Autor Wątek: Historia pewnego 2.0 DOHC  (Przeczytany 10190 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Historia pewnego 2.0 DOHC
« dnia: Styczeń 01, 2014, 12:02:50 pm »

Offline irektob

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p,delta integrale,impreza wrx
Witam wszystkich i chcę przedstawić rozpoczętą przeze mnie historię budowy silnika 2.0 DOHC..........w prawdzie będzie siedział w 125p ale myślę że nie będziecie mieć nic przeciwko bo wszystkie doświadczenia powinny być mile widziane a to forum w porównaniu z 125pforum "żyje"z wiadomych względów
dwa lata temu dostałem taki silnik od znajomego niestety silnik z fiata 132, przestał kilka lat na wolnym powietrzu i po rozebraniu okazało się że tylko głowica nadaję się do użytku...........później szlifierz i okazało się że z nominału nie wyjdzie nawet 84,6...........ku.......a
zostało tulejowanie i kpl. tłoków za 1200zł(jeszcze wtedy myślałem ze można to zrobić taniej.....hihhii)
..........ale po przemyśleniu i spędzenie kilku dni w necie wybór padł  na tłoki 86mm(podziękowania dla chłopaków z Racing forum)płaskie z czterema podcięciami na zawory niemal identyczne jak w 16v,skoro tłoki to i głowica 16V itd........
podsumowując będzie to 2.0 16V (rozwiercone do 86mm)na wtrysku ,elektronika z fiata Tipo wersja 148KM
wstawiam na początek kilka fotek ,będe się starał robić na bieżąco aż do uruchomienia,na chwile obecną blok gotowy przemierzony i splanowany ,głowica obrobiona i splanowana czeka na złożenie,kolektor ssący przespawany wszystko pomyte spora część elementów jedzie jutro do anodowania a wał wraz z kołem i sprzęgłem jedzie do wyważenia, wszystkie potrzebne części kupione tylko jeszcze trzeba wyważyć tłoki i korby.....

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 01, 2014, 12:05:56 pm »

Offline irektob

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p,delta integrale,impreza wrx
jeszcze kilka foto

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 01, 2014, 12:51:10 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
podsumowując będzie to 2.0 16V (rozwiercone do 86mm)
to juz bedzie 2.1 16v

zdjecie bloku po rozwierceniu na 86mm wyglada bardzo przyzwoicie,
jakis czas temu proponowalem takie rozwiazanie ,ale byly watpliwosci co do tego ile zostanie scianki miedzy cylindrami,
a ze mam tloki 86mm w przyzwoitym stanie (jak wyjmę z bloku to sie okaże) to cieszę sie twoim szczęściem :p

mam jeszcze taka prosbe,skoro masz juz tloki na wierzchu : czy moglbys zmierzyc wysokosc denka tloka na krawedzi od otworu na sworzeń ? kupujac te tloki  zapewne tez musiales patrzec na ten parametr,
srednica otworu/sworznia tez jest potrzebna,
wtedy bede mogl sprawdzic,czy moje tloki pasuja
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 02, 2014, 13:41:56 pm »

Offline irektob

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p,delta integrale,impreza wrx
jutro zmierzę Ci co i jak, a z pamięci to powiem Ci że tłoki są z peugeota 405 2.0 16v MI 155KM ,tłoki są bardzo fajne i o niebo lżejsze do fiatowskich jedynie sworzeń jest 23mm a w fiacie 22mm ,ale to nie problem jak sie i tak robi korbowodowy ,i najważniejsze to odległość od osi sworznia do denka tłoka jest taka sama, ten parametr zajął mi najwięcej czasu w poszukiwaniu tłoków

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 02, 2014, 15:47:44 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
MI16 to zadki towar ,ale akurat 2.0 ma pewnie elementy wspolne z normalnym 2.0 16v ,nie to co 1.9 ,ktory w MI16 byl jedynym 1.9 16v,
mam PSA 2.0 16v ale w nowszym wydaniu EW10 (caly aluminiowy) ,jednak jest duza szansa,ze tloki beda mialy takie same wymiary,
jak zmierzysz to sobie sprawdze
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 03, 2014, 14:26:29 pm »

Offline irektob

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p,delta integrale,impreza wrx
odległość sworznia od denka tłoka to 27,8,prawie 28mm z tym że pamiętaj sworzeń 23mm,a w fiacie 22mm

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 03, 2014, 15:54:37 pm »

Offline bing17

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Jaką będziesz miał uszczelkę pod głowicą ? Co robiłeś w głowicy ?

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 03, 2014, 19:55:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13918
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
odległość sworznia od denka tłoka to 27,8,prawie 28mm z tym że pamiętaj sworzeń 23mm,a w fiacie 22mm
OK ,wielkie dzieki ,
wychodzi na to,ze odleglosc od osi sworznia to 39.5mm ,
jak zmierze swoje ,to sytuacja bedzie jasna
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 04, 2014, 08:15:30 am »

Offline irektob

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p,delta integrale,impreza wrx
uszczelka pod głowice została zrobiona na zamówienie oryginalna obsłuży 85mm,chociaż jak przymierzałem zużytą to może i bym się pokusił o założenie oryginalnej ,ale nie chciałem ryzykować ,tak nawiasem mówiąc to zanim jeszcze się zdecydowałem na tłoki 86mm  to przeprowadziłem rozmowę właśnie z panem który zajmuje sie dorabianiem uszczelek
Z głowicą nie robiłem nic ponad przywróceniem jej do stanu fabrycznego,no może troszkę szlifnąłem kanały   

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 06, 2014, 14:16:13 pm »

Offline irektob

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p,delta integrale,impreza wrx
małe przymierzanko i praca nad korbowodami ,niestety muszę zrobić nową listwę wtryskową

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 06, 2014, 22:13:32 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
z tym kolektorem ssącym może być ciężko, ja proponuję od kappy turbo - jest nie dość że lepszy to jeszcze prościej go upchać.

