Autor Wątek: Historia pewnego 2.0 DOHC  (Przeczytany 10191 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 09, 2014, 21:46:46 pm »

Offline bing17

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Z reguły mocne fiatowskie DOHC ma termostat w głowicy który ma za zadanie utrzymać temp. układu 74-75 stopni.
Co do korb, co kto lubi, kulowanie daje dodatkowe utwardzenie powierzchni, polerowanie tego nie daje. Zresztą wystarczy zobaczyć jak są wykończone np. korbowody Carillo, nie są polerowane :)

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #21 dnia: Styczeń 10, 2014, 21:45:51 pm »

Offline Hagar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 485
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.6 GSi 99r
jeśli chodzi o korby kłócił bym się czy nic nie daje na wytrzymałości taki tekst z jednej książki..... Korbowód można również wypolerować na całej długości, co zwiększa jego wytrzymałość zmęczeniowa i zmniejsza straty wentylacyjne, czyli opory jakie napotyka układ korbowodowy w atmosferze podwyższonego ciśnienia i przedmuchów z skrzyni korbowej
był 1.6 GSiE, 1.6GLE, 1.6TCGLE

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 12, 2014, 17:47:20 pm »

Offline irektob

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p,delta integrale,impreza wrx
pierwsze przymiarki

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 15, 2014, 07:29:41 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
jeśli kombinujesz z zamontowaniem termostatu oraz wyjsciem wody z głowicy to nie zapomnij o odpowiedniej uszczelce pod głowicą - różnica tkwi między rwd a fwd nie tylko w kanałach olejowych a w sposobie wymuszenia obiegu wody między głowicą a blokiem - są inaczej wykonane otwory i w innych miejscach - woda w rwd plynie niejako wiekszymi otworami do przez tyl silnika i wraca do przodu glowicą do kominka miedzy wałkami, w fwd wieksze otwory są z przodu głowicy przez co wiecej wody plynie od razu glowicą do konca silnika. Jak znajdę uszczelki to wrzuce fotke o co mi chodzi ;)

uszczelka z rwd:



grubsze otwory płaszcza wody są z tyłu silnika

a tu fwd np 16v:



widać że kanały wodne są bardziej równomiernie rozmieszczone

« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2014, 18:10:01 pm wysłana przez święty »
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 15, 2014, 16:41:35 pm »

Offline irektob

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p,delta integrale,impreza wrx
dziękuje Święty Twoje uwagi są dla mnie bardzo cenne ,ja mam uszczelkę dorabianą pod tłoki 86mm ,ale na wzór tej z 16v czyli sytuacja wyjaśnia sie sama ......termostat zamontuję na pompie wiszący jak w starym  8V ale rure poprowadzę z tyłu głowicy 16V do przodu silnika i tu już standartowo po staremu trójnik :głowica-chłodnica-termostat
« Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2014, 16:44:47 pm wysłana przez irektob »

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 15, 2014, 17:45:37 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
czyli taka sama koncepcja jak u mnie - w tym silniku co go składam mam zamiar z wodą zrobić podobnie o ile nie identycznie - jeszcze sie okaże. Odnośnie termostatu - bez sensu jest kupowanie oryginału z fiata 132/argenty - lepiej zrobić tak jak ja chcę - mam termostat z forda mondeo 2.5v6 - jest zewnętrzny na zasadzie trójnika, aluminiowy i co najważniejsze - rozbieralny więc wkład można zmienić nie wspominając że przy okazji dobrać temperaturę otwarcia.

fotka poglądowa z netu:



myślę że koncepcja ciekawa :)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 15, 2014, 19:28:41 pm »

Offline sikorak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 355
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 2000C i.e.
Genialne rozwiązanie problemu. Ja kupiłem nowy ale przy kolejnej awarii pójdzie od mondeo.

