Autor Wątek: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza  (Przeczytany 20081 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 28, 2013, 14:38:58 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 29, 2013, 08:18:49 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Dokładne obliczenia charakterystyki i rysunki złożeniowe i wykonawcze zostaną sporządzone do silnika 1.8 k16 z rovera gdyż taki silnik ma być docelowo montowany w poldku.
Chcesz coś uczciwego i praktycznego zaprojektować to zaprojektuj dzwon do skrzyni N9 forda pod silnik 1,8 z jego seryjnym kołem zamachowym. Jak jeszcze uda ci się to wykonać w praktyce to kto wie czy nie będziesz miał okazji tego sprzedać bo takie zestawienie napędu będzie mogło być zastosowane nie tylko w Polonezie ale i w innych autach RWD czy KitKar... Ja mam coś takiego u siebie ale niestety pod zamach 1,4 i sprzęgło 200mm a nie 215 jak ma seria 1,8. O wkładaniu skrzyni N9 do rovera poczytasz w artykułach...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 30, 2013, 20:09:15 pm »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Co do diesla sprawdź sobie temat kolegi Speed :) on majstrował nad projektem na którym i ja miałem ze swoim majstrować lecz swojego sprzedałem a on dał radę :). Chodzi dokładniej o XUD11 :) 2.1 TD koncernu PSA :) bardzo dobre silniki. Do VW jak dla mnie jest to za bardzo popularna marka i ich sławetne TDI nad którym myślały niemieckie głowy przez długie długie godziny a nawet lata co widać na przestrzeni czasu :P, ale jak dla mnie jak sama nazwa marki wskazuje jest to po prostu kolejny prosty "samochód dla ludu" :P. Pozatym mimo wszystko do 2.1 masz już jakieś ułatwienie w postaci takiej iż do poloneza montowano bliźniaczy silnik o pojemności 1.9 XUD9 bez turbiny
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 07, 2013, 02:29:35 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
z prośbą o wskazówki dotyczące silnika bmw (może już ktoś robił taki swap)
Ja robiłem. :D Jest gotowy odpalajacy i jezdzacy model z 1.8 IS z bmw tyle ze czeka na skonczenie(lakier)
1.8 rovera równiez wkladalem. Co do zestawienia silników proponuje np
1) 1.8 rovera - najtaniej
2) 2.9 V6 ford - nie najtaniej ale 6 garów +bulgot
3) 2.1 TD z cytryny - rozwiniecie 1.9D w prostej lini i oszczednosc na paliwie
4) mega hardcore czyli np 3.5 L v6 z infiniti :] lub 4.0 V6 z explorera

« Ostatnia zmiana: Grudzień 07, 2013, 02:36:42 am wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 07, 2013, 10:57:46 am »

kawka90

  • Gość
Już wybrałem: 1.8 (M40 b18) z bmki; 1.8 z rovera (100 kW) i 2.1 TD z citroena xm (XUD11 ATE). Ma ktoś może charakterystyki tzn wykresy mocy i momentu w.w silników a także zwykłego poldka 1.5 AA?

Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 07, 2013, 18:09:17 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Morawski podaje jedynie wartości:
 moment
AB 114/3400, CB 132/3800, AE, 115/2800, CE 125/3200, AF 115/2800, CF 125/3200,

moc wg DIN w kW
AB 60,5/5200, CB 64/5200, AE 56/2800, CE 59/5200, AF 57/5400, CF 60/5200
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 12, 2013, 11:31:21 am »

kawka90

  • Gość
Wiem że można te dane znaleźć w odpowiednich tematach (są one porozrzucane po całym forum) ale czy osoby które robiły takie swapy lub po prostu mają takie dane mogły by w tym poście napisać z jakimi zmianami (np pod maską lub w układzie napędowym) wiążą się swapy do realizacji które wymieniłem w poprzednim poście? (1.8 Rover, 1.8 bmw, 2.1 TD PSA)? I czy w przypadku swapa nie bylo by warto wymienić dodatkowo innych części (wał, most, hamulce) w związku z podniesieniem mocy i momentu? A jeżeli jak to na jakie?

Właśnie kończe porównanie tych 3 silników (wykresy, obliczenia) więc moge wrzucić te dane w excelu gdyby ktoś chciał.

Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 12, 2013, 11:55:54 am »

Offline MarCaro#1977

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 604
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro '95 Abimex OHV T
Wrzuć, chętnie obejrzymy wyniki ;)

Jeśli chodzi o rovera to jest od pyty takich aut tu na forum w różnych konfiguracjach.
Ale BMW i ten PSA to są pojedyncze egzemplarze i jeśli ich właściciele się nie pofatygują z napisaniem dla Ciebie artykułu to raczej nikt Ci nie pomoże :P

O hamulcach i zawieszeniu jest też dużo już napisane na forum, poszukaj znajdziesz coś dla siebie :)

Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 12, 2013, 17:13:15 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
kawka90
na poczatek poczytaj tutaj jezeli chodzi o bmw,
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=259317
ale uprzedzam ze w FSO czeka cie troche wiecej pracy głownie ze wzgledu na bardzo ciasna komore silnika, jutro postaram sie skleic jakis opis co i jak trzeba przerobic oraz jakie czesci sa potrzebne zebys miał w głowie jakis obraz  co i jak, napisze tez na co zwrócic uwage bo teraz po kilku latach od wlozenia czesc rzeczy wykonałbym troche  inaczej

Co do rovera to tematów jest na forum multum łacznie z opisami i zdjeciami- co i jak zrobic zalezy skad pochodzi silnik oraz jakie czesci z osprzetu pozostawiasz od 1.4 a jakie przekladasz z dawcy(komp, przepustnica, kolektor wydechowy) W prostej wersji to majac auto z silnikiem 1.4 odkrecasz wszystko od silnika(lapy od motoru moga wymagac drobnej korekty w zaleznosci od rocznika), przykrecasz do 1.8, wbijasz łozysko w wał korbowy oraz wymieniasz wtryskiwacze na wieksze i juz masz 1.8 na osprzecie od 1.4  Zakres prac w tym przypadku jest porównywalny z wymiana silnika seryjnego silnika Fso 1500 na 1600

2.1 nie wiem
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2013, 17:26:12 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 12, 2013, 17:31:34 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Jak dla mnie to na pracę inżynierską temat jest zbyt rozbudowany - ja bym skupił się na jednym konkretnym swapie i porównał go do serii bo przy 3 to zarypiesz się na amen i możliwe, że polegniesz gdzieś w połowie- Takie rozbudowane porównania to bardziej przeznaczyłbym na wieloletnie badania i zbieranie dorobku naukowego na doktorat a inżynierka to wystarczyłby jeden porządny swap opisany od a do z. Nawet przy jednym pracy będzie od groma a co dopiero przy 3 więc radziłbym abyś przemyślał temat jeszcze raz.  :-)
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 05, 2014, 19:58:46 pm »

kawka90

  • Gość
Mam wielka prośbę. A mianowicie potrzebuje kilku zdjęć poprzeczki zawieszenia silnika od poldorovera 1.4. Tzn jak to wygląda od spodu pod silnikiem.

Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 08, 2014, 20:39:51 pm »

kawka90

  • Gość
Ponawiam prośbę. Mógłby jakiś szczęśliwy posiadacz poldka z silnikiem rovera zrobić kilka fotek silnika od spodu i umieścić tu na forum lub wysłać mi na maila (kawka900@gmail.com)? Jest mi to bardzo potrzebne na wczoraj.

Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 10, 2014, 18:15:24 pm »

kawka90

  • Gość
Zna ktoś może dokładne wymiary łap do silnika rovera? Są mi ona bardzo potrzebne do wykonania rysunków mocowania silnika. Bez tego bede musiał coś ściemniać.  A praca jest juz na wykończeniu. Jak wszystko dobrze pojdzie to do 20.01 złoże do dziekanatu i wrzuce takze tutaj efekt swoich prac.

Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 10, 2014, 20:00:46 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
https://imagizer.imageshack.us/v2/778x484q90/28/2w5p.jpg

Takie coś znalazłem, może Ci pomoże chodź trochę :)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 10, 2014, 21:27:34 pm »

kawka90

  • Gość
To jest poprzeczka zawieszenia przedniego, a mi są potrzebne wymiary łap silnika

Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 26, 2014, 09:39:25 am »

kawka90

  • Gość
Link do pracy. brona 6 lutego :D

http://www.speedyshare.com/XdyhT/Praca.pdf
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2014, 09:41:17 am wysłana przez kawka90 »

Odp: Praca inżynierska na temat swap'u poloneza
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 26, 2014, 12:34:12 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
Skrzywdziłeś trochę BMW tym mostem :P

No i te zmiany jakie zaproponowałeś to praktycznie to co fabryka wprowadziła, ale wcale Ci się nie dziwię bo po co się niepotrzebnie męczyć ;]
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .