Autor Wątek: Atu+ Bosch dusi i gasnie na benzynie-Na LPG nie.  (Przeczytany 2650 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Atu+ Bosch dusi i gasnie na benzynie-Na LPG nie.
« dnia: Czerwiec 24, 2013, 22:02:06 pm »

Offline kocham125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 118
    • Polonez Bosch
Witam szanownych forumowiczow,
jak w temacie, Poldzio z Motroniciem gasnie oraz dusi sie jesli jezdze na benzynie, na LPG absolutnie nie ma tego objawu oraz nie faluja WOGOLE obroty. Filtr paliwa wymieniony, zbiornik paliwa rzemieslniczy 2-letni, pompa paliwa 2-letnia oryginalna boschowska. Co ciekawe, (mogl byc przypadek) jesli zatankuje/dotankuje benzyne do 3/4 baku wg. wskazowki ktora raczej nie swiruje, to objawy gasniecia oraz falowania obrotow przed gasnieciem przez pewien czas znika. Zauwazylem ponadto z pol roku temu, ze jesli chcialem wjechac na podjazdy z 1/4 bakiem to mialem problemy go potem odpalic na podjazdach. Aha, co jeszcze: Wydaje mi sie, ze jak jest cieplejszy to w pewnym momencie jest mu latwiej utrzymac obroty, moze dzieki sondzie(?).
Wiem ze temat byl poruszany pare razy, jednak wydaje mi sie, ze moj przypadek jest specyficzny jak caly autko  <lol>
PS. Check engine wogole nie wyskakuje.
Edit: Moze jednak czujnik jakiejstam temp.?
Co to moze byc?

Odp: Atu+ Bosch dusi i gasnie na benzynie-Na LPG nie.
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 25, 2013, 13:11:26 pm »

Offline KubaPsk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 515
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU+ '98r. 1.6GLI
Specem nie jestem, ale jeżeli auto jeździ więcej na gazie niż benzynie to może być wina wtryskiwacza, może układ się zapowietrzać. U siebie mam podobny problem, ale auto cały czas jeździ na gazie, z tym, że jak pojeździłem kiedy parę dni na benzynie to wszystko się ładnie ustabilizowało
Trzy genialne stwierdzenia które idealnie do siebie pasują :D
Basta - "Nic się nie ryj"
Zoltan#1930 - "Będzie dobrze"
Stingerek - "Dogadamy się" :D

Odp: Atu+ Bosch dusi i gasnie na benzynie-Na LPG nie.
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 25, 2013, 13:16:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli przy wiekszej ilosci benzyny jest dobrze ,to pewnie w zbiorniku nie ma przegród i pompa sie zapowietrza,

jak jedziesz np. 90km/h na prostej gladkiej drodze i wrzucisz na luz to gasnie ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Atu+ Bosch dusi i gasnie na benzynie-Na LPG nie.
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 25, 2013, 14:03:43 pm »

Offline kocham125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 118
    • Polonez Bosch
Wlasnie ze odkad jest nowy fabrycznie silnik, wogole nie jezdzilem na lpg, dopoki juz nie moglem na benzynie, silnik ma dopiero 3000km, jezdzi na pelnym syntetyku Mobil1 new life a juz mial kontakt z lpg(bede musial dac zamontowac jakistam "valve saver") :( a to z tym luzem wyprobuje, jak bede mial czas, dzieki. Przez pewien czas myslalem ze moze nowy korek wlewu paliwa robi ten problem, pojezdzilem troche bez korka i to samo, jednak drugi raz do pelna nie zatankowalem, moze to cos da i sie odpowietrzy?

Odp: Atu+ Bosch dusi i gasnie na benzynie-Na LPG nie.
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 25, 2013, 14:57:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
juz mial kontakt z lpg(bede musial dac zamontowac jakistam "valve saver")
siedzisz na sloncu teraz ;]

pojezdzilem troche bez korka i to samo, jednak drugi raz do pelna nie zatankowalem, moze to cos da i sie odpowietrzy?
korek nie ma nic do rzeczy ,zapowietrzenie to tylko skrot myslowy,
paliwo odplywa od pompy i wciaga opary ,ale to nie jest sprezarka ,tylko pompa ,wiec w przedowdac cieczy nei bedzie,
druga sprawa ,to wypadaloby sprawdzic polaczenie wyjscia pompy z kroccem w deklu pompy ,bo jak bedzie dziorawe ,to cis. spadnie ,
jezeli pompa nie zaciaga benzyny ,a ty jezdzisz z pustym bakiem to zaraz ci pompa sie zatrze i bedzie po zabawie,
zreszta czesto katujac silnik uboga mieszanka wypalisz zawory ,wiec lepiej tankuj do pelna ,zrob odciecie pompy na gazie ,ustaw dobrze gaz i jezdzij na LPG to silnik dluzej pozyje
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Atu+ Bosch dusi i gasnie na benzynie-Na LPG nie.
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 25, 2013, 20:10:03 pm »

Offline kocham125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 118
    • Polonez Bosch
Zatankowalem benzyne do pelna. Jednak nie rozpedzilem sie do 90 km/h bo jechalem tylko po (niemieckim) miescie ;) Mniej(ale jednak nadal) sie dlawi, na "srednim" gazie, jak np. depne calkowicie to go ratuje, z tym ze przedtem to tez robilem, jednak z pelnym bakiem o wiele rzadziej. Ani razu nie zgasl.
Czy istnieje jakis czujnik ktory nie ma wplywu na lpg, a ma na benzyne?

Odp: Atu+ Bosch dusi i gasnie na benzynie-Na LPG nie.
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 26, 2013, 00:38:25 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
czujnik temp. powietrza glownie ,ale tez temp. plynu - wtedy by ECU zalaczal ssanie i przepustnica bylaby uchylona ,od TPS zalezy kat zaplonu,
generalnie przy niedomagajacym TPSie to LPG moze chodzic w miare plynnie ,przy czujniku temp. powietrza nie bedzie roznicy dla LPG
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Atu+ Bosch dusi i gasnie na benzynie-Na LPG nie.
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 26, 2013, 21:09:45 pm »

Offline kocham125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 118
    • Polonez Bosch
Zalozmy ze bylby to czujnik temperatury zasysanego powietrza. Jaki jest jego numer katalogowy oraz gdzie go dostac-lub w moim przypadku-czy ktorys z zachodnich aut maja tez taki czujnik? Bo Motronic to dosc popularny byl, wiec moze od ktoregos plastika bedzie pasowac?(Dziekuje za dotychczasowe odpowiedzi)

Odp: Atu+ Bosch dusi i gasnie na benzynie-Na LPG nie.
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 26, 2013, 21:39:32 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1167
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
A popatrzaj na wszystkie dostepne kostki połączeniowe, może gdzieś coś przyśniedziało i brak porządnego połączenia  wktórejś złączce. Poruszaj nimi , zdejmij i popatrz. A może pompa jest jakoś za wysoko zamontowana skoro przy większej ilości paliwa lepiej pracuje.

Odp: Atu+ Bosch dusi i gasnie na benzynie-Na LPG nie.
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 26, 2013, 21:56:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
czujnik powietrza jest wbudowany w korpus wtryskiwacza,
zamiast go zmieniac bez przyczyny ,to warto sprawdzic jego rezystancje,
wtryskiwacz ma 6-7Ohm ,wiec ta wieksza wartosc ,jaka sie pokaze miedzy ktorymis stykami to bedzie czujnik
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Atu+ Bosch dusi i gasnie na benzynie-Na LPG nie.
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 26, 2013, 22:02:05 pm »

Offline kocham125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 118
    • Polonez Bosch
czujnik powietrza jest wbudowany w korpus wtryskiwacza,
zamiast go zmieniac bez przyczyny ,to warto sprawdzic jego rezystancje,
wtryskiwacz ma 6-7Ohm ,wiec ta wieksza wartosc ,jaka sie pokaze miedzy ktorymis stykami to bedzie czujnik

Powiem lub napisze tak: Z elektryki jestem zielony. Mam miernik pradu ale nie wiem co na nim ustawic, co jak pomierzyc co do czego podpiac? Rozumiem chyba tylko ze ten czujnik ma jakies wejscia na ktorych mozna by bylo to pomierzyc.
EDIT: Zaznaczam ze nie wyskakuje wogole check engine.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 26, 2013, 22:07:19 pm wysłana przez kocham125p »

Odp: Atu+ Bosch dusi i gasnie na benzynie-Na LPG nie.
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 03, 2013, 11:11:09 am »

Offline kocham125p

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 118
    • Polonez Bosch
Koledzy, czy mozecie mi powiedziec(ale tak prosciej, bo to naprawde nie moja kompetencja) jak przemierzyc ww. czujniki "typowym miernikiem": czujnik temp. powietrza ,czujnik tez temp. plynu oraz czujnik TPS?
Krok po kroku? Co ustawic na mierniku? Z gory dzieki, jesli ktos sie zdecyduje pomoc mega-noobowi w tej tematyce!