Autor Wątek: Negatyw-opona  (Przeczytany 7528 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Negatyw-opona
« dnia: Czerwiec 14, 2013, 20:47:13 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
Dla tych co lataja z negatywem- Jak ze zużyciem opon? Jaki negatyw ile stopni? Jaki kat zwrotnicy? Czy wystarczą podkladki czy trzeba robić fasolke tak jak to opisywane jest
Odczucia?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2013, 21:46:46 pm wysłana przez Łukasz - I-Love-Fso- »
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Negatyw-opona
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 15, 2013, 21:46:25 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
EE tam nikt nie ma negatywa??? Panyyy

FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Negatyw-opona
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 15, 2013, 22:04:48 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
U mnie jest -3.5* i KWSZ 8* (tyle że ja używam do driftu) i prowadzi się w .uj dobrze,jak nie polonez. Niema prawa żeby w zakrecie przód nurkował czy cos podobnego. Kiera ładnie odbija podczas normalnej jazdy,w poślizgu i przy przekładce wystarczy ze puszcze kierownice i sama leci z drugie skrajne połozenie. Ostatnio złapałem 160km/h po lekkich koleinach i szedł jak po szynach ;) Ale do zwykłego cywilnego samochodu nie radze dawac wiecej niż -2*,w porównaniu do serii to i tak bedzie duuża poprawa w zakrętach ;)
Jeżeli masz dobrze zbieżnosć ustawioną to nie powinno byc zbytnio problemu z cieciem opon,ale zwaz na to że napewno opona bedzie Ci sie bardziej zużywać na wewnętrznych krawędziach

Odp: Negatyw-opona
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 15, 2013, 22:22:42 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
Opony oponkami, chce by auto tak lekko rasowo stalo :)
wlaśnie powinno mi wystarczyc -2 i kwsz może 4 :)
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Negatyw-opona
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 15, 2013, 22:26:21 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Mozesz próbować,ja wykorzystałem to ustawienie co wiele innych osób ;)

Odp: Negatyw-opona
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 15, 2013, 22:42:34 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
no to będziemy doświadczać tego modernizowania zawiechy :)
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Negatyw-opona
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 15, 2013, 22:58:38 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6583
  • Płeć: Mężczyzna
Czy wystarczą podkladki

Wywalałem podkładki spod górnego wahacza, ale mało to dało i jeszcze musiały z jednej strony zostać, bo buda fabrycznie krzywa i różne kąty wychodziły.

czy trzeba robić fasolke tak jak to opisywane jest


Gdzie opisywane?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Negatyw-opona
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 16, 2013, 00:18:27 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
mam negatyw z lewej strony - sam sie zrobil :p
nie wiem ile wynosi ,ale nie mniej niz 1.5*,
przejechalem tak ponad 15kkm z czego na letnich oponach bedzie pewnie 10kkm,
opona od srodka zuzywa sie bardziej ,ale nie ma szalu, w tym roku zamienilem kola stronami,
opony 195/55
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Negatyw-opona
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 16, 2013, 12:28:49 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
Banned http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=29951.msg523868#msg523868
Więc nie zostaje mi nic więcej jak zrobić 2 stopnie  i tyle :)
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Negatyw-opona
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 16, 2013, 15:04:47 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
wlaśnie powinno mi wystarczyc -2 i kwsz może 4 :)

W serii masz ok 5*30', więc 4 to bedzie słabo ;p jak mam po 7* w cywilnym aucie i negatyw po 40'(ledwo widoczny). Opon nie drze, auto prowadzi się dużo lepiej. Chciałem negatyw ok 1*, ale seryjne łódki wahaczy nie pozwalają na więcej.

Odp: Negatyw-opona
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 16, 2013, 16:37:50 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
Ale wlasnie belke trzeba rozpilować i zrobić fasolke. Dziwne bo kamzo ma 4* i kolo lezy jak nalezy
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Negatyw-opona
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 16, 2013, 18:47:07 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Gdzie chcesz fasolke zrobić, skoro pochylenie koła reguluje się podkładkami pod łódkę górnego wahacza ? Jak wyjmiesz wszystkie podkładki to praktycznie straciłeś możliwość dalszej regulacji na - bez kombinacji z łódką. Chyba, że mowisz o fasolce otworze belki na dolny wahacz, ale dla mnie to już drut. Nie wiem jak mam Kamzo, ale 4* to bardzo mało jak na KWSZ, zobacz do Morawskiego i tak jest z tego co pamiętam 5*30' +- 30".

