Autor Wątek: Montaż podgrzewania w IG Standart  (Przeczytany 3147 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Montaż podgrzewania w IG Standart
« dnia: Wrzesień 18, 2013, 17:35:15 pm »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
Dzisiaj wziąłem się za montaż podgrzewania w drugim groku i uznałem, że warto by zrobić mini poradnik dla tych, którzy tak jak ja nie wiedzieli jak się do tego zabrać :)

Bogatszy o doświadczenie z pierwszym fotelem dzisiaj poszło mi to bardzo sprawnie i uwinąłem się z całą robotą w niecałą godzinę :)


A więc od początku :)

Po wymontowaniu fotela i złożeniu oparcia pojawia się taki oto obrazek:



do całej roboty potrzeba nam:

- Kombinerki
- Klucz 13 najlepiej oczkowy
- Śrubokręt krzyżakowy
- Minimum zdolności manualnych ;)
- opcjonalnie nożyk potem wytłumaczę dlaczego

Niektórzy mówią że trzeba zdemontować całe siedzisko i dopiero można wkładać maty.Ja pokażę jak to zrobić  bez demontowania niczego ponad odgięciem zaznaczonych na obrazku kółeczek.




kombinerkami ostrożnie, ale zdecydowanie należy wywrócić kółeczka na zewnętrzną stronę. Łączenie które należy rozgiąć jest od środka i ma ostre zakończenia więc trzeba się chwilę namocować, ale trzeba uważać żeby nie porwać tej pseudogumowej siatki bo nie będzie potem na czym zamocować kółek przy składaniu do kupy.

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/580/rc6h.jpg/]



Po rozgięciu zaznaczonych wcześniej kółek podnosimy materiał tak samo jak klapę w wojskowych kalesonach ;)






Ukazuje się taki widok trzech warstw, z których trzeba oddzielić dwie górne żeby było gdzie wsadzić matę.




teraz najbardziej męcząca częśc mianowicie delikatne odrywanie materiału siedziska od gąbki
Delikatnie palcami rozwarstwiamy tak żeby nieposzarpać gąbki. Klej zazwyczaj ma już kilkanaście lat i puszcza dość łatwo ale potrafi być oporny szczególnie przy krawędziach bocznych.

Gdy już oderwiemy całość tworzy się ładna kieszonka :)


[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/34/pd6g.jpg/]


Teraz bierzemy matę i układamy ją między gąbką i materiałem. Ja kupiłem po 45zł za sztukę z taśmą dwustronną po bokach.



Oczywiście pasek zabezpieczający klej zdejmujemy dopiero po ułożeniu maty w środku bo miejsca jest mało i jak nam się pofałduje i źle sklei to potem będzie niewygodnie ;)




kiedy mata jest już na swoim miejscu można brać się za składanie całości.

Tutaj pojawi się temat nożyka.

[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/580/rc6h.jpg/]


Kółka po bokach najciężej odgiąć i wyciągnąć. Warto się zastanowić nad nacięciem materiału w tym miejscu bo wtedy zyskujemy bardzo fajne miejsce na wyjście przewodu z kostką. Ja tak zrobiłem i przewód mam na swoim miejscu a pozostałe kółka ładnie trzymają po naciągnięciu.

Tak to wygląda w moim wykonaniu:



Grzeje bardzo fanie, mata się nie przesuwa, materiał się nie mechaci. Jeżdżę tak od dwóch miesięcy i nie zauważyłem różnicy w zużywaniu się fotela ;)

