Autor Wątek: Polonez Caro m20b25 DRIFT by kondziu  (Przeczytany 4203 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez Caro m20b25 DRIFT by kondziu
« dnia: Grudzień 22, 2013, 14:34:27 pm »

konradtl

  • Gość
Witam. Chciałem Wam przedstawić mój projekt. Jest to Caro z silnikiem 2.5l z BMW. Auto przygotowuje do driftu, ale chcę zachować lekko drogowy charakter  ]:-> Temat opisywałem już na driftforum, ale z uwagi że tutaj też często zaglądam pokazuję poldiego i Wam  <spoko>

Marka i Model:
FSO Polonez caro MR'91


Moc i Moment Po Modyfikacjach:
171KM przy 5800 obr/min  (+/-)
226 Nm przy 4000 obr/min (+/-)


Fabryczna Moc i Moment:
87 KM (64 kW) przy 5200 obr./min
132 N•m przy 3800 obr./min




Modyfikacje Zawieszenia - Zrobione:
Tył:  sklepane resory, dołożone 1 pióro,  wspawana rozpórka.
Przód: Poszerzone wahacze +10cm/stronę, sprężyny BMW e34.

Modyfikacje Zawieszenia - W planach:
Tył: twarde amortyzatory BMW e30
Przód: twarde amortyzatory VW t4


Układ Napędowy - Zrobione:
Szpera 100%, wał polonez caro (przerobiony), skrzynia 5-biegowa BMW e34,

Układ Napędowy - W planach:
Most z volvo 740


Układ Hamulcowy - Zrobione:
Hydrołapa na oddzielnym układzie na bazie pompy z ursusa. większe i wentylowane przednie hamulce z jakiegoś olpa.

Układ Hamulcowy - W planach:
Ogarnąć tylne hamulce, po zmianie mostu.


Modyfikacje Wnętrza - Zrobione:
Wyrzucone wszystkie niepotrzebne plastiki/wygłuszenia, fotele kubełkowe obszyte skórą, wskaźniki auto gauge, pasy 4pkt, kierownica OMP którą dostałęm na urodziny :-), środek pomalowany na biało.

Modyfikacje Wnętrza - W planach:
Klatka bezpieczeństwa (O ile budżet wytrzyma  :twardziel: )


Modyfikacje Silnika - Zrobione:
Silnik M20B25 z BMW e34 (dotarte zawory, nowy olej, nowy filtr oleju, nowa uszczelka pod głowice, nowy rozrząd, wszystkie możliwe miejsca uszczelnione)

Modyfikacje Silnika - W planach:
Silnik m50 - jeśli obecny nie wytrzyma.


Układ Dolotowy - Zrobione:
Filtr KnN

Układ Dolotowy - W planach:
Dorobienie wlotu zimnego powietrza do filtra, oddzielenie go od silnika.


Układ Wydechowy -Zrobione:
obecnie brak.

Układ Wydechowy - W planach:
W miarę cichy wydech z uwagi na lekko drogowy charakter auta :)


Modyfikacje Elektroniki i Paliwa - Zrobione:
Pompa paliwa nominalna z BMW e34, mały zbiornik w bagażniku, przewody puszczone środkiem kabiny.

Modyfikacje Elektroniki i Paliwa - W planach:
Być może przewody w stalowym oplocie.


Body KIT i Oświetlenie - Zrobione:
Przednie lampy oklejone żółtą folią, wyrzucone halogeny z przedniego zderzaka, wyrzucone uchwyty przedniego i tylnego zderzaka.

Body KIT i Oświetlenie - W planach:
Dokładka oricari (o ile się tanio znajdzie), jakieś  ładne nakładki na progi, poszerzenia błotników homemade.



Kilka zdjęć.
zawias:




Zbiornik:


Kilka ogólnych fotek:
zima


prace w środku



nowe serce


gleba






Wpadł szeroki zawias z przodu, oraz obspawałem podłużnice blachą 3mm.














Silnik prowizorycznie już siedzi :yahoo:



Zegary autogauge .



 Silnik już na poduszkach :)



 Wentylowane hamulce z opla





Odpalamy ;)

https://www.youtube.com/watch?v=lwbEAO71O_8



Temat będę opisywał w miare postępu prac, ale nie ma sie co spieszyć, bo do sezonu jeszcze jest trochę czasu. Pozdrawiam i proszę o komentarze i opinie. Wszystko robię sam, więc słowa krytyki i porady mile widziane. Pozdrawiam :)

Odp: Polonez Caro m20b25 DRIFT by kondziu
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 22, 2013, 17:52:16 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Mam nadzieję że nie zostawisz tak wyciętej półki pod chłodnicę ?
Jeśli to tak zostanie, to sztywność pójdzie w pizdu.
Czy poza rozcięciem wahacza i wspawaniem kawałka w miejscu przecięcia, zostało to jeszcze jakoś wzmocnione ??

Poza tym OK :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Polonez Caro m20b25 DRIFT by kondziu
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 22, 2013, 23:13:22 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
drogowy charakter to butla i reduktor LPG ?? bo nie rozumiem tematu , w każdym razie mam nadzieję że z przodu będzie belka , drążki reakcyjne oraz jakiś stabilizator ?
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Polonez Caro m20b25 DRIFT by kondziu
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 23, 2013, 12:39:02 pm »

konradtl

  • Gość
Mam nadzieję że nie zostawisz tak wyciętej półki pod chłodnicę ?
Jeśli to tak zostanie, to sztywność pójdzie w pizdu.
Czy poza rozcięciem wahacza i wspawaniem kawałka w miejscu przecięcia, zostało to jeszcze jakoś wzmocnione ??

Poza tym OK :)

drogowy charakter to butla i reduktor LPG ?? bo nie rozumiem tematu , w każdym razie mam nadzieję że z przodu będzie belka , drążki reakcyjne oraz jakiś stabilizator ?


w miejsce półki planowana jest kratownica z profila, samochód dodatkowo rozpiera druga belka oraz ramka zderzaka , także myślę, że będzie w miarę sztywno :)   Oczywiście że będzie stab tylko muszę dobrać coś odpowiednio szerokiego, bo nie chce rzeźby. Wahacze są wzmocnione twardym kwadratowym prętem dobranym tak, że ładnie się w środku schował i pasował do ścianek wahacza. Później wszystko było obspawane więc powinno wytrzytmać. Jeśli zacznie się rwać to trzeba będzie robić Wahacze od podstaw, ale póki co myślę że będzie OK. Jesli chodzi o gaz to był i w Poldim i w BMW - dawcy ale wszystko wyrzuciłem. Po prostu stare zdjęcia z prac wrzuciłem. Co mialem na mysli piszac drogowy charakter? Ano to, że modyfikacje maja byc zrobione w granicach zdrowego rozsadku, żeby mi dowodu przy pierwszej lepszej kontroli nie zabrali ;)

Odp: Polonez Caro m20b25 DRIFT by kondziu
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 23, 2013, 14:06:28 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
drogowy charakter
Przód: Poszerzone wahacze +10cm/stronę
tia, drogowo jak uj...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)