Autor Wątek: hydrauliczny układu wysprzęglania adaptacja-propozycje.  (Przeczytany 6673 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

hydrauliczny układu wysprzęglania adaptacja-propozycje.
« dnia: Październik 06, 2013, 17:59:56 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Jako ze będzie spiekowe sprzęgło ze wzmocnionym dociskiem, a moje lewe kolano jest w opłakanym stanie zastanawiam się nad hydraulika. Ma ktoś pomysł osprzęt lub za adaptowaniem gotowego układu z jakiegoś pojazdu, wiem ze pierwsze 125 miały takowe ale to chyba już towar deficytowy.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: hydrauliczny układu wysprzęglania adaptacja-propozycje.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 06, 2013, 18:08:43 pm »

Offline MrVspec1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 247
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.6 Turbo OHV Green Power
Spokojnie ja mam u siebie spieka i docisk na podwójnej sprężynce i daje się to wciskać bez problemu, jedynie co jest minusem to pękające linki i łapy sprzęgła.
Jak się bawić to się bawić, most zaspawać turbo wstawić.

Odp: hydrauliczny układu wysprzęglania adaptacja-propozycje.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 06, 2013, 18:14:22 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
Spokojnie ja mam u siebie spieka i docisk na podwójnej sprężynce i daje się to wciskać bez problemu, jedynie co jest minusem to pękające linki i łapy sprzęgła.


ja niestety mam rozwalone więzadła krzyżowe, rzepkę. Operowanie nowym standardowym sprzęgłem i linka jest trudne. Dlatego hydraulika, wysprzęglik i jego montaż to raczej nie problem, ale pompa i pedał...
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: hydrauliczny układu wysprzęglania adaptacja-propozycje.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 06, 2013, 18:18:30 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
w dużym fiacie było hydrauliczne sprzęgło ojciec mówił mi ze jak linkę zakładał w dużym fiacie było P&P wiec w 2 stronę pewnie jest to samo
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: hydrauliczny układu wysprzęglania adaptacja-propozycje.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 06, 2013, 18:21:09 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
http://www.polparts.com.pl/wysprzeglik-cylinsprzeglastar-200-p-13818.html
To jest to samo,co we fiacie,pompki tez chyba były te same.
A jak nie,to z kombajnu albo ciągnika zetor masz od groma różnych,tak samo z pompami  :-)  W ciągniku jest sprzęgło dwustopniowe,więc w takim poldku,to nawet się nie wysili.
http://www.farmexpert.pl/wysprzeglik_sprzegla_zetor_ory_produkt1034.aspx
http://www.skleprolniczy.pl/towar.1504.pompka.sprzegla.do.ciagnikow.zetor..69112717.html
Nie jest to jakieś bardzo drogie,a dostępność lepsza.

Odp: hydrauliczny układu wysprzęglania adaptacja-propozycje.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 06, 2013, 19:11:10 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
w 125p hydrauliczne sprzęgło było do 83r. wysprzęglik i pompę dostaniesz bez większego problemu, łapę sprzęgła też się znajdzie na allegro.
z montażem będzie trochę rzeźby, bo o ile w dzwonie skrzyni jest nadlew na wysprzęglik i na podporę łapy, to przy pedałach trzeba będzie zrobić mocowanie pompy i jej sterowanie.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: hydrauliczny układu wysprzęglania adaptacja-propozycje.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 06, 2013, 19:27:08 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
dzwon z poldorovera ma nadlew? Ma ktoś zdjęcia jak to wygląda w fiacie?
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2013, 19:28:58 pm wysłana przez mateo# »
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: hydrauliczny układu wysprzęglania adaptacja-propozycje.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 06, 2013, 19:44:49 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
 jak mam coś doradzić to w wyprzęgnik od zetora się nie pakuj mam zetora w firmie i co jakiś czas to gówno się psuje zapowietrza się i cieknie. w ciągu 2 lat wymienialiśmy to już 2 razy.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Odp: hydrauliczny układu wysprzęglania adaptacja-propozycje.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 06, 2013, 19:51:34 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3764
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Nie ma bo i po co skoro po za płaszczyzną przylegania do skrzyni był projektowany od zera, a OHVkowy od samego początku miał tylko kosmetyczne zmiany.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: hydrauliczny układu wysprzęglania adaptacja-propozycje.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 06, 2013, 20:10:17 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5097
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Dać dzwon do fachowca,przyspawa co trzeba,nagwintuje itd. Co to dzisiaj za problem?To nie PRL.Masz kasę=możesz wszystko.  :P

Odp: hydrauliczny układu wysprzęglania adaptacja-propozycje.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 06, 2013, 21:03:06 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
ja prerabialem sprzeglo od lady na linke polonezową z hydro   to i napewno da sie z lady hydro zaadaptowac.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: hydrauliczny układu wysprzęglania adaptacja-propozycje.
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 07, 2013, 13:37:34 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Gdzieś tylko słyszałem że hydrauliczne sterowanie sprzęgłem daje zupełnie inne odczucie pracy sprzęgła. Jakby mniej precyzyjne i bardziej bezwładne. Ktoś może to potwierdzić czy to tylko obiegowa opinia.

A jak już się bawić to może by tak wykorzystać serwo hamulcowe z bendixa i za pomocą cięgna (albo krótkiej przerobionej linki) połączyć je z pedałem sprzęgła i w miejsce pompy hamulcowej zapodać pompę sprzęgłową. Wtedy siła potrzebna do operowania sprzęgłem byłaby minimalna o ile samo podciśnienie nie zassałoby sprzęgła...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: hydrauliczny układu wysprzęglania adaptacja-propozycje.
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 07, 2013, 14:01:31 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
po przekopaniu w nocy internetu, doszedłem do wniosku ze trzeba będzie za adaptować-przebudować pedały z 125 pompka tez z niego, wysprzeglik i łapa z nivy, mocowanie wysprzeglika się zmodzi z jakiegoś żelastwa, jak sadze największy kłopot będzie z przerobieniem punku oparcia dla łapy.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: hydrauliczny układu wysprzęglania adaptacja-propozycje.
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 07, 2013, 14:11:22 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja myślałem dać wspornik przykręcany do dzwonu współpracujący z oryginalną łapą sprzęgła. Tyle że siłownik musiałby mieć spory skok ale da się wtedy zrobić to bez spawania... Zaletą byłaby pełna odwracalność zmiany (no może poza 2 czy 3 dziurkami. Dodatkowo przy konieczności zdjęcia skrzyni można by szybko demontować siłownik bez konieczności rozpinania układu hydraulicznego.

Muszę i ja nad tym pomyśleć...
« Ostatnia zmiana: Październik 07, 2013, 14:15:26 pm wysłana przez Bocian_s#313 »
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: hydrauliczny układu wysprzęglania adaptacja-propozycje.
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 07, 2013, 14:13:00 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Siłownik z byle czego, połączony z oryginalną linką sprzęgła (cały taki układ zamocowany w dowolnym miejscu) i do tego rzeźba z pedalierą żeby zamocować pompkę, a właśnie... Czy orientuje się ktoś czy wszystkie pompki działają (wytwarzają ciś.robocze) przy wciskaniu tłoczyska? Bo cały ból polega na tym, że w każdym normalnym samochodzie wciskając pedał, wciskamy jednocześnie tłoczek pompki, a w poldku ucho do linki jest w odwrotnym miejscu.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: hydrauliczny układu wysprzęglania adaptacja-propozycje.
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 07, 2013, 14:41:43 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
kiedyś już o tym była rozprawa. Ja napiszę swój punkt widzenia.
montaż pompy-bez problemu na oryginalnych pedałach z lukasa, tylko zamontować pompę pod deską (jest miejsce) i będzie wciskać i nie trzeba przeróbek, tylko jakieś mocowanko dospawać.
siłownik-powinno dać radę bez ruszania łapy, dać go tylko odwrotnie niż 125p było, dodatkowo punkt podparcia na łapie wyjdzie bliżej, więc skok powinien być prawidłowy.

dalej, części nie stosować badziewia z fiata czy jakiś ciągników tylko skoczyć na szrot i wyciągnąć pompę i siłownik z jakiegoś normalnego (np. japońskiego) wozu, jest pewność, że będzie działać i się zaraz nie rozsypie.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: hydrauliczny układu wysprzęglania adaptacja-propozycje.
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 07, 2013, 18:51:17 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
siłownik-powinno dać radę bez ruszania łapy, dać go tylko odwrotnie niż 125p było, dodatkowo punkt podparcia na łapie wyjdzie bliżej, więc skok powinien być prawidłowy.

mówisz żeby siłownik odpychał łapę, w 125p wyciska łapę.



mam kompletny zestaw z Ibizy z 2008 roku, będzie trzeba o obadać bo pompka jest malutka i chyba powinna wejść pod deskę. a najlepsze ze cały ten zestaw jest plastikowy :)
« Ostatnia zmiana: Październik 07, 2013, 18:55:07 pm wysłana przez mateo# »
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Odp: hydrauliczny układu wysprzęglania adaptacja-propozycje.
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 07, 2013, 19:15:29 pm »

Offline Tomek

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
    • 2x 125p '91
części nie stosować badziewia z fiata czy jakiś ciągników tylko skoczyć na szrot i wyciągnąć pompę i siłownik z jakiegoś normalnego (np. japońskiego) wozu, jest pewność, że będzie działać i się zaraz nie rozsypie.

Stare mercedesy np w124, w201 itp mają hydrauliczne sprzęgło, myśle że dostępnośc jest dobra tych części.
PN Atu+ 1.6 GSI '98 - PN Atu+ 1.6 GLi '97 - PN Caro 1.4 '95 - PN Caro 1.5 GLE '92 - PN Caro 1.6 GLE '92
125p 1.5C '87 - 125p 1.5ME '91 - 125p 1.5ME '91

Odp: hydrauliczny układu wysprzęglania adaptacja-propozycje.
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 08, 2013, 13:28:30 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
dostępność części do w124 i w201 jest spora tylko wytrzymałość części niektórych producentów daje wiele do życzenia dlatego jeśli ktoś by się zdecydował na części z merca radze nie oszczędzać :) wiem bo mam w124
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: hydrauliczny układu wysprzęglania adaptacja-propozycje.
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 09, 2013, 16:08:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
części nie stosować badziewia z fiata czy jakiś ciągników tylko skoczyć na szrot i wyciągnąć pompę i siłownik z jakiegoś normalnego (np. japońskiego) wozu, jest pewność, że będzie działać i się zaraz nie rozsypie.
gdyby czesci z japoncow nie psuly sie w Polonezach ,to nie powinny tez sie psuc w japońcach - a na szrocie siedzi swistak i zawija je w sreberka,
ja tam radze na szrocie dobrac tak czesci,zeby mozna bylo do nich kupic zestawy naprawcze tanio :P 
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.