Jak administracja uzna to zza przydatne jako artykuł będzie mi miło :) Jak kto ma jakieś pytania to służę :)

pozdrawiam :)
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 18, 2013, 17:41:18 pm wysłana przez Aetius »
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: Montaż podgrzewania w IG Standart
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 22, 2013, 15:05:28 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1756
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo +1?? KM?? & Fiat Croma 1.9 JTD '09 120 KM - Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - "TurboŁoś"
Niektórzy mówią że trzeba zdemontować całe siedzisko i dopiero można wkładać maty.Ja pokażę jak to zrobić  bez demontowania niczego ponad odgięciem zaznaczonych na obrazku kółeczek.
Bo ty masz IG rozkładane, przy nierozkładanych jest tam trochę mniej miejsca. W oparcie nie planujesz wkładać mat?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Montaż podgrzewania w IG Standart
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 22, 2013, 15:24:37 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
A najlepiej mieć jeszcze materiał oparcia oddzielany od reszty,jak ja mam.Wystarczy wszyć zamek błyskawiczny,identyczny jak w zagłówkach i już mamy gąbki rozbieralne bez rozkręcania całych fotelów.Ja mam boki siedziska i oparcia w dermie,więc środki sobie mogę do prania wyciągać kiedy mi się tylko podoba  :]
No i grzanie mam dupska i plecków,na jednym przycisku,włączane osobno.

Odp: Montaż podgrzewania w IG Standart
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 22, 2013, 22:09:04 pm »

piciek

  • Gość
Wolalbym przy jednej macie grzanie plecow, niz robienie jajecznicy ;)

Odp: Montaż podgrzewania w IG Standart
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 22, 2013, 22:31:48 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5239
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.6 GSI '01
Jak to przy jednej macie?  <co> Kolego Piotrze,ja zrobiłem tak,bo tak mi się wydawało najlepiej,bo najczęściej grzeję sobie dupsko ( i orzeszki przy okazji) a nie plecki,wiec chciałem mieć to włączane w razie potrzeby.Mi tak pasuje,a każdy robi jak uważa.  :-) A zresztą,moje auto to i tak jeden wielki drut,więc jeden więcej patent nie robi różnicy.Ważne,że działa,a jak to mówią,w Polsce prowizorki wytrzymują najdłużej.A poza tym,to nie ma co oczekiwać cudów po matach wydartych na szrocie z używanych foteli,to nie nówki.A tak naprawdę,to rzadko tego używam.Zanim sobie przypomnę,że pasowało by to włączyć,to w aucie robi się ciepło-zaleta roverka  :-)

Odp: Montaż podgrzewania w IG Standart
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 25, 2013, 07:26:35 am »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
zalozylem ze przy zimnych dniach na plecach masz co najmniej trzy warstwy ubrania kiedy na dupie tylko dwie i to realtywnie cienkie ;)
poki co zostaje tak jak jest i zdaje egzamin doskonale :)
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: Montaż podgrzewania w IG Standart
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 05, 2013, 20:11:57 pm »

Offline Krafter

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 206
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro Plus 1.6 GTI 16v
Czy jeszcze jako uzupełnienie mógłbyś Aetius napisać jak wyglądało u Ciebie podłączenie elektryki? Czy to były uniwersalne maty? Czy miałeś wiązkę podgrzewania foteli i przycisk, czy może ciągnąłeś napięcie bezpośrednio z akumulatora?

Odp: Montaż podgrzewania w IG Standart
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 07, 2013, 09:34:24 am »

Offline Aetius

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1691
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI L-202 Polonez Atu+ 1.6 GSI 92U
wiązkę od foteli kupiłem od Rafałą tutaj. wpiąłem w taką dużą białą kostkę za zegarami i kable pociągnąłem po samochodzie żeby wszystko pasowało.
Maty mam najzwyklejsze i najtańsze z allegro ale grzeją bardzo dobrze. trzeba tylko zarobić kostkę po wiązkę z polda bo ta co jest nie pasuje do niczego ;)
Był:
1.6 GLE L115 Pn Caro
Jest:
1.4 GLI 16v L202 Pn Caro orciari / 1.6 GSI 92U Atu+ / Mazda 2.5 V6 / Saab 900i 2.0 LPG

Odp: Montaż podgrzewania w IG Standart
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 26, 2014, 22:04:43 pm »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
Ilu watowych mat użyłeś do montażu podgrzewanych foteli?
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie