Autor Wątek: Zwykły Caro Plus 1.6 OHV 1998r 23E  (Przeczytany 42235 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Zwykły Caro Plus 1.6 OHV 1998r 23E
« Odpowiedź #60 dnia: Luty 14, 2014, 10:51:30 am »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
ze względów bezpieczeństwa i komfortu prowadzenia przechodzę na nowy sezon na 175/65 r14

felgi truck po piaskowaniu i proszku



Odp: Zwykły Caro Plus 1.6 OHV 1998r 23E
« Odpowiedź #61 dnia: Luty 14, 2014, 13:04:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli opon jeszcze nie kupiles ,to kup dobry rozmiar ,czyli 185/65/14,
a felgi sie ladnie prezentuja po takim malowaniu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zwykły Caro Plus 1.6 OHV 1998r 23E
« Odpowiedź #62 dnia: Luty 14, 2014, 13:09:10 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
KGB, chyba używamy innych kalkulatorów opon :(

175/65 r14 jest prawie identyczna z fabrycznym 185/70 r13

drugie kryterium jest takie że na felgę 5 cali optymalnie jest 175



Odp: Zwykły Caro Plus 1.6 OHV 1998r 23E
« Odpowiedź #63 dnia: Luty 14, 2014, 13:16:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

175/65/14 jest mniejsza o 6mm od 185/70/13 ,
za opone wyjsciowa biore 165/80/13 (na ktorej licznik myli sie najmniej) ,ktora jest wieksza o 5mm od 185/70/13,
185/65/14 jest o 2mm wieksza od 165/80/13

co do szerokosci ,to fabryczne 13' wystepuja jako 4.5 i 5 cali,
na 5j opona 185/70/13 wyglada jak widac ,ale widzialem rowniez 185/65/14 na feldze trucka i prezentuje sie dobrze (zobacz w temacie OHV turbo na stalowych felgach),
sam mam 165/65/15 na felgach 4j i to jest ten sam poziom naciagu jest ten sam
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zwykły Caro Plus 1.6 OHV 1998r 23E
« Odpowiedź #64 dnia: Luty 14, 2014, 18:09:19 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
komfortu prowadzenia przechodzę na nowy sezon na 175/65 r14

hmm ja proponuje 7j i 195/55  a nie takie waskie gumki
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Zwykły Caro Plus 1.6 OHV 1998r 23E
« Odpowiedź #65 dnia: Luty 14, 2014, 18:21:16 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
 :jezyk2:

moze jeszcze glebe do tego

 :d

kgb, niechce balona jakiego mialem przy 13 calach, myslisz ze podany przez ciebie rozmiar da lepszą przyczepnosc w porownaniu do 175

ps na zime mam 175 70 13 ktore są jeszcze mnejsze, i jest ok

Odp: Zwykły Caro Plus 1.6 OHV 1998r 23E
« Odpowiedź #66 dnia: Luty 14, 2014, 19:33:01 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mysle ,ze szersza opona ma lepsza przyczepnosc niz wezsza tego samego modelu,
175/70/13 sa male i od razu widac roznice na samochodzie,
wieksze kolo lepiej sie prezentuje ,a balon to pojecie wzgledne - zuzyte 185/65 ma tyle gumy jak nowe 175/65 ,wiec zalezy jakie odniesiesz wrazenia estetyczne,
jezeli chcesz mniejszy balon to ta sama srednica w 195/55/15 ma mniej gumy,

sam plus wizualnie jest wiekszy niz minus ,wiec lepiej wyglada z wypelnionymi nadkolami
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Zwykły Caro Plus 1.6 OHV 1998r 23E
« Odpowiedź #67 dnia: Luty 14, 2014, 20:07:58 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
sam plus wizualnie jest wiekszy niz minus ,wiec lepiej wyglada z wypelnionymi nadkolami

o i to jest argument :D


Odp: Zwykły Caro Plus 1.6 OHV 1998r 23E
« Odpowiedź #68 dnia: Luty 15, 2014, 13:34:47 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
miedzianobrody nie wspomnialem nic o glebie, gdy by kazdy ją mial swiat byl by nudny. Auto z 15 felga i oponami 195/55/15 jest w sam raz. Trzyma w  zakrętach i nie jezdzi się jak wozem drabiniastym.  zreszta ja szuram na 195 45  i 175 50  w R15 i żyje :D
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Zwykły Caro Plus 1.6 OHV 1998r 23E
« Odpowiedź #69 dnia: Luty 15, 2014, 16:12:31 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
zreszta ja szuram na 195 45  i 175 50  w R15 i żyje :D

podziwiam, naprawdę podziwiam   :] :] :]


ja natomiast po konsultacjach z Tomsonz'em chyba zdecyduje się na 185/65 r 14
przekonało mnie to zdjęcie, na którym widać że balon jest dużo mniejszy niż na 185/70 r13




Odp: Zwykły Caro Plus 1.6 OHV 1998r 23E
« Odpowiedź #70 dnia: Luty 15, 2014, 16:14:33 pm »

Offline Żbiku

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 487
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fso Polonez 1.6GLI 95r
dla mnie to nadal małe kółko ja przechodzę na 185/70/14  :d

Odp: Zwykły Caro Plus 1.6 OHV 1998r 23E
« Odpowiedź #71 dnia: Luty 15, 2014, 18:17:59 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
Nie ma za co podziwiać 4 sezon bede jechal na glebie i jest oke
Więc może ode mnie na zachęte Auto kolegi z forum zapożyczam        Uploaded with fotem.pl

