Autor Wątek: Polonez caro+ 99r by Hagar  (Przeczytany 10738 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 24, 2014, 18:18:13 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
silnik zapalił :) wygląda na to ze jak tylko uzbieram wszystkie niezbedne graty zrobimy swapa
https://www.youtube.com/watch?v=BcyTQUw7BTI&feature=youtu.be
Film jest prywatny.
już poprawione można oglądać :)
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 06, 2015, 19:13:45 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
następne części chlodnica oleju i intercooler przy dobrych wiatrach silnik już końcem miesiąca wyląduje pod maska
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 18, 2015, 18:16:31 pm »

Offline waldi919

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 244
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ 2.0 GSI PN 81r :-)
Ruszyło coś w temacie????:-)
Atu+2.0 DOHC:
Klima
4x el szyby
Webasto
el lusterka

Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
« Odpowiedź #23 dnia: Sierpień 08, 2015, 11:22:49 am »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
połowie marca został wrzucony do poloneza.


 Niestety podczas swapu musieliśmy zmienić koncepcje i robić go na N/A kolektor z forda zteca niestety nie wyszedł na aucie tak jak oczekiwaliśmy niestety trzeba będzie wykonać kolektor w specjalistycznym warsztacie na aucie po 3 miesiącach po 2 godz. dziennie czasami po godz. siedzeniu przy aucie robiąc zwiazke silnika podpinając wode i poprawianiu niektórych elementów wyjechał na szosy ciśnienie oleju jak na silniki fiata idealne 1.2 na wolnych na obr 4.8 bar na ciepłym silniku i oleju 10w40. Spisywał się ładnie od czasu do czasu mała usterka typu zła masa sterownika silnika, pęknięta porcelana świecy czy wycieki płynu chłodniczego po 700km pojawiły się stuki przy wciśniętym sprzęgle do oporu. Po wstępnej diagnozie lapa sprzęgła wpadała drania i uderzała o obudowę dzwonu okazało się ze koło zamachowe miało potężne bicie dochodzące na zegarze nawet do 1.5mm po ponownym tyg. czekania aż tokarz uporał się z kołem okazało się ze koło zamachowe miało krzywe 2 płaszczyzny tą która współpracuje sprzęgło jak i ta która dokręca się do wału silnika jeszcze miedzy czasie poprawiliśmy ukl wydechowy i powrót do domu przez 100km było ok aż wracając do domu i przyduszająca silnik do 500obr delikatnie na 2 biegu zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju po rozmowach z paroma specami fiatów mówili ze to normalne i jeszcze na czujniku ciśnienia założonego z opla Frontery który ma wyższy próg zapalenia kontrolki po zamianie czujnika ciśnienia na z fiata coupe gdzie próg zaświecenia jest znacznie niszy wróciło do normy.... na jakieś 200km. potem wracając z trasy 1 km przed domem zaczęło słabnąć auto słychać było stukania zaworów przy wjeżdżaniu na posesje zaczęła palic się kontrolka ciśnienia oleju przy obr 700 i delikatnym przyhamowaniu. Do tego słuchać metaliczny stukot przy 3 tys. na dzień dzisiejszy silnik nadaje się znów do demontażu rozebraniu go w mak i przeszukaniu całego czemu na ciepłym silniku ginie ciśnienie oleju dochodzi panewka na wale. jeżeli ktoś chce chętnie oddam ten silnik bo ja na razie mam dość grupy fiat lancia alfa
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
« Odpowiedź #24 dnia: Sierpień 08, 2015, 15:38:27 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
To ja chyba jednak wolę robić uszczelki w Roverze...
Współczuję... tyle pracy, kasy i serducha wsadzone a tu takie kwiatki.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
« Odpowiedź #25 dnia: Sierpień 08, 2015, 15:46:12 pm »

Offline Janusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 308
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 96 2.0 DOHC abimex
Artur,ja też  <smutny>

Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
« Odpowiedź #26 dnia: Sierpień 15, 2015, 10:21:16 am »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
na ohv takich jaj nie miałem i chyba przeproszę się z ohv albo wrzucę rovera....
Wiec tak ściągnąłem miskę na podwórzu bez prób podnoszenia motoru panewki korbowodowe oberwały delikatnie. Wał w ich miejscach na 1 i 4 panewce nie wyczułem rys niestety panewka główna oberwała najmocniej komu się raz zapalila kontrolka ciśnienia oleju już jest za pożno....
do tego wał ich miejscu jest porysowany ehh jeżeli ktoś chce ten silnik albo jakieś części niech pisze   
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
« Odpowiedź #27 dnia: Sierpień 15, 2015, 13:49:15 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Silnik napewno dobrze obrobiony i poskladany ? Pomylki sie niestety zdarzaja nie zalwznie od producenta napedu ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
« Odpowiedź #28 dnia: Sierpień 15, 2015, 19:38:29 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
coś tu ewidentnie umarło skoro na początku było ciśnienie oleju a stopniowo się kończyło - ja stawiam na pompę oleju albo wywalone coś ewidentnie - silnik jak go rozbierałem z Rudym był w zarąbistym stanie - więc albo z jakiejś przyczyny pompa oleju umarła albo coś faktycznie było źle poskładane.
Taki silnik da się kupić 8v za 300 zł za słupek więc ja bym jeszcze zagryzł zęby i kupił drugi słupek , ten rozebrał , poprzekładał graty , weryfikując wszystko i od nowa uruchamiał - nie takie fuckupy się zdarzają najlepszym (patrz u mnie za wysokie ciśnienie oleju i zabita turbina ... 900zł za regenerację ), z drugiej strony dwa tego typu silniki składałem od zera i oba jeżdżą, Rudy ma już drugiego dohca i też nie ma z nim problemów więc nie winiłbym tylko samego silnika

A może bicie na kole zamachowym wytłukło ostatnie panewki główne , generując masę opiłków, które mogły zabić pompę oleju i doprowadzić do masakry ?

