Autor Wątek: borek 2.0 r6  (Przeczytany 12057 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

borek 2.0 r6
« dnia: Sierpień 22, 2013, 18:24:50 pm »

Offline fanatyk

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1.5LE
Witam z racji że jestem już po pierwszych przymiarkach silnika postanowiłem założyć ten temat. Silnik dla mojego poldka to silnik bmw m50b20 150KM, skrzynia biegów też od bmw, wał również, most od volvo 740. Most jest już na swoim miejscu:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dca1ec9a8eafbe0c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/314a59bb905ec2e5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/50a2f14459b1e0be.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f928591cd1b9bfee.html
Skoro most na miejscu to można przymierzyć silnik:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2ec0b257524e4c48.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/04a088eb340f7fed.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8225e82641c53b1d.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1229a4e420f5b075.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c3a5d1a4694f3a12.html
Więc tak po pierwszych przymiarkach wi dac że miska że spływem z tyłu nie nadaje się także muszę poszukać misk ze spływem z przodu czyli od e34 i wtedy będzie można ocenić  co trzeba będzie odciąć ale na pierwszy rzut oka to tragedii moim zdaniem nie ma.
Był:  Polonez 1.5SLE
Jest: Ford Sierra 2.0OHC->2.0DOHC efi
         Polonez 1.5LE
         Ford Sierra Xr4i 2.8

Odp: borek 2.0 r6
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 22, 2013, 18:28:31 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
nie uważasz zę troche bez sensu meczyć sie z pasowanie r6 dla 150 km ? nie lepiej poszukać 2.5, ew 2.8 ?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: borek 2.0 r6
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 22, 2013, 18:41:34 pm »

Offline fanatyk

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1.5LE
Może trochę i bez sensu ale znaleźć 2,5 lub 2,8 nie skatowane to też wyczyn a te 2,0 mam z pewnych rąk w dodatku było w samej benzynie i napewno nie było wybitnie katowane przy drifcie itp. a po za tym polonez z tym silnikiem już będzie miał odpowiednie osiągi i nie jeden się zdziwi. Tak na marginesie to o siągi będę walczył w xr-ce tam bym chciał osiągnąć 250-300KM oczywiście z tego fordowskiego 2.8
Był:  Polonez 1.5SLE
Jest: Ford Sierra 2.0OHC->2.0DOHC efi
         Polonez 1.5LE
         Ford Sierra Xr4i 2.8

Odp: borek 2.0 r6
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 22, 2013, 18:44:30 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
xr-ce tam bym chciał osiągnąć 250-300KM oczywiście z tego fordowskiego 2.8
dorwałeś sprawnego k jeta ? one już prawie ze wygineły...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: borek 2.0 r6
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 22, 2013, 19:14:28 pm »

Offline fanatyk

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1.5LE
szczerze mówiąc to on mnie znalazł kolega robił posadzke jednemu gościowi i tak gatka szmatka, koleś mówi mu że ma znajomego(mnie) który lubi stare auta i że ma sierre i poldka a ten gość na to że szuka odpowiednich rąk dla xr-ki po ojcu a nie chciałby zobaczyć jej na szrocie więc kumpel dzwoni do mnie czy chce ja skołowałem kase i na drugi dzień byłem u tego gościa wlałem do auta trochę benzynki auto odpaliło po trzyletnim postoju dogadałem się co do kasy i pojechałem nim na kołach do domu

Był:  Polonez 1.5SLE
Jest: Ford Sierra 2.0OHC->2.0DOHC efi
         Polonez 1.5LE
         Ford Sierra Xr4i 2.8

Odp: borek 2.0 r6
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 22, 2013, 19:42:22 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
szkoda takie coś modyfikować, lepiej szukać 2.9 efi albo boa...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: borek 2.0 r6
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 22, 2013, 20:01:40 pm »

