Autor Wątek: Czerwony Poldoford Kleofasa  (Przeczytany 13964 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czerwony Poldoford Kleofasa
« dnia: Sierpień 31, 2013, 08:28:59 am »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Witam,
od zakupu zgnilucha minęło już ponad miesiąc a jakoś nie miałem kiedy się nim pochwalić. Zatem informuję: Poldoford od egregora został w rodzinie  :]
To już drugi w naszym mieście więc powoli opanowujemy rynek.



Uploaded with ImageShack.us

Chociaż wizualnie przyciąga uwagę do roboty jest sporo. Blacharsko jest słabo ale do ogarnięcia mam nadzieję. Spawacz już wstępnie zaklepany na przyszły tydzien.
Mechanika hmm... niby ok ale OHC już 7 lat nie widział benzyny i chodzi tak sobie. Dobry Gsi pewnie go łyknie nie mówiąc o wypluwaczu uszczelek.
Oczywiście zostaje u mnie na dożywocie  <lol> Wóz ma coś w sobie i nie chce się z niego wysiadać. No i to poczucie ministerialnej ważności...

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 31, 2013, 09:52:46 am »

Offline Arti28

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1011
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1996r. 1.6 16V GLI
Kleofas Bardzo dobrze , że kupiłeś a nie poszedł w ręce jakiegoś  katownika bądź  zwykłego użytkownika  :) Auto jest spokojnie do ogarnięcia  ;) Zawsze jak widziałem tą  Carówkę   wzroku nie dało się oderwać  :] Dokładnie od takich motorów powinno zacząć FSO na początku lat 90tych , bardzo fajne brzmienie  silnika Forda plus Polonezowski wydeszek  ;) Przyjedź jeszcze kiedyś nim do Wrocławia i wpadnij na spot jeśli  kiedyś się w ogóle  odbędzie   :) A jak nie to sam podbiję go obejrzeć   :] Co jak co ,ale na Wrocławiu już bardzo mało maniaków  FSO a tym bardziej samochodów . Poloneza na Orciari już można szukać jak igły w stogu siana   :(
« Ostatnia zmiana: Sierpień 31, 2013, 09:57:03 am wysłana przez Arti28 »

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 31, 2013, 12:07:05 pm »

Offline Blazej_1910

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500 SLE
Gratuluje zakupu i trzymam kciuki za dalsze prace  :)

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 31, 2013, 12:55:34 pm »

Offline Dawid91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2232
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16V orciari
Byłem, widziałem, prowadziłem  <spoko> Autko bardzo klimatyczne i rzeczywiście z zewnątrz jest super  <spoko> trzymam kciuki za pospawanie tego co trzeba i doprowadzenie go do ideału :)

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 31, 2013, 12:57:27 pm »

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 31, 2013, 19:55:48 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Jak będziesz kiedyś wymieniał wydech, to od razu rób od podstaw na rurach o średnicy wew. minimum 50 mm, bo fabryczny wydech z ohv w tym silniku nie pomaga.
W kwestii gaźnika, mogę od razu polecić WEBERa 32/36 DGAV. Gaźnik bardzo udany, w przeciwieństwie do tego gówna z elektroniką które masz fabrycznie, prosty w naprawach, dostępne zestawy naprawcze, można go trochę poprawić.
Jeśli nie , to zawsze możesz posadzić gaźnik od OHV. Jest gotowy opis na capri.pl z dyszami jakie trzeba wrzucić do 2.0, zawsze możesz też wrzucić EFI ;)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 31, 2013, 20:54:23 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Śliczny jest . A już myślałem ,że poszedł gdzieś na poniewierkę  <blee> . Na szczęście się nim zaopiekowałeś  <spoko> :]

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 08, 2013, 17:14:15 pm »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Witam,
Pold poszedł do pana doktora na łatanie podwozia. Zakupione nowe progi i podciągi. Trochę rzeźby go czeka. Podłużnica prezentuje się tak:


Uploaded with ImageShack.us

Reszta niewiele lepiej:


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Jeszcze dorzucam fotkę ze starszym o kilka miesięcy bratem (Tomaszów pany  :-) ):


Uploaded with ImageShack.us


1. Czy Tectyl Bodysafe to dobry patent na konserwację podwozia? Poleci ktoś?
2. Czy wypada zrobić w nim taką rzeźbę jak zmiana chłodnicy na szeroką? Mam wrażenie że ta średnio ogarnia, went chodzi co chwila.
Ogólnie jak myślicie, na ile mogę modzić mojego fordoneza? Ze zmiany przodu na przejsciowkowy już się wstępnie wyleczyłem, oryginalnosc wazniejsza. Ale dajmy na to heble->lucas truck to chyba nie będzie jeszcze powod do rozpaczy? Czekam na wasze opinie.