15  195/55/15
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Zwykły Caro Plus 1.6 OHV 1998r 23E
« Odpowiedź #72 dnia: Luty 15, 2014, 20:43:00 pm »

Offline jacekmm34

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 257
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 1.8 Turbo., Fiat 125 1.6 GSI
ja mam zimówki 185/60/14 letnie 195/55/15 i tak to wygląda bez gleby ...

http://www.fotem.pl/show/full/2141bf37f59f9fe46076c31097cf
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2014, 20:45:20 pm wysłana przez jacekmm34 »

Odp: Zwykły Caro Plus 1.6 OHV 1998r 23E
« Odpowiedź #73 dnia: Luty 16, 2014, 13:37:28 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
I tak powinien wychodzic poldek na 15 z takim kapciem. To przynajmniej wyglada trzyma sie drogi i prowadzi
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Zwykły Caro Plus 1.6 OHV 1998r 23E
« Odpowiedź #74 dnia: Luty 16, 2014, 13:44:05 pm »

Offline ADAM84

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 213
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ ATU 1.6 ROVER ORI LIMITED :D
Ile cie kosztowało piaskowanie i malowanie ?
Moja fioletowa niunia i jeszcze dwa skarbeczki :D

Odp: Zwykły Caro Plus 1.6 OHV 1998r 23E
« Odpowiedź #75 dnia: Luty 16, 2014, 14:38:33 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
5/55/15 jest w sam raz.
185/65/15  jest w sam raz ;)

auto bez gleby. kola ładnie wypełniaja nadkole. trakcja mocno na plus
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Zwykły Caro Plus 1.6 OHV 1998r 23E
« Odpowiedź #76 dnia: Luty 16, 2014, 16:09:47 pm »

Offline miedzian

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 636
  • Płeć: Mężczyzna
  • a.k.a jama
    • C+ '98 23E, Truck El Camino '89, Atu AE86
jacekmm34, zdjęcia Twojego atu w zimowym setupie już widziałem, również dały mi jakiś obraz sytuacji <spoko> ale jednak 185 60 r14  ma zbyt małą średnice i licznik by mi kłamał

Żbiku ty to masz mocna OHVke to sobie możesz pozwolić na duże koło. :]

Łukasz - I-Love-Fso-, wydaje mi się że tego błękitnego widzialem pod fabryką na 62 rocznicy, albo mylę z innym egzemplarzem. Coś mi świta że właściciel miał napakowane groków do środka i chyba w rozmowie wyjaśnił mi że to fabryczny zawias i byłem pod wrażeniem pozytywnym 15 calowego koła ze smakiem i bez efektu dziury w nadkolu <spoko>

Nie dziw się też że podziwiam Twoje umiejętności jazdy na glebie: do duża sztuka.

Zuku, <mysli> a  żukowóz nie jest -2 i kolumienki na 0???

ADAM84, za flache

Odp: Zwykły Caro Plus 1.6 OHV 1998r 23E
« Odpowiedź #77 dnia: Luty 16, 2014, 16:22:05 pm »

Offline bartek66977

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1242
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus GSi-> GTi

Łukasz - I-Love-Fso-, wydaje mi się że tego błękitnego widzialem pod fabryką na 62 rocznicy, albo mylę z innym egzemplarzem. Coś mi świta że właściciel miał napakowane groków do środka i chyba w rozmowie wyjaśnił mi że to fabryczny zawias i byłem pod wrażeniem pozytywnym 15 calowego koła ze smakiem i bez efektu dziury w nadkolu <spoko>

Nie dziw się też że podziwiam Twoje umiejętności jazdy na glebie: do duża sztuka.

Tak to była szesnacha zazika, dobrze kojarzysz :)
Polonez jest bogiem, atu plus nałogiem, GTi podstawą, RWD zabawą :-)

Odp: Zwykły Caro Plus 1.6 OHV 1998r 23E
« Odpowiedź #78 dnia: Luty 16, 2014, 23:37:01 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
Zuku,  a  żukowóz nie jest -2 i kolumienki na 0?
jest  ale co nieoznacza ze jest na glebie.. podloga w stosunku od ziemi jest na seryjnej wysokosci;p bo resor jest twardszy i wyzszy oraz sprzyny sa twardszei  z gumami.;p tak ze wysokosc jest seryjna mimo zabiegow obnizajacych zanim sciolemkolumienki dalo sie skrzynie wyjąc bez podnsnika hahha
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: Zwykły Caro Plus 1.6 OHV 1998r 23E
« Odpowiedź #79 dnia: Luty 17, 2014, 10:00:34 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Miałem oponę 185/65 14 na feldze z trucka, miałem i mam 185/60 oraz 175/65.

Rozumiem argumenty o seryjnej średnicy, wypełnianiu nadkola itd, ale są inne problemy, które przytoczę, by Miedzianobrody miał się nad czym zastanawiać :)
 truck ma 5 cali felgę, więc opona 185/65 pływa podobnie jak seryjny balon na 13, tyle, że mniej czuć, przy 185/60 mniej jest to odczuwalne.
na 175/65 jest najlepiej przy tej feldze pod względem prowadzenia, nie pływa, każdy ruch kierownicą jest wyczuwalny, koleiny praktycznie nie istnieją, a róznicy na przyczepności na prawdę nie ma aż tak dużej, jak róznicy w prowadzeniu.
Następna sprawa to przełożenie, mniejsze koło=trochę lepsze napędzanie

Każdy robi co lubi, ja wolę jechać niż wyglądać
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r