zajrzeć... Nie pomyśleć o dodatkowych 20-30zł celem spokoju... Pełen profesjonalizm ;) Ja ten element wymieniałem nawet po tym jak pół roku stał, kosztem 20zł nie chciało mi się bawić w gotowanie go i sprawdzanie termometrem czy sie otwiera dobrze. Jak masz termostat, który 3 lata stał to wymień go i zobacz co się będzie działo.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+