Autor Wątek: Tempomat w plusie?  (Przeczytany 5541 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tempomat w plusie?
« dnia: Sierpień 10, 2013, 16:26:20 pm »

Offline morozaw

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 148
    • Atu+ '97r 1,6 GLI + LPG
Witajcie, szukajka nic nie zwraca.
Czy to możliwe? Jakie to koszta?

Czy ktoś montował?

Odp: Tempomat w plusie?
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 10, 2013, 16:35:03 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1747
  • Płeć: Mężczyzna
Możliwe jest wszysto tylko zależy czy masz wystarczająco umiejętności i kasy :)
Z tego co wiem to nikt takiego czegoś nie miał jescze :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo; Peugeot 208
Jest: Nissan Qashqai ; Fiat 126p 1977r ; Komar "sztywniak" ; Skoda Favorit

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Tempomat w plusie?
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 10, 2013, 16:57:41 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Proste urządzenie - wszystkie sygnały mamy.
TPS i Czujnik prędkości tak na prawdę wystarczy....

Problem leży tylko po stronie uchylenia przepustnicy bo jest mechaniczne.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Tempomat w plusie?
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 10, 2013, 16:59:30 pm »

Offline morozaw

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 148
    • Atu+ '97r 1,6 GLI + LPG
Dokładnie o tym samym myślałem, niby wszystko mamy, niby prosta przeróbka, a jakie pomysły jak to rozwiązać?

Odp: Tempomat w plusie?
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 10, 2013, 17:08:23 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
zrób jak w dużym fiacie blokada linki gazu
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Tempomat w plusie?
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 10, 2013, 17:27:34 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Od biedy można zrobić drugą linkę gazu i podpiąć ją pod jakąś gałkę coś na wzór tej od ssania, ale lepiej chyba zrobić to na jakimś silniczku krokowym. Dodatkowo jakaś elektronika żeby wyłączał się po naciśnięciu stopu.

Odp: Tempomat w plusie?
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 10, 2013, 19:56:10 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1042
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Przecież w boschu silniczek krokowy uchyla przepustnice więc wystarczyło by nim sterować.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: Tempomat w plusie?
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 10, 2013, 21:42:39 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Po pierwsze nie silniczek krokowy, po drugie raczej nie ma takiego zakresu pracy.

Odp: Tempomat w plusie?
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 10, 2013, 21:53:52 pm »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
W boschu ma wręcz zaje... mały zakres pracy i to tzw serwomotor ;)

Odp: Tempomat w plusie?
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 10, 2013, 22:15:32 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Są serwa modelarskie do samolotów o dużym uciągu i odpowiednie do nich sterowniki np taki prosty tester można kupić za grosze i jakoś poprzerabiać, a można sterować położeniem i ma możliwość powrotu w pozycję neutral czyli załóżmy po wciśnięciu hamulca https://www.youtube.com/watch?v=ufSE_Gk7YQI Jednak trochę bałbym się takich modów bo to już trochę ingerencja w bezpieczeństwo :)

Odp: Tempomat w plusie?
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 10, 2013, 22:17:47 pm »

Offline Szyna

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 879
  • Płeć: Mężczyzna
    • Lanos HB 1.5 16V
Fajna rzecz ;) ale na pewno nie można tego zrobić "na skrętke" i na odwal się, bo można liznąć w drzewo, albo gorzej - w kogoś.

Odp: Tempomat w plusie?
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 10, 2013, 22:37:10 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
W Boschu nie ma elektronicznego czujnika prędkości pojazdu.
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Tempomat w plusie?
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 10, 2013, 22:45:16 pm »

Offline Marcin.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 188
  • Płeć: Mężczyzna
  • Peloponez
    • Fso Polonez Caro 1,6GLI L98
U mnie w safranie jest przepustnica otwierana linką jest tempomat działa na zasadzie podciśnienia jest pompka która ciągnie linke i pedał gazu ucieka z pod nogi
Renault Safrane 3,0 V6 Baccara Automat
Renault Megane 2,0 RTE Automat
Ford Transit 2,0 TDDI 
Daewoo Leganza CDX 2,0

Odp: Tempomat w plusie?
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 11, 2013, 02:48:38 am »

Offline morozaw

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 148
    • Atu+ '97r 1,6 GLI + LPG
Jeśli nie można wykorzystać oryginalnego serwomotoru to jakie jeszcze pomysły?
Możesz coś więcej o tej blokadzie powiedzieć?

Odp: Tempomat w plusie?
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 11, 2013, 08:36:59 am »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Jeśli nie można wykorzystać oryginalnego serwomotoru to jakie jeszcze pomysły?
Możesz coś więcej o tej blokadzie powiedzieć?
Dużo podróżujesz po autostradach, że chcesz sie bawić w takie patenty ?

Dla mnie przy tak słabym silniku to rzeźba bez sensu, bo ten silnik nie będzie miał siły utrzymywać stałej prędkości przy zachowaniu rozsądnego spalania.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Tempomat w plusie?
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 11, 2013, 08:55:37 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Dla mnie przy tak słabym silniku to rzeźba bez sensu, bo ten silnik nie będzie miał siły utrzymywać stałej prędkości przy zachowaniu rozsądnego spalania.
Dokładnie. Silnik benzynowy nie jest na tyle elastyczny, żeby utrzymał zadaną prędkość (szczególnie w okolicach 90-100 km/h) na 5 -tym biegu bez szkody dla panewek (chodzi mi szczególnie o podjazdy pod górę). Normalnie się redukuje bieg, a jadąc z tempomatem będzie kusiło, żeby 5-tkę zostawić. Poza tym co ze zjazdami z góry? Gdy zablokujesz linkę to jadąc z góry samochód będzie Ci się rozpędzał. W Passacie jest tak, że czy pod górę,czy z góry utrzymuje zadaną prędkość, bo (podejrzewam) reguluje sobie na zjazdach poprzez system ABS (wykonalne jest lekkie hamowanie przez samą pompę ABS).
Doposażenie Poloneza w tempomat ma jedynie sens wtedy, gdy ktoś chce coś sobie udowodnić (tj. że potrafi to założyć).
« Ostatnia zmiana: Sierpień 11, 2013, 08:58:35 am wysłana przez MichalSW »
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Tempomat w plusie?
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 11, 2013, 11:30:04 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Ja będę zakładał tempomat wyciągnięty z toyoty supry, tam już się nie przyda :)
Pobieżnie zobaczyłem jak to działa, jednak jeszcze nie wymontowywałem. Oczywiście mówimy o prostym podciśnieniowym siłowniku. Dochodzą dwa podciśnienia do regulacji uchylenia (zjazdy/podjazdy) jakieś elektozaworki do uruchomienia i tyle.
Uważam, że można tego typu sprzęt zaimplementować właściwie do wszystkiego, warunkiem jest jednak jakaś moc silnika. Ja to zakładam do volvo-tam kazde dotknięcie gazu powoduje natychmiastowe przyspieszenie i do tego jest jeszcze automatyczna skrzynia(nie da rady bez zmiany biegu hamować silnikiem) więc na trasie utrzymanie stałej prędkości oraz oszczędzanie paliwa jest trudniejsze.
W Polonezie mogło by to działać, pytanie jaki zakres regulacji przepustnicy jest podczas pracy tempomatu, czy np. on jest w stanie dać zupełnie do dechy, bo często tego potrzeba przy wzniesieniach.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Tempomat w plusie?
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 11, 2013, 23:33:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
trzeba sie zastanowic ,po co nam taki tempomat ?
sa wlasciwie dwa zastosowania :
1.  odciazenie prawej nogi - potrzebny nam uklad ,ktory utrzyma otwarcie przepustnicy na zadanym poziomie,
jest to stosunkowo proste w wykonaniu na rozne sposoby i pomaga dodatkowo zachowac zakladana ekonomicznosc, ale pod gorke zwalniamy,a z gorki przyspieszamy,
2. szpanowanie bajerem,ktory zawsze utrzyma zadana predkosc -  juz w swoim zalozeniu jest nieekonomiczne ,trudne do wykonania jako uklad i zbyt odmóżdżające kierowce,
z racji latwosci wykonania takiego ukladu w wersji elektronicznej, w nowszych samochodach takie wlasnie sa montowane,
ale adaptowac taka elektronike ,moze sie w ogole nie dac ,wiec trzeba by ja stworzyc od podstaw
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Tempomat w plusie?
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 11, 2013, 23:46:11 pm »

Offline morozaw

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 148
    • Atu+ '97r 1,6 GLI + LPG
Taki pseudo tempomat przydałby się na trasie do odciążenia prawej nogi, nie musi bardzo pilnować prędkości, myślę, że zwykła blokada, by wystarczyła, ale często jadę przez pewną miejscowość gdzie jest sztucznie zaniżona dopuszczalna prędkość (DK78) i fotoradary w krzakach, wtedy mam problem ze zmęczeniem nogi i pilnowaniu prędkości.

Odp: Tempomat w plusie?
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 12, 2013, 00:59:05 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
w boschu jest troche miejsca od strony MIN podparcia przepustnicy (taka srubka,ktorej nie nalezy ruszac),
doczepiajac dodatkowa blaszke oporowa ,mozna by podpierac przepustnice silnikiem krokowym,albo jakims silownikiem (z mozliwoscia ryglowania)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.