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 08, 2013, 17:45:41 pm »

Offline trucker

  • tysionc pincet
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 269
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5 SLE '90
Bardzo miło, że samochód zostaje na forum, szkoda tylko, że jest mocno pognity od spodu :(

Ale dajmy na to heble->lucas truck to chyba nie będzie jeszcze powod do rozpaczy? Czekam na wasze opinie.

Chyba nie powinienem się wypowiadać, bo lubię rozwiązania seryjne :) ale układ na tarczach też potrafi być skuteczny, o ile jest utrzymany w dobrym stanie. Do OHVki w każdym razie wystarcza. Chyba, że auto z motorem Forda jest tak szybkie, że konieczne są Lucasy, w takim razie montuj ;)

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 08, 2013, 19:04:11 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
wrzuć lukasy tylko na przód i bedziesz miała poprawe bezpieczeństwa z minimalną ingerencją w oryginał ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 08, 2013, 19:29:26 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
Miałem przyjemność prowadzić to auto i byłem bardzo pozytywnie zaskoczony. Bardzo dobra baza. Pozostaw w oryginale, jest ich juz bardzo mało zwłaszcza w budzie Caro.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 08, 2013, 20:25:17 pm wysłana przez SeBa »
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 13, 2013, 23:50:57 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Nacinana Mikoda i klocek TRW powinny wystarczyć przy ogarnięciu forda, sam miałem coś takiego przy 2.0 Dohc ;) obecnie mam hebel Trucka Lucas i jest lepiej, ale w tym przypadku zostawił bym oryginalne rozwiązanie. Szukaj O.Z 13" i doprowadzi do Fabrycznego koloru a będzie malinka. Jeśli chodzi o układ wydechowy wystarcza w zupełności modyfikacja na dwóch tłumikach, środkowy Caro ostatni Borek i masz najlepszy stosunek efektu mocy do wydanych złotówek, późniejsza naprawa też jest łatwiejsza. Powodzenia

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 14, 2013, 01:47:31 am »

Offline MroziuFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miłośnik Polonezów
    • Polski \F\I\A\T\ 125p 1500
Gratuluje zakupu, sam zastanawiałem się czy go nie łyknąć tym bardziej, że nie miałem daleko... aczkolwiek spodziewałem się takiego stanu, tego ze PB nie widział zapewne nawet na odległość kilku metrów oraz ze mocno pognity. Bardzo zraziło mnie tez ze poprzedni właściciel nie zachował go w oryginalnym kolorze,  więc kupiłem jednoślad. Powodzenia w pracach ;)
jest: Mr 78' 1979 Polski Fiat 125p 1500
był: MR 91' 1993 FSO Polonez Caro 1.6 GLE "wąski"
był: MR 97' 1997 DAEWOO-FSO Polonez Caro PLUS 1.4 GTI
był: MR 93' 1995 FSO Polonez Caro 1.6 GLI

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 14, 2013, 08:05:03 am »

Offline Bartekcom#1982

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1545
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x FSO Polonez
Podaj 8 literkę numeru nadwozia i zaspokój moją ciekawość jakie fabrycznie ma to przełożenie na moście.
Hamulce zależy czy chcesz to butować czy wyznajesz zasadę "im wolniej jadę tym dłużej mnie widzą" jeśli to drugie to zrób porządny przegląd układu jeśli pierwsze Lucas albo zestaw 240mm z Fiata Sieny. A co do felg to albo OZ albo któreś z tych kanciastych starych wzorów 5-6 ramiennych.
Daewoo-FSO Polonez Atu Plus 1.6GSi 2001'
FSO Polonez 1.5SLE 1989'
Opel Vectra C FL Sedan 2.2DIRECT 2005'