Odp: Negatyw-opona
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 16, 2013, 19:10:26 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
u mnie jest problem ze zbieznościa gdyz pokazuje ze ok a nadal ciągnie w lewo
Kamzo napisal tak "U mnie negatyw jest ustawiony na 4 stopnie, kąt wyprzedzenia sworznia na 8. Auto do driftu"
I nie poleca do jazdy w cywilu
Więc myśle że jak polowe tych wartości zastosuje będzie oke
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Negatyw-opona
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 16, 2013, 19:17:05 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Jak Cie sciąga to może to byc też kwestia opon albo hamulców. Możliwe też, że masz nierówno ustawione KWSZ.

No to negatyw 4* a KWSZ 4* to troche jest różnica.
Połowa tych wartości, czyli KWSZ poniżej seryjnego- kierownica nie bedzie odbijać i bedzie sie ciulowato prowadził. Ustaw na 7* i będzie dobrze. A negatyw 2* to powinno być git akurat, tylko tak jak pisałem, może nie dać sie aż tyle bez modyfikacji łódki, ale to zależy ile masz tam podkładek.

Odp: Negatyw-opona
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 16, 2013, 19:24:36 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
żle poprostu napisalem,
U mnie ta zbieżność i geometria to o dupe potluc,,,
Jedno kolo stoi tak | a drogie górą lekko wysunięte /   
Ponoć na maszynie wskazalo że oke. Ale nie jest oke.
Musze wlaśnie to ogarnąć.
Kiera mi praktycznie nie odbija, gdzie u kobiety w CC odbija super :) czy w ojca oplu

Czyli mniej więcej sieknąć negatyw 2* a KWSZ na 7*

Ten medyk co robil mówil ze z jednej strony są dwie podkladni a z drógiej nie ma żadnej i że powinno być oke :) :D Cuuda co nie :)
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Negatyw-opona
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 16, 2013, 19:44:37 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Niech ten fachmen ustawi zbieżność tak, zeby gdy koła są wyprostowane znaki na przekładni sie pokrywały(przekadnia wtedy jest na środku). Inaczej bedziesz miał w jedną stronę więcej skrętu niż w drugą. Trzeba o tym przypominać, bo mi już 2 razy ustawili tak, że w jedną stronę miałem 1,25 obrotu kierownicą, a w drugą prawie 2.

Odp: Negatyw-opona
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 16, 2013, 19:47:13 pm »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
może nie dać sie aż tyle bez modyfikacji łódki, ale to zależy ile masz tam podkładek.
Aha,robienie fasolek w belce to drut a przerobienie łódki to już nie?  Ja mam u siebie właśnie regulacje na dolnym wahaczu i jest git.

Odp: Negatyw-opona
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 16, 2013, 19:57:49 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
zacekpl prawdę mówisz ja własnie w prawo mam mega skręt gdzie w lewo tylko troszkę
Widać ludzie nie maja pojęcia o zbieżności w polonezie :D
Drut nie drut nie o to będzie chodziło.
Luki a jak masz fasolke to spawałeś podkładkę czy porostu skręcone śrubami?

FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Odp: Negatyw-opona
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 16, 2013, 20:16:28 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Cytat: zacekpl w Dzisiaj o 19:17:05

    może nie dać sie aż tyle bez modyfikacji łódki, ale to zależy ile masz tam podkładek.

Aha,robienie fasolek w belce to drut a przerobienie łódki to już nie?  Ja mam u siebie właśnie regulacje na dolnym wahaczu i jest git.

Jak dla mnie drut, fasolkę to można zrobić tam gdzie śruba nie jest poddawana zmiennym obciążeniom dynamicznym, a akurat ta od dolnego wahacza jest. Nie mówie, że to nie bedzie działać, ale ja bym tego tak nie zrobił. Żeby sie nie okazało, że wjedziesz w wieksza dziure, albo zahaczysz o cos wahaczem i cała geometria w pizdu. Jak już to zrobiłbym drugi otwór obok, żeby śruba nie miała jak sie przesuwać. Przerobić łódkę też trzeba z głową, ja bym do tego celu wziął taką z wąskiego zawiasu i dospawał kawał płaskownika, tak żeby powstało coś powiędzy łódką "szeroką" a "wąską".


Widać ludzie nie maja pojęcia o zbieżności w polonezie :D
To jest racja, nastepnym razem ustaw kierownice tak, żeby było tyle samo skrętu w jedną i w drugą( nie patrz na to czy koła sa prosto) i powiedz zeby zablokował kierownice i dopiero ustawił. A potem tylko kierownice na wieloklinie przestaw.

Odp: Negatyw-opona
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 16, 2013, 20:32:05 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
Zacekpl wyjaśnie kwestie fasolki. robi się fasolke ogarnia temat a później podkladke obspawuje i nie ma prawa się przesuwać :D

Dzięki chlopy za porady :) Już myślalem że nikt tu nie kombinowal :) A macie jakieś foty?
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!