Tu masz mój temat odnośnie budowy 1.6 16v na bazie lancii , gdzie jest kupa fotek co i jak :) może Ci to ułatwi sprawę
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=20548.0


"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 07, 2014, 08:16:54 am »

Offline irektob

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p,delta integrale,impreza wrx
dziękuje Święty ........dokładnie przestudiowałem Twoje dokonania i w sumie to na podstawie Twojej roboty pokusiłem się o zbudowanie takiego  silnika ,według moich obliczeń i pomiarów wychodzi że się zmieści  z zapasem 4cm,to jest 2.0 więc blok 2cm wyższy od 1.6 a to jest sporo biorąc pod uwagę budowe komory silnika 125p

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 07, 2014, 09:52:41 am »

Offline irektob

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p,delta integrale,impreza wrx
jeszcze jedno mnie męczy Świety,w związku z tym że głowica 16V ma tylko dwa kanały olejowe z przodu silnika(8V ma ich 6z czego 4 zaślepiłem brokami)   ,Ty masz silnik DOHC z lanci bez wałka pośredniego a u mnie jest taki wałek służący do napędu pompy oleju i aparatu zapłonowego i właśnie smarowanie jednego wałka idzie po przez ten wałek .
Tak się zastanawiam czy nie wkręcić się z boku silnika do zaślepionego kanału olejowego i poprowadzić rurką metalową do kanału z przodu coś w stylu takiego dosilania???

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 07, 2014, 18:34:37 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
hmmm może i można by było , tylko w takiej sytuacji ja bym wolał dać zasilanie oleju z tyłu silnika do magistrali smarującej wałki - właśnie najbardziej wałki szlag trafia na samym końcu - tam gdzie najmniej oleju dochodzi.  Odnośnie wałka pośredniego wiem i kanałów smarujących bo wcześniej miałem dohca z regaty 100s na starej głowicy i bloku ;)
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 08, 2014, 01:50:18 am »

Online wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
irektob, rzeźbiąc korby pamiętaj że musi być zachowany stosunek wagi (masy) główki korbowodu do jego łba. ja wyważałem podczas szlifowania do pół grama. polerowałem całe powierzchnie korb łącznie ze stopką.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 08, 2014, 09:41:32 am »

Offline bing17

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p
Zamiast polerować lepiej te korby po całej obróbce dać do kulowania. Poza tym, tutaj widzę że jeszcze można wybrać materiał wokół otworu w stopie. Ile one teraz ważą ?

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 08, 2014, 19:03:23 pm »

Online wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
polerowanie ma na celu uzyskanie powierzchni lustrzanej aby uniemożliwić olejowi osiadanie na korbowodzie. oczywiście, jeśli kulowanie daje powierzchnię lepszą od lustrzanej to można kulować.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 08, 2014, 22:48:37 pm »

Offline irektob

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p,delta integrale,impreza wrx
..... będą wypolerowane i wyważone według wskazówek czyli główka korbowodu i cała waga korby,tłoki z sworzniami i pierścieniami przeważone i wszystkie ważą dokładnie tyle samo,.......dokładnie nie pamiętam wagi ,ale coś ponad 75dkg,dzisiaj przywiozłem wyważony wał wraz z kołem zamachowym i ocynkowane na żółto zabaweczki <lol>
Wsumie to zastanawia jeszcze jeden fakt mianowicie muszę się pozbyć termostatu z tyłu głowicy,natknąłem się w internecie że tył był zaślepiony a zrobiony nowy kanał z przodu głowicy czyli wydłubana jedna z załlepek i wstawiony króciec jak w 8V tylko zastanawia mnie fakt czy nie będzie lepiej jak płyn będzie przelewał się przez cały silnik?.......a z drugiej strony w 8V funkcjonuje to bez problemu....druga fota przedstawia znalezione w internecie rozwiązanie w 16V zresztą jest ich całkiem sporo
« Ostatnia zmiana: Styczeń 08, 2014, 23:00:50 pm wysłana przez irektob »

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 09, 2014, 02:12:56 am »

Online wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2632
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
w oryginale ( 2.0L, 8 zaworów) termostat wisiał na przewodach wodnych, dlatego że siedząc w głowicy nad wirnikiem pompy wody byłby narażony na kawitację, powstająca na wirniku pompy. mój kolega zrobił tak i okazało się że podczas szybkiej jazdy lub driftu, silnik nagle, gwałtownie nabierał temperatury. założenie właściwego termostatu na przewody zlikwidowało to zjawisko. ja też "powiesiłem" termostat na przewodach w swoim "kwadracie".
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Historia pewnego 2.0 DOHC
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 09, 2014, 18:36:03 pm »

Offline irektob

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 31
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p,delta integrale,impreza wrx
tak wiem o tym i chcę powiesić ten termostat jak w 8V tylko wyjście do trójnika w tym miejscu co na zdjęciu,ja mimo 16V zostaje przy wiszącym termostacie tylko to wyjście chcę zmienić?
« Ostatnia zmiana: Styczeń 09, 2014, 18:38:46 pm wysłana przez irektob »