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 14, 2013, 09:21:34 am »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
Fabrycznie ma normalne przełożenie 3.9 tylko literka w nr VIN jest K zamiast H .
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 14, 2013, 22:35:59 pm »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Co do hebli to one akurat zostały uczciwie ogarniete przez gregora i sprawują sie dobrze wiec na razie tam rzeźby nie będzie. Felgi zmieniać? To akurat jedna z ladniejszych rzeczy na tym aucie. To ze ma być klasykiem to chyba nie znaczy ze musi turlac 13 stki?
Plan na razie jest taki: teraz podłoga potem przywrócenie oddechu pinto i ogarniecie detali których jest sporo. Rewolucji nie przewiduje :) najważniejsze ze ma garaż a ja mam drugiego fso wiec fordzik może spokojnie stać i nabierać wartości.

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 16, 2013, 20:02:53 pm »

Offline e_gregor

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 84
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2.0 GLE 1991 Poldoford
    • www.poldoford.ovh.org
Jeśli mogę wyrazić w tym temacie swoje zdanie to bym te koła teraz zostawił. Auto z nimi dobrze wygląda a założenie epokowych (jak się je ma) zajmuje pół godzinki. Jak Kleofas pisze, są pilniejsze sprawy do ogarnięcia.

A za kolor to wszystkich przepraszam. Na swoją obronę dodam, że auto kupiłem w 2006 roku. Wtedy na Caro zupełnie inaczej się patrzyło. Dla wszystkich, spoza kręgu miłośników fso, jeżdżenie wąskim Caro to była bieda, dziadowanie na lepsze auto i obciach. Chciałem, żeby mój polonez przyciągał wzrok na prawdę ładnym zachodnim lakierem. I tak prawie wszyscy znajomi, zwłaszcza z pracy, patrzyli na mnie i to auto z politowaniem. No ale na szczęście czasy się zmieniają.

Całe szczęście że nie przerobiłem go na przejściówkę. Bo to niestety miałem w planie ale kiedy auto stało u blacharza ja byłem ciągle na zagranicznych delegacjach i nie miałem jak ogarnąć tematu koniecznych przeróbek i zebrania części więc poldoford pozostał Carówką
Pozdrawiam
e_gregor

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 16, 2013, 20:10:39 pm »

Offline Bartek GSi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 739
  • Płeć: Mężczyzna
    • Daewoo-FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSI 1998r Zielono- Granatowy metalik 42U
Szczerze to trudno mi sobie wyobrazić ładniejsze felgi do niego niż te białe na których jest .  <cwaniak2> Nie zmieniać bo wyjdzie gorzej .

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 27, 2013, 16:26:11 pm »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Zakupiłem gaźnik Weber 32/36 DGAV. Wychodzi jednak na to że muszę jeszcze ogarnąć inny kolektor bo rozstaw szpilek różni się o 0,5 cm! WTF? Na oko było to samo :] Jednak ford nie powącha benzyny tak szybko jak myślałem. Do tego trzeba jeszcze nowe przewody z baku i pompkę. Myślałem o elektrycznej.

Walki z hamulcami końca nie widać. Heble to zło. Ukręciłem już 2 gwint od odpowietrznika. Po drodze jeszcze wymiana przewodu centralnego i przedmuchiwanie układu po tym jak starszy zalał borygo zamiast DOT :]  Na tą chwile jestem w czarnej dupie i szukam zacisku lewy tył.

Widzę że plan żeby z forda zrobić dupowóz do czasu aż nie ogarnę swapa w atu, czyli do zimy był trochę za bardzo ambitny.  <mysli>

Odp: Czerwony Poldoford Kleofasa
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 27, 2013, 16:44:00 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
A to nie da się rozwiercić otworów o te 0.5 cm rozpiłować - to 2.5 mm na stronę więc nie powinno byc tragedi o ile jest na tyle mięsa ;)
Patrząc na stan przodu to wygląda że ktoś baaardzo zaniedbał konserwację i takie sę tego niestety skutki ...
"jest ryzyko , jest zabawa"