Autor Wątek: [Artykuł] Przekaźnik czasowy wycieraczek przednich z grupy VAG  (Przeczytany 2960 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

[Artykuł] Przekaźnik czasowy wycieraczek przednich z grupy VAG
« dnia: Październik 13, 2013, 15:04:54 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Adaptacja przekaźnika czasowego wycieraczek przednich z grupy VAG do instalacji Poloneza MR91 i wcześniejszych.

Cała zabawa polega na tym, że przekaźniki z grupy VAG mają płynnie regulowany czas pracy przerywanej wycieraczek (nie tak jak oryginalny przełącznik skokowo), można uzyskać krótsze i o wiele dłuższe cykle pracy niż w oryginale, programujemy przy pomocy wajchy od wycieraczek, a nie ergonomicznym pokrętłem u dołu konsoli, zyskujemy opcję osuszania szyby i jeden cykl wycieraczek po uruchomieniu spryskiwacza. Owszem Poldki od MR93 mają to w standardzie dzięki urządzeniu mikroprocesorowemu, ale jak ktoś nie jest zainteresowany przekładką całej wiązki, albo adaptacją niezbyt doskonałego mikroklocka to zapraszam.

Należy zaopatrzyć się w przekaźnik czasowy z grupy VAG z płynną regulacją czasu nr 99.

Poniżej lista zamienników: - Doduco 3B0 955 531 (kod 197), 357 955 531 (kod 99)
- Beru 0 900 301 082,
- Kostal 377 955 531,
- Bosch 0 986 335 058, 1HM 955 531C,
- Neuspeed 955-531,
- Votex Z 054 230

Operacje łączeniowe:

1. Przewód błękitno-biały przy przerywaczu podłączyć do masy.
2. Odciąć przewód błękitny przy przełączniku zespolonym (UWAGA: SĄ 2!! idący do silnik!!) podłączyć do nowego przerywacza do 53S, przewód błękitny przy przerywaczu podłączyć do nowego przerywacza do 53M.
3. Przewód biało-czarny podłączyć do nowego przerywacza do 31.
4. Przewód brązowy przy przerywaczu podłączyć do nowego przerywacza do I.
5. Przewód zielono-czarny z przełącznika zespolonego podłączyć do nowego przerywacza do T.
6. Podłączyć do nowego przerywacza do 15 zasilanie, z przewodu pomarańczowego przy wyłączniku wycieraczki tylnej.

Pozostaje kwestia wyłącznika czasówki, który teraz nie będzie miał logicznego zastosowania (będzie cały czas włączony).
Pozbycie się wyłącznika czasówki:

Przewody z kostki przełącznika
1. Połączyć biały z pomarańczowym.
2. Połączyć czarny z brązowym.

Poniżej dorzucam schematy jak to wygląda w VAG’ach i schemat jak to wygląda u Nas, z tym, że ja mam innym przełącznik (Mr93), ale nie zmienia to istoty sprawy.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Odp: [Artykuł] Przekaźnik czasowy wycieraczek przednich z grupy VAG
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 04, 2013, 20:56:11 pm »

sigma

  • Gość
Witam!
Mam pytanie jak wygląda tarcza ta sterująca z silnika wycieraczek od poloneza atu lub caro plus-wiem,że wystają tam dwa styki i nie wiem czy tarcza cyklicznie zwiera czy rozwiera te styki?
bardzo proszę o pomoc... <co>