Autor Wątek: Polonez Caro+ 1.6GSI ZŁOMBOL by liczbin  (Przeczytany 2873 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Caro+ 1.6GSI ZŁOMBOL by liczbin
« dnia: Grudzień 15, 2013, 18:28:55 pm »

liczbin

  • Gość
Witam,
Moja przygoda z Polonezem zaczęła w czerwcu bieżącego roku, ale może zacznę od początku, dlaczego go kupiłem.
W styczniu postanowiłem wraz z przyjaciółmi wziąć udział w rajdzie charytatywnym Złombol. Zastanawialiśmy się jakim samochodem najlepiej będzie pojechać w podróż liczącą przeszło 8000km na północ Norwegii.  Oczywiście samochód musiał być produkcji socjalistyczne lub opierający się na technologii z tamtego okresu. Zdecydowaliśmy się na zakup samochód polskiej produkcji, a konkretniej Poloneza. Egzemplarz, który nabyliśmy jest z silnikiem 1.6 GSI i pochodzi on z 1998r,  w dniu kupna miał przejechane zaledwie 112000km.
Aby wystartować w rajdzie musieliśmy przygotować auto jak najlepiej, żeby nas nie zawiodło podczas podróży przez niezamieszkałe tereny. Wiele godzin spędzonych w warsztacie na wymianie rzeczy, które mogę ewentualnie nas unieruchomić. Jednak parę dni przed startem musieliśmy odpuścić, gdyż silnik nie był złożony. Wszystkie plany związane z tegorocznym wyjazdem upadły, ale nie poddajemy się i w przyszłym roku będziemy chcieli pojechać, jeszcze nie wiemy kiedy i gdzie, gdyż organizatorzy nie chcą zdradzić tajemnicy. Dowiemy się dopiero po nowym roku.



Więcej o Złombolu możena dowiedzieć się na stronie http://zlombol.pl/pl/

Odp: Polonez Caro+ 1.6GSI ZŁOMBOL by liczbin
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 15, 2013, 21:33:50 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Jednak parę dni przed startem musieliśmy odpuścić, gdyż silnik nie był złożony.
Zawsze powtarzam, że nic nie dzieje się bez przyczyny, widać tak musiało być... ;) Przez rok przygotujecie go jeszcze lepiej do startu i będziecie mieli wielką frajdę z udanej przygody. Po jednym zdjęciu dużo powiedzieć nie mogę, ale podoba mi się kolor Waszego Poldka, może to dlatego, że sam mam Atu Plusa w tym kolorze...? ;) Ze swojego ponad 4-letniego doświadczenia z Polonezem GSi z tego samego rocznika powiem, żebyście zwrócili uwagę (o ile już tego nie wzięliście pod uwagę) na rozrusznik, alternator, chłodnicę, zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego, pompę paliwa i przewody paliwowe zarówno metalowe i gumowe, to samo - przewody hamulcowe gumowe i metalowe, stan zbiornika paliwa i opasek go podtrzymujących, cylinderki w bębnach hamulcowych, elektrykę, która w GSi jest już dosyć rozbudowana (wszelkie czujniki itp. - sprawdźcie ewentualne błędy komputera zwierając spinaczem lub kawałkiem cienkiego drucika piny A i B w złączu diagnostycznym znajdującym się pod dywanem z przodu po stronie pasażera, nieco pod schowkiem na desce rozdzielczej) i lepiej mieć pod ręką zapasową kostkę stacyjki, która lubi się przepalać. GSi jest dosyć bezawaryjnym silnikiem, dopóki nie zacznie pieprzyć się elektryka. Jeśli nadmiernie się nie poci ani nie leje olej z silnika, polecam przejść na olej półsyntetyczny 10W40 - ja przeszedłem z mineralnego i długo już tak bez żadnych negatywnych skutków jeżdżę.

Pozdrawiam! ;)
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Polonez Caro+ 1.6GSI ZŁOMBOL by liczbin
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 15, 2013, 23:13:49 pm »

liczbin

  • Gość
Większość z tych rzeczy, o których wspomniałeś zostały zrobione. Zbiorniczek płynu chłodniczego delikatnie się poci i niedługo trzeba będzie go wymienić. W przyszłym roku do zrobienia będzie tylne zawieszenie, przy czterech osobach siada, a jeszcze do tego zapakujemy bagaż na dwa tygodnie, to zaczniemy szurać bakiem. Dlatego najprawdopodobniej dołożymy jeszcze jedno pióro, wykonanie będzie takie samo jak ekipy Czerwony Team http://czerwonyteam.blogspot.com/2013_06_01_archive.html. Pompa paliwa w naszym egzemplarzu jest dość istotna przy uruchomieniu silnika lub przejazdu przez kraj w którym nie można kupić LPG (np. Finlandia), gdyby coś się stało z oryginalną nowa jeździ w bagażniku. Z elementów, które mogą nas uziemić są na pewno cewka zapłonowa, czujnik położenia wału i alternator, te części będziemy musieli kupić przed wyjazdem. Co do oleju to wlany jest Lotos 10W40.

Pozdrawiam! :]

Odp: Polonez Caro+ 1.6GSI ZŁOMBOL by liczbin
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 16, 2013, 11:25:08 am »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Przyznam szczerze, że jak byłem 3 lata temu w Finlandii, na kilku stacjach dało się kupić LPG, aczkolwiek faktycznie nie jest to powszechne paliwo w tym kraju, podobnie zresztą jak w Szwecji. Można przed wyjazdem zrobić mały rekonesans internetowy pod kątem stacji z LPG na trasie przejazdu i ewentualnie zaplanować trasę specjalnie pod tankowanie LPG, ale sam nigdy tego nie robiłem, więc to tylko taki mój pomysł, może trochę głupi.

Co do resorów, zastanowiłbym się nad fabrycznymi "trójkami" z Poloneza Kombi czy też Cargo. Choć z tego co widzę, ekipa Czerwony Team poszła w nieco twardsze rozwiązanie, może to i dobrze. ;)
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Polonez Caro+ 1.6GSI ZŁOMBOL by liczbin
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 16, 2013, 13:02:39 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zlombol rzeczywiscie robi z aut mentalne zlomy,
co to jest siepnac 7kkm plusem w trasie i to jeszcze z asekuracja ? bagaznik czesci do tego nie jest potrzebny,

a co do LPG do wywiad internetowy nie jest wystarczajaco dokladny,
np. w Szwecji podjezdzasz na stacje, gdzie mial byc gaz i jest ,ale CNG :]
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez Caro+ 1.6GSI ZŁOMBOL by liczbin
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 16, 2013, 22:28:39 pm »

Offline bing17

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Widuje go codziennie w rejonie Politechniki, źle nie wygląda :)