Autor Wątek: Szlif tulei w 14K4F na 1600?  (Przeczytany 3606 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Szlif tulei w 14K4F na 1600?
« dnia: Wrzesień 22, 2013, 11:28:02 am »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Witam, po ostatnich przebojach z 14k4 ostało mi się w warsztacie całe zaplecze części a przede wszystkim to:  <lol> <lol>



Znajdą się też cztery tuleje z tłokami. Problem z nimi jest taki, że przez liczne wżery korozji na tulei traci ciśnienie. Planem jest zrobienie z niego 1.8 ale potrzebuje garści suchych informacji. Skoro średnica tulei jest taka sama w 1.6 jak i w 1.8 to drogą dedukcji muszą różnić się wałem korbowym i długością korbowodu... No i wysokością tłoka? Jeśli ktoś posiada info na temat wymiarów w silnikach serii K na pewno się przydadzą.

Plan jest aby postawić 1600 na używanych tłokach i rozszyfrowanych tulejach albo 1800 na głowicy z 1.4
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Szlif tulei w 14K4F na 1600?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 22, 2013, 12:10:54 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Plan jest aby postawić 1600 na używanych tłokach i rozszyfrowanych tulejach albo 1800 na głowicy z 1.4


Głowice w 1.4/1.6/1.8 te same tylko wałki inne więc śmiało można dawać taką głowice. Dodam nawet że miałem przyjemnośc jeździć takim 1.8 na wałkach z 1.4 i dużej różnicy w spadku mocy nie było.

Wał sobie załatw jakiś z 1.8 w dobrym stanie i do tego korbowody. Fajnie by było kupic nowe tuleje z tłokami i pierścieniami. Tuleja w 1.4 nie wiem czy czasem po zewnetrznej nie będzie węższa niż te w 1.6/1.8 - a jeśli tak jest to moze sie okazać że nie ma co szlifować - nigdy tego nie porównywałem ale może ma ktoś na wierzchu i by zmierzył.

Z drugiej strony jak masz sie pakować w takie koszty to pomyśl czy taniej nie wyjdzie jakiś dół silnika poprostu kupić.

Odp: Szlif tulei w 14K4F na 1600?
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 22, 2013, 12:18:31 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Tuleje nie mogą być inne bo większe nie zmieszczą się już w blok, nowe tuleje z tłokami to koszt z rzędu 400zł sztuka - a kiedyś przegapiłem, na allegro był cały zestaw z tłokami i korbowodami za 500 dla 4cylindrów. Muszę z zrobić rachunek sumienia
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Szlif tulei w 14K4F na 1600?
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 22, 2013, 12:23:43 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Tuleje nie mogą być inne bo większe nie zmieszczą się już w blok
Próbowałeś włożyć tuleje z 1.8 do 1.4 że to wiesz? :p



Dobra masz podpowiedź:

Blok z 1.8:


Blok z 1.4:




Wszystkie bloki są takie same :P różnica tylko w bebechach.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2013, 12:32:47 pm wysłana przez CSR_GTI#1963 »

Odp: Szlif tulei w 14K4F na 1600?
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 22, 2013, 12:34:55 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
I zobacz sobie drogi kolego jakie odległości są między tulejami :) dokładnie takie same są w 1.4 a po za tym nic większego nie wejdzie w blok (mowa o średnicy zewnetrznej tulei).
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2013, 12:39:05 pm wysłana przez FSOmr88 »
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Szlif tulei w 14K4F na 1600?
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 22, 2013, 12:38:49 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
Nie rozumiesz że ten aluminiowy odlew bloku w każdym K16 jest taki sam?!


Dałem ci foto i widac ze 1.8 ma cienkie tuleje a 1.4 grube. Tylko wymiar wewnetrzny się różni. Pozatym było już o tym pisane na forum więc zacznij używać szukajki i zacznij czytać a nie pier...
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2013, 12:47:18 pm wysłana przez CSR_GTI#1963 »

Odp: Szlif tulei w 14K4F na 1600?
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 22, 2013, 12:40:14 pm »

Offline FSOmr88

  • kk
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 742
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1500
Tuleja w 1.4 nie wiem czy czasem po zewnetrznej nie będzie węższa niż te w 1.6/1.8 -
Staram się odpowiedzieć na twoje pytanie, po zewnętrznej są takie same i nie ma co dyskutować. Wiem że jest taki sam blok więc jak piszę że większa tuleja po zewnętrznej nie wejdzie w 1.4 to nie wejdzie też 1 1.6 i 1.8. Jaki sens miałby temat o rozwiercaniu, czego komplikujesz?
Cytat: Ktoś na forum
Ludzie którzy tworzyli ten samochód powinni zostać pozbawieni polskiego obywatelstwa oraz przymusowo otrzymać białoruskie.

Odp: Szlif tulei w 14K4F na 1600?
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 22, 2013, 12:42:32 pm »

Offline CSR_GTI

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 714
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Civic VI
aaaaaaaaaaaaaa teraz kumam o co Ci chodziło... sorki że tak późno dzisiaj do mnie wszystko dociera.


Myśałem że piszsz ze wieksze nie wejdą co myślałem że miało znaczyć że nie wejdzie 1.6 i 1.8 :P



Nowe tuleje drogie ale w sumie jak trafisz gdzieś same tuleje używane co czasem sie zdarza że mozna kupić 3 bo komuś na 4tej korba wyszła i tak coś w ten sposób skompletować.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 22, 2013, 12:46:43 pm wysłana przez CSR_GTI#1963 »

Odp: Szlif tulei w 14K4F na 1600?
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 22, 2013, 13:11:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
po takim mocnym rozwiercie tulei moze sie okazac,ze potrzebna bedzie obrobka powierzchni celem nadania odpowiedniej twardosci ,
jest to zazwyczaj obrobka cieplna,a wiec jest spore ryzyko znieksztalcenia,
chyba ze azotowanie ,ale to nie jest dobry sposob na tuleje ,bo nie dotrze sie z pierscieniami,
w kazdym razie podlicz koszty
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Szlif tulei w 14K4F na 1600?
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 22, 2013, 16:33:04 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Najlepiej to chyba jednak dać nowe tuleje, tłoki kupić używki (żaden problem, pomierzyć tylko rowki) razem z korbami.
Co do tulejków to zawsze można dowiedzieć się w zakładach które dorabiają jaki to koszt, chociażby dla porównania.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Szlif tulei w 14K4F na 1600?
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 23, 2013, 15:20:12 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
ten aluminiowy odlew bloku w każdym K16 jest taki sam?!
W silnikach z przed 96 roku jest inny. W pierwszych K-seriach były tuleje mokre (cała tuleja była oblana płynem chłodzącym). Potem z wejściem 1,6 i znacznym pocienieniem ścian tulei cylindrowych zrobiono blok który jest półsuchy (tuleja w połowie swojej długości jest osadzona w odlewie alu bloku, druga połowa jest oblewana płynem)..
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.