Offline fanatyk

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1.5LE
to tak jak z 2.0 r6 w poldku też niby trochę bez sensu ale jak jest trochę pod górkę to zawsze ciekawiej
Był:  Polonez 1.5SLE
Jest: Ford Sierra 2.0OHC->2.0DOHC efi
         Polonez 1.5LE
         Ford Sierra Xr4i 2.8

Odp: borek 2.0 r6
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 22, 2013, 20:13:55 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
w połowie drogi grzebania k jeta dojdziesz do wniosku ze bez sensu i wrzucisz  efi lub BOA, poprostu bedzie taniej i owiele szybciej :)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: borek 2.0 r6
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 22, 2013, 20:55:59 pm »

Offline fanatyk

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1.5LE
Zobaczymy na razie mam dwa cele:
1 zrobić poldka
2 zrobić porządek z blacharką w xr-ce.
Później będę się martwił dalej. Zwłaszcza że oba auta dłubie po trochu w wolnych chwilach także trochę mi to czasu zajmie zwłaszcza poldek bo onim jest ten temat a trochę zboczyliśmy
Był:  Polonez 1.5SLE
Jest: Ford Sierra 2.0OHC->2.0DOHC efi
         Polonez 1.5LE
         Ford Sierra Xr4i 2.8

Odp: borek 2.0 r6
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 23, 2013, 20:41:44 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
Wszystko fajnie ale przecież lepiej włożyć jakis silnik r4 lub v6 chociaż nie trzeba by pasa przedniego ciąć i rozkład mas byłby lepszy.
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: borek 2.0 r6
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 24, 2013, 00:55:24 am »

Offline LUKI

  • Paździeż Łącznik
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 296
  • Płeć: Mężczyzna
  • Nie ważne czym jeździsz,ważne jak tym jeździsz...
    • Subaru Impreza GC
Jestem tego samego zdania ze lepiej wsadzić mocne i zarazem lekkie R4 niż słonia R6

Odp: borek 2.0 r6
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 24, 2013, 11:32:48 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
A ja nie będę marudził że lepsze R4 od R6.
Mam pytanie: nie myślałeś nad tym, żeby przemodelować trochę gródź i cofnąć troszkę silnik do tyłu?
Po pierwsze: nie musiałbyś wycinać przodu i jakoś go potem przemodelowywać.
Po drugie: chłodnica wchodzi wtedy normalnie.
Po trzecie poprawia się trochę rozkład masy.

Przy okazji polecam forum sierrafan, jest tam fajny temat o wsadzaniu V8 z BMW do Sierry. Wiem że to inne auto i silnik, ale jest tam sporo na temat takich zmian o których wspomniałem.
Warto popatrzeć, poczytać, może zmienisz trochę spojrzenie na tego swapa.

Poza tym kibicuję  <spoko>
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: borek 2.0 r6
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 24, 2013, 15:25:08 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Mam pytanie: nie myślałeś nad tym, żeby przemodelować trochę gródź i cofnąć troszkę silnik do tyłu?
Po pierwsze: nie musiałbyś wycinać przodu i jakoś go potem przemodelowywać.
Po drugie: chłodnica wchodzi wtedy normalnie.
Po trzecie poprawia się trochę rozkład masy.

podłużnice się zwężają i tunel się zwęża - łapa skrzyni by się blokowała. Przemodelowanie grodzi ciągnie za sobą multum przeróbek takich jak np. przeróbka pedałów, nagrzewnicy itd. Kombinowanie z tym rozkładem masy to gra nie warta świeczki przy założeniu 150KM

« Ostatnia zmiana: Sierpień 24, 2013, 16:21:40 pm wysłana przez El-Portero2 »
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: borek 2.0 r6
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 24, 2013, 18:56:55 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Kombinowanie z tym rozkładem masy to gra nie warta świeczki przy założeniu 150KM


Niekoniecznie, ogarniając takie problemy otwieramy sobie furtkę do większych braci rodziny R6 BMW ;)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: borek 2.0 r6
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 24, 2013, 20:23:52 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
ogarniając takie problemy otwieramy sobie furtkę do większych braci rodziny R6 BMW
jedno akwarium z przerobioną lekko grodzią i m50 2.5  już jeździ ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: borek 2.0 r6
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 25, 2013, 18:28:15 pm »

Offline fanatyk

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1.5LE
Więc tak pas wyciąłem bo łatwiej jest przymierzyć silnik w ten sposób a nie siłować się od góry. Z tego co udało mi się zauważyć to gródź trochę i tak przerobie dla własnej wygody na przyszłość.
Forum sierrafan śledzę bo posiadam 2 sierry.
Temat z v8 też czytałem i to parę razy. Z resztą na żywo to ten silnik 2.0 tak tak tragicznie nie wygląda jak się go do poloneza przymierzy.
A odnośnie pojemności 2.0 to był jeszcze jeden powód dla którego go wybrałem on jest bez vanosa tak jak chciałem. a o ile w 2.0 można sobie powybierać to w przypadku 2.5 nie jest to takie proste.
Odnośnie pedałów to i tak będzie mała przeróbka ze względu na pompkę sprzęgłową
« Ostatnia zmiana: Sierpień 25, 2013, 18:30:19 pm wysłana przez fanatyk »
Był:  Polonez 1.5SLE
Jest: Ford Sierra 2.0OHC->2.0DOHC efi
         Polonez 1.5LE
         Ford Sierra Xr4i 2.8

Odp: borek 2.0 r6
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 25, 2013, 19:05:40 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Zawsze można pójść w pancerne m20b25 ;) ale fajnie że rzeźbisz.
Nie wycinaj za mocno pasa, konkretnie mam na myśli półkę pod chłodnicę.
Wbrew pozorom jest to bardzo istotny element, wpływa na sztywność przodu.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: borek 2.0 r6
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 25, 2013, 20:51:05 pm »

Offline fanatyk

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 59
  • Płeć: Mężczyzna
    • polonez 1.5LE
Wiem o chodzi pierwotny plan był m20b25 ale powiem szczerze że jechałem bmw 525 z m20 i 520 z m50 i muszę przyznać że jak chłopaki się ścigali to równo szli także taka 2-litrówka wcale taka  h...wa nie jest z osiągami (szkoda tyko że ja nie dorwałem silnika z 5 problem miski byłby rozwiązany). Ogólnie wszyscy racje mają że r4 łatwiej włożyć i 150KM tylko że moim zdaniem silnik r6 mają lepszą charakterystykę momentu obrotowego od r4. Szlifierki nigdy mnie się nie podobały zawsze wolałem silniki które równo ciągną o dołu do góry, a jak stwierdzę że mocy mam za mało to albo poszukam m50b25 bez vanosa albo zrobie modyfikacje w stylu dół od 2.8 + głowica od 2.0. Na razie trzeba na spokojnie wpasować silnik spiąć skrzynie z mostem i odpalić to a potem zobaczymy. :]
« Ostatnia zmiana: Sierpień 25, 2013, 21:00:51 pm wysłana przez fanatyk »
Był:  Polonez 1.5SLE
Jest: Ford Sierra 2.0OHC->2.0DOHC efi
         Polonez 1.5LE
         Ford Sierra Xr4i 2.8

Odp: borek 2.0 r6
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 25, 2013, 21:47:28 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance
Mała szóstka wchodzi bez prucia ściany i tunelu. Dajesz miskę z e34, przerabiasz przednią dolną belkę, dorabiasz łapy, wał, spinasz elektrykę i latasz.
Kilka takich aut już jeździ, więc dopinguję projekt.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 25, 2013, 21:50:06 pm wysłana przez Grzesiek »
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: borek 2.0 r6
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 25, 2013, 22:21:11 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Zawsze można pójść w pancerne m20b25
z pękającymi kanałami wodnymi ? chyba mamy różne pojecie słowa pancerne...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)