Autor Wątek: Różnice w budowie GLI a GSI - przekładka GSI do GLI.  (Przeczytany 5023 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Różnice w budowie GLI a GSI - przekładka GSI do GLI.
« dnia: Listopad 13, 2013, 21:19:59 pm »

zahyr

  • Gość
Witam,
Mam poloneza z silnikiem GLI na boschu z padniętym silnikiem. Mam możliwość kupienia silnika z GSI.
Czy słupki są takie same - czy wystarczy do silnika z GSI założenie kompletnego kolektora ssącego z GLI ?
Jak wygląda temat wrzucenia pełnego GSI zamiast GLI - jakie dodatkowe/niekompatybilne czujniki posiada GSI?

Odp: Różnice w budowie GLI a GSI - przekładka GSI do GLI.
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 14, 2013, 09:25:29 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3691
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Silnik jest ten sam. Będziesz musiał tylko niektóre otwory w głowicy (od strony kolektora dolotowego) wywiercić nowe, niektóre zaślepić.


Co do przekładki GSI w miejsce GLI, to: wiązka, komputer, stacyjka, kluczyki, filtr powietrza, wszystkie czujniki, generalnie wszystko.

Odp: Różnice w budowie GLI a GSI - przekładka GSI do GLI.
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 14, 2013, 12:48:05 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Michau robił coś takiego. Napisz do Niego, albo poszukaj na forum, może jest opis.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Różnice w budowie GLI a GSI - przekładka GSI do GLI.
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 14, 2013, 18:43:43 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
musisz tylko nowe dziury pod kolektor ssący wywiecić i nagwintować i chyba wymienić CPWK i czujnik temp płynu chłodzącego, a reszta chyba już ok
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Różnice w budowie GLI a GSI - przekładka GSI do GLI.
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 24, 2013, 21:12:18 pm »

Offline sylwester72

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Plus GSI
Witam ostatnio skonczylem przekladke silnika z GLI na GSI aby to zrobic musisz miec:
- instalacje elektryczna od GSI
- komputer razem z immo oraz oryginalnymi kluczykami chyba ze masz czerwony kodujacy to mozesz dokupic osobno immo i je zakodowac
- zbiornik paliwa plus pompa do GSI cisnienie okolo 3.5 bara
- przewod paliwowy od zbiornika do komory silnika w GSI jest inaczej zarabiany ma gwint ze wzgledu na wyzsze cisnienie
- nowy filtr powietrza musisz zrobic otwor w scianie komory silnika po lewej stronie poniewaz powietrze jest zasysane od spodu blotnika poza komora silnika  a nie jak w GLI z komory silnika
- filtr par paliwa wGSI zawor jest razem z filtrem w GLI jest osobno
- cewka immo ktorej w GLI nie ma plus maly kabelek zeby cewke podlaczyc do immo (klucz musi byc jakos czytany)
- linka gazu tez jest inna
- w zaleznosci od instalacji zmiana chlodnicy czy dostaniesz instalacje jedno czy dwu czujnikowa ja wymienilem chlodnice na miedziana
 jednoczujnikowa z jednym wentylatorem
 Po pierwszych jazdach musze stwierdzic ze GSI ma duzo lepsza elastycznosc niz GLI.
 To chyba wszystko o ile dobrze pamietam. Jeszcze jedno przy okazji zalozylem tez klimatyzacje.
  (przepraszam za male utrudnienie ale nie mam polskich znakow)

Odp: Różnice w budowie GLI a GSI - przekładka GSI do GLI.
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 24, 2013, 23:54:56 pm »

Offline sylwester72

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Plus GSI
Jeszcze zapomnialem o wylaczniku bezwladnosciowym takim jak w polonezie z silnikiem rovera
sonda lambda tez jest inna jest jednoprzewodowa oraz musisz zamontowac czujnik predkosci
w miejscu gdzie podlaczona jest linka od predkosciomierza to chyba juz wszystko.

Odp: Różnice w budowie GLI a GSI - przekładka GSI do GLI.
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 24, 2013, 23:56:32 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Różni się też alternator / kolektor wydechowy. Zakładając, że przekładamy cały silnik z osprzętem, to odejdzie parę problemów.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)