« Ostatnia zmiana: Sierpień 15, 2015, 19:50:51 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
« Odpowiedź #29 dnia: Sierpień 15, 2015, 19:46:51 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Porywa zaworowa byla piaskowana przed malowaniem ? Kiedys zdarzyla mi sie niespodzianka z cisnieniem właśnie przez resztki piasku.... Panewki mierzone przed zalozeniem ? ( nawet jezeli byly nowe)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpień 15, 2015, 23:55:28 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
na razie jestem bez garażu wiec jakiekolwiek plany robienia silnika leża na ziemi o ile nabiorę checi, go jeszcze robić a nie wrócić do ohv lub pójść jak reszta do rovera.... koło zamachowe i pompa oleju calkiem możliwe ale do puki nie rozbierze się silnika nie będziemy mieli 100% pewności. Odnośnie panewek mierzyłem z starymi wymiary były ok... ich bym nie winił bo jak by coś nie było halo z nimi nie dal bym rady obrócić wałem po skręceniu silnika
święty twoje turbo i tak czy siak by padła bo chłopaki co robili turbo mówili że wyciągnięta była z zajechanego motoru
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpień 16, 2015, 00:00:27 am »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Mierzyles caly komplet ? Bo kiedys mialem sytuacje w oplu ze dopiero z 3 kolpetow udalo sie zlozyc jeden o takich samych wymiarach ....
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpień 16, 2015, 11:13:56 am »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
no u mnie za 1 razem siadł komplet
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpień 16, 2015, 12:53:39 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
Ok, to chyba jedyny winowajca tak na moje to te kolo zamachowe z biciem
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpień 17, 2015, 21:24:36 pm »

Offline Artek824

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 209
  • Płeć: Mężczyzna
    • Jest Polonez caro plus 1.6 Dohc Turbo,Freelander 1.8 +LPG -dupowoz, były Pn Caro 1.5 abimex,Pn Kombi 1.6gsi
Ok, to chyba jedyny winowajca tak na moje to te kolo zamachowe z biciem
I tu kolega moze miec racje,fakt nie wpadłem na to jak debatowaliśmy z Hagarem czego to wina a rzeczywiscie bijący zamach mógł zrobic panewkom robote.Przed ponownym złozeniem proponuje sprawdzic osiowosc wału ,bo jezeli okaze sie ze po akcji z zamachem jest krzywy ,to po złozeniu na nowych panewkach bez sprawdzenia bedzie niebawem powtorka z rozrywki.I tak szczęscie ze ten zamach z takim biciem nie miał ochoty na nauke latania w przestworzach.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 17, 2015, 21:49:03 pm wysłana przez Artek824 »
Na koniec ludzie skarleją do wymiaru bezmózgich sług smartphonów i, być może, poczną oddawać im cześć boską...

Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 26, 2015, 22:35:00 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
jeszcze jedno pytanie - czy w skrzyni skróciliście wałek sprzęgłowy o ok 7mm ? bo jak nie to nie ma się co dziwić że grzał się lewarek w skrzyni oraz że pewnie rozwaliło pompę oleju z przodu ...
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 27, 2015, 19:50:55 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
Skracany byl kolo zamachowe nie jest winne tez bo w kazdym hdi i cdi jebie sie kolo 2masowe nie wypierdala silnika w mak jak dobrze pojdzie jutro juz bedzie wyjety i rozebrany w mak
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Polonez caro+ 99r by Hagar
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 10, 2015, 22:07:30 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
z poloneza został wymontowany 1,8 fiata na jego miejsce trafił 1.6 rovera z 2004r został on za kopułkowany i odpalony na osprzęcie 1.4 zostało odpalone na razie jest do dopracowania ponieważ ma za duża dawkę ale to kwestia znalezienia czasu i przysiadniecia przy aucie.
 
Silnik fiata został rozebrany w mak silnik. Panewki główne 1 od strony pompy idealna praktycznie jak nowa tak samo ostatnia przy kole zamachowym 2 i 4 łapięta delikatnie, 3 środkowej nie było.... tak samo z korbowodami 2 i 3 cyl nie było w ogóle wytarte do samej miedzi, 1 cyl i 4 tak samo jak główne dobrym stanie. Pierścień oporowy był w stanie idealnym wiec jakich cokolwiek przesunięć walu nie było. Jedyne co zostało znalezione to kawałek papieru lub bardziej tektury który miał na sobie linie sinusoidalne który był w kanale olejowym. Zatrzymał się na uszczelce pod głowica. praktycznie rzecz biorąc powinna polecieć w 1 kolejności głowica. A tak nie było, Skąd się wziął kompletnie nie wiem, bo przy składaniu silnika i zaślepiania kanałów olejowych, przedmuchiwane były kanały kompresorem. Może filtr się rozleciał ale trudno to ocenić w mazi oleju, ale i tak on nie był winą padnięcia wału bo jak tak znalazł bym go w kanale olejowym na 3 podporę wału chyba że jest tam jeszcze jeden fragment tylko tam głębiej siedzi. środkowa podpora jest smarowana z bloku, korbowodowe 2 i 3 cyl z wału. Wiec najprawdopodobniej chodź może nie zaczynało brakować ciśnienia oleju na środkowej podporze, wzrastała temp wału w tym miejscu co spowodowało ze olej zaczął się gotować przestał spełniać swoje zadania i doprowadziło to do zatarcia silnika. dalsze szukanie nie ma sensu bo już żadnej wartości ten silnik już nie ma
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE