Autor Wątek: Manualny regulator ciśnienia paliwa a podciśnienie...  (Przeczytany 2226 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Manualny regulator ciśnienia paliwa a podciśnienie...
« dnia: Lipiec 08, 2013, 09:19:41 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Cześć.

Pytanie do ludzi używających manualnych regulatorów ciśnienia paliwa.

Macie podpięte podciśnienie do tych regulatorów ?

Jeśli tak to dlaczego ? Jeśli nie to też dlaczego ?

Obecnie mój projekt jeździ z podpiętym podciśnieniem, ale rozważam testy bez podciśnienia...

Zapraszam do dyskusji :)
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Manualny regulator ciśnienia paliwa a podciśnienie...
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 08, 2013, 12:15:38 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Oryginalne regulatory też mają podpięte podciśnienie.
Jest to istotne, gdyż podciśnienie steruje membraną w regulatorze.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Manualny regulator ciśnienia paliwa a podciśnienie...
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 08, 2013, 12:19:31 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
No dobra, ale majac manualny regulator, w czasie pracy silnika ustawiam mu powiedzmy 2.0 bara i jak odepne podcisnienie to trzyma 2 bary, jak podłacze to ciśnienie jest zmienne...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Manualny regulator ciśnienia paliwa a podciśnienie...
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 08, 2013, 12:38:55 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jest zmienne i podobnie zachowuje się seryjny.
Tak ma być.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Manualny regulator ciśnienia paliwa a podciśnienie...
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 08, 2013, 14:54:25 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bez podpietego podcisnienia to mozesz sobie podlaczac do monowtryskow,albo nowszych aut ,gdzie cis. jest w listwie stale (alez to upierdliwe przy gazowaniu silnika) ,gdy ECU wie o tym,ze cis. jest stale,
jezeli nie podepniesz u siebie,to tylko wolne obroty ustawisz,a pozniej mieszanka bedzie coraz biedniejsza
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Manualny regulator ciśnienia paliwa a podciśnienie...
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 08, 2013, 15:04:51 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Dzięki za rzeczową odpowiedź :d w takim razie nie kombinuje z odpinaniem :P

A powiedzcie mi jeszcze...

Jak ma się zachowywać napięcie sondy przy poprawnie ustawionej mieszance ? Mam diodowy wskaźnik napięcia sondy i chce to jakoś porządnie ustawić...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Manualny regulator ciśnienia paliwa a podciśnienie...
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 08, 2013, 22:25:59 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
napiecie na sondzie powinno sie zmieniac od 0.3 do 0.6v i tu mozesz sie pobawic,bo ten ECU wolno reaguje, przez co jest mozliwosc skutecznej obserwacji i korekty,
na pelnym bucie powinno trzymac sie napiecie 0.8v,wiec regulaorem ustawia sie wlasciwie ten zakres pracy i to ze wskazaniem na wyzsze obroty,
dokladniej trzeba to dostroic na hamowni,albo szerokopasmowce,
a reszta zakresu musi sie zaadaptowac w ECU sama
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Manualny regulator ciśnienia paliwa a podciśnienie...
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 08, 2013, 22:38:27 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Obecnie mam trochę większy rozrzut, bo napięcie się zmienia od 0.2 do 0.7V. Ale nawet jak mu bardziej skręciłem ciśnienie paliwa, że miał siłę jechać z dołu do około 6tys obr i potem miał za mało to też wskazywało tak samo... Póki co znów jest większe ciśnienie, tak aby miał siłę ciągnąć do odcinki.

Przy okazji poruszę jeszcze jedną kwestię... Palec w wałku ssącym mam osadzony "na oko". Jak to fachowo osadzić ? Są jakieś punkty odniesienia ? Da się to jakoś wykminić np. z położenia tłoka ? Coś typu, że jak tłok 1 jest w GMP to palec ma się stykać z 1 garem na kopułce ? Czy jakoś inaczej ma to działać ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+