Autor Wątek: Czerwony Poldoford Kleofasa  (Przeczytany 14737 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 28, 2013, 12:51:09 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Otwory można rozwiercać,  ale zawsze można kupić kolektor, akurat mam takowy na zbyciu.
Gaźnik 32/36 jest fajny i prosty, bardzo popularny w różnych przeróbkach różnych silników.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 06, 2014, 02:01:04 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Kolego, a nie chcesz zestawu do poloneza, komputer po remapie, wiązka przerobiona, kolektor dolotowy (standardowy lub po szkiełkowaniu), kolektor wydechowy po portingu i portki z wyjściem na 55mm? Do tego różne inne graty poldofordowskie/fordowskie. W razie czego na PW.

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 26, 2015, 17:54:24 pm »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Witam po długiej przerwie.
Przez ostatni rok z kawałkiem poldoford odpoczywał a ja gryzłem się z różnymi pomysłami na jego przyszłość. Zapadła decyzja - ohc przesiada się do innej budy. Oryginalna na tę chwilę trzyma się w jednym kawałku poza podłużnicą, którą po fachowej naprawie trzeba... pospawać na nowo. Fachman, u którego ford leczył się zaraz po zakupie więcej zaszkodził niż pomógł. Generalnie zrobić z niej auto względnie jeżdżące to temat do ogarnięcia, ale zrobić auto moich marzeń, w stanie pasującym do mniejszego czy większego ale jednak rarytasa to gruby projekt. Widziałbym wypiaskowanie i rekonstrukcję blacharską od podstaw. Bo mimo że podłoga czy progi w miarę twarde, to rdza wyłażąca na spawach, pękająca szpachel i milion większych i mniejszych ognisk korozji to niestety norma praktyczne wszędzie. Popękany kit i malowanie wałkiem jest nawet koło tabliczki znamionowej a więc jedynego miejsca, które nadaje tej skorupie jako taką wartość.

Miesiąc temu po długich poszukiwaniach temat ruszył i zakupiłem taką czterooką laleczkę:



Rok 1991, 56.000, stan mechaniki i wnętrza potwierdza przebieg.



Bardzo klimatyczne, nie zużyte ale mało wygodne brązowe tapczany:



A tu najbardziej zgnite miejsce na całym aucie.



Blacharsko jest to, czego szukałem. Zrzucałem boczek w celu wymiany trzaśniętej kalmki. Na drzwiach zero konserwacji i żadnego ogniska rdzy nawet wielkości zapałki. Podłoga - igła, zdarzają sie odparzenia biteksu średnicy max 1gr. Lewarek fabryczny mozna używać bez stresu :)
Generalnie lala do dopieszczenia, ale potencjał ma. I te cztery ślepia  :]

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 26, 2015, 18:32:26 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Gratuluje. Będziesz przerabiał czy trzymasz w ori?
Ogromny plus za brązowy diagonal, ( mega lalytas).
Widać że poprzednik dbał i szanował.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 28, 2015, 11:47:32 am »

Offline László

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 1
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez
Ciekawe wnętrze, na zdjęciu tylna półka wygląda na brązową. Mógłbyś zrobić zdjęcia wykończenia bagażnika? Ogólnie bardzo ładny Polonez.  <ok>

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 28, 2015, 12:44:14 pm »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Foty dorzucę w wolnej chwili, półka, wykładzina i plastikowe obudowy w gabażniku - wszystko brąz. Brakuje mu moim zdaniem tylko brązowych okien.

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 28, 2015, 20:01:25 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & Lancia Y'99 1.2 16V
Brązowy Diagonal  <ok> <ok>
Propsy to rzadki towar a jeszcze w dobrym stanie to hoho :)
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 29, 2015, 12:36:45 pm »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Diagonal? Gdzie?  ;p  To określił bym raczej jako paski. Brązowe "diagonale" widziałem kiedyś w tapicerce foteli od DF'a...
Ale ogólnie sam wzór ciekawy, choć osobiście bardziej podobał by mi się standardowy brązowy "welur".

Kleofasie, a deskę brązową też masz?  ;>
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2015, 12:40:36 pm wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 30, 2015, 13:04:32 pm »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Dopiero w poniedziałek bedę miał przejściówkę pod ręką, przyjdzie czas odkurzyć ogarnąć i porobić fotki. Deska czarna, wykładziny boczki bagaznik półka brąz. Nie wygląda to wcale najgorzej, dobrze że deska czarna bo brązu nie lubię chociaż lalytas. Czy to diagonal czy radial czy co tam jeszcze  :] to nie mam pojęcia. Z lalytasów jeszcze oryginalne cromodory.

