Autor Wątek: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady  (Przeczytany 31143 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #80 dnia: Październik 14, 2016, 23:31:02 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
wymyj te zęby ze smaru i zrób zdjęcie z bliska, to może bedzie coś widać.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #81 dnia: Październik 15, 2016, 00:48:16 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
najlepiej uzyc smaru grafitowego - w dzisiejszych czasach to jedyne sensowne zastosowanie dla niego
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #82 dnia: Październik 15, 2016, 13:54:09 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Chcesz powiedzieć, że grafitowy lepiej kontrastuje ze stalą niż zielony?

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #83 dnia: Październik 15, 2016, 13:56:40 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
smar grafitowy jest czarny ,wiec nie tylko kontrastuje,ale nawet slad po wyplynieciu z kontaktu zebow mozna zobaczyc
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #84 dnia: Październik 16, 2016, 01:31:55 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
tego nie da się określić patrząc na zdjęcie. światło lampy daje refleksy i cienie, nie widać miejsc współpracy zębów. to robi się przy pomocy kalki przebitkowej a nie smaru. w książkach napraw te miejsca pokazane są rysunkami. jeśli jest zdjęcie to robione inną techniką lub retuszowane.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #85 dnia: Październik 16, 2016, 16:40:19 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
To, co jest u mnie, bardzo przypomina to, co w tym wątku, ale wydaje się to całkiem normalne w świetle tego, że samochód jeździł ileś tam (prawdopodobnie od nowości) bez zmiany ustawień mechanizmu - po prostu zęby się nawzajem dotarły. Myślę, że weryfikacja, jaką zacząłem przeprowadzać, miałaby sens tylko w przypadku nowej przekładni, więc chyba dam sobie przysłowiowego siana z dalszą ingerencją w te tryby. Samo wycie to jednak za słaby argument na przeprowadzanie aż tak skomplikowanej rewolucji. Skoro do wyjących opon jestem w stanie przywyknąć, zaakceptuję również wyjący most, tylko zrobię ew. płukankę, jak radził jacek2. Jak to ktoś mądry napisał, samochody są dla ludzi, a nie ludzie dla samochodów. Nikt nie kupuje po to, by w nieskończoność naprawiać...

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #86 dnia: Październik 17, 2016, 21:27:33 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Czyli jak napisał duszek001 jak postępujemy zgodnie z opisem książkowym to ma się udać i most będzie cichy. Przecież jak wyjeżdżały z fabryki to chyba wszystkie były ciche, ale po jakimś czasie zaczynały wyć i szumieć, czyli błąd był w fabrycznym montażu, czyli za słabo ponaciągane łożyska i błędnie ustawione koła.  Osobiście też przygotowuję się do regeneracji mostu, bo już niezle szumi, czyli pewnie łożyska już są do wymiany i oczywiście odpowiedni naciąg. Muszę tylko skombinować jakiś porządny przyrząd do rozciągania obudowy mostu.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #87 dnia: Październik 24, 2016, 23:24:39 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Nie za płytko wchodzi?


Jaka przyczyna?

Dołem się opiera, górą do zlicowania brakuje jeszcze ok. 1 mm:


Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #88 dnia: Październik 24, 2016, 23:35:08 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Dobrze jest, nie wiem gdzie widzisz problem. Brakuje Ci blachy osłaniającej uszczelniacz na flanszy.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #89 dnia: Październik 24, 2016, 23:56:35 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Uszczelniacz jest wyjęty, gdyż musiałem obmyć wieloklin i zobaczyć, czy końcówka wchodzi na max, bo coś płytko mi wyglądało.
W egzemplarzach, które widziałem, uszczelniacz praktycznie stykał się z poszerzeniem, a tutaj luzu jest z pół centymetra, jak nie lepiej. No i wielokliny się nie licują - zdaje się, że nie tak ma być...

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #90 dnia: Październik 25, 2016, 00:15:16 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jakby sie licowaly,to jakbys wtedy zrealizowal naciag lozysk ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #91 dnia: Październik 25, 2016, 10:57:40 am »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3795
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Szukasz problemu tam gdzie go nie ma. Nie mowie o uszczelniaczu, tylko o blaszanym pierścieniu, który powinien być na flanszy na początku fragmentu o mniejszej średnicy - tam gdzie pracuje uszczelniacz. Bez tej osłony tez nie wróżę dobrego życia uszczelniaczowi, jak w okolice wargi będzie leciał piach, błoto itp.
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #92 dnia: Październik 25, 2016, 11:32:30 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Powiem tak: uszczelniacz wymieniałem już wcześniej i nie przypominam sobie, żeby był tam jeszcze jakiś element. Przede mną raczej nikt tego nie robił, bo - jak już wspominałem - przed moją ingerencją nakrętka była jeszcze obciągnięta termokurczliwą folią z oznaczeniami Daewoo, co nakazuje przypuszczać, że tak było w oryginale. Albo pierścień, o którym piszesz, został w jakiś sposób z jakiegoś powodu wcześniej zniszczony. Domyślam się, że nietrudno go uszkodzić, skoro jest z blachy. No i faktycznie końcówka wygląda, jakby coś tam wcześniej było. Może zresztą był, tylko wtedy gdzieś mi spadł i zaginął. Można go dokupić/dorobić?

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #93 dnia: Październik 25, 2016, 21:43:05 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Przepraszam, że tak na gorąco, ale ponawiam pytanie: Jak z dostępnością tego pierścienia?
Kolejne: Czy z gumy i blachy da się amatorsko wyczarować coś równie skutecznego?
Można prosić jakiś schemat, jak to wygląda; ew. średnicę zewnętrzną tego pierścienia; no i jak szczelnie ma on przylegać do blachy uszczelniacza?

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #94 dnia: Październik 25, 2016, 21:49:31 pm »

Offline Trojan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2655
  • Płeć: Mężczyzna
Szrotów u ciebie nie ma że tak z tym kombinujesz? Tak to wygląda:

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #95 dnia: Październik 25, 2016, 22:57:06 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Są, ale niecałodobowe. :) W dzień nie mam zbyt dużo czasu na takie rzeczy; na złomach coraz zresztą trudniej o poloneza, a jeśli już - zaraz będą próbowali mi wcisnąć cały most za pięć stów - sam wiesz, jak jest z pazernymi szrociarzami... Bilonu nie przyjmują, "bo małe sumy łatwo pogubić w drodze do kasy"; ale stówę można im zapłacić choćby w pięciozłotówkach - tego już nie pogubią. <blee>
Dzięki za foto; z OLX, ale zawsze coś; myślałem, że ten pierścień to coś mniejszego. Nie wiem, jak mogło się stać, że go nie ma, a ja go nie pamiętam. Myślę, że dam radę coś wykombinować. Tam jest coś koło milimetra luzu pod tą flanszą?

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #96 dnia: Październik 25, 2016, 23:53:48 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #97 dnia: Październik 26, 2016, 10:39:27 am »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
95 zł.  <uoee> Dziękuję; postoję. ;)

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #98 dnia: Październik 27, 2016, 09:33:33 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Bardziej chodziło mi o zdjęcie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Kompletna regeneracja tylniego mostu proszę o porady
« Odpowiedź #99 dnia: Październik 27, 2016, 13:39:39 pm »

Offline mp79

  • Autsajder
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3047
  • Płeć: Mężczyzna
    • truckło
Wiem, ale ta cena... przykuwa uwagę - że tak powiem. Zresztą, na tym, które kolega Trojan wlepił, lepiej (choć też słabo) widać to, o co konkretnie mi chodziło, tj. średnicę i odsadzenie od uszczelniacza. Gdybym miał otwornicę 48 mm, osłona pewnie byłaby już gotowa, ale może i bez tego coś wykombinuję, bo mam sporo różnych gratów, chomikowanych na tzw. wszelki wypadek.
Efektami nie omieszkam się pochwalić. :]