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 19, 2014, 18:11:44 pm »

Offline irektob

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p,delta integrale,impreza wrx
..........i stała się pewna niespodzianka <uoee> po włożeniu wału i skręceniu pokryw czopów głównych miałem zastrzeżenia  jak się obraca,wprawdzie kręcił sie pięknie po dokręceniu wstępnym 20NM ,ale już po dokręceniu prawidłowym momentem dupa!!!.....diagnoza blok do osiowania KU.....A myślałem o tym i sam nie wiem czemu doszedłem do wniosku  że będzie OK ........w sumie dobrze że miałem takowe zastrzeżenia lepiej później niż wcale ........... i pomyśleć że korby zrobiłem a bloku nie.
Blok będzie na wtorek,wał po polerce też,jeszcze raz nowe panewki i już będzie ok,ale nerwów........... 

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 19, 2014, 21:47:51 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a sprawdzales,czy wal jest prosty ?
dziwne,ze pogielo blok ,a wal przezyl
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 19, 2014, 23:02:36 pm »

Offline piotrek72

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • PN 2000
    • Borewicz -underconstruction
To samo miałem ,z tym że musiałem poszukać kolejny wał. Poprzedni był właśnie gibnięty "lekko ",zmieniłem też szlifierza .Wał i podpory wyosiowane = będzie dobrze .

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 20, 2014, 08:25:49 am »

Offline irektob

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p,delta integrale,impreza wrx
Mam bardzo dobrego szlifierza sprawdził mi wał i jest Ok,zresztą wał był dodatkowo wyważany w innej firmie więc mam potwierdzenie z dwóch źródeł że wał jest dobry, zresztą poświęcił swój czas jak zadałem mu problem i pojechał ze mną 20km żeby oglądnąć i pomierzyć blok u mnie w domu...........trzeba przyznać że dzisiaj to już rzadkość takie postępowanie

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 21, 2014, 20:52:56 pm »

Offline irektob

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p,delta integrale,impreza wrx
 :]dzisiaj odebrałem rano blok i wał po  polerce,wszystko poskładane,podokręcane i kręci się ładnie <lol>

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 24, 2014, 19:50:21 pm »

Offline irektob

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p,delta integrale,impreza wrx
Taka miła odmiana na poprawę nastroju,po wędrówkach w czeluściach silnika i głowicy....dzisiaj w końcu ustawiłem zawory....jest co robić...uffff

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 25, 2014, 18:54:35 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
w sumie to jaka była przyczyna tego że wał się nie kręcił? mnie zdarzyło się tak że tylko wyjąłem wał z bloku i po wsadzeniu też nie chciał się kręcić. okazało się że zbyt mało oleju leję na panewki przed położeniem wału. a co było u Ciebie? jak to zostało usunięte?
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 26, 2014, 10:25:29 am »

Offline irektob

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p,delta integrale,impreza wrx
przyczyną nie kręcenia się wału była w sumie 4 podpora która była 6setek za ciasna a inne też miały odchyłki od normy ,blok teraz jest po osiowaniu(to była jedyna rzecz której w tym silniku nie robiłem kolejna nauczka dla mnie)kolejny komplet panewek  i wszystko się pięknie kręci ,wał sprawdzaliśmy czy jest prosty i dobrze przeszlifowany bo pierwsze moje podejrzenie skierowane było na niego ,....... a oleju zawsze daje obficie i przed rozruchem jeszcze przed założeniem paska rozrządu napełnie cały układ olejem kręcąc samym wałkiem pośrednim
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2014, 10:28:29 am wysłana przez irektob »

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 30, 2014, 15:23:54 pm »

Offline irektob

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p,delta integrale,impreza wrx
nowe fotki

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 30, 2014, 15:26:44 pm »

Offline irektob

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p,delta integrale,impreza wrx
i jeszcze trzy

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #37 dnia: Kwiecień 17, 2014, 12:23:39 pm »

Offline irektob

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p,delta integrale,impreza wrx
ciąg dalszy zbrojenia silnika,czyli dostosowanie nowej pompy oleju z poloneza do silnika itd.