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 30, 2015, 13:20:32 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3458
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Hehehehe czyli dewizówa i export wewnątrz PRL.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 26, 2015, 14:26:39 pm »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Jako że wróciłem ze złombla, przyszedł czas na przejściówkowóz. Rozmontowałem ryj, błotniki i nosek pojechały do malarza. Pod spodem zero rdzawych niespodzianek. Na dniach szorowanie podwozia, potem akcja konserwejszyn.



Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 26, 2015, 22:31:40 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Czyli akcja poldoford z przejściówką rozpoczęta  <spoko> Bardzo dobrze, że pomyślałeś o konserwacji, co robisz ? całe auto czy tylko spód /  tylko profile ? i czym :) ?

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 26, 2015, 23:31:44 pm »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
No jak konserwować to chyba wszystko co się da :) W myśl zasady: U siebie rób jak u siebie, a u obcego...
Będzie moja sprawdzona technologia. Na plusie po 5 latach i ponad 60kkm (na blacie 170) sprawdziła się. Nie ma nic do poprawy, podłoga i profile dalej się lepią i nic nie odłazi.
Zrobię to pochwale się co i jak. Najpierw dobre mycie zakamarków bo konserwować piach to słaby temat.

Zwaliłem zbiornik Pb w celu wypiaskowania i zrobienia na bogato. Ale jest problem. W sumie nie ma go po co piaskować  :]
Umyć zmatowić zabarankować jeździć kolejne 30 lat.

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 12, 2016, 22:45:35 pm »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Witam  :]



Obecnie autko prezentuje się tak. Niestety ciągle napedza a właściwie umożliwia przetaczanie silnik wzmocniony AB :) Szczegóły wkrótce, czasu na robotę przy wozie i pisaniu po internetach powieści na temat prac na razie mało.

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 20, 2016, 11:58:38 am »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Witam,
Wczoraj nadszedł przełomowy moment - Poldoford powąchał benzynę po raz pierwszy od ok 10 lat  :]

Na początek została obrobiona czapka. Planowanie 0,8mm, obróbka gniazd i zaworów w warsztacie. Ze swojej strony poprawiłem kanały ssące i wydechowe na tyle, na ile starczyło mi cierpliwości. Poszły 2 paczki kamieni do dremla :) Zachciało się żeliwnego pieca.
Silnik poskładany na razie jeszcze w "starej" budzie celem testów.

Gaźnik tak jak radzili koledzy usiadł Weber 32/36 DGAV. Wyczyszczony i poskładany z wymianą uszczelnień i membran.
Niestety okazało się, że zestawy naprawcze obecnie dostępne nie mają membrany "power valve". Stara jest spękana więc mieszanka jest dodatkowo wzbogacana non stop. Zamówiłem już nową za jedyne 25 EUR - najtańsze co znalazłem po naszej stronie oceanu. W USA 8$ :)

Zaraz lecę do garażu pozbywać się spod maski rozrzutnika panewek - cdn.













Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 20, 2016, 12:30:17 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
obróbka gniazd i zaworów w warsztacie.
ryzykant z Ciebie,
ostatnio glowice z OHV robi juz drugi zaklad i dalej sie rozpada ;]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 20, 2016, 19:07:33 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2236
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Zadowolony z pracy silnika na benzynie :) ? Kiedy planowany termin przeszczepu ?

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 20, 2016, 21:54:55 pm »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Akurat co do warsztatu to polecam zdecydowanie, Piotrków Tryb ul. Miedziana. Trafiłem przypadkiem a ludzie bardzo ogarniający temat, siedzą w sporcie i tuningu więc jest kogo się poradzić. Na miejscu hamownia MAHA jakby ktoś potrzebował za bodaj 120 pln.

Wyrzuciłem właśnie spod maski tą paskudną sieczkarnię.



Do niedzieli powinien wylecieć ford i zacznie się temat który średnio lubię czyli kosmetyka malowanie detali itd.
Co do jazdy na Pb. Gaźnik nie ma jednej ważnej membranki i jest średnio wyregulowany ale jestem pod wrażeniem. 157Nm czuć. 
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 20, 2016, 21:58:20 pm wysłana przez Kleofas »